فهرست مطلب
- چرا باید جواهرات خود را بصورت آنلاین بفروشید؟
- جواهرات را در وب سایت خود بفروشید
- نحوه افتتاح فروشگاه جواهرات یا لوازم اکسسوری
- 1. گروه هدف خود را بشناسید
- 2. شرکتی پیدا کنید که به شما کمک کند فروشگاه خود را راه اندازی کنید
- 3. فروشگاه خود را راه اندازی کنید
- 4. محصولات خود را نشان دهید
- 5. قیمت اکسسوری را تعیین کنید
- 6. روشهای حمل و نقل را تنظیم کنید
- 7. جواهرات و اکسسوری خود را به صورت آنلاین به بازار عرضه کنید
- 8. برند جواهرات خود را تبلیغ کنید
- اگر نتوانید فروشگاه خود را افتتاح کنید چطور؟
آیا به این فکر کرده اید که چگونه می توانید یک کسب و کار اینترنتی جواهرات را راه اندازی کنید؟
در حال حاضر، ممکن است به دنبال راه اندازی کسب و کار فروش جواهرات باشید و نمی دانید از کجا شروع کنید. شما تنها نیستید، زیرا بسیاری از مردم از مراحل لازم برای ایجاد شرکت خود مطمئن نیستند.
شکی نیست که جواهرات یکی از محبوب ترین اکسسوری مد زنان است، چه حلقه، چه گردنبند، چه دستبند، چه انگشتر یا گوشواره. صرف نظر از اینکه جواهرسازی یکی از سرگرمی های شما است یا به دنبال این هستید که به عنوان یک سرمایه گذاری کم شروع به ساخت جواهرات کنید، راه اندازی یک کسب و کار آنلاین جواهرات یک راه عالی برای درآمدزایی از قطعات تمام شده ای است که در اطراف خود قرار داده اید. ممکن است هیچ ایده ای نداشته باشید که چگونه و از کجا شروع به فروش جواهرات کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه می توانید این اشتیاق موجود یا مهارت جدید را به یک کسب و کار کوچک موفق تبدیل کنید.
در سطح جهان، ارزش بازار جهانی جواهرات از 230 میلیارد دلار (تا سال 2020) به حدود 292 میلیارد دلار تا سال 2025 افزایش می یابد. البته، اگر می خواهید بخشی از این بازار را بدست آورید، به یک برنامه نیاز دارید.
اگر می خواهید بدانید چگونه جواهرات را به یک تجارت کوچک سودآور تبدیل کنید، این پست برای شما مناسب است. ما جواهرات را از مشارکت و طراحی گرفته تا تولید و بازاریابی مورد بررسی قرار می دهیم. این راهنما شامل توصیه هایی از طرفداران حرفه ای، اقدامات تاکتیکی و الهام از طراحان و صاحبان مشاغل است.
چرا باید جواهرات خود را بصورت آنلاین بفروشید؟
جواهرات و اکسسوری یکی از متمایزترین محصولاتی هستند که در بازار تجارت الکترونیک بسیار محبوب شده اند و دلیل آن این است که جواهرات و اکسسوری از نظر ماهیت سبک هستند و به راحتی از مکانی به مکان دیگر حمل می شوند و بیش از یک شکل دارند. می تواند با توجه به نیازها و خواسته های مشتریان ساخته شود، بنابراین انتظار می رود که در سالهای آینده موقعیت وسیعی از بازار را اشغال کند.
جواهرات متنوع هستند و به فروشگاه آنلاین شما این امکان را می دهد که چندین انتخاب داشته باشد. به عنوان مثال، صدها گزینه مانند طلا، جواهرات و همچنین انواع گردنبند، خلخال و انگشتر وجود دارد. می توانید یکی از این دسته ها را دنبال کنید، یا می توانید یک فروشگاه بزرگ با تمام محتوا ایجاد کنید. سفارشی سازی یک گزینه است. فروشندگان می توانند جواهرات سفارشی خود را ایجاد کرده و با پذیرش نیاز مشتری درآمد بیشتری کسب کنند. شما گزینه های خرید زیادی در دسترس دارید.
جواهرات را در وب سایت خود بفروشید
بسیار خوب، بنابراین اگر می خواهید جواهرات را در وب سایت خود بفروشید، باید یک فروشگاه ساز پیدا کنید و از آن استفاده کنید که مناسب کسب و کار شما باشد. برای افرادی که اطلاعات زیادی ندارند، سازنده وب سایت تجارت الکترونیک به شما امکان می دهد فروشگاه آنلاین خود را ایجاد کرده و سفارشی کنید. شما وب سایت خود را دارید، بنابراین می توانید همه چیز را کنترل کنید. مهمتر از همه، برای راه اندازی و اجرا نیازی به مهارت های کد نویسی ندارید!
این پلتفرم ها همچنین می توانند به شما در خودکارسازی برخی از کارهای وقت گیر کمک کنند. سازندگان وب سایت پیچیده تر در بازار ابزارهایی با قابلیت هایی مانند ردیابی موجودی، نقل قول حمل و نقل در زمان واقعی، بهینه سازی سایت و غیره را ارائه می دهند. به طور خلاصه، سازنده تجارت الکترونیکی مناسب بدون شک زمان شما را برای تمرکز بر کارهای مهمتر پولساز آزاد خواهد کرد.
در درازمدت، این یکی از دلایلی است که باعث می شود کارآفرینان اغلب تشخیص دهند که راه اندازی فروشگاه مقرون به صرفه تر از فروش از طریق یک بازار آنلاین است. ناپ شاپ بهترین سازنده فروشگاه آنلاین در بازار است. واقعاً دارای تمام ویژگی های مورد نیاز برای راه اندازی یک فروشگاه جواهرات دیجیتال و ایجاد یک نام تجاری قوی است.
نحوه افتتاح فروشگاه جواهرات یا لوازم اکسسوری
شما می توانید به راحتی یک فروشگاه طلا و جواهر یا اکسسوری باز کنید و محصولات خود را از طریق آن طبق چند مرحله ساده و آسان که می توانید به تنهایی انجام دهید، بفروشید، که برجسته ترین آنها موارد زیر است:
1. گروه هدف خود را بشناسید
یکی از مهمترین اقدامات اساسی که هنگام افتتاح یک فروشگاه طلا و جواهر یا اکسسوری باید انجام دهید، تعیین تخصص شما است و چون می خواهید جواهرات و اکسسوری را بطور خاص بفروشید، باید به تمام این سوالات پاسخ دهید:
مشتریان احتمالی شما چه کسانی هستند و چه کسانی این جواهرات را خریداری می کنند. چگونه می توانید به راحتی با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کرده و آنها را مشتری دائمی کنید.
به خاطر داشته باشید که فروش محصولات و خدمات مختلف برای شما آسان است، اما این تنها چیزی نیست که اهمیت دارد، در حقیقت شناختن مخاطبی که قرار است با آن برخورد کنید باید هدف اصلی شما باشد، زیرا این به شما کمک می کند راه فروش مورد نظر خود را بدانید. برای پیروی از این مشتریان و گزینه های برند مناسب مشتریانی که می توانند آنها را به راحتی جذب کنند، هر یک از این مشتریان روش خاصی برای برخورد و نمایش محصولات شما دارند، به عنوان مثال اگر جواهرات مناسب سنین جوانان و نوجوانان می فروشید، مجبور به فروش و نمایش آن در سایت های مختلف از جمله شبکه های اجتماعی هستید.
2. شرکتی پیدا کنید که به شما کمک کند فروشگاه خود را راه اندازی کنید
افتتاح فروشگاه آنلاین شخصی شما برای فروش اکسسوری و جواهرات یکی از حرفه ای ترین موارد است که به شما در آگاهی از محصولات شما کمک می کند. برای این منظور به زمان زیادی نیاز دارید و همچنین حرفه ای بودن زیادی لازم است، اگرچه هزینه ایجاد یک فروشگاه آنلاین به هیچ وجه گران نیست، اما بسیاری آن را بسیار دشوار می دانند، بنابراین اگر می خواهید فروش آنلاین داشته باشید، باید با یک متخصص که می تواند در ایجاد فروشگاه خود به شما کمک کند، ارتباط برقرار کنید.
3. فروشگاه خود را راه اندازی کنید
اکنون که فروشگاه جواهرات یا اکسسوری خود را افتتاح کرده اید، اکنون باید بر آماده سازی سایت تمرکز کنید تا بتوانید محصولات خود را به گونه ای متمایز به نمایش بگذارید که مشتریان را به مرور فروشگاه شما جذب کرده و آنها را به پایگاه مشتریان بالقوه تبدیل کند.
4. محصولات خود را نشان دهید
اکنون که یک فروشگاه طلا و جواهر ایجاد کرده اید و فروشگاه شما به خوبی آماده شده است، می توانید محصولات خود را به گونه ای نمایش دهید که بتواند بیشترین مشتری را به خود جلب کند، می توانید این کار را به روش زیر انجام دهید. ویترین فروشگاه خود را منحصر به فرد و آسان کنید که در آن مشتری بتواند به راحتی آنچه را که بدنبال آن است پیدا کند.
توضیحات متمایز و جذابی از جواهرات و اکسسوری فروشگاه خود بنویسید، می توانید از جملات جذاب برای جلب مشتریان برای جلب سریع فرآیند خرید با نیاز به ارائه اطلاعات و داده های لازم در مورد کالایی که می فروشید استفاده کنید، به ویژه از آنجا که مشتریان نمی توانند محصولات شما را بررسی کنند، بنابراین توصیف را جذاب تر کنید تا آنها احساس کنند که نیاز فوری به خرید این جواهرات دارند.
البته در داخل جواهرات شما با تصاویر با کیفیت بالا، توضیحات نقش زیادی در ترغیب مشتریان به خرید دارد، اما به تنهایی کافی نیست. مشتریان و بازدیدکنندگان می خواهند ببینند چه چیزی خواهند خرید، بنابراین تصاویر واضح و با کیفیت بالا قرار دهید از جواهرات از هر طرف و از زوایای مختلف، از پس زمینه و نورپردازی جذاب استفاده می کنید به اندازه کافی می تواند زیبایی اکسسوری را برجسته کند.
5. قیمت اکسسوری را تعیین کنید
شما باید قیمت جواهرات و اکسسوری خود را به درستی تعیین کنید، شکی نیست که تعیین دقیق هزینه های نهایی به طور کامل دشوار است، اما باید به خاطر داشته باشید که هزینه های بالا ممکن است مشتریان را مجبور کند محصولات را بدون خرید ترک کنند.
6. روشهای حمل و نقل را تنظیم کنید
ابتدا باید آدرس حمل و نقل را در نظر بگیرید تا بتوانید هزینه های مالیاتی و حمل و نقل لازم را که برای این سفارشات اعمال می شود تعیین کنید و همچنین روش حمل و نقل مناسب را برای مشتریان تعیین کنید تا با بودجه شما و همچنین مشتریان شما همخوانی داشته باشد.
7. جواهرات و اکسسوری خود را به صورت آنلاین به بازار عرضه کنید
اینترنت موثرترین رسانه ای است که می تواند برای افزایش آگاهی از نام تجاری استفاده شود، زیرا می تواند توسط موارد زیر تبلیغ شود:
بهینه سازی SEO محتوای خود، که به شما کمک می کند در اولین صفحات موتورهای جستجو ظاهر شوید، بنابراین بیشترین تعداد مشتریان، بازدیدکنندگان و کاربران را در مورد فروشگاه خود و خدمات ارائه شده می شناسید. از طریق سایت های مختلف شبکه های اجتماعی، اعم از فیس بوک، توییتر یا اینستاگرام، که بیشترین تعداد مشتریان بالقوه در آن وجود دارد، تبلیغ کنید. از طریق ایمیل تبلیغ کنید، جایی که می توانید پیامهای تبلیغاتی محصولات جدید خود را ارسال کنید، و همچنین پیامهایی با موارد برجسته و تخفیف ارسال کنید.
8. برند جواهرات خود را تبلیغ کنید
بازاریابی خلاقانه برند جواهرات شما مستلزم درک عمیق نحوه فروش جواهرات است. مشابه صنعت پوشاک است، مردم دوست دارند این وسایل را ببینند و بپوشند. هنگام یادگیری نحوه فروش آنلاین جواهرات، برخی از تکنیک های بازاریابی دیگر وجود دارد:
- هرچه بیشتر افراد جواهرات شما را تهیه کنند. این شامل دوستان و خانواده شما و همچنین افراد مشهور می شود (اگر قیمت مناسب باشد، آنها معمولاً مایل به تبلیغ جواهرات شما در رسانه های اجتماعی هستند).
- بیشتر بازاریابی خود را بر کمپین های اینستاگرام و توییتر متمرکز کنید.
- می توانید عکس های زیبا از جواهرات بگیرید.
- لیست ایمیل را شروع کرده و آن را با کوپن و پاداش ترکیب کنید.
- جواهرات خود را بپوشید تا مردم متوجه آن شوند و از مکان شما بپرسند.
روی کانال های دیگر مانند eBay ،Amazon و Etsy کلیک کنید. وب سایت شما تنها جایی نیست که جواهرات برای فروش ساخته می شوند. استفاده از ابزاری مانند HubSpot CRM را برای گسترش لیست مخاطبین خود و تعامل با مشتریان فعلی و بالقوه خود در نظر بگیرید. اطلاعات ذخیره شده در CRM به شما امکان می دهد پیامهای بسیار هدفمند، تبلیغات ایمیل و ابزارهای مدیریت تبلیغات داخلی برای اطلاع رسانی بهتر کمپین های خود ایجاد کنید.
اگر نتوانید فروشگاه خود را افتتاح کنید چطور؟
برخی از افراد در ابتدا نمی توانند فروشگاه جواهرات یا اکسسوری خود را افتتاح کنند، بنابراین می توانند به بازارهایی متوسل شوند که از طریق آنها می توانند محصولات خود را به نمایش بگذارند، و از جمله معروف ترین آنها می توان به آمازون و eBay و بسیاری دیگر از بازارهای رایگان اشاره کرد. آنها می توانند محصولات خود را به نمایش بگذارند و بیشترین تعداد را جذب کنند از مشتریان بالقوه، یا می توانند از طریق وسایل ارتباطی مختلف در حساب های شخصی خود بفروشند، این روش یکی از موثرترین و آسان ترین روش ها است که هزینه زیادی لازم ندارد.