بسته

آموزش سئو فروشگاه اینترنتی

آموزش سئو فروشگاه اینترنتی

افزایش ترافیک در فروشگاه های اینترنتی موجب ایجاد تفاوت بسیاری در فروش سایت شما خواهد شد. یکی از روش های افزایش ترافیک سایت استفاده از تبلیغات هست و اینکار باعث افزایش ترافیک سایت می شود و بازدید سایت شما بالا می رود.

در این مطلب و در ادامه قصد داریم نکاتی را به شما آموزش دهیم که باعث افزایش ترافیک سایت می شود.

ساختار سایت شما

ساختار سایت شما

 ساختار یک سایت یکی از اساسی ترین نکات در سئو سایت می باشد و اگر سایت شما ساختار مناسبی نداشته باشد کاربران پس از ورود دچار سردرگمی شده و فروشگاه شما را ترک می کنند و این یک امتیاز منفی برای شما می باشد و گوگل به هیچ عنوان چنین چیزی را برای کاربرانش نمی پسندد.

با توجه کردن به نکاتی که در ادامه مطرح می شوند، ساختار سایت را بهبود بخشیده و تجربه کاربری بهتری را القا کنید.

1. فروشگاه اینترنتی شما باید مجهز به پروتکل SSL باشد. این پروتکل موجب محافظت از اطلاعات مشتریان شده و مورد قبول گوگل نیز است. همچنین داشتن HTTPS موجب بهبود سئو وب سایت نیز می شود.

تاثیر پروتکل HTTPS در سئو و مقایسه آن با HTTP

در این قسمت به بیان تفاوت های دو پروتکل HTTP و HTTPS و چگونگی سوییچ بین این دو پروتکل و تاثیری که آن در سئو فروشگاه اینترنتی شما دارد می پردازیم.

 در آگوست سال 2014 گوگل به طوررسمی اعلام کرد که ازاین پس پروتکل HTTPS در رنکینگ سایت تاثیر مثبتی دارد و از آن در رتبه بندی سایت ها استفاده خواهد کرد.

در بسیاری از سایت ها این ذهنیت مثبت در تغییر پروتکل از HTTP به HTTPS جا افتاده است اما هنوز مهم است که بدانید تفاوت این دو پروتکل در چیست و چگونه بین این دو پروتکل سوییچ کنیم و در صورت تصمیم برای تغییر پروتکل، آیا این مسئله در اولویت قرار دارد؟ و بسیاری سوالات دیگر که در ادامه توضیح می دهیم.

https و http

 مقایسه HTTP و HTTPS

پروتکل HTTP یا HyperText Transfer Protocol

پروتکل انتقال ابرمتن یک پروتکل درخواست و پاسخ در مدل کلاینت–سرور می‌باشد. برای مثال یک مرورگر وب می‌تواند یک کلاینت و نرم‌افزار موجود بر روی سرویس‌دهندهٔ وبسایت، یک سرور باشد. شروع این پروتکل از طرف کلاینت است که با ارسال یک درخواست HTTP به سمت سرور گفتگو را آغاز می‌کند. سرور بر اساس درخواست ارسالی یا منبعی مانند یک فایل را در اختیار کلاینت می‌گذارد یا عملیات خاصی را انجام می‌دهد. نتیجهٔ این عملِ سرور در بستهٔ پاسخ HTTP برای کلاینت ارسال می‌شود. بستهٔ پاسخ شامل اطلاعات وضعیت و احتمالاً محتویات منبع درخواست شده می‌باشد.

این پروتکل اغلب در دسترسی به اکثر صفحات Html استفاده می شود و اکثر منابع دیگر نیز در کنار این پروتکل مورد استفاده قرار می گیرند. این پروتکل در بسیاری از وبسایت هایی که اطلاعات مهمی از جمله اطلاعات مربوط به کارت های اعتباری بین کاربران و سایت ها رد و بدل نمی شود استفاده می گردد و به خاطر سرعت بیشتر انتقال اطلاعات نیز در این گونه سایت ها مزیت بیشتری دارد.

روش کار سئو فروشگاهی

پروتکل HTTPS یا Hypertext Transfer Protocol Secure

پروتکل امن انتقال ابرمتن یا HTTPS یک پروتکل ارتباطی برای انتقال امن اطلاعات در شبکه‌های کامپیوتری است که به صورت خاص در اینترنت استفاده می‌شود.

HTTPS شامل یک ارتباط بر روی پروتکل انتقال ابرمتن است که توسط امنیت لایه انتقال رمزگذاری می‌شود.

مهم‌ترین اهداف استفاده از HTTPS اصالت‌سنجی وبگاه، حفاظت از حریم خصوصی و یکپارچگی داده‌های انتقالی است. در نسخهٔ رایج پروتکل HTTPS اصالت‌سنجی وبگاه‌ها وجود دارد. این امر جلوی حملات مرد میانی را می‌گیرد. همچنین رمزگذاری ۲طرفه بین کلاینت و سرور از حملات شنود و تغییر بدون اجازه جلوگیری می‌کند.

در عمل، این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا این پروتکل بتواند تا حد زیادی امنیت ارتباط کاربران را تأمین نماید. در ابتدا از این پروتکل فقط برای انجام تراکنش‌های بانکی، ارسال ای‌میل‌های مهم و کارهای حساس دیگر بر روی وب جهانی استفاده می‌شد اما با گذشت زمان، استفاده از آن بیشتر و بیشتر می‌شود. امن کردن ارتباطات کاربران، شناسایی وبگاه‌های معتبر و مخفی کردن هویت کاربران از جمله استفاده‌های نوین این پروتکل است.البته باید توجه داشت که امنیت کامل کاربران تنها در صورتی تأمین می‌شود که تمامی محتویات وبگاه از طریق همین پروتکل منتقل شود. منابعی مانند فایل‌های اسکریپت، کوکی‌ها و غیره نمونه‌هایی هستند که انتقال غیرامن آن‌ها تهدید امنیتی محسوب می‌شود.

سئو فروشگاهی

پروتکل HTTPS و نظرمثبت گوگل

با توجه به توضیحات بالا گوگل سایت های دارای پروتکل HTTPS را ترجیح می دهد. این مسئله به دلیل تامین امنیت بیشتر اطلاعات در تبادل بین کاربران و سرور سایت می باشد.لازم به ذکر است که اخذ گواهینامه امنیتی برای سایت ممکن است کمی دشوار باشد. به همین دلیل است که گوگل رتبه بالاتری را برای این گونه سایت ها در نظر میگیرد. چرا که انرژی و هزینه بیشتری را برای تامین امنیت سایت صرف کرده اند.

وقتی یک سایت گواهینامه امنیتی از یک صادر کننده دریافت می کند، آن صادر کننده به عنوان تامین کننده امنیت و شخص سوم این ارتباط، ایفای نقش می کند.

وقتی مرورگر شما به یک سایت دارای گواهینامه امنیتی می رسد، اطلاعات آن را با صادر کننده آن چک کرده و در صورت گرفتن تاییده، ارتباط امن را ایجاد می کند و کاربری که با این پروتکل آشنایی دارد با آرامش بیشتری به خرید و تبادل داده با این سایت می پردازد.

طبق اطلاعیه گوگل که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد، گوگل از داشتن پروتکل HTTPS به عنوان یک فاکتور مثبت در رتبه دهی سایت ها استفاده می کند. از آنالیز وبسایت ها در کلمات کلیدی مختلف نیز کاملا پیداست که گوگل به سایت های دارای پروتکل HTTPS رتبه بهتری نسبت به سایت های بدون این پروتکل، می دهد. بنابراین تغییر پروتکل سایت از HTTP به HTTPS برای افزایش بازدید سایت فروشگاهی و غیر فروشگاهی شما کار کاملا عاقلانه ای به نظر می رسد.

مزایای https

مزایای سئو در تغییر به پروتکل HTTPS

با آپدیت پروتکل سایت از HTTP به HTTPS امنیت سایت بالاتر رفته و جز سایت های محبوب گوگل قرار می گیرد. علاوه بر این مزایای دیگری نیز دارد که به بیان آنها می پردازیم.

افزایش رتبه سایت

افزایش رتبه سایت یکی از مزیت های این تغییر می باشد و همانطور که گوگل نیز تایید کرده است با استفاده از پروتکل HTTPS کمی رتبه سایت را افزایش می دهد و این مسئله کاملا اثبات شده می باشد. به علاوه همانطور که مطرح شد، اثر پروتکل HTTPS بر روی سئو، در آینده نیز مطمئنا بیشتر خواهد شد.

ارجاع داده ها

زمانی که ترافیک اینترنتی وارد یک سایت دارای پروتکل HTTPS می گردد، اطلاعات امنیتی مربوط به ارجاع داده ها ذخیره می گردد. این پروسه کاملا بر خلاف پروتکل HTTP می باشد که در آن ترافیک وارد شده به سایت بدون اطلاعات مرجع می باشد و مستقیم به نظر میرسد.

امنیت و حریم شخصی

پروتکل HTTPS در چندین روش، امنیت را در جهت بهبود سئو سایت فراهم می کند:

تایید می کند که سایت در حال مشاهده همانیست که سرور سایت در حال ارائه می باشد.

جلوی دستکاری اطلاعات توسط هکر ها را می گیرد.

موجب امن تر شدن سایت برای کاربران می شود.

تمام ارتباطات از جمله یو آر ال ها را رمزنگاری کرده و از درز اطلاعاتی همچون سابقه مرورگر و اطلاعات مربوط به کارت اعتباری کاربران، جلوگیری می کند.

کارهایی که باید پس از تغییر به پروتکل https انجام دهیم:

1- نوع گواهینامه امنیتی خود را حتما از قبل تعیین کنید: گواهینامه Single، Multi-Domain یا Wildcard

2-از رمزنگاری 2048 بیتی استفاده کنید

3-از یو آر ال های مرتبط برای منابعی که در همان دامین وجود دارند استفاده کنید

از یو آر ال های مرتبط برای سایر دامین ها استفاده کنید

اجازه پایش پروتکل HTTPS را به ربات های گوگل در فایل Robots.Txt بدهید

با استفاده از متا تگ Index، اجازه ایندکس صفحات دارای پروتکل HTTPS را به موتورهای جستجو بدهید

با استفاده از نرم افزارهای آنالیز سایت و وبمستر تولز گوگل، لحظه به لحظه تغییر پروتکل سایت را چک کنید

 نتیجه گیری

با تغییر پروتکل سایت به HTTPS طبق دستورات گوگل عمل کرده اید و HTTPS یک سیستم امن را برای کاربرانتان ایجاد می کند. ایجاد امنیت برای سایت و کاربرانتان، مهمترین جنبه تغییر از HTTP به HTTPS می باشد.

پروتکل HTTPS نه تنها برای امنیت سایت، بلکه برای داده های ارجاعی و سئو سایت نیز بسیار سودمند است. وقتی به طور کلی به این مسئله نگاه کرده و به آینده این پروتکل از نگاه گوگل توجه می کنیم، به این نتیجه میرسیم که قطعا و در اسرع وقت می بایست به این پروتکل مهاجرت کرد.

یکی از نکات بهبود سئو سایت افزایش سرعت سایت می باشد.با افزایش سرعت سایت بانس ریت سایت کم می شود.

سرعت سایت و راهکارهای افزایش آن چیست؟

سرعت سایت به دو قسمت کلی تقسیم می شود.

1- سرعت بار گذاری صفحه

2- سرعت پاسخگویی سرور

منظور از سرعت بارگذاری صفجه،زمانی است که محتوای یک صفحه از سایت به صورت کامل بارگذاری می شود.بهترین تمرین برای بارگیری یک صفحه 3 ثانیه و حتی کمتر است.

منظور از سرعت پاسخگویی سرور، زمانی است که از درخواست مرورگر تا شروع ارسال دیتا از سمت سرور به طول می انجامد.و هرچه این زمان ها کمتر شود سرعت سایت بیشتر می شود.

افزایش سرعت سایت

راهکارهای افزایش سرعت سایت

گوگل صراحتا اعلام کرده است که سرعت سایت یکی از پارامترهای است که در رتبه بندی سایت ها از ان استفاده می کند و این پارامتر تاثیر زیادی در سئو سایت دارد. همینطور تحقیقات نشان داده است که گوگل معیار سرعت پاسخگویی سرور را نیز در پارامترهای رتبه بندی خود وارد می کند. به علاوه سرعت پایین سایت به معنی پایش کمتر سایت است و این مسئله مطمئنا بر روی ایندکس صفحات سایت تاثیر می گذارد.

ما چند روش ساده برای بهبود سرعت صفحه شما در زیر گنجانده ایم:

 

از تصاویرکوچکتر استفاده کنید 

 تصاویر اغلب بزرگترین پرونده های یک صفحه هستند. با فشرده سازی آنها با برنامه ای مانند فتوشاپ ، زمان بار را صرفه جویی کنید. کدام فرمت بستگی به نوع تصویر دارد؛ به طور کلی ، JPG برای عکس ها بهتر است و PNG برای گرافیک و متن.

