آرشیو وبلاگ

اجازه دهید کسب و کار شما رشد کند...

رشد بیزینس

 

این روزها، همه افراد جامعه، در هر نقش و هر صنفی این موضوع را فهمیده اند که برای باقی ماندن در کورس رقابت، تبلیغات، بازاریابی و فروش باید با اینترنت و بسترهای موجودش خود را تطبیق دهند. در واقع بهتر است بگوییم بدون استفاده از بازاریابی اینترنتی، کسب و کار شما یک کسب و کار مرده به حساب میاید. امروزه دیگر کم تر کسی می تواند ارزش و اهمیت این فرآیند را منکر شود. حضور شبکه های اجتماعی و دسترسی آسان به سطح زیادی از خدمات و اطلاعات بسیاری از شرکت ها را به فکر ورود بهبازاریابی اینرنتی در بسترهای مختلف انداخته است.

دیگر کم تر کسی را می توان پیدا کرد که یک اکانت اینستاگرام یا تلگرام نداشته باشد و یا از فیسبوک استفاده نکند. اگر در خاطرتان باشد، سال ها پیش برای یافتن آدرس مطب یک دکتر، یک فروشگاه و یا هر چیز دیگری باید زحمت زیادی می کشیدیم. همه چیز به میزان زیادی دهان به دهان بود. آخرین راه چاره هم تماس با مخابرات و 118... یادتان هست؟

حالا با یک جست و جوی کوچک در موتورهای جست و جو می توانید به هر اطلاعاتی درباره هر چیزی که می خواهید دست پیدا کنید. از انواع آدرس ها تا محصولات و خدمات و حتی اطلاع از نظرات دیگران در تالارهای گفت و گو. دنیا به سرعت در حال حرکت است و برنده کسی است که بتواند با این دگرگونی با سرعت بیشتری همسو شود و هم چنین بتواند بتواند آینده را پیش بینی کند و یا از آن مهم تر آن را مطابق میل خود بسازد...

حالا دیگر کم تر کسی را می توان یافت که بنرهای غول آسای بالای پل ها و روی دیوار ها و درون پیاده روها، توجهش را آنچنان جلب کند، چرا که احتمالا سرش درون گوشی تلفن همراه هوشمندش است. منکر تاثیر غیر مستقیم این مدل از تبلیغات نیستم اما چیزی که برای من به عنوان یک مخاطب که رفته رفته و در طول این سال ها تبدیل به یک مخاطب هوشمند شده است، مهم است تعامل و ارتباط نزدیک با محصول و خدمتی است که مرا هدف قرار داده است. همه این صحبت ها در مورد کسب و کارهای کوچک عینیت بیشتری پیدا می کند. کسب و کارهای کوچک به دنبال دیده شدن هستند، هزینه های زیادی برای تبلیغات و روابط عمومی در حد کلان ندارند و هم چنین بیشتر از هر چیزی به دنبال آگهی بخشی و تحریک کنندگی هستند. بهتر نیست به جای تکیه بر پارادایم های قدیمی، از روش های مرسوم استفاده کنیم؟ بهتر نیست ذائقه های بومی خود را بشناسیم؟ بهتر نیست بررسی کنیم و ببینیم در فرهنگ ما چه چیزهای ارزشمندی برای دیده شدن وجود دارد؟ چرا از یک کمپین ایمیلی خوب در جهت ایمیل مارکتینگاستفاده نکنیم؟ همه ابزارهای موجود را در نظر بگیریم و رویداد جذاب طراحی کنیم. شاید چنین کمپین هایی بار اول و دوم، توقعات شما برآورده نسازد، اما استمرار آن می تواند سبب پیشرفتی بزرگ در کسب و کار شما شود.

کسب و کارتان را رونق ببخشید...بازاریابی اینترنتی می تواند بسیاری از نیازهای شما را در عرصه تبلیغات و بازاریابی مرتفع کند. 

 

نظر خود را وارد نمایید.