بسته

چگونه بدون از دست دادن مشتری قیمت ها را بالا ببریم؟

چگونه بدون از دست دادن مشتری قیمت ها را بالا ببریم؟

بالا بردن قیمت ها می تواند تصمیمی دشوار باشد. شما احتمالاً بیشتر نگران تأثیراتی که بر روی تجارت شما و روابط شما با مشتری می گذارد هستید. بیشتر صاحبان مشاغل کوچک برای حفظ مشتریان خود سخت تلاش می کنند.

این مشاغل معمولا از ترس از دست دادن مشتریان خود سعی می کنند قیمت خدمات و کالاهای خود را به طور محسوسی افزایش ندهند، چرا که نمی دانند واکنش مشتریان آنها بعد از این افزایش قیمت چه خواهد بود!

از سوی دیگر اگر قیمت های خود را افزایش ندهند سود چندانی نخواهند کرد و یا حتی ممکن است به دلیل هزینه هایی که صرف شرکت و یا کارکنان خود می کنند ضرر هم کنند.

افزایش قیمت

در زیر به مواردی اشاره کرده ایم که بدون از دست دادن مشتریان خود قیمت محصولات و خدمات خود را افزایش دهید:

1. در زمان درستی قیمت را افزایش دهید.

بهترین زمان برای افزایش قیمت ها زمانی است که مطمئن باشید مشتریان از محصول یا خدمات شما راضی هستند. اگر قصد افزایش قیمت را دارید، به ویژه در اثبات ارزش خود در ماه های قبل از انجام این کار کوشا باشید.

2. ارزش افزوده بیشتری را ارائه دهید.

در صورت افزودن موارد اضافی به خدمات و محصولات، مشتریان به احتمال زیاد قیمت های بالاتر را می پذیرند. آنچه را که می خواهید به محصول یا خدمات فعلی خود بیفزایید در نظر بگیرید که هزینه کم برای شما خواهد داشت اما از نظر مشتری ارزش بالاتری دارد. به عنوان مثال، شما می توانید بسته بندی هدیه رایگان یا یک کتاب الکترونیکی رایگان در مورد یک موضوع مرتبط ارائه دهید.

عدم رضایت مشتری

3. به تدریج قیمت ها را افزایش دهید

بهتر است که قیمت ها را به یکباره افزایش ندهید، چرا که ممکن است این نوع از افزایش قیمت تاثیر منفی در اعتماد مشتریان شما داشته باشد. (همچنین بخوانید: راه های افزایش اعتماد مشتریان که برای فروش بیشتر باید بدانید!)

4. دلایل افزایش قیمت خود را بیان کنید

با بالا بردن قیمت های خود، بدون هیچ توضیحی، مشتریان شما ممکن است ناراضی شوند، که این امر ممکن است مطلوب نباشد. آنها ممکن است به راحتی گمان کنند که شما طمع کرده و از آنها سوء استفاده می کنید. اگر وقت بگذارید و توضیح دهید که کارکنان خود را برای ارائه محصول با کیفیت بهتر گسترش داده اید، یا دلیل آن هر چه باشد، مشتری با سهولت بیشتری این تغییر را می پذیرد.

5. دامنه فروش خود را گسترش دهید

یک راه عالی دیگر برای افزایش قیمت ها شروع به فروش بسته ها یا پروژه های بزرگتر از آنچه که معمول است می باشد. این نوع از فروش به شما امکان می دهد تا حاشیه سود خود را افزایش دهید.

نارضایتی مشتری

سخن آخر

افزایش قیمت محصولات و خدمات همیشه برای مشتریان ممکن است غیر قابل هضم باشد، از همین رو تا زمانی که مجبور نیستید قیمت را بالا نبرید چرا که ممکن است مشتریان خود را از دست بدهید، اما اگر مجبور به چنین کاری شدید حتما نکاتی را که ذکر کردیم را رعایت کنید تا بتوانید تا حد ممکن مشتریان خود را برای پذیرش افزایش قیمت متقاعد کنید

 

نویسنده: امین اصلانپور

مطالب اخیر:

راه های افزایش اعتماد مشتریان

بازاریابی دهان به دهان(WOMM) چیست؟

چگونه یک استارتاپ را شروع کنیم

اهمیت بازاریابی اینستاگرام در سال 2021

 

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها