جستجو
محصولات
    منو بسته

    آموزش جامع دریافت اینماد برای فروشگاه اینترنتی

    1399/11/11 12:28:31 بازدید: 38 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    آموزش جامع دریافت اینماد برای فروشگاه اینترنتی

    فهرست عناوین

    برای همه‌ی شما پیش آمده که دوست داشتید از سایتی محصولی را تهیه کنید، اما نتوانستید به آن سایت اطمینان کنید و خرید امنی را تجربه کنید. یکی از راهکارهای جلب نظر مشتری‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی نشان اینماد (enamad) سایت است. داشتن نشان اینماد ، می‌تواند اعتبار و امنیت خوبی را به سایت شما بدهد. بنابراین، اگر شما هم فروشگاه اینترنتی دارید، در اولین فرصت اقدام به دریافت اینماد کنید. برای آسانی کار شما در این مطلب، دریافت اینماد برای فروشگاه‌های اینترنتی را آموزش داده‌ایم؛ تا به انتهای مطلب با ما همراه باشید.

    اینماد چیست؟

    قبل از هر چیزی باید بدانید نشان اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک چیست؟ اگر شما امروز اقدام به راه‌اندازی یک وبسایت یا فروشگاه اینترنتی بکنید، به مجوز خاصی نیاز ندارید. اما با گذشت زمان خواهید دید که افراد از سایت شما خرید نمی‌کنند. یکی از مهم‌ترین دلایل عدم خرید کاربران در سایت‌ها این است که نمی‌توانند به سایت موردنظر اعتماد کنند. برای اینکه بتوانید اعتماد آن‌ها را جلب کنید، لازم است تا مجوزها و نمادهای لازمه رو از سازمان‌های مختلف دریافت کنید. یکی از مهمترین نمادها برای کسب و کارهای اینترنتی، نشان اعتماد الکترونیکی یا همان اینماد (enamad) است. اینماد از طرف سازمان دولتی مرکز توسعه تجارت الکترونیک به کسب و کارهای اینترنتی اعطا می‌شود.

    چرا باید نشان اینماد بگیریم؟

    همانطور که در تعریف اینماد برایتان توضیح دادیم، اینماد یکی از نشان‌هایی است که باعث می‌شود مشتریانتان به راحتی به سایت شما اعتماد کنند و از فروشگاه اینترنتی شما خرید کنند.همچنین شما برای اتصال سیستم مالی سایتتان به درگاه‌های بانکی معتبر نیاز به اینماد دارید. البته اگر اول راه هستید و هنوز اینماد ندارید، می‌توانید از درگاه‌های پرداخت نظیر زرین‌پال استفاده کنید. نکته دیگری که امروزه بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی برای جلب نظر مشتری از آن استفاده می‌کنند، پرداخت در محل است. اگر اینماد نداشته باشید، اداره پست با سایت شما برای ویژگی پرداخت در محل همکاری نخواهد کرد. 

    انواع اینماد:

     اینماد به سه نوع بی‌ستاره، تک ستاره و دو ستاره تقسیم می‌شود. که در ادامه هر کدام را تشریح می‌کنیم.

    نماد بی‌ستاره یا همان نماد اعتماد موقت: 

    این نماد برای وبسایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی با کمترین شرایط صادر می‌شود. در واقع نماد اعتماد موقت به مشتریان شما می‌گوید که شما در حال اقدام برای گرفتن اینماد هستید. 

    اینماد یک ستاره: 

    اگر شما تمام شرایط برای دریافت نماد اعتماد الکترونیک را داشته باشید، برای شما نماد اعتماد یک ستاره صادر می‌شود. 

    اینماد دو ستاره:

     مرحله بعدی در اینماد، ارتقا اینماد تک ستاره به دو ستاره است. برای این کار لازم است که سایتتان گواهی SSL داشته باشد. گواهی SSL باعث امنیت بیشتر سایت شما می‌شود. در فرآیند گواهی SSL، شما سایتتان را از HTTP به HTTPS تغییر می‌دهید.

    برای دریافت اینماد چه مدارکی نیاز است؟

    مدارک مورد نیاز برای گرفتن اینماد عبارتند از:
    1. تصویر اصل اساسنامه 
    2. اطلاعیه آخرین تغییرات آدرس 
    3. تصویر یا عکس اطلاعیه روزنامه‌ رسمی
    4. عکس پروانه کسب یا مجوز فعالیت 
    5. تعهدنامه از سوی شخص حقوقی
    6. اطلاعیه تغییراتی که در فعالیت‌های شرکت رخ داده است
    7. تصویر شناسنامه و کارت ملی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت (برای شخص حقوقی)
    8. اطلاعیه تغییراتی که در نام برخی از اعضای هیئت مدیره رخ داده است
    9. ایمیل info به آدرس سایت (info@domain.com)

    مراحل دریافت اینماد:

    در این بخش تصمیم داریم که نحوه دریافت نشان اینماد را به صورت تصویری و نیز به بیانی ساده و روان برای شما بگوییم. باید توجه داشته باشید که روند را با دقت و به ترتیب انجام دهید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. مراحل دریافت اینماد به شرح زیر است:

    در ابتدا وارد وبسایت اینماد شوید. بعد از ورود به وبسایت با منویی مواجه خواهید شد که گزینه‌های مختلفی را در اختیار شما قرار داده است. در این مرحله باید از گزینه کسب و کارها، زیر منوی ثبت‌نام و ورود به پنل کاربری را انتخاب کنید. شما در این مرحله باید گزینه ایجاد حساب کاربری را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه وارد صفحه‌ی زیر می‌شوید.

    دریافت اینماد

     اولین گزینه که در این صفحه مشاهده می‌کنید، نوع شخصیت است. شما باید شخصیت حقیقی را انتخاب کنید. باقی اطلاعات نیز شخصی است و باید به صورت دقیق تمامی اطلاعات خواسته شده را در قسمت‌های مربوط به خودش وارد کنید. در انتها نیز دو گزینه وجود دارد، آن‌ها را نیز علامت بزنید. بعد از تکمیل همه‌ی موارد، گزینه تایید را انتخاب کنید. سپس برایتان یک ایمیل تاییدیه ارسال می‌شود. این ایمیل با هدف تایید حساب کاربریتان است. باید ایمیل را باز کنید و از طریق آن وارد وبسایت اصلی شوید.

    تکمیل اطلاعات برای دریافت اینماد

    پس از ورود به وبسایت اصلی اینماد ، باید در بخش تکمیل فرم اطلاعات، اطلاعاتی که از شما خواسته می‌شود را به شکل کامل پر کنید. برای مثال، اطلاعات شخصی از شما دریافت خواهد شد از جمله کدملی، شماره تماس و... . توجه داشته باشید که شماره تلفن باید به نام شخصی باشد که متقاضی دریافت اینماد و صاحب وبسایت است.

    تکمیل فرم اطلاعات برای دریافت اینماد

    علاوه بر اطلاعات وارد شده، در بخش بارگذاری مدارک، نیاز است که تصاویر مدارک موردنظر را آپلود کنید تا آن‌ها نیز مورد بررسی قرار بگیرند.

    بارگذاری مدارک برای دریافت اینماد

    در مرحله بعد، در بخش احراز اطلاعات (در بخش راست وبسایت)، شماره‌ی موبایلتان را وارد کنید. بعد از وارد کردن شماره تلفن همراه، کد تاییدئه برای شما ارسال می‌شود که باید در بخش خودش وارد کنید.

    احراز اطلاعات برای دریافت اینماد

    مرحله بعدی ورود به بخش کسب و کار و وارد کردن آدرس دامنه است. در این بخش نیز یکسری اطلاعات باید وارد شود. توجه کنید که شیوه فعالیتتان غیر صنفی است. بنابراین، این گزینه را در آن بخش پیدا کرده و انتخاب کنید.

    پر کردن اطلاعات مربوط به کسب و کار که در بخش اطلاعات تماس کسب و کار خواسته می‌شود، گام بعدی است.

    تکمیل اطلاعات کسب و کار برای دریافت اینماد

    در انتهای فرم شما یک گزینه‌ی نارنجی رنگ خواهید دید. اگر شما گزینه نارنجی رنگ را در آن بخش کلیک کنید، وارد وبسایت شرکت پست خواهید شد. در این مرحله، هزینه‌ای از شما دریافت خواهد شد تا اطلاعات مکانی شما در قالب دو کد و یک بسته‌ای که پست خواهد شد، تایید گردد. این هزینه چندان قابل توجه نیست. این بسته‌ از سوی نزدیک‌ترین مرکز پست برای شما ارسال می‌شود، تا محل کسب و کارتان تایید شود.

