ارزیابی پتانسیل مشتریان در فضای مجازی
افزایش کاربران اینترنت در فضای مجازی؛ میانگین سن جوان کاربران اینترنتی ؛ میانگین درآمد کاربران اینترنتی ؛ جنسیت کاربران اینترنتی و نیازهای کاربران اینترنتی با توجه به منطقه جغرافیایی و یا سطح سواد و دانش فنی و . . موارد دیگر میتواند نشان دهنده پتانسیل بالای فضای مجازی را به عنوان یک محیط جدید برای عرضه محصولات و خدمات و توسعه کسب و کار باشد. افزایش تعداد کاربران استفاده کننده از اینترنت پرسرعت و کاربرانی که با اهداف گوناگون نسبت به خرید کامپیوتر یا نوت بوک اقدام کرده اند از دیگر دلایل بستر مناسب برای بازاریابی میباشد .
تنوع کاربران فضای مجازی :
استفاده بیش از 80% دانشجویان از اینترنت موبایل ؛ اتصال بیش از 70% تبلت ها به اینترنت و همچنین استفاده بیش از 40% کاربران به اینترنت فقط با هدف ورود به شبکه های اجتماعی ، استفاده از سیستم های چت روم ؛ پرداخت قبوض و . . . غیره توانسته است فضای مجازی اینترنت ایران را با وجود سرعت بسیار کم و ابزار و امکانات ضعیف به بهترین فضا برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و بهترین موقعیت برای بازاریابی و تبلیغات هدفمند تبدیل کند.
مقایسه هزینه تبلیغات اینترنتی با تبلیغات سنتی !
هزینه تبلیغات سنتی مانند هزینه چاپ آگهی در مجلات، روزنامه ها و هفته نامه ها تقریبا 10 برابر تبلیغاتی مانند ارسال پیامک تبلیغاتی یا ارسال ایمیل گروهی میباشد. هزینه تبلیغات سنتی مانند تبلیغ در رادیو و تلویزیون نسبت به تعداد مخاطبین و مخصوصا تعداد مخاطبین جذب شده بسیار بالاتر از هزینه راه اندازی یک سایت با احتساب هزینه بازاریابی و تبلیغات اینترنتی است.
مقایسه تعداد مخاطبین :
وقتی 10000 پیامک تبلیغاتی به یک منطقه یا صنف خاص ارسال میگردد تقریبا 80% صاحبان موبایل متن پیامک (حداقل 5 کلمه اول) را مشاهده میکنند . در ارسال ایمیل تبلیغاتی و راه اندازی وب سایت نیز درصد جلب توجه مخاطبین به همین شکل است. این در حالی است که در تبلیغات مطبوعاتی و یا تبلیغات رادیو و تلویزیونی این تبلیغات نسبت به هزینه تبلیغ از تعداد کمتری برخوردار است . . . .
مقایسه هزینه بازاریابی اینترنتی با بازاریابی سنتی!
تبلیغات اینترنتی و بازاریابی اینترنتی هزینه های گوناگونی دارد . مطرح ترین برندهای جهان بیشتر در تبلیغات خود را در فضای مجازی یا نمایشگاه ها و سمینار ها هزینه میکنند . اگر بخواهیم فقط یک روش تبلیغاتی را مقایسه کنیم به تبلیغ تلویزیونی و تبلیغ پیامکی میپردازیم.
در تلویزیون ایران برای پخش یک آگهی با زمان 60 ثانیه در حدود 10 الی 20 میلیون تومان هزینه در بر دارد .
این در حالی است که در همان ساعت اگر برنامه با بیننده بالا باشد در حدود 10 الی 15 میلیون بیننده خواهد داشت . تبلیغ در یک پیک تبلیغاتی درتهران در یک صفحه کامل داخلی هزینه ای در حدود 1000000 تومان الی 1500000 تومان دارد و تیراژ اینگونه ماهنامه و یا پیک ها در حدود 20 الی 30 هزار میباشد .
این در حالی است که اگر تبلیغ تلویزیونی شما حرفه ای ساخته شده باشد و طرح گرافیکی طرح مجله و پیک شما نیز حرفه ای اجرا شده باشد در حدود 5% بینندگان آنرا میخوانند و کمتر از 1% با شما تماس خواهند گرفت یا محصول شما را خریداری میکنند .
این درحالی است که شما با 1000000 میلیون تومان میتوانید حدود 100000 پیامک تبلیغاتی و هدفمند ارسال کنید و یا با 10,000,000 تومان میتوانید یک وب سایت حرفه ای با بازدیدکنندگان واقعی درحدود 10000 بازدید در روز را طراحی و اجرا کنید . طبق آخرین آمار اگر طراحی وب سایت حرفه ای انجام شده باشد و پیامک تبلیغاتی شما هم در زمان مناسب با متنی مناسب ارسال شود در حدود 40% مخاطبان را جذب خود کرده و در حدود 5 % الی 10 % نسبت به مشاوره ، سفارش و خرید محصول یا خدمت شما اقدام میکنند .
بازده برند سازی با استفاده از نسل جدید تبلیغات و بازاریابی !
با توجه به مقایسه هزینه و بازده تبلیغات و بازاریابی سنتی و مدرن عملا به این نتیجه خواهیم رسید که با یک / دهم هزینه تبلیغات متداول میتوانید برند خود را به جای 6 سال در کمتر از 1 سال در صنف خود مطرح کنید . البته تبلیغات مداوم، مشاوره با کارشناسان مجرب و استفاده از ابزار و امکانات شرکت های معتبر تبلیغات و بازاریابی در این آمار موثر است.
ثبت نظرات