جستجو
منو بسته

آموزش کامل راه اندازی فروشگاه اینترنتی جواهرات و اکسسوری

1400/5/11 بازدید: 712 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0

فهرست مطالب

تا به حال به راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی در حوزه جواهرات فکر کرده‌اید؟

اگر عاشق دنیای جواهرات هستید اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید، نگران نباشید شما تنها نیستید. افراد زیادی با علاقه و اشتیاق وارد این حوزه می‌شوند، اما در مسیر راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شوند و گاهی سردرگم می‌مانند.

واقعیت این است که جواهرات، از محبوب‌ترین اکسسوری‌های دنیای مد هستند از حلقه و گردنبند گرفته تا گوشواره و دستبند. چه جواهرسازی را به‌عنوان یک سرگرمی دنبال می‌کنید، چه به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار سودآور با سرمایه‌ای محدود هستید، فروش آنلاین جواهرات می‌تواند راهی هوشمندانه برای کسب درآمد از هنر و مهارت شما باشد.

شاید هنوز تصویر روشنی از مسیر شروع نداشته باشید، اما خبر خوب این است که با یک برنامه‌ریزی دقیق و گام‌به‌گام، می‌توانید مسیر موفقیت خود را هموار کنید.

جالب است بدانید که ارزش بازار جهانی جواهرات از حدود ۲۳۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۲۹۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ خواهد رسید. این یعنی فرصتی بزرگ در انتظارتان است—و اگر می‌خواهید سهمی از این بازار پررونق داشته باشید، حالا بهترین زمان برای شروع است.

چگونه جواهرات را به یک کسب‌وکار سودآور تبدیل کنیم؟

در این راهنما، همه‌چیز را از طراحی و تولید گرفته تا بازاریابی و فروش پوشش می‌دهیم. نکاتی از متخصصان این صنعت، ایده‌هایی برای شروع کم‌هزینه، و الهاماتی از طراحان و کارآفرینان موفق در اختیار شما قرار می‌گیرد تا مسیر را با اعتمادبه‌نفس آغاز کنید.

چرا فروش آنلاین جواهرات یک انتخاب هوشمندانه است؟

جواهرات و اکسسوری‌ها از محبوب‌ترین کالاها در دنیای تجارت الکترونیک هستندو این موضوع بی‌دلیل نیست. آن‌ها سبک، قابل‌حمل، و انعطاف‌پذیر هستند. قابلیت سفارشی‌سازی بالا و امکان پاسخ‌گویی به سلایق گوناگون مشتریان، این محصولات را به گزینه‌ای بسیار مناسب برای فروش آنلاین تبدیل کرده است.

شما می‌توانید یک فروشگاه تخصصی با تمرکز بر یک گروه خاص از جواهرات (مثلاً دستبندهای طلا یا گردنبندهای سنگی) راه‌اندازی کنید، یا فروشگاهی جامع با تنوع بالا داشته باشید. حتی می‌توانید خدمات ساخت جواهرات سفارشی ارائه دهید و با درک نیاز مشتری، ارزش بیشتری خلق کنید.

در نهایت، فروش آنلاین جواهرات فرصتی فوق‌العاده برای ترکیب خلاقیت، هنر و کسب درآمد است. اگر آماده‌اید کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید، این راهنما اولین قدم مطمئن شما خواهد بود.

چرا باید جواهرات خود را بصورت آنلاین بفروشید؟

جواهرات را در وب سایت خود بفروشید

اگر قصد دارید فروش جواهرات را به‌صورت آنلاین آغاز کنید، یکی از مهم‌ترین قدم‌ها انتخاب یک پلتفرم حرفه‌ای برای طراحی سایت فروشگاهی است. برخلاف استفاده از مارکت‌پلیس‌ها یا فروش در شبکه‌های اجتماعی، داشتن یک وب‌سایت اختصاصی به شما امکان کنترل کامل روی ظاهر، عملکرد و تجربه مشتری را می‌دهد. مهم‌تر اینکه نیازی به مهارت‌های پیچیده کدنویسی هم ندارید!

با استفاده از یک پلتفرم مناسب، نه‌تنها می‌توانید فروشگاه خود را سریع راه‌اندازی و شخصی‌سازی کنید، بلکه بسیاری از فرآیندهای زمان‌بر مانند مدیریت موجودی، محاسبه هزینه حمل‌ونقل، ثبت سفارش‌ها و حتی سئو را به‌صورت خودکار انجام می‌دهید. این یعنی تمرکز بیشتر روی بازاریابی، فروش و ساخت برند شخصی.

در همین راستا، ناپ‌شاپ (NopShop) یکی از قدرتمندترین و قابل‌اعتمادترین گزینه‌ها برای طراحی سایت فروشگاهی است به‌ویژه اگر قصد دارید در حوزه جواهرات و اکسسوری فعالیت حرفه‌ای داشته باشید، همچنین میتوانید در صفحه «قیمت طراحی سایت فروشگاهی» از همه تعرفه های ناپ شاپ مطلع شوید.

نحوه افتتاح فروشگاه جواهرات یا لوازم اکسسوری

شما می توانید به راحتی یک فروشگاه طلا و جواهر یا اکسسوری باز کنید و محصولات خود را از طریق آن طبق چند مرحله ساده و آسان که می توانید به تنهایی انجام دهید، بفروشید، که برجسته ترین آنها موارد زیر است:

جواهرات را در وب سایت خود بفروشید

1. گروه هدف خود را بشناسید

یکی از مهمترین اقدامات اساسی که هنگام افتتاح یک فروشگاه طلا و جواهر یا اکسسوری باید انجام دهید، تعیین تخصص شما است و چون می خواهید جواهرات و اکسسوری را بطور خاص بفروشید، باید به تمام این سوالات پاسخ دهید:

مشتریان احتمالی شما چه کسانی هستند و چه کسانی این جواهرات را خریداری می کنند. چگونه می توانید به راحتی با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کرده و آنها را مشتری دائمی کنید.

به خاطر داشته باشید که فروش محصولات و خدمات مختلف برای شما آسان است، اما این تنها چیزی نیست که اهمیت دارد، در حقیقت شناختن مخاطبی که قرار است با آن برخورد کنید باید هدف اصلی شما باشد، زیرا این به شما کمک می کند راه فروش مورد نظر خود را بدانید. برای پیروی از این مشتریان و گزینه های برند مناسب مشتریانی که می توانند آنها را به راحتی جذب کنند، هر یک از این مشتریان روش خاصی برای برخورد و نمایش محصولات شما دارند، به عنوان مثال اگر جواهرات مناسب سنین جوانان و نوجوانان می فروشید، مجبور به فروش و نمایش آن در سایت های مختلف از جمله شبکه های اجتماعی هستید.

2. شرکتی پیدا کنید که به شما کمک کند فروشگاه خود را راه اندازی کنید

افتتاح فروشگاه آنلاین شخصی شما برای فروش اکسسوری و جواهرات یکی از حرفه ای ترین موارد است که به شما در آگاهی از محصولات شما کمک می کند. برای این منظور به زمان زیادی نیاز دارید و همچنین حرفه ای بودن زیادی لازم است، اگرچه هزینه ایجاد یک فروشگاه آنلاین به هیچ وجه گران نیست، اما بسیاری آن را بسیار دشوار می دانند، بنابراین اگر می خواهید فروش آنلاین داشته باشید، باید با یک متخصص که می تواند در ایجاد فروشگاه خود به شما کمک کند، ارتباط برقرار کنید.

3. فروشگاه خود را راه اندازی کنید

اکنون که فروشگاه جواهرات یا اکسسوری خود را افتتاح کرده اید، اکنون باید بر آماده سازی سایت تمرکز کنید تا بتوانید محصولات خود را به گونه ای متمایز به نمایش بگذارید که مشتریان را به مرور فروشگاه شما جذب کرده و آنها را به پایگاه مشتریان بالقوه تبدیل کند.

نحوه افتتاح فروشگاه جواهرات یا لوازم اکسسوری

4. محصولات خود را نشان دهید

اکنون که یک فروشگاه طلا و جواهر ایجاد کرده اید و فروشگاه شما به خوبی آماده شده است، می توانید محصولات خود را به گونه ای نمایش دهید که بتواند بیشترین مشتری را به خود جلب کند، می توانید این کار را به روش زیر انجام دهید. ویترین فروشگاه خود را منحصر به فرد و آسان کنید که در آن مشتری بتواند به راحتی آنچه را که بدنبال آن است پیدا کند.
توضیحات متمایز و جذابی از جواهرات و اکسسوری فروشگاه خود بنویسید، می توانید از جملات جذاب برای جلب مشتریان برای جلب سریع فرآیند خرید با نیاز به ارائه اطلاعات و داده های لازم در مورد کالایی که می فروشید استفاده کنید، به ویژه از آنجا که مشتریان نمی توانند  محصولات شما را بررسی کنند، بنابراین توصیف را جذاب تر کنید تا آنها احساس کنند که نیاز فوری به خرید این جواهرات دارند.

البته در داخل جواهرات شما با تصاویر با کیفیت بالا، توضیحات نقش زیادی در ترغیب مشتریان به خرید دارد، اما به تنهایی کافی نیست. مشتریان و بازدیدکنندگان می خواهند ببینند چه چیزی خواهند خرید، بنابراین تصاویر واضح و با کیفیت بالا قرار دهید از جواهرات از هر طرف و از زوایای مختلف، از پس زمینه و نورپردازی جذاب استفاده می کنید به اندازه کافی می تواند زیبایی اکسسوری را برجسته کند.

5. قیمت اکسسوری را تعیین کنید

شما باید قیمت جواهرات و اکسسوری خود را به درستی تعیین کنید، شکی نیست که تعیین دقیق هزینه های نهایی به طور کامل دشوار است، اما باید به خاطر داشته باشید که هزینه های بالا ممکن است مشتریان را مجبور کند محصولات را بدون خرید ترک کنند.

6. روشهای حمل و نقل را تنظیم کنید

ابتدا باید آدرس حمل و نقل را در نظر بگیرید تا بتوانید هزینه های مالیاتی و حمل و نقل لازم را که برای این سفارشات اعمال می شود تعیین کنید و همچنین روش حمل و نقل مناسب را برای مشتریان تعیین کنید تا با بودجه شما و همچنین مشتریان شما همخوانی داشته باشد.

7. جواهرات و اکسسوری خود را به صورت آنلاین به بازار عرضه کنید

اینترنت موثرترین رسانه ای است که می تواند برای افزایش آگاهی از نام تجاری استفاده شود، زیرا می تواند توسط موارد زیر تبلیغ شود:

بهینه سازی SEO محتوای خود، که به شما کمک می کند در اولین صفحات موتورهای جستجو ظاهر شوید، بنابراین بیشترین تعداد مشتریان، بازدیدکنندگان و کاربران را در مورد فروشگاه خود و خدمات ارائه شده می شناسید. از طریق سایت های مختلف شبکه های اجتماعی، اعم از فیس بوک، توییتر یا اینستاگرام، که بیشترین تعداد مشتریان بالقوه در آن وجود دارد، تبلیغ کنید. از طریق ایمیل تبلیغ کنید، جایی که می توانید پیامهای تبلیغاتی محصولات جدید خود را ارسال کنید، و همچنین پیامهایی با موارد برجسته و تخفیف ارسال کنید.

فروشگاه جواهرات خود را راه اندازی کنید

8. برند جواهرات خود را تبلیغ کنید

بازاریابی خلاقانه برند جواهرات شما مستلزم درک عمیق نحوه فروش جواهرات است. مشابه صنعت پوشاک است، مردم دوست دارند این وسایل را ببینند و بپوشند. هنگام یادگیری نحوه فروش آنلاین جواهرات، برخی از تکنیک های بازاریابی دیگر وجود دارد:

  • هرچه بیشتر افراد جواهرات شما را تهیه کنند. این شامل دوستان و خانواده شما و همچنین افراد مشهور می شود (اگر قیمت مناسب باشد، آنها معمولاً مایل به تبلیغ جواهرات شما در رسانه های اجتماعی هستند).
  • بیشتر بازاریابی خود را بر کمپین های اینستاگرام و توییتر متمرکز کنید.
  • می توانید عکس های زیبا از جواهرات بگیرید.
  • لیست ایمیل را شروع کرده و آن را با کوپن و پاداش ترکیب کنید.
  • جواهرات خود را بپوشید تا مردم متوجه آن شوند و از مکان شما بپرسند.

روی کانال های دیگر مانند eBay ،Amazon و Etsy کلیک کنید. وب سایت شما تنها جایی نیست که جواهرات برای فروش ساخته می شوند. استفاده از ابزاری مانند HubSpot CRM را برای گسترش لیست مخاطبین خود و تعامل با مشتریان فعلی و بالقوه خود در نظر بگیرید. اطلاعات ذخیره شده در CRM به شما امکان می دهد پیامهای بسیار هدفمند، تبلیغات ایمیل و ابزارهای مدیریت تبلیغات داخلی برای اطلاع رسانی بهتر کمپین های خود ایجاد کنید.

اگر نتوانید فروشگاه خود را افتتاح کنید چطور؟

برخی از افراد در ابتدا نمی توانند فروشگاه جواهرات یا اکسسوری خود را افتتاح کنند، بنابراین می توانند به بازارهایی متوسل شوند که از طریق آنها می توانند محصولات خود را به نمایش بگذارند، و از جمله معروف ترین آنها می توان به آمازون و eBay و بسیاری دیگر از بازارهای رایگان اشاره کرد. آنها می توانند محصولات خود را به نمایش بگذارند و بیشترین تعداد را جذب کنند از مشتریان بالقوه، یا می توانند از طریق وسایل ارتباطی مختلف در حساب های شخصی خود بفروشند، این روش یکی از موثرترین و آسان ترین روش ها است که هزینه زیادی لازم ندارد.

09127857628