    تکمیل اطلاعات برای دریافت اینماد

    در انتها، در بخش اطلاعات جهت بررسی فرآیند خرید به شما یک نام کاربری و رمز عبور داده می‌شود. شما باید با همین اطلاعات، یک حساب در وبسایت خودتان درست کنید.

    ارسال کد به ایمیل دامنه برای دریافت اینماد

    در مرحله بعد، شما باید از منوی سمت راست، در گزینه مدیریت کسب و کار، زیر منوی تاییدیه فنی را انتخاب کنید. شما باید از این بخش، تاییدیه فنی را نیز دریافت کنید. راه‌های مختلفی برای دریافت تاییدیه وجود دارد. تاییدیه برای این است که مطمئن شوند شما مدیر وبسایت هستید.

    از سوی دیگر نیز باید در فرم نظر سنجی اینماد هم اطلاعاتی که درخواست شده است، را تکمیل کنید.

    دریافت نماد اعتماد الکترونیک

    در گام بعدی، باید وارد منو کسب و کار و زیرمنوی مدیریت کسب و کار شوید. در این بخش باید وضعیت چک لیست کسب و کار را انتخاب کرده و اطلاعات را در آن بخش وارد کنید. در انتها گزینه‌ای را خواهید دید به نام ارسال جهت بررسی توسط کارشناس که باید آن را انتخاب کنید.

    بعد از گذشت چند روز در صورتی که اطلاعات شما نقصی نداشته باشند، می‌توانید به راحتی تعهدنامه‌تان را تایید کرده و هزینه‌ی دریافت اینماد را نیز پرداخت کنید. پرداخت هزینه باعث می‌شود که اینماد برای شما صادر شود تا بتوانید باقی فعالیت‌هایتان را به شکل قانونی انجام دهید. 

    پس از تایید تعهدنامه و پرداخت هزینه دریافت اینماد ، کار به پایان می‌رسد و شما می‌توانید لینک و عکس مربوط به نماد اعتماد الکترونیک را در سایت خود قرار دهید.

    حتما بخوانید: طراحی سایت فروشگاهی با دات نت

    شرایط دریافت اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی

    شرایط دریافت اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی:

    برای دریافت اینماد ضروری است که یکسری شرایط را دارا باشید تا بتوانید برای وبسایت خود اینماد دریافت کنید. مهم‌ترین این موارد را در ادامه خواهیم گفت:

    1. ارائه محصولات یا خدمات در وبسایت:

    اساساً اینماد به وبسایت‌هایی تعلق خواهد گرفت که به عنوان فروشگاه اینترنتی فعالیت می‌کنند. در نتیجه در وبسایت آن‌ها باید محصولاتی وجود داشته باشد که بر اساس آن بررسی‌ها انجام شود و نماد اعتماد الکترونیکی صادر گردد. بنابراین، هنگامی که وبسایت آماده‌ی دریافت سفارش از سوی مشتریان برای محصولات عرضه شده‌‌اش را دارد، امکان اقدام برای دریافت اینماد فراهم است. در غیر اینصورت اینماد برای وبسایت صادر نخواهد شد. 

    2. ارائه تمامی اطلاعات در خصوص محصولاتی که ارائه شده‌اند یا شرایط خدمات:

    برای مثال باید قیمت کالاهایی که برای فروش در وبسایت قرار گرفته‌اند را در همان بخش قرار دهند تا افراد بتوانند از قیمت آن‌ها مطلع شوند.

    3. ثبت‌نام اینماد به نام صاحب امتیاز دامنه:

    امتیاز دامنه به نام شرکت یا هیئت مدیره باید ثبت گردد که در روند ثبت‌نام اینماد نیز مشکلی رخ ندهد. توجه داشته باشید که نام متقاضی اینماد باید با نام صاحب امتیاز دامنه یکی باشد.

    4. شرایط سنی:

    کسانی که برای دریافت اینماد اقدام می‌کنند، حداقل باید 18 سال سن داشته باشند. در مواردی مشاهده می‌شود که افراد در سنین کمتر از 18 سال قرار دارند؛ به همین دلیل ضروری است که به دادگاه مراجعه کرده و حکم رشد را دریافت کنند. با حکم رشد از سوی دادگاه مانعی برای دریافت اینماد وجود نخواهد داشت. 

    5.کارت پایان خدمت:

    این روزها یکی از اصلاحیه‌هایی که در شرایط اخذ اینماد ایجاد شده است، حذف ضرورت ارائه کارت پایان خدمت است. در سال‌های گذشته آقایانی که برای اینماد اقدام می‌کردند در کنار تمامی مدارکشان باید کارت پایان خدمت را نیز ارائه می‌کردند. اما این شرط این روزها حذف شده است و تمامی مردان بدون محدودیتی می‌توانند اقدامات لازم را در جهت اخذ نماد اعتماد الکترونیک انجام دهند. 

    مدارک لازم برای دریافت اینماد

    اعطای اینماد (نماد اعتماد الکترونیکی) به کسب و کارهای آنلاین در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام

    یکی از اقداماتی که این روزها انجام می‌شود، دریافت اینماد از سوی صاحبان مشاغل آنلاین در صفحات مجازی است. خوشبختانه اعطای اینماد به این دسته از شاغلین آنلاین با محدودیتی همراه نیست و افراد می‌توانند جهت دریافت آن اقدام کنند. در صورت احزار هویت و صلاحیت به راحتی می‌توانند با دریافت نماد اعتماد الکترونیکی به فروشگاه آنلاین خود اعتبار ببخشند.

    کلام پایانی

    فرآیند دریافت نماد اعتماد الکترونیک، مدام در حال تغییر است اما روش اصلی و کلی آن، روش گفته شده در این مقاله است. اعتماد مشتری موضوع بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شوید و اگر به آن بی‌توجه باشید، فروش و موفقیت فروشگاه اینترنتی خود را از دست می‌دهید.

    سوالات متداول

    در این بخش سوالات رایجی که در زمینه دریافت اینماد پرسیده می‌شود، را پاسخ داده‌ایم، اگر سوال شما بین سوالات نبود، در کامنت‌ها از کارشناسان ناپ شاپ بپرسید.

    آیا اتباع خارجی ‌می‌توانند اینماد بگیرند؟

    بله اتباع خارجی نیز می‌توانند برای سایت و فروشگاه اینترنتی‌شان اینماد بگیرند.

    فرآیند دریافت اینماد چند روز زمان میبرد؟

    فرایند دریافت اینماد حدوداً دو الی سه هفته زمان میبرد.

    مدت اعتبار اینماد چقدر است؟

    اینماد به مدت دو سال اعتبار دارد و این زمان قابل تمدید است.

    هزینه و قیمت دریافت اینماد چقدر است؟

    هزینه‌ی دریافت اینماد برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است. هزینه دریافت اینماد شامل هزینه‌ی پست و هزینه‌ی دریافت اینماد است. 

    چگونه و چه زمانی باید اینماد را تمدید کرد؟

    برای درخواست تمدید اینماد ، شما کافیست وارد حساب کاربری خود در سایت اینماد شوید و و از طریق پنل کاربریتان درخواست را ثبت کنید. توجه داشته باشید که حداقل دو هفته قبل از تاریخ انقضای اعتبار نماد اعتماد الکترونیکیتان اقدام کنید.

    چگونه اینماد را داخل سایتم قرار بدهم؟

    پس از تائید نهایی، از بین گزینه‌ها، دریافت کد اینماد را بزنید. سپس کد نماد اعتماد الکترونیکی را در فوتر سایت خود قرار دهید. اینگونه لوگوی نماد برای کاربران وبسایت و فروشگاه اینترنتی شما نمایش داده می‌شود.

    چگونه استعلام اینماد یک سایت را بگیریم؟

    برای بررسی صحت اینماد یک سایت کافیست روی آن کلیک کنید تا وارد صفحه مشخصات فروشگاه اینترنتی موردنظر بشوید. در بررسی‌های خود حتما‌ً چک کنید که آدرس سایت موردنظر شما با آدرس ثبت شده یکسان باشد.

    آیا می‌شود تا زمانی که اقدام به دریافت اینماد می‌کنیم، عکس آن را داخل سایت قرار بدهیم؟

    خیر، گذاشتن عکس نماد اعتماد الکترونیکی درحالی که شما اینماد ندارید، تخلف است و پیگرد قانونی دارد. 

    اگر سوالی در زمینه اینماد یا افزایش فروش اینترنتی وبسایتتان دارید، در کامنت‌ها مطرح کنید.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    09127857628