بسته

جایگاه زنان در کسب ‌و کارهای آنلاین

جایگاه زنان در کسب ‌و کارهای آنلاین

جایگاه زنان در کسب ‌و کارهای آنلاین

در سراسر جهان زنان نقش اساسی در اقتصاد و توسعه کسب و کارهای کشور خود ایفا می ‌کنند. زنان با بهره‌ گیری از خلاقیت ذاتی و قدرت پرورشی که دارند به توسعه کسب و کار ها بسیار کمک می کنند و کسب و کارهای نوین و خلاقانه‌ ای راه ‌می ‌اندازند و از آنجا كه در بررسي عوامل مؤثر بر توسعه اقتصادي و اجتماعي كشورها، توجه به نيروي انساني و تخصص مطرح است، بنابراین سخن از اشتغال زن و رابطه آن با توسعه نيز امري ضروري است.

یکی از نشانه‌ های توسعه در هر جامعه ‌ای، فضای کسب و کار زنان است. زنان به عنوان یکی از مهم ترین سرمایه ‌های انسانی، می ‌توانند نقش بالقوه ‌ای در فرآیند توسعه بخش های اقتصادی هر جامعه‌ ای ایفا کنند و کسب و کارهای آنلاین یکی از همان مواردی است که زنان می ‌توانند نقش تاثیرگذاری در آن داشته باشند.

در ادامه این پست به نفش زنان در کسب وکار های آنلاین میپردازیم.

با ما همراه باشید...

زنان در کسب و کارهای اینترنتی

اینترنت پدیده ‌ای است که بر همه ابعاد زندگی ما تاثیر گذاشته و نباید از نقش آن در ایجاد کسب ‌و کارهای اینترنتی غافل بود.

فضای مجازی، وب و هر پدیده دیگری که نوین است در کنار چالش ‌های مختلف، فواید بسیار و مهمی را نیز به ارمغان آورده‌ اند. یکی از این فواید رونق کسب ‌و کارها با استفاده از این امکانات مدرن است.
زنان نیز به عنوان اعضای این جامعه در این کسب و کار ها سهیم اند و توانسته اند کسب و کارهای بسیار خوب و موفقی را در بستر اینترنت به وجود بیاورند.

به تازگی مجله فوربز، فهرست ثروتمند ترین زنان خود ساخته آمریکا در سال ۲۰۱۹ را منتشر کرده است. در این فهرست لیستی از زنان کار آفرین و صاحب کسب و کارهای بزرگ و کوچک آورده شده است و نشان می دهد که 4 مورد از 10 عدد کسب ‌و کاری که در ایالات متحده فعال هستند، توسط زنان اداره می ‌شوند.

زنان در کسب و کارهای اینترنتی

ثروتمند ترین زن آمریکایی، داین هندریکس، رئیس و بنیان گذار شرکت تامین‌ کننده مصالح ساختمانی ای ‌بی ‌سی سوپلای است. او در سال ۱۹۸۲ به همراه همسرش کن هندریکس، یک فروشگاه مصالح ساختمانی در ایالت ویسکانسین تاسیس کرد که اکنون ۷۸۰ شعبه در ۴۹ ایالات آمریکا دارد.

نفر بعدی در این لیست بلند بالا، خانم الیچ است. او و همسرش مارک، در سال ۱۹۵۹ یک پیتزا فروشی در حاشیه شهر گاردن سیتی ایالت مشیگان تاسیس کردند که اکنون تبدیل به مجموعه ای بزرگ با حدود پنج و نیم هزار شعبه شده است. تمام کارمندان این مجموعه بزرگ اذعان دارند که مدیریت بسیار خوب خانم الیچ مهم ترین عامل در موفقیت این کسب و کار است.

داریس و شوهرش دان فیشر نیز در سال ۱۹۶۹ یک فروشگاه به نام گپ تاسیس کردند که فقط محصولات شرکت لیوایز را می‌ فروخت. در سال‌ های بعد کسب و کار این زوج جوان گسترش یافت و اکنون شرکت گپ، حدود ۱۶ میلیارد دلار سرمایه و هزاران شعبه در آمریکا و سراسر جهان دارد. گپ اکنون نه تنها یکی از معروف ترین برندهای لباس، کیف و کفش در دنیاست، بلکه شرکت مادر 8 برند دیگر، از جمله بنانا رپابلیک و اولد نیوی است.

مدیریت بسیار خوب داریس باعث موفقیت گپ شد و گپ امروزه با راه اندازی فروشگاه های اینترنتی کسب و کار خود را جهانی کرده و محصولاتش را به سراسر جهان ارائه می کند.

زنان در کسب و کارهای اینترنتی

آمار ها و تحقیقات و بررسی ها نشان می دهند که بیشتر فعالیت های زنان در حوزه زیبایی و تناسب اندام و سلامت و همچنین صنعت غذا و رستوران است و زنان بیشتر تمایل به راه ‌اندازی مشاغل جدید دارند، تا این‌ که در یک کسب ‌و کار از پیش تاسیس شده سرمایه ‌گذاری کنند.

دسترسی به منابع مالی برای زنان به نسبت هم‌ مسیرهای مردشان بسیار مشکل‌ تر است. در سال 2014، تعداد کمی از کسب ‌و کارهای زنانه موفق به عقد قرارداد و دریافت وام ‌های مرسوم در این حوزه شدند. این مورد برای زنان رنگین ‌پوست چندین برابر دشوار ‌تر نیز هست. در حالی که زنان برای ایجاد برابری در سیستم‌ های چالش ‌برانگیز جامعه تلاش می‌ کنند، تأمین سرمایه غیر سنتی می ‌تواند کمک کند.

با وجود همه‌ این آمار ها اما هنوز نباید از این حوزه قطع امید کرد و باید بسترهای حضور زنان در جامعه را بیش از پیش تهیه کرد.

 

 

همچنین بخوانید

هدیه تبلیغاتی راهی برای جلب توجه مخاطبین

مهم ترین نکات در انتخاب نام فروشگاه

چرا باید فروشگاه اینترنتی ما وبلاگ داشته باشد؟

6 راهی که می توانید اعتماد و وفاداری مشتری را افزایش دهید

7 راهکار برای کاهش نرخ ریزش مشتریان

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها