Table of Contents
- 1. محصولات جذاب و بازار مناسب را شناسایی کنید
- 2. بازدید کنندگان بیشتری را در سایت خود جذب کنید
- 3. تبدیل ها را با قابلیت استفاده مناسب افزایش دهید
- 4- اعتبار و اعتماد برند خود را افزایش دهید
- 5. خدمات کامل مشتری را تضمین کنید
- 6. داشتن یک سایت توسعه یافته حرفه ای
- 7. بهینه سازی سایت
- 8. طراحی ساده UI / UX
- 9. شفاف باشید
- 10. وب ریسپانسیو(واکنش گرا) بسیار مهم است
افزایش نرخ تبدیل، فروش و بازدید آنلاین برخی از موضوعات تکراری برای صاحبان فروشگاه های آنلاین است. با رونق کسب و کارهای آنلاین اکنون به نظر می رسد که تجارت الکترونیکی، دنیای تجارت سنتی را می بلعد.
بیشتر فروشگاه های سنتی مجبور به حضور در دنیای آنلاین شده اند.
از همین رو، ورود به تجارت الکترونیکی گامی مهم در جهت رشد تجارت و افزایش سود است. برای کسانی که تازه کار خود را شروع می کنند، تجارت الکترونیکی به طور بالقوه می تواند پایه و اساس یک شرکت سودآور باشد. درک اینکه چگونه تجارت الکترونیکی می تواند بر یک کسب و کار تأثیر بگذارد برای موفقیت آن بسیار مهم است.
امروزه تجارت الکترونیکی از اهمیت بیشتری برخوردار شده است زیرا مردم تمایل کمتری به رفتن به یک فروشگاه فیزیکی دارند که همه گیری ویروس کرونا نیز به این امر افزوده است. اما صرف داشتن یک فروشگاه آنلاین تضمین موفقیت نیست.
اما موضوعات کلیدی که خرده فروشان آنلاین برای رونق کسب و کار خود باید در نظر داشته باشند چیست؟ چه عواملی منجر به موفقیت می شوند؟ ما در این مقاله سعی نموده ایم تا برحسب تجربه و دانشی که در این زمینه کسب کرده ایم، 10 عامل اصلی را شناسایی کرده که به شما کمک می کند سود خود را افزایش دهید و میزان بازدید از وب سایت خود را افزایش دهید.
1. محصولات جذاب و بازار مناسب را شناسایی کنید
محصولاتی که در فروشگاه آنلاین شما به فروش می رسند برای اینکه بتوانند فروش خوبی را کسب کنند باید به اندازه کافی جذاب و فریبنده باشند. فروش آنلاین شما را قادر می سازد تا تقاضای زیادی را برطرف کنید و بنابراین شما را قادر به پیشنهاد قیمت های جذاب می کند. شما این امکان را دارید که محصولات خود را به راحتی پیدا کنید و مصرف کنندگان می توانند هر زمان بخواهند آن محصولات را خریداری کنند.
2. بازدید کنندگان بیشتری را در سایت خود جذب کنید
ابزارهای بازاریابی مناسب به شما کمک می کنند تا بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید، مانند بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، تبلیغات کلمات کلیدی، بازاریابی از طریق ایمیل، برنامه های شریک و همچنین اقدامات روابط عمومی. تجزیه و تحلیل همچنین می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که کدام اقدامات بازاریابی را باید انجام دهید و می تواند به شما در کنترل نتایج آنها کمک کند.
3. تبدیل ها را با قابلیت استفاده مناسب افزایش دهید
علاوه بر ساختار فروشگاه آنلاین شما، جنبه هایی که فروشگاه اینترنتی شما را به راحتی قابل استفاده و پاسخگویی به نیازهای مشتری می کند عبارتند از: شفافیت پیشنهاد محصول، عملکرد جستجو ارائه نتایج مورد انتظار، وضوح فرآیند سفارش، مشخص کردن کامل قیمت ها ( هزینه حمل و نقل)، ایجاد صحیح حق انصراف و لغو محصول توسط مشتری.
4- اعتبار و اعتماد برند خود را افزایش دهید
اعتماد کاربران در تجارت الکترونیکی نقش کلیدی را دارد. از آنجا که یک فروشگاه آنلاین اغلب برای مصرف کننده ناشناخته است و محصول قابل مشاهده نیست، پرداخت و حریم خصوصی داده ها بیشتر به عنوان یک خطر در نظر گرفته می شود. برای تبدیل بازدید کننده به خریدار، باید نهایت آرامش را به مشتری بدهید. مراجع مناسب شخص ثالث مانند مهر و موم کیفیت ثابت شده و بررسی مشتری قطعاً به شما کمک می کنند.
5. خدمات کامل مشتری را تضمین کنید
هنگامی که بازدید کننده را به خریدار تبدیل کردید، باید خدمات برجسته ای ارائه دهید تا بتوانید آنها را به عنوان یک مشتری ثابت نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که پرداخت ها به درستی انجام شده و پس از اتمام این عمل، مصرف کننده را مطلع کنید. محصولات خود را به موقع تحویل دهید (همانطور که از طریق وب سایت شما اعلام شده است).
اطلاعات وضعیت حمل و نقل و اطلاعات فرآیند بازگشت را ارائه دهید. در غیر این صورت، ممکن است مشتری شما و شاید سایر مشتریان بالقوه به وب سایت شما برنگردند. خدمات اضافی مانند ضمانت بازگشت وجه و خدمات عالی به مشتری رضایت کامل مصرف کننده را به همراه دارد.
6. داشتن یک سایت توسعه یافته حرفه ای
گرچه ممکن است ایجاد فروشگاه تجارت الکترونیک توسط خود شما وسوسه انگیز باشد، اما این امر به تخصص بسیار خاصی نیاز دارد و حتی کوچکترین اشتباه می تواند به سایت فروشگاهی شما ظاهری غیرحرفه ای بدهد. علاوه بر این، می تواند برخی از تأثیرات منفی بر عملکرد SEO شما و به طور کلی قابلیت استفاده از سایت شما داشته باشد. به همین دلیل داشتن یک وب سایت توسعه یافته حرفه ای برای یک تجارت موفق تجارت الکترونیکی کاملاً ضروری است.
7. بهینه سازی سایت
اگر دوست دارید تا آنجا که ممکن است میزان بازدید از سایت خود را به صورت طبیعی و ارگانیک افرایش دهید، اما نمی خواهید برای بدست آوردن آنها هزینه زیادی بپردازید. این جایی است که استراتژی SEO روی کار می آید. با کسب رتبه بالاتر در نتایج موتور جستجو، ترافیک ارگانیک بیشتری کسب خواهید کرد و همچنین می توانید با ارائه سریعتر محصولاتی که مشتریان به دنبال آن هستند، رقبای خود را شکست دهید.
8. طراحی ساده UI / UX
وقتی کسی از فروشگاه شما بازدید می کند، آخرین کاری که می خواهد انجام دهد این است که وقت خود را صرف تلاش برای فهمیدن نحوه ورود به صندوق یا سایر صفحات فروشگاه شما کند، به همین دلیل طراحی کامل UI / UX برای یک وب سایت موفق ضروری است. این یکی از مهمترین عوامل موفقیت در تجارت الکترونیکی است زیرا اگر مشتریان احساس کنند استفاده از آنها بسیار پیچیده است، به احتمال زیاد سایت شما را ترک خواهند کرد.
9. شفاف باشید
علاوه بر اینکه در مورد شرایط و ضوابط خود پیش قدم هستید، باید اطلاعات تماس خود را نیز ارسال کنید. این یکی از عوامل اصلی موفقیت در صنعت خرده فروشی است زیرا به مشتری آرامش می دهد و می داند در صورت داشتن سوال می تواند با شما تماس بگیرد و همچنین به شما نشان می دهد که شما یک کسب و کار واقعی هستید. همچنین، بهتر است بلافاصله اطلاعات مربوط به هرگونه هزینه را با مشتریان در میان بگذارید. اگر سعی در گرفتن هزینه های پنهان از مشتریان خود نمایید، آنها به احتمال زیاد سبد خرید را کنار گذاشته و اعتماد خود را نسبت به شما از دست خواهند داد.
10. وب ریسپانسیو(واکنش گرا) بسیار مهم است
بیشتر کاربران به طور کلی از طریق دستگاه های تلفن همراه به اینترنت دسترسی پیدا می کنند. بنابراین، مهم است که نسخه موبایل سایت شما در تلفن های هوشمند و تبلت ها به همان اندازه که در رایانه های رومیزی ظاهر می شود، خوب به نظر برسد. به این طراحی وب پاسخگو(Responsive) گفته می شود و این چیزی است که اگر تجربه درستی نداشته باشید بعید است آن را درست ایجاد کنید. بنابراین، باید با شرکتی که چنین خدماتی را ارائه می دهد مشورت کنید تا مطمئن شوید همه کارها به درستی انجام شده است.
در پایان لازم به ذکر است که ناپ شاپ با استفاده از فروشگاه ساز ناپ کامرس این خدمات را در اختیار شما قرار خواهد داد.
مطالب اخیر:
4 نکته حیاتی که برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین موفق نیاز دارید
7 استراتژی بازاریابی در فروشگاه اینترنتی
10 ویژگی مهم که فروشگاه های آنلاین باید داشته باشند
چرا شروع یک کسب و کار آنلاین از آنچه فکر می کنید آسان تر است