بسته

مقایسه کامل ناپ کامرس و پرستاشاپ

مقایسه کامل ناپ کامرس و پرستاشاپ

مقایسه ناپ کامرس و پرستاشاپ

راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی با مجموعه ای از چالش ها همراه است. مهمترین چالشی که اکثر افراد در شروع ایجاد فروشگاه اینترنتی با آن مواجه می شوند، انتخاب پلتفرم فروشگاهی مناسب است.

امروزه بیش از 370 پلتفرم توسعه فروشگاه اینترنتی در بازار موجود است و انتخاب صحیح آن بسیار مهم است. یک اشتباه می تواند کل کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار داده و خراب کند چرا که بازار کنونی بسیار پر رقابت شده است.

طبق آخرین آمار، بازار تجارت الکترونیک در سال 2020 رشد 44 درصدی داشته است و در سال 2024 به 51 درصد افزایش خواهد یافت. بنابراین، شما باید در ابتدا بهترین فروشگاه ساز خود را انتخاب کنید تا بتوانید آینده کسب و کار خود را در بازار و تجارت الکترونیک تضمین کنید.

در میان CMS های محبوب بازار، PrestaShop و nopCommerce از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. اما باز هم باید یکی را انتخاب کنید. بنابراین، شما باید یک تجزیه و تحلیل دقیق از هر دو سیستم عامل انجام دهید.

برای کمک به شما، ویژگی های کامل، مزایا و معایب Prestashop و nopCommerce را فهرست کرده ایم. تا در انتخاب درست به شما کمک می کند.

بنابراین، بیایید مقایسه و بررسی خود را بین PrestaShop یا NopCommerce آغاز کنیم:

پرستاشاپ چیست؟

پرستاشاپ چیست؟

پرستاشاپ یک سازنده وب سایت تجارت الکترونیک است که امروزه در دسترس است. این یک پلتفرم تجارت الکترونیک منبع باز است که با PHP با پشتیبانی MySQL نوشته شده است. Prestashop تحت مجوز نرم افزار باز در سال 2008 منتشر شد.

برترین بخش‌های صنعت مانند سبک زندگی، تجارت الکترونیک، فناوری اطلاعات و موارد دیگر امروزه از پرستاشاپ استفاده می‌کنند. می توانید ببینید که هر 6.55 درصد از بخش های سبک زندگی و تجارت الکترونیک در سراسر جهان از پتانسیل های آن برای تجارت خود استفاده می کنند.

ویژگی های برتر پرستاشاپ:

#1. کارایی

سرعت بارگذاری سریع همیشه در هر وب سایتی ضروری است، و این چیزی است که می توانید با توسعه تجارت الکترونیک PrestaShop به دست آورید. پرستاشاپ در حین خرید تجربه لذت بخشی را برای وب سایت شما فراهم می کند.

چندین افزونه مانند Cache Manager و Page Cache Ultimate Module حتی در Prestashop در دسترس هستند که اگر سرعت وب سایت شما پایین باشد می توانید از طریق این افزونه ها، سرعت وب سایت خود را بهبود ببخشید. این ماژول ها دارای استراتژی کش کردن کل صفحه برای کاهش زمان بارگذاری صفحه هستند.

دیگر مزایای پرستاشاپ در بهبود کارایی این است که صرفه جویی در زمان به علاوه ناوبری آسان را فراهم می کند. بنابراین مشتریان می توانند به راحتی بیشتر مشاهده و خرید کنند.

#2. راحتی در استفاده

پرستاشاپ به هیچ مهارت فنی خاصی به جز برخی از مهارت های اولیه کدنویسی نیاز ندارد. اما اگر به ویژگی های بیشتر و حرفه ای تری نیاز دارید، می توانید یک توسعه دهنده Prestashop استخدام کنید تا قابلیت های بیشتری را در وب سایت فروشگاهی شما پیاده سازی کند.

یک بار به داشبورد آن نگاه کنید:

داشبورد پرستاشاپ

داشبورد پرستاشاپ

این داشبوردی است که پس از اجرای نرم افزار می توانید به آن دسترسی داشته باشید. در این مرحله، باید ماژول های مورد نیاز فروشگاه خود را مشخص کنید. اگر فردی غیر فنی هستید، باید با یک توسعه دهنده پرستاشاپ مشورت کنید. این توسعه دهندگان به خوبی می دانند که چگونه از افزونه های مورد نیاز در فروشگاه شما استفاده کنند.

هنگامی که سایت خود را راه اندازی کردید، عملیات روزانه بسیار ساده می شود. به عنوان مثال، می‌توانید ویژگی‌های سئو، دسته‌ها، توضیحات محصول و مقادیر را به طور همزمان در فروشگاه آنلاین خود فهرست کنید.

صفحه اصلی مدیریت محصول به شما امکان می دهد چندین کار مانند توضیحات، قیمت، کمیت، اضافه کردن عنوان و موارد دیگر را انجام دهید. می توانید از طریق برگه های بالای صفحه کار کنید تا از بهترین لیست محصول اطمینان حاصل کنید. اکنون فروشندگان می توانند دسته بندی را برای سازماندهی محصولات امتحان و آزمایش کنند. فرآیند مدیریت دسته های اولیه را آسان تر می کند.

مدیریت سفارش در پرستاشاپ بسیار آسان است. می توانید سفارشات را اضافه کنید، ویرایش کنید و تخفیف ها را مستقیماً از پنل مدیریت اعمال کنید. همچنین از طریق صفحه سفارش با مشتری خود تماس می گیرید. اگر در ابتدا یک راه اندازی خوب داشته باشید، در آینده به درستی فروشگاه خود را اداره خواهید کرد.

#3. سئو

وب‌سایت‌های بهینه‌سازی شده برای سئو این روزها برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک مورد نظر به یک ضرورت تبدیل شده‌اند. بنابراین، وب سایت شما باید در SERP های برتر رتبه بندی شود. این تنها بهترین راه برای به افزایش فروش مورد نظر است.

پرستاشاپ دارای ویژگی های سئو داخلی بسیار قوی است. این پلت فرم بیش از 180 ماژول را برای نمایه سازی صفحه ارائه می دهد. در وقت شما صرفه جویی می کند. با استفاده از آن، می توانید نحوه نمایش محصولات در موتورهای جستجو را کنترل کنید، از جمله عناوین متا، توضیحات و پیوندهای  صفحات. همچنین، در صورت لزوم می توانید تغییر مسیرهای صفحه را تنظیم کنید(بخوانید: ریدایرکت چیست؟).

#4. قالب و سفارشی سازی ها

پرستاشاپ امکانات سفارشی سازی بی شماری را ارائه می دهد، به این معنی که فروشندگان می توانند فروشگاه های خود را آزادانه بر اساس نیاز خود سفارشی کنند. چرا که در این دنیای دیجیتال رقابتی، راه اندازی یک نام تجاری به یاد ماندنی موفقیت بلندمدت شما را تضمین می کند.

خوشبختانه، با PrestaShop، می‌توانید به بیش از 3200 قالب به‌علاوه مجموعه عظیمی از قالب های قابل تنظیم در Marketplace آن دسترسی داشته باشید - Addons. با این حال، متأسفانه هیچ یک از این قالب ها به صورت رایگان در دسترس نیستند و قیمت آنها بسته به کیفیت از 59.00 دلار تا 349.99 دلار متغیر است. اما بسیاری از ارائه دهندگان خدمات نیز در بازار موجود هستند که قالب های پرستاشاپ را به صورت رایگان ارائه می دهند.

#5. مدیریت موجودی

پرستاشاپ یک فرآیند پیشرفته برای مدیریت موجودی فروشگاه شما را فراهم می کند که در آن می توانید:

به روز رسانی موجودی با تامین کننده: موجودی را از هر مکان فایل یا قالبی از تامین کننده خود وارد کنید. این می تواند تمام سابقه همگام سازی را با یک فرآیند کاملاً خودکار ردیابی کند و نتایج را بدون نگرانی در مورد تنظیمات داده های خام بررسی کند.

همگام‌سازی با سیستم‌های خارجی: فهرست خریداران، سفارش‌ها و موارد دیگر را از هر فایلی که از سیستم‌های خارجی دریافت کرده‌اید به‌روزرسانی کنید یا فهرست‌های پستی، فروش و هر پایگاه داده را صادر کنید.

موجودی را هوشمندانه مجدداً ذخیره کنید: با استفاده از پرستاشاپ می توانید مراقب کالاهای پرفروش، اقلام موجود در انبار و اقلام داغ فروشگاه الکترونیکی خود باشید.

همگام‌سازی با کانال‌های فروش و حسابداری: همه تراکنش‌ها را در یک مکان دریافت کنید تا کنترل کامل سیستم را در حین فروش محصولات در eBay، Amazon و ادغام با QuickBooks حفظ کنید.

تجزیه و تحلیل سطح فروش و موجودی: تجزیه و تحلیل دقیقی از فعالیت های فروش، میزان موجودی پرستاشاپ و موارد دریافتی خود را انجام دهید. خرده‌فروشان می‌توانند از گزارش‌های «اقدامی کن یا همان take an action» استفاده کنند که بررسی های بیشتری را به فروشندگان خواهد داد.

#6. درگاه های پرداخت

پرستاشاپ 250 گزینه برای پرداخت در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین، مشتریان را در حین پرداخت به وب‌سایت‌های دیگر هدایت نمی‌کند و آنها کاملاً با تمام مقررات، به ویژه GDPR مطابقت خواهند داشت.

این پلتفرم همچنین یک سرویس اضافی با همکاری PayPal به نام PrestaShop 1.7 Paypal Module ارائه می دهد. علاوه بر این، دسترسی به گزینه های مختلف پرداخت مانند Mastercard، American Express و غیره را فراهم می کند.

#7. بازاریابی

با پرستاشاپ می توانید در گوگل ادز، فیس بوک، تبلیغات آمازون، اینستاگرام و سایر پلتفرم های محبوب تبلیغ کنید. همچنین پیچیدگی ردیابی تبدیل و تنظیم فیدهای داده را از بین می برد.

برخی از بهترین ویژگی های بازاریابی پرستاشاپ عبارتند از:

  • بررسی سلامت محصول
  • مقایسه قیمت تجارت الکترونیک
  • تجزیه و تحلیل رقبا
  • دسترسی چند پلتفرمی

#8. پشتیبانی و امنیت

هنگام راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیکی خود، ممکن است به کمک کارشناسان نیاز داشته باشید. برای این کار، بسیاری از منابع اطلاعاتی رایگان مانند راهنماها، آموزش ها، پرسش های متداول و دوره های آموزشی برای توسعه دهندگان و کاربران را خواهید یافت.

اگر باز هم مشکل خود را حل نکردید، می توانید در عرض 15 دقیقه با متخصصان پرستا تماس بگیرید تا هر مشکلی را حل کنند. اما، متأسفانه، پولی است و بسته به سطح پشتیبانی، حدود 249 تا 1399 دلار برای شما هزینه دارد.

مزایای پرستاشاپ

پرستاشاپ پلتفرمی با منبع باز است، بنابراین به صورت رایگان در دسترس است.

نصب آن آسان است و می توانید به راحتی فروشگاه خود را راه اندازی کنید.

تعداد زیادی گزینه سفارشی سازی را در پیش روی شما قرار می دهد.

هزاران افزونه موجود برای این فروشگاه ساز وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خود از آنها استفاده کنید.

گردش کار شفاف و ساختار یافته با مدیریت مشتری و ایمیل ها.

معایب پرستاشاپ

مقیاس پذیری محدودی را ارائه می دهد. بنابراین، نمی توانید برای گسترش بیشتر کسب و کار خود برنامه ریزی کنید.

این پلتفرم فاقد عملکرد چند فروشگاهی است.

هیچ تیم پشتیبانی رسمی برای حل مشکلات شما در دسترس نیست.

nopCommerce چیست؟

ناپ کامرس چیست؟

nopCommerce، یک فروشگاه ساز منبع باز و رایگان می باشد که در سال 2008 برای مشاغل کوچک تا متوسط ​​در بازار معرفی شد. این فروشگاه ساز بر اساس چارچوب ASP.NET Core مایکروسافت و پایگاه داده MS SQL Server 2012  ساخته شده است.

مشخصات nopcommerce

این پلتفرم به کاربران خود یک صفحه کاتالوگ و یک ابزار مدیریت ارائه می دهد که امکان ایجاد سبد خرید را فراهم می کند. در نتیجه، امروزه بسیاری از صنایع برتر مانند تجارت الکترونیک، فناوری اطلاعات و غیره از nopCommerce استفاده می کنند.

ویژگی های برتر nopCommerce:

#1. منبع باز (OpenSource)

nopCommerce منبع باز است، بنابراین رایگان در دسترس است. این امر رقابت سختی را برای سایر پلتفرم های توسعه تجارت الکترونیک از نظر هزینه و کیفیت هر دو ایجاد می کند. پس بنابراین، در ناپ کامرس شما می توانید بدون هزینه مجوز، بدون هزینه ماهانه، یا هزینه مازاد دیگر کار خود را شروع کنید. حتی پشتیبان آن درMicrosoft SQL Server Express Edition، نیز به صورت رایگان در دسترس است.

#2. تجارت سیار

NopCommerce بسیاری از قالب‌های ریسپانسیو با طراحی خوب را ارائه می‌کند که به درستی مقیاس‌بندی می‌شوند، بهینه‌سازی محتوا برای انواع دستگاه‌ها و مرورگرها. که به شما این امکان را می دهد تا فروشگاه اینترنتی خود را در مدت زمان کوتاهی و بدون هیچ گونه توسعه یا افزونه اضافی به نسخه واکنش گرا در موبایل تبدیل کنید.

در سال 2017، فروش تجارت موبایلی حدود 58.9 درصد از کل فروش دیجیتال، در مجموع 1.357 تریلیون دلار بود. تجارت تلفن همراه می تواند تا سال 2024 با انتظار 72.9 درصد از کل فروش آنلاین، در مجموع 3.556 تریلیون دلار در مرکز توجه قرار گیرد.

#3. فرآیند پرداخت ساده

ناپ کامرس یک فرآیند پرداخت روان را ارائه می دهد که با در نظر گرفتن نرخ پرش در هنگام پرداخت طراحی شده است. علاوه بر این، فرآیند پرداخت قابل تنظیم است و به فروشنده کمک می کند تا با ارائه بهترین تجربه کاربری به مشتریان، نرخ تبدیل فروشگاه خود را بهبود بخشد.

به روش های پرداخت پیش فرض و تسویه حساب نگاهی بیندازید:

  • کارت های اعتباری را می پذیرد
  • پشتیبانی از بازپرداخت کلی و بازپرداخت جزئی.
  • پشتیبانی از بیش از 50 درگاه پرداخت مانند Amazon PayPal، CC Avenue، PayU و غیره
  • پشتیبانی نقدی در هنگام تحویل
  • به تسویه حساب یک صفحه ای کمک می کند تا مراحل را کاهش دهد و پرداخت را برای مشتریان آسان تر کند.
  • پشتیبانی از قابلیت های چند زبانه و چند ارزی.
  • پیشنهادات بازاریابی انحصاری و بسته های قیمت گذاری را برای پردازشگرهای پرداخت قابل توجه در سراسر جهان ارائه می دهد.
  • پشتیبانی از SSL (مرور و پرداخت امن) و رسیدهای سفارش PDF.

#4. سازگار با موتورهای جستجو (SEO)

فروشگاه ساز ناپ کامرس دارای ویژگی های جامع SEO است. این امکان، دسترسی کامل به برچسب های کلیدواژه، نقشه سایت، URL های سفارشی شده و غیره را برای صاحبان فروشگاه فراهم می کند.

ابزار پیش فرض SEO nopCommerce گزینه های زیر را ارائه می دهد:

  • برچسب گذاری کلمات کلیدی
  • پشتیبانی از نقشه سایت XML و HTML
  • بهینه سازی URL
  • ادغام گوگل آنالیتیکس به سایت
  • سفارشی سازی و مدیریت URL ها
  • امکان افزودن میکروداده (Schema) به صفحات سایت
  • ناوبری برد کرامب (Breadcrumb)

#5. ویژگی های بازاریابی

بازاریابی در کسب و کارهای آنلاین و آفلاین امری ضروری است. پلتفرم ناپ کامرس با طیف گسترده ای از ویژگی های بازاریابی پیشرفته ساخته شده است. که این امر به فروشندگان این اجازه را می دهد تا با مشتریان جدید ارتباط برقرار کنند و مشتریان قدیمی را نیز حفظ کند. شرکت های برتر توسعه nopCommerce در دستیابی به این امر کمک می کنند.

ویژگی های بازاریابی ارائه شده در nopCommerce عبارتند از:

  • سیستم امتیازات پاداش
  • مطالب، اخبار و صفحات وبلاگ
  • تخفیف و کوپن
  • مقایسه محصول
  • کارت هدیه
  • اشتراک در خبرنامه
  • محصولات مرتبط برای فروش بیشتر
  • بررسی و رتبه بندی محصول
  • سیستم همکاری در فروش (Affiliate-Marketing)

#6. پشتیبانی چند فروشندگی همراه با Drop-shipping

اگر می خواهید یک فروشگاه الکترونیکی موفق در بازار مانند آمازون، فلیپ کارت یا eBay و همچنین دیجی کالا راه اندازی کنید، ویژگی های چند فروشندگی و Drop-shipping می تواند برای شما مفید باشد. این امر به شما این امکان را می دهد تا بدون هیچ گونه موجودی انبار یا داشتن محصول، به صورت آنلاین برای دیگران بفروشید و از مبلغ به فروش رفته پورسانت دریافت کنید.

با فعال کردن این ویژگی، پس از ثبت سفارش، فروشنده مربوطه یک ایمیل سفارش دریافت می کند. علاوه بر این، فروشنده می تواند یک پنل مدیریتی برای مدیریت محصولات خود و ارسال سفارش در فروشگاه ارائه دهد. اگر دیجیتال مارکتینگ را می شناسید، این یک گزینه پر سود با سرمایه گذاری کم است.

مزایای nopCommerce:

ناپ کامرس منبع باز و کاملا رایگان است که به طور مداوم به روزرسانی می شود تا با آخرین فناوری ها همگام شود.

از پشتیبانی عالی انجمن ها برخوردار است که به بهبود راه حل کمک می کند، برنامه های افزودنی و قالب ها را توسعه می دهد و به سایر کاربران کمک می کند.

ناپ کامرس شامل تمام ویژگی های ضروری مانند چند فروشگاه، چند فروشندگی و چند انبار است.

دارای یک معماری ماژولار باورنکردنی است که به راحتی می توان آن را برای انواع مختلف طراحی ها سفارشی کرد.

معایب nopCommerce:

فاقد بسیاری از ویژگی های تأثیرگذار و قدرتمند CMS است.

نیاز به دانش نسبتا زیادی در کدنویسی دارد.

بنابراین، انتخاب شما بین PrestaShop و NopCommerce چیست؟

انتخاب بین PrestaShop و NopCommerce

پس از تجزیه و تحلیل دقیق ویژگی های پرستاشاپ و ناپ کامرس و بررسی مزایا و معایب آنها، به این نتیجه خواهیم رسید که PrestaShop از نظر عملکرد و کارایی نسبت به ناپ کامرس کمی برتری دارد.

استفاده از پرستاشاپ آسان است. یک فرد غیر فنی می تواند به سرعت با آن فروشگاه خود را شروع کند اما دارای هزینه های نسبتا زیادی می باشد. از سوی دیگر ناپ کامرس رایگان است اما بیشتر برای افرادی که دارای دانش فنی و کدنویسی هستند مناسب است.

پس اگراز دانش برنامه نویسی برخوردار هستید ناپ کامرس برای شما بهترین گزینه است و از سوی دیگر هزینه ای برای شما نخواهد داشت. از سوی دیگر استفاده از ناپ کامرس برای شما با صرفه تر است! که در زیر به این مورد اشاره خواهیم کرد:

همانطور که می دانید با توجه به نرخ بالای دلار در کشورمان ایران شما نمی توانید هزینه زیادی را برای داشتن یک فروشگاه ساز مانند پرستاشاپ بپردازید، چرا که برای شروع و دانلود افزونه و قالب های مورد نظر خود باید حداقل میلیون ها تومان هزینه کنید که از نظر اقتصادی منطقی نیست و ممکن در شروع کار دچار ورشکستگی شوید! به این منظور پیشنهاد ما به شما قطعا ناپ کامرس است.

چرا که شما به صورت رایگان می توانید این فروشگاه ساز قدرتمند را دانلود کنید و تنها هزینه ای که متحمل می شوید هزینه مرتبط با توسعه آن است، این به این معنا است که فقط هزینه ای را برنامه نویس و یا شرکت های پشتیبانی ناپ کامرس در ایران مانند ناپ شاپ پرداخت میکنید تا فروشگاه شما را همانطور که می خواهید شخصی سازی کنند.

پس شما می توانید به این روش با هزینه بسیار کمتر نسبت به استفاده از پرستاشاپ، سایت فروشگاهی خود را به ناپ شاپ، اولین نماینده رسمی ناپ کامرس در ایران بسپارید که دارای برنامه نویسان حرفه ای در حوزه ناپ کامرس است و دیگر نیاز نیست نگران مسائل فنی و توسعه آن باشید. برای شروع طراحی فروشگاه اینترنتی خود می توانید همین الان به صفحه طراحی فروشگاه اینترنتی ناپ شاپ مراجعه کنید و سایت خود را به همان صورت که در نظر دارید سفارش دهید.

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها