این الگوریتم در نوامبرسال 2011 به طور رسمی توسط گوگل اعلام شد و هدف اصلی الگوریتم Freshness را میتوان ارائه ی اطلاعات به روز و تازه و البته مفید به کاربران دانست که بر این اساس هر وبسایتی که اطلاعات به روز و مورد نیاز کاربران را ارائه دهد شایسته رتبه بهتری در گوگل است.
چرا الگوریتم تازگی محتوا در نزد گوگل از اهمیت زیادی برخوردار است؟
همانطور که قبلا ذکر کردیم؛ اصلی ترین هدف الگوریتم تازگی گوگل تاکید بر تازگی محتوا می باشد. زیرا کاربران اینترنتی همواره به آخرین و به روز ترین اطلاعات روی خوش نشان میدهند. علی الخصوص در برخی حوزهها مانند اخبار و سیاست، اهمیت این موضوع بیشتر احساس میشود و وبمسترانی که در این حوزه فعالیت میکنند میبایست محتوای خود را همیشه به روز نگه دارند. بر این اساس، گوگل محتواهای جدید را بر حسب رفتار کاربران مورد ارزیابی می کند و شما می بایست تلاش کنید تا کاربران جذب مطالب سایت شما شده و مدت زمان بیشتری را در وب سایت شما سپری کنند.
حتما بخوانید: طراحی فروشگاه اینترنتی با asp.net
چطور بهترین نتیجه را از الگوریتم تازگی محتوا بگیریم؟
- تمام تلاش خود را در راستای جذب کاربر و سپری کردن زمان بیشتر در سایت شما انجام دهید.
- گرفتن بک لینک از سایت هایی که محتوای تازه تولید می کنند بر اساس این الگوریتم تاثیر مثبت بیشتری دارد.
- در لینک سازی و تولید محتوای سایت خود تداوم و استمرار داشته باشید.
- حتما محتواها و مقاله های جامع و قدیمی سایت را به روز رسانی کنید
- در زمان به روز رسانی محتواهای قدیمی سعی کنید بدنه و بخش اصلی محتوا را به روز کرده و حجم زیادی از تغییرات را اعمال کنید. ( اطلاعات تازه تری را قرار دهید و صرفا به روزرسانی نکنید تا نظر گوگل را جلب کرده باشید )
چگونه میتوانیم بر اساس الگوریتم تازگی محتوا رتبه خود را افزایش دهیم؟
- طراحی وب سایت خود را به گونه ای جذاب و کاربرپسند کنید و از محتوای مناسب استفاده کنید که کاربر زمان بیشتری را وب سایت شما بگذراند
- گرفتن بک لینک مناسب از آن دسته وب سایت هایی که خود به صورت همیشگی محتوای تازه تولید می کنند، می تواند بر روی ارتقای رتبه وب سایت شما تاثیر مثبت و زیادی داشته باشد
- همواره سعی کنید تا در لینک سازی و تولید محتوای وبسایت خود، استمرار و تداوم داشته باشید و فعالیت شما مقطعی نباشد
- سعی کنید محتواها و مقاله های جامع و قدیمی سایت خود را حتما به روز رسانی کنید
- در زمان به روز رسانی محتواهای قدیمی سایت خود، تلاش کنید تا در حد ممکن بدنه و بخش اصلی محتوا را به روزرسانی کرده و در واقع بخش زیادی از محتوا را بهبود ببخشید