Table of Contents
در حال حاضر بسیاری از کسبوکارهای بزرگ و کوچک درآمدهای بالایی از فروش اینترنتی دارند. شاید آوازه پیشرفت و موفقیتهای این فروشگاههای آنلاین شما را هم به فکر راهاندازی چنین کسبوکاری انداخته باشد. اگر چه در این مسیر راهاندازی سایت فروشگاهی، داشتن سرمایه و ابزارهای موردنیاز اهمیت زیادی دارند؛ اما موضوع اصلی تأمین کالا برای فروشگاههای اینترنتی است. در این مقاله از شرکت ناپ شاپ قصد داریم درباره اهمیت داشتن تامینکننده در فروشگاه اینترنتی و همچنین نحوه پیداکردن یک تامینکننده خوب صحبت کنیم.
اهمیت داشتن تامینکننده در فروشگاه اینترنتی
اهمیت یک تأمینکننده خوب و قابلاعتماد را در یک فروشگاه آنلاین نمیتوان نادیده گرفت. در فضای رقابتی امروز سعی کنید با چندین تأمینکننده همکاری نمایید. در این صورت خواهید توانست کالاها را باقیمت پایینتری نسبت به رقبا تهیه نموده و بقای خود را در بازار تضمین کنید. برخی از دلایل مهم و کلیدی برای داشتن تأمینکننده قابلاعتماد برای موفقیت در تجارت الکترونیک عبارتاند از:
-
کیفیت محصولات
تأمینکننده خوب با ارائه محصولات باکیفیت، متنوع و سفارشیسازی کالا همواره تلاش میکند تا رضایت مشتریان را جلب نماید.
-
قابلیت اطمینان و تحویل سریعتر کالا
تحویل سریع کالا باتوجه به تقاضا و بهبود مدیریت موجودی کالا از مزیتهای مهم یک تأمینکننده قابلاطمینان است. همکاری با تأمینکنندگان مسئول و کاربلد میتواند جذابیت برند شما را افزایش دهد.
-
کاهش هزینه
قیمتگذاری رقابتی و تخفیف تأمینکنندگان کالا، به فروشگاههای آنلاین اجازه میدهد تا حاشیه سود سالم را حفظ کنند.
-
انعطافپذیری و سازگاری با تغییرات
یک تامینکننده باید بهسرعت خود را با تغییرات تقاضا سازگار نماید، این کار در فضای تجارت الکترونیکی حیاتی است. همچنین باید بتواند اختلالات در زنجیره تامین را به حداقل برساند.
-
دسترسی به محصولات جدید
یک تأمینکننده خوب همواره با ارائه محصولات جدید و نوآورانه میتواند موجودی فروشگاه شما را برای مشتریان جذاب نماید.
نحوه پیداکردن تامینکننده خوب
صاحبان کسبوکارهای آنلاین پس از مشخصکردن محصولات مورد نظر خود و تحقیق در مورد انتظارات مشتریان باید نسبت به پیداکردن تامینکنندگان مورد اطمینان اقدام نمایند. در ادامه این مطلب از شرکت ناپ شاپ، نحوه پیداکردن تأمینکننده در فروشگاه اینترنتی را بررسی خواهیم کرد.
از طریق تولیدکنندگان
تولیدکنندگان همواره تمایل دارند تا حجم بالایی از کالاهای خود را به کسبوکارهای مختلف بفروشند. با این روش میتوانید کالاها را باقیمت پایینتری خریده و سود حداکثری نصیب خود نمایید.
از طریق توزیعکنندگان
توزیعکنندگان، کالاها را بهصورت عمده از کارخانه خریداری میکنند و سپس با دریافت کمی سود محصولات را در حجم کمی در اختیار فروشگاههای مختلف قرار میدهند.
از طریق دراپ شیپرها
Dropshipperها شباهت زیادی به توزیعکنندگان دارند با این تفاوت که آنها کالاها را از درب کارخانه برای شما ارسال میکنند. این روش برای فروشگاههای اینترنتی که فاقد انبار هستند، بسیار مناسب است.
پلتفرمهای آنلاین
برای تأمین محصولات میتوانید به جستجوی کالاهای مدنظرتان در بستر وب بپردازید و آنها را از شرکتها و تولیدکنندگان مختلف تهیه نمایید. بهترین و پرسودترین نوع تجارت الکترونیکی B2B(بنگاه به بنگاه) است.
نمایشگاهها و رویدادها
برای اینکه با تأمینکنندگان مختلف آشنا شوید و شرایط آنها را ارزیابی کنید، بهتر است در نمایشگاههای تجاری شرکت نمایید.
شبکههای اجتماعی
در حال حاضر شرکتها و تولیدکنندگان کالاها در شبکههای اجتماعی فعالیت گستردهای دارند؛ بنابراین از طریق فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین میتوانید گروههای مرتبط با صنعت خود و تأمینکنندگان جدید را شناسایی کنید.
بررسی وبسایت رقبا
با بررسی وبسایت رقبا میتوانید تامینکنندگان آنها را شناسایی کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید. اغلب تولیدکنندگان کالا تمایل دارند برای فروش بیشتر، خدمات خود را به کسبوکارهای مختلفی ارائه دهند.
نتیجهگیری
به طور کلی یک تأمینکننده خوب و قابل اطمینان برای موفقیت یک فروشگاه آنلاین ضروری است. آنها به کیفیت محصول، رضایت مشتری، کارایی عملیاتی و رشد کلی کسبوکار کمک میکنند. صرف زمان بیشتر برای یافتن تامینکنندگان قابلاعتماد و تقویت روابط با آنها، میتواند مزایای بلندمدت قابلتوجهی برای تجارت الکترونیک شما داشته باشد.