مزایای فروشگاه اینترنتی و دلایل فروش آنلاین
اگر می خواهید راهی برای افزایش سریع فروش خود، کاهش هزینه های عملیاتی کسب و کار و افزایش حاشیه سود برای کسب و کار خود پیدا کنید، یک وب سایت فروشگاهی آنلاین راهی موثر برای پیشرفت شماست.
اینترنت بستر قدرتمندی است که آگاهی گسترده ای از وب سایت های فروشگاه آنلاین فراهم می کند. میلیون ها نفر روزانه در اینترنت جستجو می کنند و به دنبال محصولات و خدمات هستند. خرید آنلاین سال به سال در حال افزایش است و به عنوان روشی مناسب برای خرید محصولات در نظر گرفته می شود که در آن می توانید در هر زمان از روز نیز خرید کنید.
علاوه بر این وب سایت های تجارت الکترونیکی به شما امکان می دهد طیف وسیعی از تکنیک های بازاریابی و فروش را به کار گیرید تا این دلیل اضافی را برای ماندن در وب سایت و خرید محصولات خود به مردم ارائه دهید.
فروشگاه اینترنتی چیست؟
به هر معامله تجاری که به انتقال اطلاعات در فضای اینترنت نیاز دارد، فروشگاه اینترنتی میگویند. هر فروشگاه اینترنتی، میتواند اشکال مختلفی به خود بگیرد؛ به طور مثال آمازون یا پینهای فروش در پینترست.
بهترین گزینه برای فروش محصول، فروش آنلاین است؛ زیرا در هر زمانی بدون نیاز به داشتن مکان خاصی میتوانید محصولات خود را به فروش برسانید. در واقع، نیازی نیست که مشتری برای خرید محصول شما به مکانی فیزیکی مراجعه کند، او میتواند در هر موقعیت و زمانی از شما خرید نماید که همین باعث افزایش فروش آنلاین شما میشود. بیایید نگاهی به مزایای فروش آنلاین بیندازیم:
10 مزیت عمده فروشگاه اینترنتی
در ادامه چند مزیت اصلی فروشگاه اینترنتی که باعث محبوبیت آن شده است را شرح میدهیم:
- هزینه کم
فروشگاه های اینترنتی، نسبت به کسب و کارهای سنتی از هزینه های کمتری برخوردار است، هزینه هایی همچون هزینه مکان فیزیکی، حقوق، دستمزد و... اغلب فروشگاههای اینترنتی برای ورود و ثبت نام، رایگان هستند یا هزینهی کمی را از شما دریافت میکنند. قابلیت و دسترسیهای گوناگون آنها از جمله آنالیز کردن را بدون دریافت هزینه در اختیار مشتریان خود قرار میدهند. از این رو راه اندازی کسب و کار با فروشگاه اینترنتی نسبت به روشهای سنتی بسیار مقرون به صرفه تر است.
- راهاندازی سریع
برای شروع هر فعالیتی، باید تجهیزاتی مانند خرید یا اجاره زمین، لوازم داخلی و .. فراهم شود؛ اما برای فروشگاه های اینترنتی میتوان با مراجعه به یک آژانس دیجیتال یا دانش متوسط سایتی را برای فروش راهاندازی کرد. در چند سال گذشته، پلتفرمهای گوناگونی برای ساخت فروشگاههای اینترنتی به راه افتادهاند که به ناپ کامرس به عنوان حرفهایترین و بهترین گزینه میتوان اشاره داشت.
- فروشگاه اینترنتی می تواند از هر مکانی عملی شود
وب سایت های فروشگاه آنلاین هرگونه محدودیت جغرافیایی را که معمولاً با مشاغل مستقر در دفتر مواجه هستید کاهش می دهند. شما می توانید در هر جای دنیا باشید و همچنان با موفقیت بر تجارت الکترونیکی خود نظارت داشته باشید. موارد ضروری که برای نظارت بر وب سایت تجارت الکترونیکی خود از هرجای دیگر به آن نیاز دارید: دسترسی به ایمیل ، اینترنت و تلفن ها.
- رشد استفاده از اینترنت برای خرید
در چند سال گذشته استفاده از اینترنت برای خرید بسیار گسترش پیدا کرده است. خریداران به دلایل مختلفی مثل آشنایی با برندها، مقایسه قیمت، بررسی موجودی یک محصول و... از اینترنت شروع میکنند. به همین دلیل حضور هر کسبوکاری در اینترنت لازم و ضروری است. حتی اگر مشتری از شما خرید نکند و تنها اطلاعات مورد نظر خود را از فروشگاه اینترنتی شما کسب کند.
طبق آمارهای جمعآوری شده، ۸۷ درصد از خریداران برای کسب اطلاعات و خرید محصول مورد نظر از اینترنت کمک میگیرند که نسب به سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است. این نشان میدهد که بر شما واجب است در جایی حضور داشته باشید که اولین فروشنده در نظر مشتری قرار گیرید.
- زمان کمتر
هنگامی که وب سایت تجارت الکترونیکی شما در ابتدا راه اندازی شد، نیازی به صرف زمان زیادی برای اجرای آن نیست. دلیل این امر این است که کل مراحل سفارش و پرداخت مشتری توسط همگان از طریق سیستم آنلاین فعال می شود. این به شما فرصت بیشتری می دهد تا محصولات جدیدی را که می خواهید بفروشید، پیشنهادهای ویژه ای که می خواهید راه اندازی کنید و میزان موفقیت در فروش را تعیین کنید. شما همچنین قادر خواهید بود روندهایی را که محصولات با موفقیت بیشتری فروش می کنند را تعیین کنید.
- جمعآوری داده برای فروش بیشتر
شما میتوانید با جمعآوری، اندازهگیری و آنالیز رفتار مشتری به سلایق و نیازمندیهای آن ها پی ببرید. فروش آنلاین به شما این فرصت را میدهد تا در سریعترین زمان به این دادهها دسترسی پیدا کنید. فقط کافی است رفتار آنلاین را ردیابی نمایید. در این خصوص لازم به ذکر است بدانید که شما باید به قوانین اخلاقی برای حفظ حریم خصوصی مشتریان پایبند باشید.
هزینه های تبلیغات تجارت الکترونیکی نیز از بسیاری از اشکال دیگر تبلیغات کمتر است. شما می توانید از یک استراتژی بهینه سازی موتور جستجو برای افزایش رتبه بندی صفحه وب سایت خود در موتورهای جستجو استفاده کنید. این یک سرمایه گذاری ماهانه مداوم است. SEO یک روش قدرتمند برای تشویق بیشتر مشتریان به مراجعه به وب سایت شماست.
- ایجاد امکان بازاریابی محتوایی
داشتن یک سایت، بستری را برای شما فراهم میآورد تا ویژگیهای محصولات خود مانند قیمت، صفات، مقایسه قیمت و کیفیت و موجودی آنان را به تفضیل در اختیار مشتریان خود قرار دهید یا از طریق آن، افرادی را به خود جذب کنید.
مثلا اگر در حوزه خوراکی مشغول به کار هستید با در اختیار قرار دادن چگونگی استفاده از محصولات در پخت و غذاهای گوناگون به خریداران جدیدی دست پیدا کنید.
- تاثیرات در Niche Market
در فضای غیر مجازی، فروش محصولات خاص برای بازار، کمی سخت و آرام پیش میرود؛ اما در بستر اینترنت فروش این اقلام راحتتر انجام میشوند؛ چرا که خریداران با جستجو کردن محصول مورد نظر به اقلام دلخواه خود در زمان کمتری دست مییابند.
- محدودیت زمان وجود ندارد
با وب سایت های تجارت الکترونیکی، مشتریان بالقوه خود را محدود نمی کنید، زیرا آنها می توانند وب سایت شما را در هر زمان از روز مشاهده کنند. این بدان معنی است که شما به عنوان یک تجارت، فروش و سود خود را به حداکثر می رسانید. چگونه می توان فروش را بیشتر به حداکثر رساند؟ این کار را می توانید از طریق طیف وسیعی از ابتکارات فروش مانند پیشنهادهای ویژه و ابتکارات بازاریابی آنلاین انجام دهید.
همچنین می توانید طیف وسیعی از ابتکارات بازاریابی قدرتمند را در وب سایت خود به کار گیرید تا علاقه مشتریان جدید مانند دعوت به عمل و پیشنهادات ویژه و حساس به زمان را تشویق کنید. این موارد باعث تشویق چشم اندازها برای اقدام در هنگام فعالیت در سایت شما می شود و بنابراین نرخ تبدیل شما از بازدید کننده به فروش را افزایش می دهد.
- توانایی مقیاس گذاری
وب سایت های تجارت الکترونیکی در اطمینان از افزایش سطح سهام این محصولات در تعیین میزان موفقیت فروش محصولات بسیار موثر هستند. علاوه بر این، می توان با تنوع بخشیدن به این محصولات، طیف وسیعی از محصولات را برای فروش از طریق وب سایت توسعه داد. این به شما امکان می دهد از نظر فروش، مشتری و سود، تجارت خود را رشد دهید. وب سایت خرید آنلاین آمازون با موفقیت در زمینه مقیاس گذاری دامنه محصولات خود و نظارت دقیق بر فروش محصولات با مشتریان توسعه یافته است. در نتیجه این امر به آنها این امکان را داده است تا دامنه محصولات خود را به طور چشمگیری در بسیاری از بخش ها متنوع کنند.
نوشته شده توسط: مهدیه حسینی ها، فاطمه چراغعلی
مطالب اخیر
- راهنمای راه اندازی سئو (قسمت اول)
- راهنمای راه اندازی سئو (قسمت دوم)
- نبرد بین 4 پلتفرم
- ۷ استاندارد سئو برای پلتفرم فروشگاه اینترنتی در سال ۲۰۱۹
- کدام عناصر اصلی باید در صفحه نخست فروشگاه ارائه شود
- چرا وب سایت به APP نیاز دارد؟
- روش های افزایش سرعت سایت
ثبت نظرات