ارزش رضایت مشتری را نمی توان نادیده گرفت و نظرسنجی های مشتری وسیله ای موثر برای اطمینان از حفظ مشتری است. از این گذشته، خرسند نگه داشتن مشتری هزینه کمتری نسبت به جایگزینی مشتری دارد.
دریافت بازخورد مستقیم از مشتریان فواید زیادی دارد. مشتریانی که در نظرسنجی های شما شرکت می کنند از مشتریانی که شرکت نمی کنند با شما پیوند نزدیکترو بیشتر دارند. نظر سنجی باعث می شود احساس شنیده شدن داشته باشند و احتمالاً در آینده نیز پاسخ خواهند داد. پاسخ دهندگان نظرسنجی شما امیدوارند که بتوانید روی بازخورد و نظرات آن ها کار کنید تا مشکلات آنها حل شود. وقتی روی بازخورد آنها کار می کنید ، آنها اطمینان خواهند داشت که شما به عنوان یک شرکت به نیازهای آنها اهمیت می دهید.
استفاده از نظرسنجی از مشتری مفیدتر از اندازه گیری رضایت مشتری است. این یک ابزار مفید است که رهبران و مدیریت تجاری را با روش های واقعی می توانند به موارد زیر دست یابند:
- افزایش سود؛
- افزایش محصولات و خدمات
- اتخاذ سیاست ها و تصمیم گیری های شرکت براساس اعداد واقعی
- ارزیابی رفتار کارمندان برای ایجاد راه حل ها
- رفتار کارمندان را برای ایجاد راه حل ها ارزیابی کنید.
مشاغل موفق با مشتری شروع می شوند و نظرسنجی های مشتری به رهبران مشاغل این قدرت را می دهد تا آنچه مشتری می خواهند را کشف کنند.
افزایش سود و فروش با نظرسنجی:
چگونه نظرسنجی مشتری سود را به حداکثر می رساند
مشتریان وفادار گزینه اصلی در قانون 80/20 هستند، جایی که 80 درصد سود حاصل از 20 درصد مشتریان شما است. یک برنامه نظر سنجی از مشتری که به درستی طراحی و اجرا شده است، پاسخ های باارزش ترین مشتریان شما (20 درصد) را در مقایسه با دیگران به راحتی ردیابی می کند. این پاسخ ها به رهبران صنعت کمک می کند تا روی پیشرفت محصولات و خدمات در یک جمعیت، یک منطقه یا کل پایگاه مشتری تمرکز کنند.
نتایج نظرسنجی مشتری منجر به پیشرفت محصولات و خدمات می شود
دانستن احساس مشتریان در مورد محصولات و خدمات شما به شما این بینش را می دهد که پیشرفت های لازم را که برای حفظ مشتری ضروری است، انجام دهید. تقویت روابط با مشتریان خود با ایجاد فرصت های تجدید، معرفی ، فروش متقابل و فروش بیشتر، سود را به حداکثر می رساند. داده های نظرسنجی مشتری همچنین به شرکت ها کمک می کند تا معیارهای محکم مربوط به قیمت گذاری، تولید و سایر جنبه های مهم فرآیندهای تجاری و عملکرد آنها را ایجاد کنند.
براساس نتایج نظرسنجی از مشتری، سیاست های سودآوری ایجاد کنید
نظرسنجی های مشتری با کشف موثرترین استراتژی های بازاریابی، سودآوری را تقویت می کند. به عنوان مثال می توان به "مشتری های برتر" یا نرخ دموگرافیک خاص از یک ویژگی خاص محصول یا خدمات بسیار بالا اشاره کرد. بنابراین منطقی است که تلاش های بازاریابی خود را برای تأکید بر این ویژگی یا خدمات در بخش مشتری یا اطلاعات جمعیتی افزایش دهید. از همین استراتژی می توان برای تعیین اینکه کدام محصولات یا خدمات می توانند متوقف شوند یا بودجه بازاریابی کمتری دریافت کنند، استفاده شود.
نظرسنجی های مشتری اطلاعاتی را در اختیار رهبران قرار می دهد تا بهترین تصمیمات مربوط به توسعه و پیشرفت محصول را بگیرند. این داده ها به رهبران اجازه می دهد تا به وضوح ببینند مشتریانشان واقعاً چه می خواهند. دانش قدرت است و شناختن مشتری ها، آنچه آنها دوست دارند و آنچه را که دوست ندارند، کلید تقویت وفاداری آنها و افزایش سودهای اساسی است.
چرا رفتار کارمندان مهم است؟
رهبران مشاغل ممکن است به اشتباه باور داشته باشند که مشتریان وفادار از کمبودهای کارمندان چشم پوشی می کنند، اما چنین نمی کنند - و نباید انتظار داشته باشیم. نظرسنجی های مشتری نظارت بر کارمندان را ساده می کند، که می تواند اعضای پر دردسر کارکنان، فروشگاه ها یا مراکز فروش و دلایل شکایت زیاد را مشخص کند. کارمندان ناراضی برای سلامتی یک تجارت خطرناک هستند و می توانند هزینه های شما را برای مشتریان ارزشمند به همراه داشته باشند.
حتما بخوانید: طراحی فروشگاه اینترنتی با asp.net
اجرای نظرسنجی های مشتری
یافتن یک شرکت مناسب برای کمک به اجرای برنامه نظرسنجی مشتری برای اطمینان از توانایی آن در ارائه رهبران و مدیریت کسب و کار با داده هایی که می توانند به آنها اعتماد کنند و از آنها برای افزایش سود و وفاداری مشتری استفاده می کنند، بسیار مهم است. نظر سنجی از مشتری با کیفیت می تواند به منظور بهبود خدمات به مشتری و افزایش سودآوری، در کارهای روزمره شما جریان یابد.
مطالب مرتبط:
- نکات اینستاگرامی: نحوه کارکرد الگوریتم اینستاگرام
- 10 راه برای افزایش فروش در اینستاگرام
- از این 7 اشتباه بپرهیزید!!!
- مزایای تجارت الکترونیک
- ۴ دلیل برای اینکه تجارت آنلاین سرمایهگذاری مطمئنی است