تبلیغ کمتر

از تصاویرکوچکتر استفاده کنید 

تبلیغات ، گرچه منبع درآمد ثابت است ، اما برای بارگیری به منابع قابل توجهی نیاز دارد. با حذف چند مورد از آنها می توانید بارگیری صفحه خود را سریعتر کرده و تجربه کاربر را بهبود بخشید.

حافظه پنهان را فعال کنید

وقتی به اینترنت متصل نیستید ، آیا صفحه ای بارگیری می شود؟ احتمالاً مرورگر شما دستورالعمل هایی را درباره نحوه بارگیری آن در یک بازدید قبلی ذخیره کرده است. وقتی به سیستم متصل هستید ، بارگیری در صفحه باعث می شود بارگیری صفحات که اغلب بازدید می کنید سریعتر شود.

اگر webhost شما روشی برای فعال کردن حافظه پنهانی ندارد ، می توانید با ویرایش سریع پرونده .htaccess خود آن را انجام دهید.

حافظه پنهان را فعال کنید

با کشیدن اطلاعات از چندین منبع ، واقعاً مرورگر کاهش می یابد. به جای تعبیه آنها ، میزبانی فیلم ها و سایر رسانه های بزرگ را در سرور خود سایت در نظر بگیرید.

فعال کردن فشرده سازی

از gzip در سرور خود استفاده کنید.

Gzip یک روش فشرده سازی فایل ها (کم حجم کردن آن ها) جهت انتقال سریعتر در شبکه است. لازم بذکر است که تابع Gzip هر فایلی در سمت سرور را فشرده سازی نمی‌کند، فشرده سازی صرفا منوط به فایل‌هایی مانند فایلهای HTML ، فایل‌های استایل‌دهی (stylesheets) و جاوااسکریپت (JavaScript) می‌باشد و شامل تصاویر و بقیه فایل‌های موجود دیگر نیست.

فشرده سازی فایل ها

مینی فای کردن فایل های جاوا اسکریپت و css وhtml

با استفاده از بهینه سازی کد های سایت و حذف کاراکترهای اضافی مانند جاهای خالی، ویرگول ها و دیگر موارد می توانید سرعت بارگذاری سایت را افزایش دهید. همچنین کامنتها، فرمت ها و کدهای غیرضروری را حتما پاک کنید. گوگل ابزار YUI Compressor را برای فایل های جاوا اسکریپت و CSS پیشنهاد کرده است.

فعال کردن کش مرورگر

کش مرورگر می تواند اطلاعات بسیاری از جمله عکس ها، فایل های جاوا اسکریپت و دیگر موارد با ارزش را ذخیره کرده و در مراجعه بعدی کاربر، آنها را صرفا از طریق ذخیره ساز خود، فراخوانی کند. این کار موجب می شود که نیازی به بارگذاری مجدد آنها از وب سایت شما نباشد. از طریق ابزار GTmetrix می توانید وجود قابلیت کش و زمان انقضای آن را بررسی کنید.

بهبود زمان پاسخگویی سرور 

زمان پاسخ سرور یا (response) به میزان زمانی گفته می‌شود که سرور برای پاسخ به مرورگر شما نیاز دارد، مهم نیست صفحات وب‌سایت شما از لحاظ سرعت تا چه حد بهینه باشند، اگر زمان پاسخ سرور شما کند باشد، صفحات هم به کندی نمایش داده می‌شوند و این اصلا برای سایت شما و همچنین سئو سایت شما خوب نیست. طبق گفته‌ی گوگل، زمان باز شدن و لود صفحات باید کمتر ۰.۲ ثانیه باشد. 

چهار عامل اصلی برای افزایش سرعت سایت و کاهش زمان پاسخ سرور، وجود دارد که در کنار یکدیگر می‌توانند در افزایش یا کاهش سرعت سرور تاثیر داشته باشند.

  • ترافیک وب سایت
  • استفاده وب سایت ازمنابع
  • نرم افزاروب سرور
  • وب هاستینگ

یکی از موارد مهم برای افزایش ترافیک سایت نسخه موبایل می باشد.

در این مقاله تلاش میکنیم تمام نکات مهم برای سئو و بهینه سازی سایت در موبایل را به شما آموزش دهیم. پیش از هر چیز باید با تعریف دقیق سئو موبایل آشنا شده و الگوریتم های جدید گوگل برای رتبه بندی نتایج در موبایل را بررسی کنیم.

طبق تحقیقات انجام شده،نشان داده شده که بیشتر از 55 درصد کاربران برای ورود به اینترنت و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و حتی جستجوی کالا و خدمات مد نظر خود بیشتر از مویایل وتبلت استفاده می کنند.

این روند با رشد چشم گیری رو به افزایش است و میتوان گفت در سال های آینده جستجو از طریق گوگل در تسخیر موبایل خواهد بود. استقبال کاربران از تلفن های هوشمند به قدری زیاد بوده است که گوگل الگوریتم هایی اختصاصی مانند Mobilegeddon برای بررسی و ایندکس نسخه موبایل سایت ها معرفی کرده است. همچنین گوگل در نظر دارد در آینده ای نزدیک با استفاده از الگوریتم Mobile First Index نسخه موبایل سایت ها را معیار اصلی تحلیل محتوا و تعیین جایگاه در نتایج جستجوها قرار دهد.

سئو موبایل چیست؟

شما برای اینکه رضایت مخاطبان خود را جلب کنید ضروری است که سایتی ریسپانسیو و تنظیم شده برای موبایل داشته باشید که در اصطلاح می گوییم واکنش گرا و اگر صفحه ای از سایت را که بر روی دسکتاپ بالا می آید روی صفحه نمایش های مختلف فراخوانی کنیم ؛ عملا کارایی سایت را کاهش داده ایم و این خلاف سئو می باشد،علاوه بر این مورد سئو سایت و صفحات برای موبایل موجب ارتقا رتبه کلی در گوگل می شود.

یکی از فاکتور هایی که گوگل برای رتبه بندی و اعتبار بخشی به سایت ها مورد استفاده قرار می دهد بهینه سازی و واکنش گرا بودن صفحات سایت برای موبایل است.

گوگل و موتورهای جستجو بررسی می کنند که آیا صفحات سایت شما با نسخه های موبایلی مطابقت دارد یا خیر یعنی اینکه سایت شما سالم و بدون مشکل است و روی صفحه نمایش های مختلف بارگزاری می شود یا نه.

این قابلیت موجب می شود که گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت معتبر بشناسد و ارزش بیشتری برای آن قائل باشد.کلیه فرآیند هایی که به منظور بهینه سازی نسخه موبایل یک سایت و بهبود تجربه کاربر اجرا می شود در اصطلاح mobile seo نامیده می شود.

راهکارهای ایجاد صفحات موبایلی

1- بهینه سازی کد های سایت

یکی از مهم ترین فاکتور های سئو و بهینه سازی کد های قالب سایت شما می باشد.کدهای سایت مجموعه ای از کد های html ، java script و style های قالب هستند.این کد ها معمولا حجم زیادی را اشغال می کنند و حتما باید حجم آنها کاهش داده شود و فشرده سازی شوند.

مقاله مرتبط: بهینه سازی کدهای سایت

2- استفاده از قالب های بهینه سازی شده برای موبایل

استفاده از قالب های بهینه سازی شده برای موبایل یک گزینه مناسب می باشد که اکثر وب سایت ها از این روش استفاده می کنند.

سیستم های مدیریت محتوا همچون وردپرس و جوملا وناپ کامرس با قالب های از پیش طراحی شده این قابلیت را برای صفحات سایت تعریف کرده اند.

دراین روش سئو بسیار سریع ترومناسب تر انجام می شود و نیازی به کدنویسی های سنگین و وقت گیر نیست.

3- بهبود تجربه کاربری یا Mobile Usability

در پنل گوگل وبمستر تولز بخشی برای بررسی Mobile Usability سایت طراحی شده است که گزارشی ازوضعیت صفحات شما را در موبایل ارائه می دهد. هر خطایی که گوگل در صفحات سایت شما مشاهده کند در این فضا به شما نمایش می دهد. اطلاعات قرار گرفته در این بخش از طریق ابزار Mobile Friendly Test گوگل و برای هر صفحه از سایت شما به صورت مجزا جمع آوری می شود. همچنین می توانید با استفاده مستقیم از این ابزار یک صفحه از سایت خود را آنالیز کرده و وضعیت آن را از دید گوگل بررسی کنید.

این ابزار پیشنهادات متفاوتی در مورد طراحی ریسپانسیو سایت و تجربه کاربری در اختیار شما قرار می دهد. بعنوان مثال اگر یک دکمه در موبایل سایز مناسبی نداشته باشد (کوچکتر از سطح تماس انگشت) یا دو دکمه متفاوت فاصله کمی با هم داشته باشند (احتمال کلیک اشتباه توسط کاربر) این ابزار به شما اطلاع خواهد داد. همچنین فاکتورهای دیگری مانند سایز فونت ها، رنگ بندی و … تا حدی توسط ابزار Mobile Friendly Test بررسی می شوند که نشان دهنده اهمیت تجربه کاربری و تاثیر آن بر سئو موبایل می باشد.

4- بهینه سازی سرعت سایت در موبایل

 یکی دیگرازابزارهای کاربردی گوگل با نام Page Speed Insights  است که به بررسی سرعت صفحات در موبایل و دسکتاپ می پردازد. در حال حاضر سیستم آنالیز و امتیازدهی این ابزار در دسکتاپ و موبایل متفاوت بوده و ممکن است برای یک صفحه از سایت دو عدد متفاوت به شما نمایش دهد.

در این ابزار توجه ویژه ای به زمان نمایش اولین نمای سایت به کاربر شده است. به این معنی که گوگل پیشنهاد می کند شما ابتدا آنچه در نگاه اول مورد نیاز است را به کاربر نمایش داده و سپس بقیه بخش ها را لود کنید. برای اینکار استفاده از تکنیک های بهینه سازی مانند Eliminate render-blocking JavaScript and CSS، فشرده سازی تصاویر، کاهش زمان پاسخ گویی سرور، کاهش تعداد درخواست های ارسالی به سرور و مواردی از این دست تاثیر زیادی بر سرعت سایت شما در موبایل خواهد داشت.

5- بهبود دسترسی کاربر به محتوا

نحوه نمایش محتوا درصفحه نمایش های مختلف باید متفاوت بوده و متناسب با فضای موجود در صفحه چیدمان و ابعاد هر بخش تغییر کند. شما میتوانید با تغییر ابعاد تصاویر و سایز فونت ها خوانایی آن را برای کاربران بهبود دهید. حتی ممکن است طبق گزارش ابزار گوگل سایت شما کاملا Mobile Friendly باشد ولی کاربر امکان مطالعه متن و دسترسی به بخش های مختلف را نداشته باشد. یکی دیگر از مشکلات رایج استفاده از تصاویر بزرگ در شروع صفحه است که در نسخه موبایل عملا کاربری سایت را کاهش میدهد و کاربر را مجبور می کند که برای نمایش محتوا اسکرول کند.

6- استفاده از AMP

AMP مخفف Accelerated Mobile Pages به معنی افزایش سرعت لود شدن صفحات در موبایل  است وهدف از ارائه این ابزار بهبود عملکرد صفحات وب حاوی متن, تصویر، فیلم، انیمیشن و…. در موبایل می باشد.

پروژه AMP یک فریم ورک جدید و متن باز است که به طور کامل از فناوری های موجود در وب ساخته شده است.

هدف از این فناوری گوگل ارائه راهکاری سریع و بهینه برای کاربران می باشد تا به راحتی بتوانند محتوای صفحات وب خصوصا سایت هایی که دارای متن زیادی می باشند( مانند سایت های خبری) را به راحتی مشاهده کنند.

برای آشنایی بیشتر با AMP و نحوه نمایش آن در گوگل پیشنهاد می کنیم مقاله AMP چیست را مطالعه کنید.

7- بهینه سازی نمایش در نتایج جستجو در موبایل

به طورمعمول هنگام جستجو درموبایل گوگل برای عنوان هر صفحه 69 کاراکتر را نمایش می دهد ولی این تعداد در موبایل حتی به 78 نیز می رسد. به عبارت دیگر نمایش عنوان صفحات در موبایل فضای بیشتری داشته و به شما اجازه می دهد هدف گذاری بهتری برای افزایش نرخ CTR خود داشته باشید. همچنین به تازگی در موبایل آیکون و یک تصویر شاخص از سایت به کاربر نمایش داده می شود. برخورداری از این دو ویژگی به شما امکان می دهد شانس کلیک خود را بالا برده و در دراز مدت جایگاه خود را در نتایج بهبود دهید.

نتیجه گیری

توجه به سئو موبایل یکی از مهمترین وظایف شما برای بهینه سازی سایتتان می باشد. اگر تا به امروز توجهی به نسخه موبایل سایت خود نداشته اید بهتر است خیلی سریع برای بهینه سازی آن اقدام کرده و خود را برای آینده ای نزدیک که در آن 80 درصد جستجوها از طریق موبایل انجام میشود آماده کنید. اگر تجربه ای در استفاده از هر یک از تکنیک های معرفی شده در این مقاله و تاثیر آن بر سئو سایت خود داشته اید در بخش نظرات همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای مبتدی برای ایجاد بک لینک

بک لینک پیوندی است که هنگام پیوند یک وب سایت به وب سایت دیگر ایجاد می شود.

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

بک لینک به خصوص برای SEO بسیار ارزشمند است زیرا آنها نماینده "رأی اعتماد" از یک سایت به سایت دیگر هستند. در حقیقت، بک لینک به وب سایت شما علامتی برای موتورهای جستجو است که دیگران مطالب شما را برای آن مطالبه می کنند. اگر بسیاری از سایت ها به همان صفحه وب یا وب سایت مشابهی پیوند دارند، موتورهای جستجو می توانند نتیجه بگیرند که این مقاله ارزش پیوند دادن به آن را دارد، و بنابراین ارزش جستجو در SERP را نیز دارد. بنابراین، بدست آوردن این بک لینک ها می تواند تأثیر مثبتی بر موقعیت رتبه سایت یا دید جستجو داشته باشد.

کسب درآمد و دادن بک لینک

کسب بک لینک یک مؤلفه اساسی سئو خارجی (off-page seo) است. روند به دست آوردن این پیوندها به عنوان ایجاد لینک یا ایجاد لینک معروف است.

برخی از بک لینک ها ذاتاً از سایرین با ارزش هستند. پیوندهای پشتیبان از سایتهای قابل اعتماد، محبوب و با قدرت بالا مطلوبترین لینک دهنده برای کسب درآمد محسوب می شوند، در حالی که بک لینک از سایتهای دارای قدرت کم ، اما به طور بالقوه هرزنامه معمولاً در انتهای دیگر طیف قرار دارند.

این که آیا پیوندی دنبال می شود یا خیر (یعنی اینکه یک مالک سایت به طور خاص به موتورهای جستجو دستور دهد که عبور دهند یا تصویب نشوند ، حقوق صاحبان سهام را پیوند دهند) مطمئناً مرتبط است، اما ارزش لینک های nofollow را کاملاً حذف نکنید.

حتی ذکر فقط در وب سایت های با کیفیت بالا می تواند باعث تقویت برند شما شود. دقیقاً همانطور که برخی از بک لینک هایی که به دست می آورید از سایرین با ارزش تر هستند ، پیوندهایی که ایجاد می کنید به سایت های دیگر نیز از نظر ارزشی متفاوت هستند.

هنگام پیوند با یک سایت خارجی، گزینه هایی را در مورد صفحه ای که از آن پیوند می کنید انجام دهید (قدرت صفحه آن ، محتوا ، قابلیت دسترسی موتور جستجو و موارد دیگر) متن مورد استفاده شما ، خواه انتخاب کنید دنبال کنید و یا پیوند nof را دنبال کنید ، و هر برچسب متا دیگر که با صفحه پیوند مرتبط است می تواند تأثیر بسزایی بر ارزش پیشنهادی شما داشته باشد.

تحقیقات بک لینک رقابتی

بک لینک ها می توانند برای درآمدزایی وقت گیر باشند. سایتهای جدید یا افرادی که ردپای کلمه کلیدی خود را گسترش می دهند ، ممکن است دشوار باشند که بدانند از چه زمانی شروع به ایجاد لینک می کنند.

در اینجاست که تحقیقات بک لینک رقابتی به وجود می آید: با بررسی نمایه بک لینک (مجموعه صفحات و دامنه هایی که به وب سایت پیوند دارند) به رقبایی که در حال حاضر برای کلمات کلیدی هدف شما رتبه خوبی دارد ، می توانید در مورد ساختمان پیوندی که ممکن است به آنها کمک کند ، بصیرت کسب کنید. . ابزاری برای بک لینک مانند Link Explorer سایز ماز می تواند به کشف این لینک ها کمک کند، بنابراین می توانید آن دامنه ها را در کمپین های ساخت لینک خود قرار دهید.

لینک های مرتبط:

مزایا و معایب فروشگاه اینترنتی

 

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها