بسته

۴ دلیل که مشاوره کسب و کار را به فهرست خدمات تان اضافه کنید

۴ دلیل که مشاوره کسب و کار را به فهرست خدمات تان اضافه کنید

مشاوره کسب و کار می تواند یک صنعت پولساز میلیاردی باشد که کارآفرینان زیادی به آن ورود نکرده‌اند. سرتاسر دنیا شرکت‌هایی وجود دارند که مایل هستند در ازای به اشتراک گذاشتن دانش‌تان در زمینه‌ی راه‌اندازی کسب و کارتان با آن‌ها به شما پرداخت کنند. ولی چنین امکان آنلاینی وجود ندارد – به‌ویژه خدمات مشاوره کسب و کار بین‌المللی.

در تمام دنیا شرکت‌هایی وجود دارند که به‌دنبال تجارب کسب و کاری دیگران می‌گردند. اگر به‌صورت آنلاین آموزش می‌دهید، مشتریان‌ تان را هدایت می‌کنید یا خدمات دیگری در کسب و کارتان ارائه می‌کنید، شما می‌توانید مشاوره را نیز به فهرست فعالیت‌های‌تان اضافه کنید. با وجود این‌که کار آسانی نیست، ولی سودمندی زیادی دارد و فرصت‌های زیادی برای کسب و کارتان فراهم می‌کند.

در این‌ جا چهار دلیل برای پاسخ دادن به این سوال وجود دارد که چرا باید به اضافه کردن خدمات مشاوره به کسب و کار فکر کرد و این کار چگونه می‌تواند به رشد کسب و کارتان کمک کند.

مشاوره کسب و کار

۱. رقابت کمتر

شما هم این را درک می‌کنید، مگر نه؟ تلاش می‌کنید با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، گروه‌ها و دیگر ابزارهای برخط کسب و کار را به دست بگیرید ولی تمام این‌ها بسیار شلوغ هستند. راه‌های بسیاری وجود دارد تا از طریق رسانه‌های جدید و اینترنت فروش بیشتری داشته‌ باشید ولی قطعا استفاده از آن‌ها آسان نیست. همان‌طور که گفته شد، مشاوره یک کسب و کار میلیاردی است. حتی با وجود تمام مشاورانی که اکنون فعالیت دارند، همچنان دارای فرصت‌های بسیاری است. دلیل آن عبارت است از:

– بسیاری از مشاوران و کارآفرینان نمی‌دانند چطور یک برنامه‌ی پرداختی را رزرو کنند.

– بسیاری از مشاوران شواهد اجتماعی کافی در رزومه‌شان ندارند تا برنامه‌ای را رزرو کنند.

– شرکت‌ها به کمک زیادی نیازی دارند. در سرتاسر جهان، ۵۷ درصد از شرکت‌ها حتی وب‌سایت هم ندارند. شما می‌توانید به شرکت‌هایی که امکانات و تسهیلات زیربنایی را ندارند مشاور دهید.

فرصت رزرو کردن خدمات مشاوره‌ای داغ و پرسود است. اگر فضایی که در آن رقابت می‌کنید اشباع شده است و مملو از افراد است، به فضای مشاوره ای نگاهی بیاندازید یا آن را به خدمات پیشنهادی‌تان اضافه کنید.

۲. پتانسیل درآمد بیشتر

هیچ مشتری بودجه‌ای نامحدود ندارد، ولی شرکت ها بودجه‌ی بالایی را برای مشاوره درنظر می‌گیرند. به طور متوسط مشاوران بین المللی می‌توانند ساعتی ۵،۰۰۰ دلار دریافت کنند. اگر شرکت‌ها احساس کنند در زمینه‌ی کاری‌تان مهارت ویژه‌ای دارید حق‌الزحمه‌ی سخاوتمندانه‌ای به شما پرداخت خواهند کرد. آن‌ها همچنین هر دوره یا محصولی را که به مشتریان‌تان پیشنهاد  می‌دهید استفاده می‌کنند. من به یک شرکت، دوره‌ای آنلاین ارائه کردم با نرخ ۲،۰۰۰ دلار به ازای هر کارمند. این مبلغ علاوه بر مبلغ حق‌الزحمه‌ی مشاوره و هزینه‌ی ایاب و ذهاب بود که از طرف شرکت پرداخت می‌شد.

کسب و کار

۳. فرصت سفر به سرتاسر دنیا

هنوز هم حضور یک آمریکایی در کشورهای دیگر جذاب است. اگر خارج از ایالات متحده زندگی می‌کنید، برای شرکت‌های امریکایی جذاب هستید، البته به این شرط که شواهد اجتماعی کافی در رزومه‌تان وجود داشته‌باشد. شما می‌توانید برای شرکت‌های سرتاسر دنیا وقت مشاوره بدهید، آن‌ها هم به شما حق‌الزحمه پرداخت می‌کنند و هم هزینه‌های سفرتان را پرداخت می‌کنند.

۴. کارهای چالش‌برانگیزی که شما را پخته می‌کنند

کار آسانی نیست که به یک شرکت وارد شوید و به مدت دو تا چهار ساعت به پرسنل آن‌ها آموزش دهید. ارائه‌های مشاوره‌ای هیچ شباهتی به سخنرانی در یک همایش ندارند. ارائه‌ها باید تفصیلی و مبتنی بر داده‌ها باشند. شما مجبور هستید آن‌ چه می‌گویید را از لحاظ علمی ثابت کنید.

شما به‌عنوان یک مشاور، استخدام شده‌اید تا مشکلی را حل کنید که آن شرکت نمی‌تواند حل کند. و این یعنی باید خارج از چهارچوب متعارف فکر کنید. صادقانه بگویم، در ابتدا بسیار هراس‌برانگیز است، ولی در نهایت عاشق این می‌شوید که این فرآیند تا چه‌اندازه به بینش و تفکر شما عمق و ژرفا بخشیده‌ است.

اگر تا به‌ حال به صنعت مشاوره به‌عنوان یک گزینه‌ی کسب و کار فکر نکرده‌بودید،‌ هم‌اکنون وقت آن است! فرصت‌های سفر زیادی وجود دارد تا به شرکت‌های مختلف رفته و در زمینه‌ای که به آن علاقه دارید آموزش و مشاوره دهید. شما می‌توانید از این راه پول خوبی به دست بیاورید و چه از لحاظ کسب و کار و چه از لحاظ زندگی فرصت‌های خوبی برای خودتان خلق کنید.

(همچنین بخوانید: چگونه برای شروع یک کسب و کار، مشاوره بگیریم)

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها