در حال بارگزاری ...
بسته

راه های افزایش اعتماد مشتریان که برای فروش بیشتر باید بدانید!

(( لازمه یک کسب و کار اعتماد مشتریان است.))

در حقیقت، مشتریان قبل از اینکه از شما خرید کنند، باید بتوانند به شما اعتماد کنند. آنها باید اطمینان داشته باشند که روش کار شما بر پایه صداقت است، و باید مطمئن شوند که آنچه می‌فروشید با آنچه می‌گویید مطابقت دارد و اگر مشکلی در معامله رخ دهد، شما از آنها پشتیبانی خواهید کرد.

این یک واقعیت اثبات شده است که اعتماد مشتری نسبت به محصولات، خدمات و برند شما روشی عالی برای افزایش سود و ایجاد یک پایگاه معتبر و قابل اعتماد برای مصرف کنندگان است. صرف نظر از اینکه در کدام صنعت فعالیت می‌کنید، اعتماد مشتری یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌ها برای حفظ رشد سود است. وقتی حس اطمینان را در مشتریان تقویت می‌کنید، می‌توانید سود مناسب حاصل از محصولات و خدمات خود را دریافت کنید، حتی اگر رقبای شما در برخی از محصولات و خدمات خود تخفیف ویژه در نظر گرفته باشند. اعتماد مشتری نسبت به شما ممکن است که سسب شود آن‌ها تخفیف‌ها را نادیده بگیرد و مجدداً از شما خدمات دریافت کند.

از سوی دیگر، حفظ مشتریان موجود بسیار راحت‌تر و مقرون به صرفه‌تر از جذب مشتریان جدید است. در واقع برای جذب مشتری جدید چندین برابر بیشتر از حفظ مشتریان فعلی باید هزینه کنید.

از طرف دیگر، 83٪ از مشتریان می‌گویند که کسب و کارهای مورد اعتماد خود را به دیگران نیز پیشنهاد می‌دهند. این بدان معناست که جلب اعتماد مشتری نه تنها می‌تواند به شما در حفظ مشتریان موجود کمک کند، بلکه همچنین می‌تواند به شما کمک کند منفعلانه منجر به فروش بیشتر از طریق تبلیغات دهان به دهان شود.

بنابراین واضح است که ایجاد وفاداری و اعتماد مشتری هدف مهمی برای هر کسب و کاری است. از این رو، در این مقاله به راهکارهایی اشاره خواهیم کرد که توسط آن‌ها می‌توانید روابط طولانی مدت با هر یک از مشتریان خود داشته باشید.

افزایش اعتماد مشتری

روش‌های جلب اعتماد مشتری:

 

1. امنیت خود را ارتقا دهید.

ابتدا اطمینان حاصل کنید که مشتریان هنگام خرید با شما احساس امنیت می‌کنند. حتی اگر محصولات خود را از طریق یک سیستم تجارت الکترونیکی نمی‌فروشید، مشتریان همچنان از وب سایت شما بازدید می‌کنند و میزان امنیتی را که در هنگام خرید از شما احساس می‌کنند، می‌تواند در میزان اعتماد آن‌ها به برند شما نقش مهمی داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر فرآیند پرداخت سایت شما دچار مشکل و ناپایداری باشد، ممکن است مشتریان به ایمن بودن وب سایت شما شک کنند. بنابراین، امنیت سایت خود را با استفاده از گواهینامه SSL تقویت کنید. از گزینه‌های پرداخت مطمئن استفاده کنید و نشان‌های اعتماد الکترونیک داشته باشید چرا که داشتن نمادهای اعتماد الکترونیک یکی از بزرگترین عوامل افزایش اعتماد مشتری محسوب می‌شود.

(همچنین بخوانید: آموزش دریافت ای نماد برای سایت)

2. در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید.

فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی برای شما چندین مزیت را ایجاد می‌کند: از این طریق برای نام تجاری خود چشم انداز ایجاد می‌کنید، طرفداران بیشتری جذب می‌کنید و باعث می‌شوید تا فالوورهای جذب شده احساس بهتری نسبت به برند شما داشته باشند. هرچه بهتر و بیشتر در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید، سریعتر می‌توانید این اعتماد را جلب کنید.

یکی از مزایای حضور شما در شبکه‌های اجتماعی این است که میزان انعطاف پذیری شما در آنجا بیشتر است و از طرف دیگر می‌توانید با دادن لینک به وب سایت خود مشتریان بیشتری را به سمت خود بیاورید، و یا با مشتریان جدید و یا قبلی خود بیشتر تعامل برقرار کنید و با ارسال تصویر و ویدیو و یا اخبار، مشتریان را نسبت به فعالیت‌های شرکت خود آگاه کنید.

اعتماد مشتری

3. مشکلات مشتریان خود را تا حد ممکن رفع کنید.

اعتماد وقتی شکننده می‌شود که مشتری‌ها با مشکلی روبرو شوند. اگر مشکلی را تجربه کنند و خدمات سریع، مفیدی را از سوی شما دریافت کنند، شما را برای همیشه به عنوان یک برند معتبر تصور خواهند کرد.

اما اگر مشکلات آنها را رفع نکنید یا به تاخیر بیاندازید، مشتری خود را برای همیشه از دست خواهید داد و احتمالاً میزان اعتبار شما لکه‌دار می‌شود. هر زمان که می‌توانید، تمام مشکلات مشتری خود را رفع کنید. اطمینان حاصل کنید که مشتریانتان احساس شنیده شدن و قدردانی می‌کنند و برای خوشحالی آن‌ها خدمات ارزشمندی را ارائه دهید.

4. با مشتریانتان بیشتر ارتباط برقرار کنید.

هرگز مشتریان خود را رها نکنید. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه بیشتر با مشتریان خود صحبت کنید، آن‌ها بیشتر احساس مهم بودن می‌کنند. این امر خصوصاً زمانی که به عنوان مشاور یا بازاریاب به مشتریان مشاوره می‌دهید کارایی و ارزش بیشتری دارد. اگر از جنبه ارتباطی رابطه با مشتریان غافل شوید، هرگونه اعتمادی که ایجاد کرده‌اید ممکن است از بین برود.

جلب اعتماد مشتری

5.  در دسترس باشید.

در همین راستا، بسیار مهم است که برند شما همیشه به نوعی برای افرادی که به آن نیاز دارند در دسترس باشد. در صفحات فرود، از جمله شماره تلفن یا چت آنلاین می‌تواند بلافاصله نرخ تبدیل شما را افزایش دهد. چرا؟ زیرا کاربران می‌دانند که در هر زمان که به مشکل برخورد کردند یا نیاز به مشاوره داشتند می‌توانند با شما صحبت کنند، و از این بابت با شما احساس راحتی می‌کنند. برای مشتریان خود چندین راه ارتباطی ایجاد کنید تا مشتریان بتوانند با هر روشی که با آن راحت هستند با شما ارتباط برقرار کنند.

6. نظرات و پیام‌های دیگر مشتریان را منتشر کنید

شما می‌توانید با انتشار نظرات و توصیفات کاربران در سایت خود، از اعتماد مخاطب خود به مشتریان دیگر به نفع خود استفاده کنید. به عنوان مثال اگر فروشگاه تجارت الکترونیکی دارید، مشتریان خود را تشویق کنید که نظرات خود را بگذارند و این نظرات را به صفحات محصول اضافه کنند.

صرف نظر از رویکرد مثبت و منفی شما، شنیدن حرف‌های دیگر کاربران، به مشتری شما اطمینان خاطر بیشتری را می‌دهد و به این صورت احتمال خرید از سایت شما بیشتر می‌شود.

افزایش اعتماد مشتریان

7. لبخند فراموش نشود😊

لبخند همیشه احساس خوب را به مشتری شما منتقل می‌کند شاید تصور کنید که لبخند فقط در مواجه حضوری با مخاطبین و مشتریان شما تاثیرگذار است اما در مکالمات تلفنی و اینترنتی حتی اگر شما لبخند به لب داشته باشید با نشاط و شادابی پاسخ مشتریان را میدهید، بنابراین، لبخند هم به صورت مستقیم و هم غیر مستقیم بر روی مخاطبینتان تاثیر مثبت می‌گذارد.

8. خدمات پس از فروش را جدی بگیرید

خدمات پس از فروش نظیر آموزش کار با محصول، رفع ایرادات به وجود آمده، تعمیر، گارانتی و...همگی به جلب اعتماد مشتریان شما کمک شایانی می‌کند. خدمات پس از فروش شاید در گام نخست اعتماد مشتری را جلب نکند اما با مرور زمان مشتری به اهمیت آن‌ها پی می‌برد و این موضوع سبب می‌شود که مشتریان عادی شما به مشتریان وقادار تبدیل بشوند.

جلب اعتماد مشتری

9.با مشتریان خود شفاف و صادقانه صحبت کنید

صداقت و شفافیت در هر نوع ارتباطی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد، و این فاکتور در رابطه بین کسب و کار و مشتریان نیز صدق می‌کند. مشتریان زمانی که صداقت شما و شفافیت کلامتون رو درک کنند به راحتی به شما اعتماد می‌کنند و حتی شما را به دوستان و اقوامشان نیز معرفی می‌کنند.

10. برقراری ارتباط چشمی با مشتریان

زمانی که مشتری را به صورت حضوری می‌بینید، ارتباط چشمی را فراموش نکنید، ارتباط چشمی موثر به شما کمک می‌کند تا نظر مثبت و اعتماد مشتریانتان را جلب کنید. البته توجه داشته باشید نگاه شما نباید آزار دهنده باشد چون تاثیر منفی می‌گذارد.

سخن آخر

اعتماد و وفاداری دو عامل پیشرفت یک کسب و کار است و به شما کمک خواهند کرد تا مشتریان همیشگی داشته باشید و جلب اعتماد مشتری چیز پیچیده و سختی نیست. بهترین اقدامی که می‌توانید انجام دهید ارائه خدمات عالی به مشتری و اطمینان از این است که تیم پشتیبانی شما از اهمیت نقش آن‌ها آگاه است.

از سوی دیگر، در هر مرحله از فرآیند خرید، تا آنجا که ممکن است با مشتریان خود شفاف و صادق باشید و به طور منظم از آن‌ها نظر بخواهید. شما همچنین می‌توانید با به اشتراک گذاشتن نظرات مشتری و توصیفات مشتری، نگاهی بی‌طرفانه به نام تجاری خود داشته باشید و با ایجاد یک برنامه وفاداری جذاب، به آن‌ها انگیزه دهید.

اساساً، هدف این است که مشتریان خود را در اولویت قرار دهید و مطمئن شوید که این مشتریان اولویت اصلی شما هستند. هنگامی که این هدف را به سرانجام برسانید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که اعتماد و وفاداری مشتری از تا حد زیادی جلب کرده‌اید.

 

 

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها