در حال بارگزاری ...
بسته

5 نکته برای افزایش ارزش برند

5 نکته برای افزایش ارزش برند

ممکن است گاهی باعث سردرگمی شما شود که برخی از دارندگان برندها علی رغم تلاش زیادی که برای ارائه بهترین محصولات و خدمات دارند، نمی توانند به موفقیت محسوسی برسند ، اما اگر متوجه شوید که تفاوت زیادی بین ارزش برند و ارزش ادراک برند وجود دارد، به زودی سردرگم خواهید شد.

از آنجا که قدردانی از ارزش برند رابطه مستقیمی با ماهیت یا ارزش ذاتی آن ندارد، بلکه عمدتاً به نظر عموم مردم درباره آن و هر آنچه در مورد آن می داند یا می داند مربوط می شود. بنابراین ، برای ارتقا ارزش برند خود ، لازم است قبل از هر چیز در مورد چگونگی ارزش این برند از نظر مصرف کنندگان در وهله اول فکر کنید.چگونگی توسعه نام تجاری یکی از مهمترین و برجسته ترین مواردی است که صاحبان علائم تجاری در تلاش برای حفظ نشاط، فعالیت و تداوم برند تجاری هستند. علامت تجاری به عنوان علامت مشخصی تعریف می شود که شخص یا شرکت برای نشان دادن آن استفاده می کند مارک تجاری دارای حقوق قانونی است و بنابراین صاحبان آن می توانند بدون مراجعه به صاحب علامت تجاری، علیه افرادی که از آن بهره مند می شوند شکایت کنند. علامت تجاری متفاوت است ، ممکن است یک نام ، تصویر یا طرح باشد، و موارد مختلفی ممکن است در در یک زمان و یک علامت تجاری باید به طور دائمی و مداوم توسعه یابد ، و این با دنبال کردن یک سری مراحل است ، و از طریق خطوط این مقاله در مورد چگونگی توسعه نام تجاری صحبت خواهیم کرد.

منظور از ارزش برند چیست؟

این ارزش اضافی است که شرکت از محصولی با نام متمایز نسبت به محصول دیگر کسب می کند. شرکت ها با ساختن محصولاتی که توسط مشتریان به راحتی قابل یادآوری و قابل تشخیص هستند و با کیفیت و شایستگی بالاتر ، ارزش تجاری ایجاد می کنند. کمپین های بازاریابی فراگیر به ساخت ارزش برند نیز کمک می کنند.

وقتی شرکتی ارزش نام تجاری مثبتی داشته باشد ، مشتریان قیمت بالاتری برای محصولات آن پرداخت می کنند ، حتی اگر بتوانند همان محصولات را از رقبا با قیمت کمتری خریداری کنند. در عمل ، مشتریان هنگام معامله با شركتهایی كه می شناسند و به آنها اعتماد دارند ، قیمت اضافی می پردازند. از آنجا که شرکتی با ارزش نام تجاری هزینه بالاتری نسبت به رقبا برای تولید و بازاریابی محصول متحمل نمی شود ، اختلاف قیمت برای شرکت سود اضافی به همراه می آورد ، بنابراین ارزش نام تجاری شرکت را قادر می سازد سود بیشتری در فروش خود کسب کند.

مهم: ارزش برند امتداد شناخت برند است، اما چیزی فراتر از شناخت، ارزش افزوده ای برای یک نام تجاری خاص است.

مفهوم ارزش برند

ارزش برند دارای 3 مولفه است: درک و نظر مشتری ، تأثیرات منفی یا مثبت و ارزش حاصل از آن. ارزش ساختن برند در درجه اول به درک مشتری بستگی دارد ، که شامل دانش وی از برند و تجربه وی از محصولات است و این تأثیرات مثبت یا منفی ایجاد می کند.

اگر ارزش برند مثبت باشد، به نفع شرکت ، محصولات و بازده مالی آن خواهد بود ، اما اگر ارزش منفی باشد ، نتیجه عکس خواهد بود.

این تأثیرات سرانجام به یک ارزش ملموس و نامشهود تبدیل می شوند ، به عنوان مثال ، اگر اثر مثبت باشد ، ارزش ملموس افزایش درآمد و سود را نشان می دهد و ارزش نامشهود ، اثربخشی بازاریابی و شهرت شرکت است.

اگر اثر منفی باشد ، مقادیر ملموس و نامشهود منفی خواهد بود. به عنوان مثال ، اگر مشتریان ترجیح می دهند کالایی بدون مارک بخرند تا کالای مارک دار ، آن برند ارزش منفی دارد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که شرکت به دلیل نقص در تولید یا فاجعه زیست محیطی کالایی را از بازار فراخواند.

آیا ارزش برند واقعاً مهم است؟

خاطرات خود را از محصولی که در دوران کودکی خریداری می کردید با من بازگردانید ، آیا همه آنها هنوز در بازار هستند؟ البته نه ، بسیاری از محصولات و مارک هایی که بیش از بیست یا سی سال وجود نداشتند به طور کامل از بین رفته اند ، اما با این حال، برخی از برندها موفق به حفظ حضور و حتی قدرت خود تاکنون شده اند.

دیگر نیازی به تجزیه و تحلیل و تحقیق بیشتر نیست، اگر ما به سادگی از خود در مورد برداشت های خود از مارک هایی مانند: آدیداس، اپل، کوکاکولا سوال کنیم، در می یابیم که اکثر ما آنها را به عنوان مارک های ارزشمند جهانی می دانیم. بنابراین ، این ارزش برند در اذهان عمومی است که تداوم و موفقیت آن را تعیین می کند.

ارزش ایجاد برند روشی بازاریابی است که نتایج چشمگیر اما نه فوری به بار می آورد. بنابراین ، اتخاذ این روش نیاز به صبر دارد و ممکن است لازم باشد در دوره های اول در ازای دستاوردهای بزرگ در دوره های بعدی ، فداکاری کنید. در اینجا برخی از عناصری وجود دارد که به شما کمک می کند یک برند موفق بسازید که دارای ارزش واقعی باشد:

1. کیفیت پایه و اساس ارزش برند است

ما می دانیم که ارائه محصولات یا خدمات با کیفیت بالا تولیدکننده را ملزم به افزایش قیمت می کند ، با این وجود بسیاری از مصرف کنندگان مایلند هزینه بیشتری را برای کیفیت بالاتر هزینه کنند. اگر به عنوان مثال قیمت محصولات آدیداس یا اپل را با قیمت اکثر رقبای آنها مقایسه کنید ، فاصله زیادی بین دو طرف مشاهده خواهید کرد ، با این وجود بسیاری از مردم به دلیل اطمینان به کیفیت به خرید از این مارک ها پایبند هستند. از محصولات آنها

اما در اینجا باید توجه داشت که ساختن ارزش برند با تمرکز بر روی مولفه کیفیت، نیازمند اطمینان مشتریان از کیفیت محصولات شماست و برای این اتفاق ، برای آزمایش برخی از آنها باید پرداخت شود. بنابراین برای دستیابی به سود بالا باید در ابتدا منصرف شوید و فقط محصولی را با قیمت کمی بالاتر از قیمت تمام شده ارائه دهید تا بسیاری از مصرف کنندگان به دلیل قیمت از خرید منصرف نشوند.

2. از برند خود آگاهی کافی ایجاد کنید

یکی از مهمترین مبانی ایجاد ارزش برند ، اطمینان از این است که مصرف کنندگان برند شما را به خوبی می شناسند. و این کار را می توانید فقط با حضور مداوم خود در سایت های شبکه های اجتماعی یا هر وسیله دیگری که از طریق آن می توانید به بیشترین تعداد مخاطبان هدف برسید ، انجام دهید. نقش داشتن در فعالیتهای خیریه یا ورزشی که مورد توجه جامعه است بسیار مفید است ، به این ترتیب نام تجاری شما در بین فرزندان آن گسترش می یابد و می توانید با آنها آگاهی کافی از برند خود ایجاد کنید.

مهم است که فقط با پیام های مربوط به محصولات خود به مخاطب خود نرسید ، بلکه باید موارد مربوط به مارک خود را از جمله: شرایط تاسیس و مهمترین ایستگاههایی که از آن عبور کرده است به آنها اطلاع دهید. همچنین یکی از بهترین راهها برای گسترش آگاهی از نام تجاری شما در بین خود مصرف کنندگان در نظر گرفته شده است ، بنابراین مشتریان خود را به بازاریاب محصولات خود تبدیل کرده و آنها را تشویق کنید تا در صورت بروز هرگونه هدیه یا تخفیف به شما پاداش دهند تا در صورت استفاده هر کس از آنها طرف با شما معامله می کند.

3. ارزش برند فقط ماده نیست

احساس شما از ارزش هر شخص یا چیز لزوماً مربوط به مادی یا چیزهای ملموس دیگری نیست ، بلکه ممکن است در درجه اول در نتیجه وابستگی روانی یا عاطفی شما به این شخص یا چیز ایجاد شود. بنابراین ، اشتیاق شما برای برقراری ارتباط مشتری با نام تجاری خود یکی از موارد مهمی است که به شما کمک می کند ارزش برند خود را به سرعت بسازید. این کار را می توانید هر از چندگاهی با مشتری ها انجام دهید تا در موارد دولتی و خصوصی به آنها تبریک بگویید.

یا با تشویق آنها برای اشتراك در صفحات رسانه های اجتماعی برند شما ، تشویق آنها برای مشاركت و تعامل در این زمینه. در این مرحله ، استخدام یک بازاریاب حرفه ای مستقل یا متخصص رسانه های اجتماعی ، مدیریت حساب های اجتماعی خود و کمک به شما در ارتقا ارزش تجاری خود ترجیح دارد.

4. برای برند خود تصویر خوبی ترسیم کنید

ارزش یک برند تا حد زیادی به تصویر آن در اذهان عمومی بستگی دارد ، بنابراین از اعتبار خود به خوبی مراقبت کنید و به قول های خود وفا کنید ، صرف نظر از اینکه پول و زحمت زیادی صرف آن شود. مشتریان فقط در یک موقعیت احساس غیرقابل اعتماد بودن می توانند باعث شوند که برای همیشه به شما اعتماد نکنند ، حتی اگر در خیلی از اوقات دیر یا زود به آنها اعتقاد داشته باشید.

همچنین باید تا آنجا که ممکن است آنچه در مورد شما در شبکه های اجتماعی گفته می شود را دنبال کنید تا بتوانید هرگونه انتقادی که به شما می شود را به موقع تخریب کنید و یا هر خیری را که علیه شما گفته می شود تحکیم کنید. در اینجا همچنین لازم به ذکر است که ارائه هر چیز مفید ، حتی یک چیز ساده ، به جامعه ای که بیشتر مشتریان شما در آن متمرکز شده اند ، یک روش عملی در زمینه افزایش ارزش برند و بهبود چهره آن است. این باعث می شود مشتریان به برند شما احترام بیشتری بگذارند و از آن به عنوان یک موجود مهم برای آنها دیدن کنند.

5. تجربه مشتری را بی نظیر کنید

تمام تلاش خود را بکنید تا تجربه مشتری با شما را فوق العاده توصیف کنید ، با ارائه یک تجربه منحصر به فرد در هنگام برقراری ارتباط با شما برای پرس و جو یا سفارش خرید و همچنین پس از دریافت محصول شما و استفاده از آن، و همچنین پس از گذشت مدتی از خرید آنها.

شما می توانید این کار را با انتخاب بسیار دقیق کارمندان رو به مشتری خود ، دعوت از مشتریان برای ارزیابی تجربه خود با هر کارمند به محض تماس با آنها و مرتبط کردن مشوق ها با این ارزیابی ها انجام دهید. همچنین مهم است که شما بلافاصله پس از تحویل محصول با مشتری ارتباط برقرار کنید تا مطمئن شوید مشکلی ندارند و رضایت خود را بررسی می کنید. این ارتباط فعال باعث می شود مشتری کاملاً از میزان مراقبت و احترام به مشتری خود آگاه باشد و همین امر باعث می شود تا او همیشه شما را به بهترین شکل ببیند.

نمونه هایی از ارزش برند

یک مثال مشترک از اهمیت ارزش برند زمانی است که شرکتی بخواهد خط تولید خود را گسترش دهد. اگر ارزش برند مثبت باشد ، شرکت می تواند با خرید محصول جدید با تداعی محصول جدید ، احتمال خرید محصول جدید مشتری را افزایش دهد. محصول موجود
به عنوان مثال ، وقتی کمپبل غذای سوپ یک کنسرو سوپ جدید راه اندازی می کند ، به احتمال زیاد آن را با همان مارک به بازار عرضه می کند تا یک مارک جدید ، زیرا رابطه مثبت بین مشتریان و شرکت باعث جذابیت محصول جدید برای مشتریان می شود. اگر این شرکت آن را با نام تجاری ناآشنایی برای آنها راه اندازی کند.

مثال دیگر Tylenol ، مسکن درد است که از سال 1956 توسط McNeill تولید می شود و اکنون یکی از شرکت های تابعه جانسون و جانسون است. طبق اطلاعات کلینیک مایو ، محصولات تایلنول در صنعت مسکن بالاتر از حد متوسط ​​قرار گرفته اند ، مطالعات نشان می دهد که مشتریان بیش از محصولات مشابه و کمتر شناخته شده به محصولات تایلنول اعتماد دارند. تایلنول با عرضه محصولات جدید با همان مارک از جمله (Tylenol Double Strength) ، (Tylenol for Cold and Flu) و (Tylenol for Sinus Pain) توانست بازار محصولات خود را گسترش دهد.

مارک محصولات Kirkland که توسط Costco تولید می شود ، رشد مثبتی را حفظ کرده و محصولات مختلفی مانند پوشاک ، قهوه ، پودر لباسشویی ، مواد غذایی و نوشیدنی ها تحت این برند قرار دارند. مطالعات نشان می دهد که Costco بیش از هر شرکت دیگری در کشور شراب می فروشد ، حتی اگر قوانین ایالت از فروش الکل در مناطق خاص منع شده باشد.

این شرکت همچنین به اعضای خود حق انحصاری سوخت گیری از جایگاه های سوخت خود را با نرخ ارزان تر می دهد. محبوبیت این برند با قیمت ارزان محصولات آن در مقایسه با محصولات دیگر مارک ها افزایش می یابد.

نتایج یک مطالعه خاص با هدف قرار دادن مصرف کنندگان قهوه (استارباکس) نشان می دهد که مشتریان این شرکت قهوه مارک را به مارک های دیگر ترجیح می دهند ، نه تنها به دلیل کیفیت آن ، بلکه همچنین به دلیل خود مارک. در سال 2014، مجله Fortune استارباکس را در مکان پنجم قرار داد در میان محبوب ترین شرکتهای جهان.

استارباکس بخاطر تعهد بالای خود در قبال مسئولیت اجتماعی از شهرت خوبی برخوردار است و موقعیت خود را به عنوان بزرگترین توزیع کننده قهوه عربیکا و همچنین قهوه های خاص حفظ می کند.

مارک کوکاکولا با ارزش حدود 57.3 میلیارد دلار در سال 2018 به عنوان بهترین مارک نوشابه در جهان رتبه بندی شده است. در اینجا ، این مارک نه تنها نشان دهنده محصول ، بلکه نمادی از تجربیات مثبت و غرور تاریخی است ، نه تنها برای این شرکت، اما برای ایالات متحده خود. شرکت کوکاکولا به دلیل کمپین های بازاریابی منحصر به فرد خود ، از نظر برقراری ارتباط با مشتریان خود، تأثیر جهانی گذاشته است.

مارک پورشه در صنعت خودرو ارزش بالایی را حفظ کرده و با استفاده از مواد با کیفیت و منحصر به فرد ، چهره و شهرت خود را حفظ می کند. پورشه به عنوان یک مارک لوکس، به مشتریان خود نه تنها یک محصول ، بلکه تخصص نیز ارائه می دهد و بر اساس گزارش اخبار و جهان ایالات متحده، پورشه در سال 2019 در رتبه برتر قرار گرفت.

نویسنده: امین اصلانپور
مطالب اخیر:
چگونه هاست مناسب برای سایت خود انتخاب کنیم؟
تلفن اینترنتی با قابلیت اتصال به سی آر ام ابری
چرا مشتریان در آخرین لحظه سبد خرید را رها می کنند؟
چگونه از داستان سرایی برای جذب مشتری استفاده کنیم؟

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها