بسته

استراتژی ارائه تخفیف بدون تأثیر کلی سود در ناپ کامرس

استراتژی ارائه تخفیف بدون تأثیر کلی سود در ناپ کامرس

استراتژی ارائه تخفیف بدون تأثیر کلی سود در ناپ کامرس

استراتژی ارائه تخفیف بدون تأثیر کلی سود در ناپ کامرس

تبلیغات و تخفیف در فروش آنلاین بسیار مهم است. این به شما کمک می کند تجارت خود را تقویت کنید و میزان دسترسی به وب سایت را افزایش دهید. روش های زیادی برای ارتقا تجارت شما وجود دارد مانند تخفیف، کد تبلیغاتی، ارسال رایگان و ... که به میزان قابل توجهی در افزایش بازدید وب سایت کمک می کند. مدیریت این تخفیف ها وظیفه بزرگی است که نیاز به یک استراتژی مناسب برای ایجاد تعادل مناسب بین انگیزه خریداران و سودآوری کسب و کار دارد.

Strategy to offer Discounts without affecting your Overall Profit in nopCommerce

 اهداف ارائه این تخفیف ها

 در کنار تشریح این تبلیغات، داشتن اهداف خاصی که سعی در تحقق آنها داریم نیز بسیار مهم است.

  • به دست آوردن مشتریان جدید - اولین هدف می تواند جذب مشتریان جدید به وب سایت شما باشد که با ارائه تخفیف، کدهای تبلیغاتی و کد تخفیف ویژه مشتریانی باشد که تا بحال چیزی از فروشگاه شما خریداری نکرده اند.
  • فروش محصولات خود را تقویت کنید - در اینجا هدف شما مستقیم است یعنی فروش هرچه بیشتر محصول. این کار به روش های مختلفی از جمله بسته های محصول، کدهای تبلیغاتی و غیره قابل انجام است.
  • جلب مجدد مشتریان گذشته - با ارائه کوپن تخفیف یا کد تبلیغاتی می توانید مشتریان قدیمی را به فروشگاه خود جذب کنید و دوباره آنها را بازگردانید.
  • از شر محصولات خاص خلاص شوید - این مربوط به محصولاتی است که قدیمی هستند یا منقضی می شوند. به عنوان مثال: برخی از محصولات شما از زمستان باقی مانده است و اکنون فصل تابستان است و می توانید محصولات مانده را با تخفیف قرار دهید و آنها را به فروش برسانید.

چگونه تخفیف ها را در ناپ کامرس مدیریت کنیم؟

در ناپ کامرس، یک ویژگی داخلی در پنل مدیریت وجود دارد که پیشنهادات ویژه را فعال یا غیرفعال می کند. آنها می توانند برای محصول، دسته ها، مقدار کل، حمل و نقل و غیره اعمال شوند. پس از راهبردی، باید این پیشنهادات را به سیستم nopCommerce اضافه کنید.

چگونه این تخفیف ها را تنظیم کنیم؟

برای تنظیم تخفیف ها باید به پنل مدیریت> تبلیغات> تخفیف ها بروید

برای افزودن تخفیف های جدید، بر روی برگه "افزودن رکورد جدید" کلیک کنید یا می توانید با کلیک بر روی برگه "ویرایش" در مقابل هر سابقه، تب موجود را ویرایش کنید.

برای ایجاد هرگونه تخفیف، فیلدهای زیر باید پر شوند:

  • نام- نام تخفیف را قرار میدهید مثلا تخفیف برای اولین خرید از سایت
  • نوع تخفیف- به معنای نوعی است که تخفیف روی آن اعمال می شود مانند محصول، دسته، تولیدات، کل سفارش و موارد دیگر

Strategy to offer Discounts without affecting your Overall Profit in nopCommerce

  • از درصد استفاده کنید- به معنای آن که کد تخفیف مبتنی بر درصد باشد یا خیر. پس از فعال شدن، به مدیر اجازه می دهد تا درصد تخفیف و حداکثر مقدار تخفیف مجاز را قرار دهد.
  • مبلغ تخفیف- کل مبلغ قابل استفاده برای سفارشات
  • نیاز به کد کوپن- اگر می خواهیم مشتریان برای استفاده از تخفیف، کد کوپن را اعمال کنند، ما باید این را فعال کنیم. اگر فعال باشد، به مدیر اجازه می دهد کدی را برای مشتری به اشتراک بگذارد.
  • تاریخ شروع- زمان شروع دوره تخفیف
  • تاریخ پایان- زمان پایان دوره تخفیف
  • تجمعی با تخفیف های دیگر- اگر فعال باشد، تخفیف را می توان با دیگران با همان نوع تخفیف به طور همزمان استفاده کرد.
  • محدودیت تخفیف- تعیین محدودیت تعداد دفعات استفاده از تخفیف است. این گزینه برای محصولات یا سفارشات مکرربیشتر استفاده میشود

برای ذخیره کردن گزینه های انتخاب شده، روی دکمه برگه "ذخیره" کلیک کنید.

 پس از ذخیره تخفیف، می توانید الزامات لازم برای این صفحه تخفیف را اضافه کنید. اگر می خواهید آن را به برخی از دسته های کاربر بر اساس نقش مشتری، میزان هزینه شده و غیره محدود کنید، شرایط را تنظیم کنید. ممکن است از یک فرم ضروری استفاده کنید یا فرمهای مختلف را با هم گروه کنید و همزمان آنها را اعمال کنید . شما می توانید فقط یک بار گروه مورد نیاز را بسازید و سپس هر وقت دوست دارید از آن استفاده کنید.

Strategy to offer Discounts without affecting your Overall Profit in nopCommerce

شما می توانید هر یک از انواع مورد نیاز را انتخاب کنید:

1. باید به نقش مشتری اختصاص داده شود و همزمان می توانید نقش مشتری را که تخفیف روی آن اعمال می شود مانند مهمانان، کاربران، ثبت نام شده و غیره انتخاب کنید.

2. افزودن گروه مورد نیاز: پس از انتخاب این گزینه، باید نام گروه مورد نیاز را مشخص کنید.

 این الزامات با استفاده از منطق Boolean مانند AND ، OR تنظیم می شوند. به عنوان مثال ، مشتری "ثبت شده" است یا مجموع سفارش با مقدار مشخصی دارد.

می توانید الگوریتم های تخفیف خود را در ناپ کامرس سفارشی کنید تا دیگر کارهایتان را دستی انجام ندهید و محصولاتتان به طور خودکار شامل تخفیف شوند.

هر فردی تخفیف را طبق شغل خود تعریف می کند و برخی از انواع آن در زیر ذکر شده است:

1. تخفیف برای محصولات دارای تاریخ انقضا: اگر کالاهایی را می فروشید که تاریخ انقضا خاصی دارند مانند مواد غذایی، مواد آرایشی، دارویی و غیره، پس می توانید الگوریتم تخفیف را در روزهای قبل از انقضا اعمال کنید. به عنوان مثال، اگر یک هفته برای انقضا باقی مانده باشد، تخفیف 15٪ اعمال می شود، اگر 4 روز باقی مانده باشد، 30٪ و غیره اعمال می شود. این کار به فروش بیشتر محولات قبل از تمام شد تاریخ انقضایشان کمک می کند و برای فروشگاه شما مفید خواهد بود.

2. یک کالای دیگر تخفیف X٪ بخرید: می توانید در فروشگاه خود تخفیف بگذارید که اگر مشتری 2دو محصول را خریداری می کند، محصول دوم با مبلغ کمتر تخفیف X٪ دارد.

3. تخفیف حمل و نقل رایگان: اگر مشتری در کل سفارش بیش از X ( مقدار تعیین شده توسط فروشگاه شما) داشته باشد، می توانید محصولات را با حمل رایگان ارسال کنید.

4. هدیه رایگان: اگر مشتری مبلغ X را برای سفارش خود خرج كرده است، می توانید به او پیشنهاد دهید تا یك هدیه رایگان كه توسط شما مشخص شده را انتخاب كند.

5. خرید 3 کالا و پرداخت برای  2 تا: اگر مشتری سه محصول را خریداری می کند، می توانید پیشنهادی ارائه دهید که در آن پرداخت فقط برای 2 محصول انجام شود و یکی با کمترین قیمت به صورت رایگان داده شود.

6. تخفیف ویژه روز: در مناسبت های خاص مانند جمعه سیاه، سال نو، کریسمس و ... می توانید تخفیف بگذارید در مورد کالاهایی که برای این مراسم ضروری هستند را تخفیف بگذارید.

7. تخفیف در قیمت کل سبد خرید: همچنین می توانید تخفیف در ارزش سبد خرید قرار دهید تا خریداران به ارزش سبد خرید وابسته شوند. این نوع از بهترین موارد تخفیف است، به ویژه در صنایعی که مشتریان از آنها برای سفارش های بزرگ استفاده می کنند.

8. تخفیف در خرید اول: می توانید برای مشتریانی که برای اولین بار محصولات و خدمات شما را امتحان میکنند تخفیف ارائه دهید. این به شما کمک می کند مشتریان بیشتری کسب کنید.

9. تخفیف آستانه: باید تخفیف آستانه ای در سیستم تعریف شود که سیاست تخفیف کاملاً مشخص باشدبرای مثال: اگر دو تخفیف با یکدیگر همپوشانی داشته باشند، مشتری باید بتواند از تخفیف مطابق حد تعیین شده در سیستم استفاده کند.

سخن پایانی

تخفیف می تواند برای تجارت آنلاین شما مفید باشد، اما داشتن یک رویکرد استراتژیک مناسب و آگاهی از اهداف خود برای افزایش تبدیل سایت بسیار مهم است.

 

مطالب اخیر

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها