در این مقاله قرار است که به یکی از مهم ترین و اصلی ترین اقداماتی که در جهت بهینه سازی وبسایت و رشد سئو انجام می شود بپردازیم. آن اقدام لینک سازی های مختلف برای یک وبسایت است.
در ابتدا این نکته را باید در نظر داشته باشید، لینک هایی که در وبسایت ها ایجاد می شود دارای دو نوع کلی است. یکی از آن ها لینک داخلی و دومی لینک خارجی است. بنابراین تکنیک های ساخت آنها تا حدودی با هم متفاوت است و نیز کاربرد هر یک از آنها نیز قدری با یکدیگر متفاوت می باشد.
توصیه می کنیم که تا انتها با ما همراه باشید تا شما را در زمینه نحوه لینک سازی و نوع تاثیر آن در بهبود سئو در اختیارتان قرار دهیم.
لینک سازی داخلی چگونه انجام می شود؟
لینک سازی داخلی چگونه انجام می شود؟ یکی از سوالاتی که از سوی کاربران به شکل پرتکرار مطرح می شود نحوه لینک سازی برای بهبود سئو است.قبل از این که بخواهیم در خصوص لینک سازی داخلی صحبت کنیم بهتر است که یکسری توضیحاتی را در خصوص لینک داخلی مطرح سازیم.
لینک های داخلی به انواع لینک هایی اطلاق می گردد که آن ها مابین انواع صفحات موجود در یک وبسایت انجام می شوند. در واقع زمانی که شما لینک داخلی ایجاد می کنید در هنکام کلیک کردن کاربران روی لینک ها آن ها به یک صفحه دیگر از وبسایت شما منتقل خواهند شد. در نتیجه صفحات مختلف وبسایت شما در لینک های داخلی به کاربر پیشنهاد داده می شوند.
همچنین بخوانید: سئو کلاه سفید
لینک سازی داخلی از مهم ترین مزایایی که در پی دارد این است که احتمال این که صفحات مختلف وبسایت شما رشد سئو خوبی را همزمان طی کنند و در نتایج گوگل به رتبه خوبی دست پیدا کنند، افزایش خواهد داشت.
لینک سازی خارجی چگونه انجام می شود؟
در لینک سازی خارجی همانطور که از نام آن بر می آید لینکی که داده می شود در یک صفحه وبسایت دیگر ایجاد می شود و به سایت شما ارجاع داده می شود. در واقع یک وبسایت ممکن است که یک محتوای متنی تولید کند و در خلال آن به یکی از صفحات شما لینک خارجی بدهد. به همین دلیل است که کاربران براساس اعتباری که سایت مبدا دارد ممکن است که وارد لینک شوند و از وبسایت شما نیز بازدید کنند.
این روز ها بسیاری از وبسایت های معروف و معتبر می توانند به ازای هزینه ای خاص و مشخص وبسایت شما را از طریق لینک خارجی به دیگران معرفی کنند. در نتیجه وبسایت شما می تواند بر حسب اعتباری که وبسایت دیگر دارد به یک بازدید بالایی دست پیدا کند. بازدید بالا مساوی با کلیک زیاد و در نهایت به بهبود سئو کمک بسیاری خواهد کرد.
برخی از وبسایت هایی که در ابتدای مسیر راه اندازی و فعالیت هستند برای رشد سریع از این راهکار ها بهره می گیرند و در کوتاه ترین زمان نیز می توانند نتایج خوبی را شاهد باشند.
آموزش لینک سازی با توجه به جدیدترین الگوریتم های گوگل
در این بخش قرار است که به مهم ترین و اصلی ترین نکاتی که باید در هنگام لینک سازی بدان توجه داشته باشید اشاره کنیم.
1. توجه به تعداد لینک ها: زمانی که می خواهید لینک های مختلف را در یک محتوای متنی ایجاد کنید ضرورت دارد که لینک ها به لحاظ کمی در وضعیت استانداردی قرار داشته باشند. به طور معمول متخصصین در حوزه سئو توصیه می کنند که تعداد لینک های مناسب برای یک متن 2 الی 5 عدد است.
2. اعتبار وبسایت هایی که بدان لینک می دهید یا این که از آنها بک لینک دریافت می کنید: در واقع اگر وبسایت هایی که به آنها لینک می دهید یا از آن ها بک لینک دریافت می کنید در صورتی که از اعتبار خوبی برخوردار نباشند نمی توان امیدوار بود که روند لینک دهی بتواند برایتان ثمر بخش باشد. بنابراین سعی کنید که روند لینک دهی خارجی با دقت و حساسیت بالایی انجام شود و وبسایت های خوب و مناسبی را برای این تکنیک بکار گیرید.
3. موضوعات و محتوای صفحات وبسایت هایی که بدان لینک می دهید: چه در لینک خارجی چه لینک داخلی باید توجه داشته باشید که دو صفحه ای که به یکدیگر لینک داده شده اند باید به لحاظ موضوعی به یکدیگر مرتبط باشند. در غیر اینصورت از سوی گوگل این لینک ها از درجه اعتبار ساقط خواهد بود. بنابراین محتواهای دو وبسایت مبداً و مقصد را مد نظر قرار دهید و سپس لینک سازی انجام دهید.
4. در لینک دهی در صورتی که از لینک Nofollow استفاده شود، گوگل لینک مورد نظر را در هنگام تحلیل و ارزیابی خود از مقاله مد نظر قرار نخواهد داد. درواقع این لینک نوفالو به نوعی گزارشی از لینک به گوگل است که آن را در امر بررسی مقاله مورد توجه قرار ندهد.
یکی از موارد کاربرد لینک نوفالو این است که برای مثال یک وبسایت به یک صفحه تبلیغاتی لینک دهد و در خصوص اعتبار آن تبلیغ اطمینان نداشته باشد. در نتیجه شما برای این که از جهت سئو با مشکلی مواجه نشوید از لینک نوفالو استفاده می کنید تا بعد ها این روند با مشکل روبرو نگردد.
5. بکارگیری لینک های دوفالو (Dofollow) به نوعی حاکی از این است که گوگل می تواند لینک هایی که در وبسایت و در یک صفحه مشخص استفاده شده است را مورد ارزیابی قرار دهد. بنابراین زمانی که گوگل لینک ها را مورد بررسی قرار می دهد می تواند با توجه به امتیازاتی که برای آن قائل می شود رتبه بندی خاصی را برای صفحه مذکور در نظر بگیرد.
خاتمه
در بخش های ابتدایی این مقاله تلاش کردیم که در ابتدا توضیحاتی ابتدایی را در خصوص انواع لینک ها بدهیم و سپس وارد مبحث اصلی مقاله که آموزش لینک سازی در سئو بود شویم. در یک بخش اختصاصی و مجزا به انواع نکات ضروری در هنگام لینک سازی پرداختیم و بسیاری از مهم ترین نکات را در این زمینه برایتان شرح دادیم.
امیدواریم که توانسته باشیم پرسش ها و ابهامات شما را در خصوص لینک سازی برطرف کنیم و شما را با مجموعه ای از اطلاعات مفید و ضروری در این زمینه بدرقه کنیم.
اما نگران نباشید در صورتی که فکر می کنید بخشی هایی از مطلب گنگ یا دارای ابهامی بود می توانید در بخش کامنت ها آن را با ما و سایر کاشناسان ما به اشتراک بگذارید.
ثبت نظرات