بسته

4 قانون مهم که صفحات تجاری باید در اینستاگرام رعایت کنند

4 قانون مهم که صفحات تجاری باید در اینستاگرام رعایت کنند

امروزه هر کسب و کار و تجارتی در فضای مجازی، حضور دارد و اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نیست و قوانین خاص خودش را دارد. شما هم تنها کسی نیستید که از اینستاگرام استفاده می کنید. به خاطر داشته باشید که اگر بصورت رندوم و در زمان های غیر مشخص و هر وقت که دلتان خواست پست بگذارید، در مسابقه ای که بین کاربران وجود دارد، برنده نخواهید شد و راه به جایی نخواهید برد.

مانند هر مسابقه ی دیگری شما باید استراتژی برد مخصوص به خودتان را خلق کنید. در اینستاگرام باید برنامه ی بازاریابی دیجیتالی قدرتمندی داشته باشید تا بتوانید یک اجتماع قوی ایجاد کنید که شما را به نتایج واقعی برساند. استراتژی شما باید بر پایه ی اصول اساسی اینستاگرام باشد. قوانینی که تغییر نخواهند کرد.

پس بیایید قوانینی که به شما در برنده شدن کمک خواهند کرد را بررسی کنیم :)

برنامه ی زمانی منظم

قانون شماره 1: محتوا را طبق برنامه ی زمانی منظم پست کنید

موفقیت در اینستاگرام به این برمیگردد که شما چطور محتوای تولید شده ی خود را پست می کنید. اگر شما روند خوبی را پیش بگیرید، درصد مشارکت مخاطبانتان بیشتر خواهد بود. پست های متفاوت و زمان های متفاوت را امتحان کنید تا ببینید چه روند و برنامه ای برای شما بهتر جواب می دهد و درصد مشارکت یا همان Engagement بالاتری را به شما خواهد داد.

یکی از اشتباهاتی که اغلب انجام می دهند، این است که زمانی که کاربرانی که آن ها را دنبال میکنند، فعال هستند را پیدا نمی کنند. هر زمان که وقت آزاد دارند یا راحتند پست می گذارند. مثلا صبح زود، عصر، یا هر زمان دیگری! برای مدت طولانی، کاربران واکنش خاصی به عکس ها و ویدئوها نشان نخواهند داد. طبق تجربه ثابت شده بهترین کار، پست گذاشتن در زمانی است که کاربران شما بیشترین میزان مشارکت را دارند.

چگونه این کار را انجام دهید؟

برای مدتی، پست هایی در زمان های متفاوت بگذارید. یادداشت کنید که کدام عکس یا ویدئو بیشترین اینگیجمنت را داشته. کم کم تعداد دفعات را به زمان هایی با بیشترین بازخورد محدودتر کنید تا زمان هایی را بیابید که همیشه بیشتر افراد عکس ها و ویدئوهایی که پست میکنید را ببینند.

انجام این کار به صورت دستی همیشه ممکن نیست. البته کاری زمانبر و خسته کننده هم هست. برای رفع این مشکل می توانید از سایت ها و ربات هایی که برای راحتی بیشتر طراحی شده اند، استفاده کنید. با استفاده از این نوع ابزار می توانید پست هایی را از قبل آماده کنید، تا در زمان های تعیین شده در صفحه ی شما قرار بگیرند. این ربات ها حتی می توانند به افراد دایرکت بدهند و یا به کامنت ها پاسخ بدهند. با این کار شما دیگر نگران پست گذاشتن نیستید. چه مهمانی باشید و چه مسافرت، ربات ها کار خود را انجام خواهند داد.

 محتوای متنوع

قانون شماره 2: از عناوین و محتوای متنوع استفاده کنید

تنها هدف صفحه ی تجاری شما، افزایش مشارکت دنبال کنندگان شما است. محتوای متنوعی تولید کنید تا کاربران خسته نشوند. یا اینکه اگر در زمینه ای مانند خدمات از جمله سلامت، نرم افزاری و ... کار میکنید، راجع به موضوعاتی مانند سلامت و بهره وری، یوگا، مدیتیشن، نکات سودآوری بیشتر و ... صحبت کنید که به کار شما مربوط باشند.

به خاطر داشته باشید که در این مسابقه، شما فقط رقیب ندارید. بلکه هم تیمی هم دارید. می توانید از کمک سایر کاربران اینستاگرام استفاده کنید. یک از این ابزارهای خاص، بازنشر یا Repost است که به شما امکان استفاده از محتوا، زمانی که به آن احتیاج دارید را میدهد. نسخه ی رایگان آن محدود است اما همچنان برای استفاده و پیشرفت شما کافیست.

با استفاده از ریپست (بازنشر مستقیم از صفحه ی اصلی به همراه ذکر ID اصلی)، شما می توانید از پست هر اینستاگرامری استفاده کنید و در عین حال، با ذکر نام آن ها، از مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری کنید. این کار برای زمان هایی که شما محتوای اورجینالی برای پست کردن ندارید ولی تمایل دارید پست خوبی در صفحه ی خود قرار دهید، تاکتیکی عالیست.

به خاطر داشته باشید که شما در اینستاگرام پست نمیگذارید تا تعداد زیادی لایک و کامنت جمع کنید. اگرچه که آن ها اهمیت خاص خود را دارند. اما دست آخر باید به افزایش درآمد شما در دنیای واقعی منجر شود. پست ها باید در راستای کمپین شما باشند تا شما را به مقصودتان از راه اندازی صفحه ی تجاری تان برسانند. همچنین باید هدفتام ملموس باشد.

باید کمپین های اجتماعی هشیارانه ای ایجاد کنید تا اعتماد کاربرانتان را بدست آورید و یا درباره ی کاربرانی که خدمات شما را دریافت کرده اند پست بگذارید تا در فالوئرهایتان حس وفاداری ایجاد کنید. بطور مثال سایت خدماتی انگلیسی زبان Airbnb بطور مرتب عکس هایی از خانه هایی که مشتریانش به آن ها رفته و اقامت داشته اند پست میکند تا هر دو حس وفاداری و اعتماد را نسبت به سرویس هایش ایجاد کند که نکته ای بسیار ارزشمند است.

افزایش مشارکت

قانون شماره 3: یک برنامه ی خوب برای افزایش مشارکت انتخاب کرده و آن را دنبال کنید

پیشرفت و رشد در اینستاگرام به سادگی بدست نمی آید؛ بلکه نیاز دارید از استراتژی های مختلف استفاده کنید و پتانسیل هریک از آن ها را بررسی کنید. حتی می توانید چند استراتژی را ترکیب کنید تا شما را به بالاترین میزان رشد برساند. تعهد بی قید و شرط به یک برنامه، چیزیست که باعث بهبود اوضاع می شود. یکی از این تکنیک ها، تعامل با سایر کاربران و صاحبین اکانت هاست. شما باید پست کسانی که اکانت مشابه شما را دارند، لایک و بازنشر کنید و زیر پستشان کامنت بگذارید. این کار، باعث افزایش مشارکت در صفحه ی شما خواهد شد.

یک تحقیق نشان داده است که برترین برندها، معمولا هفته ای یک پست می گذارند. تحقیق دیگری نیز نشان میدهد که 60% از برندهای بزرگ، هربار از یک فیلتر استفاده می کنند. یکی از دو فیلتر محبوب در اینستاگرام!

چرا؟

برای ایجاد یک جلوه ی بصری ثابت برای برندشان!

هریک از پست های برند اصلی که جایی دیگر ریپست شوند، اصالت برند اصلی را حفظ خواهند کرد. همچنین دنبال کنندگان برند هم با آن استایل خو می گیرند احساس نزدیکی و در نیتجه مشارکت بیشتری خواهند داشت. بین همه ی فیلترهای موجود در اینستاگرام، Lo-Fi محبوبترین است و Valencia بیشترین نرخ مشارکت در این پلتفرم را به همراه داشته است.

به خاطر داشته باشید که امروزه اینستاگرام بسیار محبوب است و محبوب تر نیز خواهد شد. وقتی چیز جدیدی را امتحان می کنید، ممکن است همیشه کارتان به موفقیت منجر نشود. همانطور که پیش می روید، راه خود را پیدا کنید، روش های متنوع آزمایش کنید و کمپین خود را بهبود بخشید. بازاریابان و متخصصین برندسازی را به کار بگیرید. تلاش کنید و داده های واقعی بدست آورید. سپس بر اساس آن داده ها، تصمیمات درست تری بگیرید.

یادتان که نرفته در اینستاگرام مسابقه ای برپاست؟ دنبال کنندگان و طرفداران شما باید واقعا در این بازی شرکت کنند.

 هشتگ برند

قانون شماره 4: هشتگ برند خود را ساخته استفاده کنید

کار بعدی که باید انجام دهید، استفاده از هشتگ مخصوص به خودتان است که به شرکت شما و چیزی که مردم می خواهند، مربوط باشد. هیچکس نام شرکت را به عنوان هشتگ استفاده نمی کند! از هشتگی استفاده کنید که از ارزش های شرکت شما و بعنوان نمادی از آن باشد و بتواند کلیّت کارتان را به نمایش بگذارد.یک هشتگ برندسازی شده، باید شامل تمامی چیزهایی باشد که آن برند در خود دارد و بتواند کاربران را تشویق به اشتراک گذاری هشتگ با عکس های خودشان کند. این برای برندها یک "باید" است. چیزیست که باعث می شود برندتان را به افراد بسیار بیشتری بشناسانید.

 

فقط پست کردن محتوا کافی نیست. برای داشتن ترافیک، حتما باید اطمینان حاصل کنید که اینفلوئنسرها محتوا و هشتگ شما را پست می کنند. هر کاری می توانید بکنید تا هشتگتان استفاده شود.

به خاطر داشته باشید – هشتگ ها را بی دلیل استفاده نکنید. کاربران اگر چیزی که به دنبالش آمده اند را پیدا نکنند، به سرعت ناراحت خواهند شد. نرخ مشارکت پایین خواهد آمد و در نتیجه در آینده کمتر پست های شما به نمایش در خواهد آمد. هشتگ ها حتما باید متناسب با پستی باشند که به اشتراک گذاشته اید. بازدیدکننده نداشتن، بهتر از بازدیدکننده ی نامرتبط داشتن است.

(همچنین بخوانید: اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ )

 آینده ی اینستاگرام

آینده ی اینستاگرام

اینستاگرام بیش از 800 میلیون کاربر فعال دارد. اکثریت افراد، بخصوص نوجوان ها در حال پیوستن به این پلتفرم هستند.

این اپلیکیشن در درجه اول جامعه ای از علاقه مندان به عکس بود اما اکنون به آرامی در حال تبدیل شدن به یک جامعه از علاقه مندان به ویدئو است.

این پلتفرم در حال رشد به سمتی است که هر دو نوع از افراد را مجذوب خود کند. از آن جایی که فیسبوک، مالک جدید اینستاگرام است، زمان زیادی ندارید تا بیشترین استفاده را از این برنامه داشته باشید. احتمالا از مدتی بعد، باید برای داشتن ترافیک، هزینه پرداخت کنید. پس، هرچه زودتر شروع کنید به جذب مخاطب و افزایش نرخ مشارکت فالوئرهایتان. بنابراین، احتمالا در آینده نیاز به هزینه ی کمتری برای تبلیغات خواهید داشت.

نویسنده: George

ترجمه شده توسط: مهرناز یعقوبی

مطالب مرتبط:

 

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها