فهرست مطالب
برای موفقیت در طراحی فروشگاه اینترنتی، ابتدا باید بدانیم که چگونه از روشها و تکنیکهایی استفاده کنیم که موجب جذب بیشتر مخاطبان شود. نکته مهم این است که کاربران و بازدیدکنندگان وبسایت، با هدف مشخصی مانند آشنایی با محصولات و خدمات ما وارد فروشگاه شوند. در غیر این صورت، بازدیدکنندگانی که تنها یک بار و بدون هدف مشخص وارد سایت میشوند، تأثیر چندانی در رشد و موفقیت کسبوکار نخواهند داشت
پس باید روش های بهینه سازی سایت قبل و بعد از طراحی آشنا باشیم. بهترین کار در این زمینه سپردن کار طراحی فروشگاه اینترنتی به شرکت های طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی با تجربه از جمله شرکت ما می باشد.
روش کار به این صورت است :
ابتدا ما باید یک دامنه و آدرس اینترنتی که در بحث مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی با آن آشنا شدیم، ثبت نماییم که با نام شرکت همخوانی داشته باشد و خلاصه ای مناسب و نامی با آهنگ که در ذهن ماندگار باشد.
سپس باید محلی برای ذخیره اطلاعات در فضای وب که دبه آن میزبان وب ( host) می گویند، ایجاد نماییم.
در مرحله بعد باید به سراغ طراحی فروشگاه اینترنتی زیبا با قالب گرافیکی مناسب و جذاب برویم، زیرا وب سایت در نمای اول حکم ویترین شرکت ما را دارد. و البته تمام نکات بهینه سازی سایت را در طراحی آن رعایت نماییم.
حالا باید محتوای که قرار است به مشتری ارائه شود در وب سایت به صورت روزانه ثبت نماییم. مهمترین نکته در ثبت محتوای وب سایت، ثبت کلماتی می باشد که زمینه کاری ما حول آن کلمات می چرخد. در مبحث بهینه سازی سایت می توانیم با این موارد آشنا شویم. در بهینه سازی سایت هم طراحی مناسب نیاز می باشد و هم محتوای مناسب، به این بحث سئو نیز گفته می شود.
بعد از انجام دادن این سه مرحله باید بتوانیم توسط تبلیغات و محتوا و دریافت اعلائم و نشانه های معتبر مانند e نماد (ای نماد) اعتماد مشتریان خود را جلب نماییم.
نکته بعد ایجاد یک راه آسان برای پرداخت الکترونیک می باشد، این کار نیز می تواند تاثیر زیادی در انتخاب وب سایت ما به عنوان فروشگاه اینترنتی برای مشتریان باشد.
در آخر هم باید بتوانیم تبلیغات خود را در بیشترین حد ممکن در سراسر جهان انجام دهیم و نام برند و شرکت خود را از طریق نت جهانی کنیم. زیرا تجارت الکترونیک دیگر محدودیت جغرافیایی ندارد و بازار ما می تواند جهانی باشد. گرچه برای این امر باید زیرساخت ها آن را نیز دارا باشیم و شرکت دارای امور بین الملل و متخصصان ارتباطات خارجی باشد. همچنین محصولات ما نیز باید توانایی جهانی شدن را نیز داشته باشد.