بسته

اهمیت فوتر در طراحی سایت ( قسمت پایین سایت )

اهمیت فوتر در طراحی سایت ( قسمت پایین سایت )

اهمیت فوتر در طراحی سایت

همانطور که می دانید طراحی سایت یکی از مهم‌ ترین بخش های یک کسب و کار می باشد که برای طراحی آن باید عوامل مختلف را در نظر بگیریم تا در نهایت یک طراحی سایت ایده الی که مورد پسند کاربر باشد را در اختیار افراد قرار دهند. وب سایت دارای بخش های مختلفی می باشد از جمله هدر، بخش بدنه یا Content و فوترکه هرکدام در جایگاه خود نقش مهم و تاثیر گذاری دارند.

در این پست در مورد فوتر و نقش آن بیشتر صحبت میکنیم. توصیه میکنیم این مطلب را از دست ندهید.اهمیت فوتر در طراحی سایت

فوتر اغلب کمترین توجه را در طراحی فروشگاه اینترنتی به خود اختصاص می ‌دهد اما باید بدانید که اگر فوتر سایت را کم ‌ارزش و کم اهمیت در نظر بگیرید، فرصت شگفت ‌انگیزی را از دست داده‌ اید زیرا، فوترها به طرز شگفت آوری برای عملکرد یک فروشگاه اینترنتی ضروری هستند.

آمار ها و تحقیقات و مشاهدات نشان می دهد که افراد بیشتر از آنچه که تصور می‌ شود، فوتر سایت شما را می ‌بینند و در حقیقت بیشتر مردم مخصوصا آن هایی که از تلفن همراه وارد وب سایت شما و فروشگاه اینترنتیان می شوند، اسکرول می ‌کنند و سریعا به قسمت نهایی صفحه اول سایت فروشگاهی شما می ‌رسند و از همان جا متوجه معتبر بودن وب سایت شما و حرفه ای بودنتان می شوند، در واقع فوتر شما نماد هویت و اعتبار شماست.

در سال‌ های گذشته، فوترها به عنوان بخش ‌های مفیدی بودند که شامل داده‌ های مختصر در مورد یک موضوع هستند و یا به عنوان مکانی برای انواع مختلف پیوندها استفاده می ‌شدند. با این حال، اهمیت فوترها در طی سال‌ ها تغییر کرده است و آن‌ها به عنوان یک مرجع مهم برای مخاطبان مورد استفاده قرار می‌ گیرند.اهمیت فوتر در طراحی سایت

 

اهمیت فوتر سایت در راه اندازی فروشگاه اینترنتی

اکثر طراحان UX بیشتر توجه شان به طراحی عناصر واقع در بالای صفحه یک وب سایت و فروشگاه است، زیرا اکثر کاربران زمان بیشتری را به خواندن یا مشاهده بالای هر صفحه وب اختصاص می دهند. با این حال، اهمیت فوتر در طول سال‌ ها تغییر کرده است و می توان از این عنصر برای افزودن اطلاعات مفید و ایجاد لینک های داخلی استفاده کرد و بسیار با اهمیت شده است.

برخی از انواع داده ‌ها معمولاً در فوتر قرار داده می شوند مانند جزئیات مربوط به یک کسب و کار، اطلاعات تماس، صفحه درباره ما، پست‌ها  و لینک ‌های شبکه ‌های اجتماعی یا محتواهای مرتبط، لوکیشن و آدرس و...

کلمات کلیدی و سئو

متنی که در فوتر نمایش داده می ‌شود در هر صفحه وب سایت نیز قابل دیدن است یعنی فوتر سایت فروشگاهی شما بخش جدانشدنی و ثابت تمام صفحات سایت شماست این یک فرصت عالی است که از طریق متنی که ارزش ‌ها و اهداف شما را توضیح می ‌دهد یا از طریق صفحه "درباره ما" کلمات کلیدی کسب و کار خود را در این قسمت وارد کنید و تاثیر بسزایی در سئو خود ایجاد کنید.اهمیت فوتر

نقشه و آدرس

قرار دادن آدرس یک کسب و کار یا یک شرکت به همراه نقشه و راهنما نه تنها برای کاربران مفید است بلکه گوگل نیز از این داده ها برای کسب اطلاعات در مورد موقعیت کسب و کار شما استفاده می کند و این امکان را می دهد تا مشتریان راحت تر شما را پیدا کنند.

اطلاعات تماس و لینک شبکه های مجازی

قراردادن یک شماره تماس و یا لینک به شبکه های اجتماعی در پایین صفحه فروشگاه شما لازم و ضروری است. این روش جزء روش های ارتباطی با مشتریان است و باعث اعتماد بیشتر مشتریان شما می شود.

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که بسیاری از وب سایت های بازاریابی از فوتر برای قرار دادن آیکون های شبکه‌ های اجتماعی استفاده می ‌کنند. این کار روش بسیار موثر و خوبی است زیرا به مشتریان این امکان را می دهد تا علاوه بر این که محصولات شما را در وب سایت می بینند در شبکه های مجازی نیز شما را دنبال می کنند و با شما و کسب و کارتان بیشتر آشنا می شوند.اهمیت فوتر

گواهینامه ‌ها، جوایز و لوگو‌های عضویت

گواهینامه ها و لوگو های شرکت شما و همچنین دستاورد های کسب و کارتان نشان هویت شماست، آن ها را دست کن نگیرید و حتما در فوتر سایت خود آن را قرار دهید زیرا مشتریانتان با دیدن آن ها اطلاعات بیشتری از شما کسب میکنند و اعتماد بیشتری از شما به دست می آورند بنابراین از قرار دادن لوگو طراحی شده کسب و کارتان و افتخارات خود و به ویژه اینماددر فوتر دریغ نکنید.

تصاویر یا برند تجاری

اگر می ‌خواهید ظاهری متفاوت و نو  جدید به فوتر خود بدهید می توانید یک تصویر را به فوتر صفحه وب اضافه کنید. این تغییر ساده شما را قادر می ‌سازد ظاهر وب سایت خود را شخصی سازی و جذاب کنید. این تصاویر می تواند نماد برند و لوگوی شما باشد و یا تصاویری از شرکت و محیط کسب و کار شما باشد که همگی مطابق با نظر و سلیقه شما انتخاب و دیزاین می شود.

هرچه اطلاعات و لینک هایی که در فوتر قرار می دهید مفید تر و کاربردی تر باشد، تجربه کاربری بهتری را برای مشتریان خود خواهید ساخت، تجربه کاربری بهتر باعث وفاداری مشتریان می شود و مخاطبان خود را به مشتریان دائمی خود تبدیل می کنید و از ریزش مشتریان جلوگیری می کنید.

صفحه به مقصد مورد نظر خود برسند.

یکی دیگر از مواردی که بازدیدکنندگان وب سایت فروشگاهی شما ممکن است، فوتر فروشگاهتان را بررسی کنند، ایجاد اطمینان از لوگو اینماد یا سایر نماد های اعتبار شماست.

همانطور که قبلا هم ذکر کردیم وجود لوگو یا اینماد در فوتر سایت فروشگاهی شما باعث جذب اعتماد مشتریان و اطمینان خاطر آن ‌ها از خریدشان می ‌شود. لوگوی اینماد نقش به سزایی در حفظ مشتریان دارد.

نتیجه‌ گیری

شاید تصور کنید فوتر سایت آخرین بخشی است که بازدیدکنندگان در فروشگاه اینترنتی شما مشاهده‌ می‌ کنند اما حقیقت چیزی غیر از این است و این بخش برای مشتریان شما نقش بسیار مهمی دارد بنابراین از اهمیت آن غافل نشوید و همواره در بهتر کردن و قرار دادن لینک های مهم و اساسی در آن کوشا باشید

همچنین بخوانید

هدیه تبلیغاتی راهی برای جلب توجه مخاطبین

مهم ترین نکات در انتخاب نام فروشگاه

چرا باید فروشگاه اینترنتی ما وبلاگ داشته باشد؟

6 راهی که می توانید اعتماد و وفاداری مشتری را افزایش دهید

7 راهکار برای کاهش نرخ ریزش مشتریان

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها