در حال بارگزاری ...
بسته

4 روند بازاریابی که باید در سال 2021 بدانید

4 روند بازاریابی که باید در سال 2021 بدانید!!!

در پایان هرسال، بازاریابان دور هم جمع می شوند تا تغییراتی را که در این 12 ماه اتفاق افتاده ارزیابی کنند و سعی می کنند آنچه در پیش است را پیشبینی و تعیین کنند.

با این حال امسال متفاوت است. همه گیری COVID-19  بازاریابی دیجیتال را تغییر داده و چالش های جدیدی را به وجود آورده است که شرکت ها قبلاً هرگز با آن روبرو نبوده اند.

  •          97٪ از بازاریابان، خریدهای غیر حضوری مشتریان را مشاهده کرده اند و بازاریابی غیرحضوری انجام میدهند.
  •          69٪ علاقه کمتری به تبلیغات داشته اند، بنابراین قصد دارند هزینه تبلیغات را کاهش دهند.
  •          74٪ کمتر در شبکه های اجتماعی پست می گذارند زیرا بسیاری از کارگران اخراج شده اند.

در نتیجه، فروشگاه ها انتظار دارند تغییرات غیرقابل برگشتی در بازاریابی دیجیتال ناشی از همه گیری COVID-19 ایجاد شود، و این تغییرات همچنین بر روند حاکم بر بازاریابی در سال 2021 تأثیر خواهد گذاشت.

4 Marketing Trends You Need to Know

این روندها چیست؟ یک نگاهی بیندازیم.

1. بیشتر مصرف کنندگان از جستجوی صوتی استفاده می کنند

طی چند سال گذشته، قطعا متوجه رشد سریع مردم در جستجوی گفتاری و به ویژه بلندگوهای هوشمند شده اید و آمارهای متعدد این نکته را اثبات می کنند:

  •          39.3٪ از مردم حداقل 1 بار در سال گذشته از دستیارهای مجهز به صدا و جستجوهای صوتی استفاده کرده اند
  •          43٪ از مصرف کنندگان از دستیارهای صوتی و دستگاه های مشابه برای خرید آنلاین استفاده می کنند
  •          51٪ از جستجوی صوتی برای یافتن محصولات جدید، معاملات جذاب و فروش استفاده می کنند

در سال آینده، این روند نیز همچنان پابرجا خواهد بود. پیش بینی می شود که مردم در سراسر جهان بیش از 8.4 میلیارد دستیار صوتی تا سال 2024 داشته باشند:

مشتریان بیشتر تمایل دارند از جستجوگرهای صوتی استفاده کنند، زیرا جستجوی صوتی در مقایسه با تایپ کردن، کار ساده تری است و به همین دلیل است که به احتمال زیاد در سالهای آینده شاهد سرمایه گذاری بیشتر بازاریابان در جستجوگرهای صوتی موتورهای جستجو خواهید بود.

2. علاقه به هوش مصنوعی در حال رشد است

امروزه می توانید تأثیر هوش مصنوعی را در بازاریابی مشاهده کنید، زیرا شرکت های بسیار زیادی از هوش مصنوعی استفاده میکنند.

طبق آمار:

  •          61٪ از بازاریابان در حال حاضر می گویند، هوش مصنوعی یکی از رها حل های اصلی و استراتژی های آنها است.
  •          80٪ همچنین گزارش می دهند که قبلاً تأثیر مثبت هوش مصنوعی را بر روی بهره وری کلی مشاهده کرده اند
  •          وقتی راه حل های هوش مصنوعی در دسترس باشد، 49٪ از مشتریان تمایل بیشتری به خرید دارند، در حالی که 34٪ هزینه بیشتری خرج می کنند.

روش های مختلفی وجود دارد که چگونه هوش مصنوعی می تواند عملیات مختلف بازاریابی را تقویت کند. در اینجا چند نمونه را مشاهده میکنید:

  •          طبق گزارشات PPC، در حال حاضر فیس بوک در حال انجام بهینه سازی تبلیغات است، که با استفاده از هوش مصنوعی به بازاریابان کمک می کند نتایج کمپین های تبلیغاتی خود را پیش بینی کنند. انتظار می رود کانال های بیشتری نیز در سال آینده این کار را انجام دهند.
  •          وب سایت پیشرفته شرکت ها، درحال شروع استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص و پیش بینی رفتارهای مشتریان و کاربرانشان هستند. هوش مصنوعی این امکان را به شرکت ها می دهد تا محصولات بهتر و شخصی سازی شده تری ارائه دهند.
  •          چت بات های مجهز به هوش مصنوعی! پیش بینی می شود در سالهای آینده تعاملات بیشتری با مشتریان از طریق chatbot انجام شود. با این حال، چت بات ها نیز با کمک هوش مصنوعی تغییر خواهند کرد و انعطاف پذیری بیشتری را در استفاده آنها فراهم می کنند.

نوآوری های آورده شده توسط هوش مصنوعی، تأثیر خود را در بازاریابی در سال 2021 نیز ادامه خواهد داد. به ویژه با توجه به تغییراتی که توسط همه گیری ویروس کرونا ایجاد شده است، مارکت ها و فروشگاه های اینترنتی بیشتری به دنبال فناوری های مجهز به هوش مصنوعی برای کمک به آنها در مقابله با چالش های جدید هستند.

 

3. AR و VR تجربیات جدیدی را ارائه می دهند

بسیاری از فروشگاه ها اذعان می کنند که مشکلی در ایجاد تعامل بین مصرف کنندگان وجود دارد. به نظر می رسد مردم قبلاً همه چیز را دیده اند و آنها به دنبال تجربه نام تجاری بیشتری هستند که باعث شود آنها از خرید و خرید محصولات جدید هیجان زده شوند.

AR و VR می توانند به مشاغل کمک کنند تا این تجربیات را روی میز بیاورند. این فناوری در حال حاضر به صنایع مختلفی گسترش یافته است. شما می توانید AR و VR را در آموزش و پرورش پیدا کنید، دانش آموزان بیشتر و بیشتر انگلیسی را از طریق برنامه های تلفن همراه مجهز به AR یاد می گیرند. بازاریابی دیجیتال از این قاعده مستثنی نیست و ما قبلاً می توانیم چندین کاربرد AR و VR را برای جلب مشارکت مشتری مشاهده کنیم.

به عنوان مثال، L’Oreal با همکاری Perfect Corp یک برنامه مجهز به AR ساخته است که به زنان کمک می کند محصولات آرایشی متناسب با آنها پیدا کنند:

4 Marketing Trends You Need to Know

همانطور که به سمت سال 2021 پیش می رویم، خواهیم دید که فروشگاه های آنلاین در تجربیات بیشتری در این زمینه به دست می آورند. با گذشت سال ها، قطعا فناوری های AR و VR ارزان تر می شوند اما هنوز هم می توانند تجربه ای منحصر به فرد ارائه دهند که فروشگاه های تجاری در آینده از آن استفاده کنند.

4- داده های بزرگ به تدریج تسخیر خواهند شد

روند عمده دیگری که در سال 2021 بازاریابی را در اختیار خواهد گرفت، داده های کلان است. امروزه می توانید تأثیر داده های بزرگ را در بازاریابی دیجیتال مشاهده کنید، زیرا به حل چند چالش اساسی کمک می کند:

  •          فروش بهتر داده های بزرگ به جمع آوری بینش مشتری کمک می کند، فروشگاه هایی با استفاده از آن می توانند الگوی خرید مصرف کننده را شناسایی و ردیابی کرده و فروش را بهینه کنند.
  •          روابط مشتری و برند بهبود یافته است. با ردیابی رفتارهای کابران و مشتریان از طریق داده های بزرگ، فروشگاه ها می توانند نیازهای مشتریان خود را به طور موثرتری تأمین كنند.
  •          ارتباط بالاتر. داده های کلان جمع آوری شده از کمپین ها می تواند به فروشگاه ها کمک کند تا روند فعلی را تشخیص داده و به تنظیم بازاریابی خود با توجه به آنها کمک کنند.

 

در حال حاضر، داده های اجتماعی بیشترین تأثیر را در بازاریابی دیجیتال دارند. این نوع داده های بزرگی است که شرکت ها از طریق سیستم عامل های اجتماعی جمع آوری می کنند و به آنها کمک می کند جمعیت شناختی مخاطبان، تنظیمات برگزیده محتوا و محبوب ترین روندها را تعیین کنند.

در سال آینده، ما شاهد استفاده بیشتر از داده های اجتماعی خواهیم بود و شبکه های اجتماعی همچنان بخشی مهم از بازاریابی دیجیتال هستند و داده های اجتماعی همچنان به فروشگاه ها کمک می کنند تا در انجام کارهای مختلف کمک کنند.

بسته بندی کردن

حتی اگر بازاریابی دیجیتال امسال موانع مختلفی را پشت سر می گذاشت، همه گیری کرونا تغییرات مهیجی را ایجاد کرده است که وضعیت بازاریابی را در آینده آینده شکل خواهد داد.

بنابراین، مطمئن شوید که روش هایی را که در این مقاله به آنها پرداختیم دنبال می کنید تا تلاش های بازاریابی خود را در سال آینده پربارتر و موفق تر کنید.

نوشته شده توسط: فاطمه چراغعلی

مطالب اخیر

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها