- نقد و بررسی
- مشخصات
- نظرات کاربران
- پرسش و پاسخ
سئوی پیشرفته ناپ شاپ
سئو چیست و چگونه به یک وبسایت برای فروش بیشتر کمک میکند؟
سئو مخفف search-engine-optimization می باشد که میزان سازگاری یک وب سایت با موتورهای جستجو را مشخص می کند. در قالب یک مثال ساده این مفهوم را توضیح می دهیم.
فرض کنید قصد دارید یک لپتاپ خریداری کنید و یا اطلاعاتی در مورد سخت افزار و امکانات لپتاپ ها را بخوانید ، اولین کاری که انجام می دهید باز کردن گوگل وجستجو کلماتی مانند "خرید لپتاپ" است. احتمالا در بین صفحات یافت شده گوگل در صفحه اول یکی از وبسایت ها را باز می کنید. اما چگونه یک سایت در صفحه اول گوگل قرار می گیرد و یا چرا بالاتر از سایت های دیگر؟ جواب ساده است. به دلیل آنکه سایت مورد نظر به درستی سئو شده و میزان ورودی حداکثری را با انواع کلمات جستجو شده دارد.
فرایند سئو کردن یک امر یک شبه نمی باشد و وبسایت ها مداوم باید خود را با موتور های جستجو سازگار کنند برای مثال گوگل از طریق search console به کاربران خود این اجازه را میدهد که خود را با موتور جستجو گوگل سازگار کنند.

اهمیت سئو
زمانی که تازه وبسایتی را راهاندازی کنید تا موقعی که توسط دیگران شناخته و اصطلاحاً برند شوید راه بسیار طولانی در پیش دارید.زمانی که کاربران نیاز به خدمات یا محصولی داشته باشند بهطور حتم آن را در گوگل جستجو میکنند در این زمان شما اگر بتوانید با تکنیکهای سئو صفحات محصول و یا خدماتتان را به صفحه اول گوگل برسانید میتوانید از این مزیت بزرگ استفاده کرده و به فروشهای باورنکردنی دست یابید.
حال اگر این فرصت بینظیر را از دست بدهید به دلیل اینکه سایت و برند شما همانند سایتهای بزرگی چون دیجی کالا شناخته شده نیست حجم زیادی از ترافیک و کاربرانی که میتوانستند برای شما درآمد ایجاد کنند را از دست میدهید. پس توصیه میکنیم حتماً از همین امروز با برنامهریزی دقیق، برای آینده کسب و کار اینترنتی خود و تاکیدا روی سئو سرمایهگذاری کنید، که این سرمایهگذاری میتواند مالی و یا افزایش دانش شما در این حوزه باشد.
از آنجا که بخش اعظم کاربران از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل ، کالای مورد نیاز خود را پیدا میکنند ، بد.ون شک بهینه سازی کردن وبسایت برای موتورهای جستجو یکی از مهم ترین و یا مهم ترین فرایند برای یک فروشگاه های اینترنتی می باشد . گوگل و دیگر موتور هایی جستجو مانند بینگ و یاندکس ، هر روزه دستورالعمل هایی منتشر میکنند که به واسطه رعایت کد های متاتگ و سازگاری سایت با Seo داده های مورد نیاز خود را جهت نمایش در صقحات جستجو Crawl میکنند.. لارم به ذکر است بخش بزرگی از رتبه دهی به یک صفحه وب با رعایت کردن موارد فوق امکان پذیر است.

اهمیت سئو
وقتی عبارت یا جمله ای را در اینترنت جستجو می کنید. موتورهای جستجو به کمک ربات ها، الگوریتم ها و متا تگ ها نزدیک ترین نتایج، به آنچه که دنبالش هستید را نمایش می دهند.
به بیان ساده تر متا تگ ها توضیحاتی هستند که برای موتورهای جستجو نوشته می شوند، تا بهتر بتوانند صفحات مختلف سایت را ایندکس کنند.
- افزودن متا تگ های یک محصول ( شامل فیلد های نام کالا ، توضیحات ، نمره کالا ،عکس ها ، قیمت ، وضعیت موجودی ، وضعیت تخفیف ، فروشنده و ... می باشد)
- افرودن متا تگ های صفحه جستجو و Breadcrumb یا نویگیشن
- افزودن متا تگ های برند و دسته بندی
- بهینه سازی مجدد کد های سایت برای موتورهای جستجو
- ایجاد قالب های منحصر به فرد برای نحوه نمایش صفحات در موتورهای جستجو
- ایجاد قالب متفاوت بر اساس دسته بندی ، برند
- ایجاد قالب های های چند زبانه به صورتی که نسخه انگلیسی نمایش متفاوتی نسبت به نسخه فارسی داشته باشند.
- اتصال آسان وبسایت به سایت هایی مانند ترب ، ایسام ، اسنپ
- سازگاری با موتور های جستجو از طریق به روز نگه داشتن دستور العمل های گوگل
- کرال شدن صحیح محصولات
- ایجاد انواع قالب سئو با توجه به محصولات وبسایت
- سازگاری با سرچ کنسول گوگل
- بهبود رتبه سایت
- نمایش صحیح تمامی صفحات وبسایت در گوگل
شناسایی متا تگ ها در گوگل
در این عکس نحوه شناسایی متا تگ ها در گوگل برای سایت دیجی کالا نشان داده شده است که با توجه به کامل بودن عناوین مسلما بهبود حد اکثری در موتور جستجو را بدست می آورد
چرا که روی کلیه تگ های هر محصول و هر صفحه به درستی و به خوبی کار شده است و همه آنها با ساختار درست و مفهوم مشخص در ساختاری مناسب قرار گرفته اند .

تگ های مخصوص محصولات
زمانی که با ابزار google structure tag checker یکی از محصولات دیجی کالا را چک می کنیم اطلاعات صحیح متا تگ های وارد شده در سایت دیجی کالا را در عکس فوق می توان دید. (عکس فوق مربوط به تگ های Product می باشد)

جستجو های کلیدی
با جستجو کلمه موبایل اپل خروجی زیر در گوگل نمایش داده میشود که با اعدادی که بر روی هر ایتم قرار گرفته شده یک قلب سئو را توضیح میدهیم الف_نحوه نمایش صفحه برند در گوگل که شامل 1-لینک ، 2-عنوان و 3-توضیحات است.
ب_نحوه نمایش صفحه کالا در صفحه جستجوی دیجی کالا 4-لینک ، 5-عنوان و 6-توضیحات
ج_نحوه نمایش صفحه کالا در گوگل که خود شامل 7 لینک صفحه 8- عنوان 9- توضیحات مختصر و 10 نمره محصول در دیجیکالا و 11 هزینه ارسال
لازم به ذکر است مواردی نیز در عکس بالا قابل رویت نمی باشند که شامل ، کلملات کلیدی هر یک از عناوین است که در پیدا کردن صفحه برای گوگل کمک رسانی می کنند. بدیهی است در صورتی که یک وبسایت از قالب های سئو بصورت بهینه استفاده ننماید باعث عدم نمایش صفحه در موتور جستجو و یا نمایش در صفحات با شماره بالا و به صورت بهم ریخته می شود ( زیرا گوگل خود به خود فیلد ها را شناسایی می کند که دچار اشکال می شود)
