بسته

راز و رمز های صفحه ''درباره ما''

راز و رمز های صفحه ''درباره ما''

راز و رمز های صفحه ''درباره ما''

بخش «درباره ما» وب سایت شما مکانی برای بازدید کنندگان‌ شما است که در مورد اینکه شما چه کسی هستید؟ چه کاری انجام می‌دهید؟ وهرآنچه که باعث شده کسب و کار خود را راه‌ اندازی کنید، اطلاعات کسب می‌کنند.

صفحه درباره ما یکی از اولین صفحات پشتیبانی است که هرکسی بدون توجه به نوع فعالیت خود در وب سایت یا فروشگاه اینترنتی اش باید این صفحه را طراحی کند و داشته باشد.

صفحه درباره ما تلاش می ‌کند تا در صفحه اصلی فروشگاه اینترنتی شما، داستان کسب و کارتان را به گوش بازدید کنندگان برساند و آن ها را با شما بیشتر آشنا کند و اطلاعات بیشتری از شما و نوع فعالیتتان در اختیار کاربرانتان قرار دهد.

اگردرحال ایجاد وبسایت جدید برای شرکت هستید و یا  وبسایت موجود را تغییر دهید، باید مقداری از زمان خود را بر روی صفحه درباره ما بگذارید.

در ادامه این پست راه و روش و رمز و راز طراحی اصولی این صفحه را به شما آموزش میدهیم.

با ما همراه باشید...

about-us-pages

وجود «صفحه درباره ما» در سایت اهمیت زیادی دارد؛ چون به کسانی که به سایت شما رجوع می کنند، توضیح می دهد که شما چه کسانی هستید؟ چه کسب و کاری دارید؟ و هدفی که در راه اندازی کسب و کار دارید چیست.

بعضی از افراد، در وب‌ سایت خود برای توضیح دادن به سوالات بالا از مطالب بسیار طولانی و یا برعکس مطالب بسیار کوتاه و ناقص استفاده می کنند ولی این کار باعث از بین رفتن اعتبار شرکت شما خواهد شد.

یک صفحه درباره ما باید یک صفحه فروش با هدف باشد، صفحه ای که با تمرکز بر برجسته سازی بزرگترین نقاط فروش، داستان کسب و کار و نام برند شما، تأثیر قوی ای در مشتریان شما بگذارد.

 ارائه دادن یک الگو برای صفحه درباره ما شما که بتواند همه چیز را در بر داشته باشد بسیار سخت است و هرکس باید با توجه به نوع فعالیت خود این صفحه را نگارش کند اما در زیر چند نمونه از 4 چوب های طراحی و نوشتن این صفحه را بیان میکنیم:

صفحه درباره ما باعث اعتماد سازی مشتریان شما می‌شود

شما باید در صفحه درباره ما، درمورد کسب و کارتان و چرایی راه اندازی آن صحبت کنید و درباره مدل کسب و کار یا نحوه تولید محصولات خود توضیح دهید.

صفحه درباره ما جایی عالی برای صحبت درباره‌ی نقطه‌ شروع، مسیر رشد و ایده‌ آل‌ های شما است. از این فرصت برای بیان بیشتر درباره‌ کسب و کارتان استفاده کرده و به افراد نشان دهید که همواره برای تغییرات و وقف دادن کسب و کار بر اساس نیازهای موجود آماده ‌اید.

در این صفحه، باید دقیقا توضیح دهید که کار شرکت شما چیست و دقیقا قرار است چه کارهایی را انجام دهید و چه محصولاتی را ارایه میدهید. پس حتما ارزش های کاری شرکت را توصیف کرده و بنویسید که چرا باید محصول و یا خدمات شما را استفاده کنند.

نکته مهمی که باید در اینجا به آن توجه داشته باشید آن است که صفحه درباره ما یک صفحه برای جلب اعتماد مخاطبان است نه لزوما تبدیل مخاطب به خریدار محصول. اما در مقابل، شما میتوانید با خلاقیت، در همین صفحه مزیت های کسب و کارتان را به مخاطب نشان دهید. به عنوان مثال اگر واقعا مزیت شما ارائه قیمت های مناسب است، میتوانید در یک متن به صورت غیر مستقیم به این ویژگی مهم خودتان اشاره کنید.

about us

اعضای تیم خود را معرفی کنید

چهره بخشیدن به کسب و کار شما کمک می ‌کند تا قابل لمس تر از گذشته باشید و تعاملی بهتر و از جنس خود مخاطبان را برقرار کنید.

کاربران دوست دارند حتی در کسب و کارهای اینترنتی هم حضور انسان را در پشت صحنه حس کنند؛ در این صورت با اعتماد بیشتری از شما خرید خواهند کرد. حتما در صفحه درباره ما، در مورد بنیان گذاران شرکت، مدیران و همۀ پرسنل مشغول در کسب و کار، تصویر و توضیح مختصری قرار دهید.

برای مثال به صفحه ''درباره ما'' ناپ شاپ مراجعه کنید:

درباره ما

قرار دادن اعداد و ارقام

اعداد به کسب و کار شما اعتبار می ‌دهند، در این صفحه از نوشتن اعداد و ارقام غافل نشوید زیرا این عددها هستند که اعتماد مشتریان را بیشتر بر می انگیزند، برای مثال میتوانید تعداد کالاهای فروخته شده یا تعداد مشتریان وفادار به وبسایت خود و یا سال هایی که در این کسب و کار مشغول بوده اید را بیاورید.

قبل از اینکه دست به قلم شوید، تمامی مدارکی که میتواند در صفحه درباره ما باعث جلب اعتماد مخاطبان شود را به آن اضافه کنید. 

لینک شبکه های اجتماعی وبسایت خود را قرار دهید

اگر ارتباط خود با کاربران را فقط به سایت محدود کنید، نمی ‌توانید رابطه ‌ای صمیمانه با آن ‌ها برقرار کنید و به علاوه اینکه خود آن ‌ها نیز تمایل دارند در کانال ‌ها و شبکه‌ های دیگر نیز با شما در ارتباط باشند یا در جریان اخبار تازه شما قرار بگیرند. لینک شبکه‌ های اجتماعی خود مانند اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و... را در این صفحه از سایت ‌تان قرار دهید.

صفحه درباره ما می‌تواند برای هدایت بازدیدکنندگان به سایر صفحات وب، مانند پست های وبلاگ، پروفایل شبکه ‌های اجتماعی، صفحه محصولات و... مورد استفاده قرار گیرد.

social media

از تصاویر و ویدیو ها استفاده کنید

دیدن بخش‌های مختلف شرکت، برای کاربر شما همواره جذابیت دارد و نسبت به برند شما حس بهتری پیدا می ‌کند، برای مثال عکس هایی که در طول چندین سال از شروع راه اندازی شرکت تا الان داشته اید را جمع آوری کنید و همچنین از مکان های مهمی که بازدید کرده اید تصاویر مناسبی را تهیه کرده و آن را به صورت Timeline در صفحه درباره ما بگذارید و در معرض دید کاربران سایت قرار دهید.

نتیجه ‌گیری

وقتی کار را شروع می کنید، به نظر می رسد چیز زیادی برای بیان کردن در صفحه درباره ما وجود ندارد. در ابتدای راه از دلایل قدم گذاشتن در این کسب و کار را بنویسید و در ادامه میتوانید از نقاط عطفی که پشت سر گذاشته اید بنویسید و به مرور صفحه ''درباره ما'' خود را تقویت کنید.

شاید وقت آن رسیده است که یک بار دیگر به صفحه ''درباره ما'' خود سری بزنید و تغییراتی را در آن ایجاد کنید.

 

مطالب اخیر

چرا مشتریان از فروشگاه اینترنتی ما خرید نمی‌کنند؟

چرا شروع یک کسب و کار آنلاین از آنچه فکر می کنید آسان تر است

دسته بندی محصولات در فروشگاه اینترنتی

چگونه فروش اینترنتی را شروع کنیم؟

چگونه درگاه پرداخت اینترنتی دریافت کنیم؟

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها