آرشیو وبلاگ

8 تاکتیک برای افزایش نرخ تبدیل فروشگاه تجارت الکترونیکی (قسمت دوم)

همانطور که میدانید اجرای یک فروشگاه تجارت الکترونیک موفق بسیار بیشتر از ایجاد ترافیک وبسایتتان است. شما باید این ترافیک را به فروش تبدیل کنید. در واقع، همه کسانی که از سایت شما بازدید می کنند، به مشتری تبدیل نمی شوند. آنچه شما باید نگران آن باشید درصد افرادی است که از سایت شما بازدید می کنند و در نهایت به خرید یک محصول می پردازند.

درپست قبل 4 تاکتیک اول را بیان کردیم، در این پست به بررسی موارد دیگر میپردازیم، با ما همراه باشید...

5. شخصی سازی

هر مشتری متفاوت است و انتظارات متفاوتی از فروشگاه شما دارد. شما باید فروشگاه خود را شخصی سازی کنید تا به هر بازدید کننده یک تجربه منحصر به فرد ارائه دهد.

 هرچه فروشگاه خود را شخصی تر کنید تا اولویت مشتری را برآورده کنید، احتمال خرید آنها بیشتر است.

دو راهبرد وجود دارد که می توانید در شخصی سازی تجربه کاربر استفاده کنید:

  • ارائه محتوای پویا
  • ارائه مسیری برای بازدیدکنندگان

حال به بررسی هرکدام میپردازیم:

محتوای پویا

تهیه محتوای پویا مستلزم متناسب کردن محصولات، توصیه ها و پیشنهادات شما برای برآورده کردن نیاز های یک بازدید کننده بر اساس عواملی مانند جمعیت، موقعیت های جغرافیایی، خریدهای گذشته و تعامل در سایت است.

آمازون نمونه ای از فروشگاهی است که از شخصی سازی تجارت الکترونیک استفاده می کند. این یکی از دلایل موفقیت عظیم آن است.

8 Tactics to Increase Conversion Rates of Your Ecommerce Store

 ارائه مسیرها

برای استفاده از این استراتژی، ابتدا باید هدف مخاطبان خود را تعریف کنیدو باید نوع مشتریان خود را بشناسید. آنچه می خواهید انجام دهید این است که آنها را به مجموعه کالاهایی شبیه به هم نشان دهید که در همان دسته کالاها قرار ندارند.

در اصل، مثل این است که بگوییم این پیراهن خوب است، اما با این ژاکت و کراوات ست زیبایی میشود.

نمونه ای از این نامه الکترونیکی است که از فروشگاه آنلاین لباس Esprit ارسال شده است. لیست محصولات از پیشرفت هایی است که مشتری را به سمت خود جلب می کند. محصولات مشابه هستند و گزینه های مختلفی را برای مشتری انتخاب می کنند. این اجازه می دهد تا مشتری را انتخاب کند که کدام سبک مناسب ترین آنها است.

 8 Tactics to Increase Conversion Rates of Your Ecommerce Store

6. فرایند پرداخت خود را ساده کنید

 فرایند پرداخت قسمتی است که شما نباید آن را سخت و خراب کنید. اگر برای مشتری زمان و فرایند پرداخت محصول را دشوار کرده باشد، ممکن است در نهایت مشتری را از دست بدهید.

 حتی اگر فرض کنیم شما خوش شانس هستید و مشتری سرسختی دارید که اصرار به خرید محصول دارد، می توانید مطمئن باشید که آخرین باری است که ممکن است به فروشگاه شما بیایند. هنگامی که شما یک تجربه خرید مستقیم و بی دردسر را به مشتری می دهید، به احتمال زیاد آنها دوباره بر می گردند.

براساس گزارشی که از مؤسسه  Baymard آمده است، 28٪ رها شدن سبد خریدها، به دلیل فرایند دشوار تسویه حساب صورت می گیرد.

برای بهبود روند پرداخت، می توانید این استراتژی ها را پیاده سازی کنید:

  •  از سیستم سبد خرید استفاده کنید که به شما امکان می دهد بدون نیاز به اضافه کردن دوباره موارد به سبد خرید خود، به وب سایت برگردید.
  • بعد از اولین باری که کاربر در سایت شما ثبت نام می کند، هنگام خرید به صورت اتوماتیک فرم پرداخت را دوباره پر کند.
  • بهتر است مشتریان را مجبور به ثبت نام نکنید. 26٪ از خریداران هنگام مجبورشدن به ثبت نام، سبد خرید را رها می کنند.

 همه این گزینه های پرداخت در ناپ شاپ موجود است.

 

 7. کدهای تخفیف ارائه دهید

 کدهای تخفیف راهی عالی برای ترغیب مشتری به خرید است. شما می توانید با ارائه تخفیف به خصوص در ایام تعطیل، فروش را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

67٪ از مشتریان پس از ارائه تخفیف، اقدام به خرید غیرقابل پیش بینی می کنند. اضافه کردن یک پیشنهاد تخفیف می تواند نرخ فروش شما را بسیار افزایش دهد.

استفاده از کدهای تخفیف، مزایای بسیاری دارد. برخی از آنها عبارتند از:

  •  تبلیغ محصولات و محصولاتی که به تازگی راه اندازی نشده اند و فروش خوبی ندارند
  • افزایش مشتری
  • حفظ مشتری
  • تقویت وفاداری مشتری
  • ضررهای حداقل

 نکته: ارائه کد تخفیف برای هر خرید می تواند برای فروشگاه شما گران باشد. آسانترین راه برای بهره‌گیری کامل از کدهای تخفیف، ارائه تخفیف با زمان محدود است.

 img

 

این امر باعث می شود مشتری سریعتر تصمیم خود را بگیرد و شانس حواس پرتی را کاهش دهد.

برخی از نمونه های کد تخفیف عبارتند از:

  •  یکی را بخرید یکی را رایگان دریافت کنید
  • تخفیف فوری در پرداخت
  • ارائه خدمات رایگان
  • قابلیت مرجوع کردن
  • پرداخت آنلاین یا حضوری

 8. حواس پرتی را کاهش دهید

 برای اینکه سایت شما خوب به نظر برسد، بیش از اندازه عناصر طراحی را اضافه نکنیدزیرا باعث حواس پرتی کاربران شوند. برای افزایش تبدیل، اطمینان حاصل کنید که هیچ حواس پرتی وجود ندارد که بتواند خرید را دشوار کند.

 این نمونه ای از طراحی وحشتناک است. پیمایش بسیار دشوار است، تصاویر محصول بسیار ریز و پر از جزییات هستند و خواندن توضیحات محصول بسیار دشوار است.

8-tactics-to-increase-conversion-rates-of-your-ecommerce-store  

برای کاهش حواس پرتی در سایت خود، برخی از این قوانین باید رعایت شود:

  •  از یک طرح تمیز استفاده کنید
  • صفحات وب سایت باید به راحتی حرکت کنند
  • طرح رنگی خوب
  • طرحی را انتخاب کنید که متناسب با محصولات و مضامین شما باشد.
  • محتوای شما باید سازماندهی شده و به راحتی دنبال شود
  • تصاویر محصول باید واضح و با کیفیت HD باشند

حواس پرتی های کمتر برابر است با تبدیل های بیشتر.

 

نتیجه گیری

نرخ تبدیل فروشگاه شما موفقیت شما را به عنوان یک تاجر تعیین می کند. درک چگونگی بهبود نرخ تبدیل شما برای بهبود فروش فروشگاه مهم است.

تاکتیک های ذکر شده در این مقاله به شما در شروع کار کمک میکند. تجزیه و تحلیل منظم KPI های شما به شما کمک می کند تا تعیین کنید نرخ تبدیل شما در حال بهبود است یا نه.

 

امروز کدام یک از این روشها را در فروشگاه تجارت الکترونیک خود اجرا می کنید؟ نظراتتان را در قسمت نظرات یا انجمن با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

ترجمه شده توسط: فاطمه چراغعلی

 

 

مطالب مرتبط:

 

 

نظر خود را وارد نمایید.