Table of Contents
کسب و کارهای بزرگ به کمک بودجه زیادی که در اختیار دارند، می توانند هر نوع روش تبلیغی را پیاده سازی کنند و از سئوکاران بزرگ برای شروع کسب وکار خود استفاده کنند در حالی که کسب و کارهای کوچک کار خود را با بودجه های اندک شروع می کنند و نمی توانند هزینه های هنگفتی برای تبلیغات و سایر چیز ها بکنند بنابراین باید از روش هایی مناسب و کار آمد را اتخاذ کنندتا بتوانند هم پای کسب و کارهای بزرگ رشد کنند و مشتریانشان را جذب کنند و به سود برسند. در این پست چندتا از مهم ترین نکات سئو برای رشد کسب و کارهای کوچک را بیان می کنیم که دانستن این نکات در دنیای تجارت لازم و ضروری است.
این روزها اکثر کسب و کارهای کوچک کار خود را با یک ایده شروع می کنند و برای رسیدن به موفقیت راه پر پیچ و خمی در پیش دارند بنابراین برای این نوع کسب و کار ها دانستن نکات سئو و انجام این نکات روی فروشگاه اینترنتی شان بسیار لازم است. هر چند با توجه به انواع و اقسام پکیج های سئو در ناپ شاپ تمام مجموعههای بزرگ و کوچک میتوانند سفارش سئو سایت داشته باشند.
نکات سئو برای کسب و کارهای کوچک
1. تولید محتوا
محتوا یکی از مهم ترین بخش های یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی است که مورد توجه بسیاری از موتور های جستجو است. هرگز نباید از محتواهای یونیک و منحصر به فرد و جذاب غافل شوید و از کپی کردن مطالب جدا پرهیز کنید. در حقیقت محتوا رابط کسب و کار و مشتری است و به همین دلیل است که استارتاپ های کوچک به طور مداوم اقدام به تولید محتوا می کنند.
2.کلمات کلیدی
همانطور که قبلا نیز بارها دراین مورد توضیح داده ایم، کلمات کلیدی، کلماتی هستند که افراد حین جست و جو در موتورهای جست و جو وارد می کنند تا مطلبی در رابطه با آنها پیدا کنند اگر شما شناخت خوبی از کاربران خود داشته باشید و با کسب و کار خود به خوبی آشنا باشید می توانید این کلمات کلیدی و مهم را شناسایی کنید و بر اساس این ها تولید محتوا کنید.
کلمات کلیدی پلی هستند میان شما و کاربرانتان بنابراین باید از این کلمات در وب سایت و فروشگاه خود به طور مداوم استفاده کنید تا رتبه خوبی در این کلمات به دست آورید.
برای به دست آوردن این کلمات کلیدی، باید استراتژی های خاصی در رابطه با فعالیت و پرداختن به این کلمات کلیدی اجرا کنید. یکی از این فعالیت ها می تواند تولید محتوای اصولی و درست طبق این کلمات کلیدی باشد. همچین استراتژی های دیگری مانند ایجاد کمپین یا ارائه محصول برای حوزه های مختلف مرتبط با کلمات کلیدی انجام بدهید.
3.لینک سازی
لینک سازی یکی از مهم ترین و اساس ترین عوامل در افزایش رتبه یک وب سایت است. ساختار داخلی لینک های شما باید درست و اصولی باشد. در درون وب سایت شما باید لینک هایی وجود داشته باشند تا بخش های مختلف سایت را به هم متصل کنند و در نهایت یک وب سایت منسجم و کامل به وجود بیاورند. لینک های داخلی به کاربران شما کمک می کنند تا به بهترین نحو از وب سایت شما استفاده کنند و گیج نشوند. لینک های خارجی به معنای لینک هایی است که شما به سایت های دیگریمی دهید و یا سایر وب سایت ها به سایت یا فروشگاه شما لینک می دهند. این کار اصالت و هویت وب سایت شما را تایید می کند و تاثیر بسیار زیادی روی سئوی سایت شما خواهد گذاشت.
4. ساختار URL ها
لینک های صفحات وب سایت شما اولین چیزهایی هستند که به چشم کاربران می رسند و موتورهای جستجو مانند گوگل نیز بسیار برای این لینک ها اهمیت قائل اند. لینک های شما نباید شلوغ و حاوی کلماتی نامفهوم باشند و همچنین در داخل URL باید موضوع مطلب وبسایت شما مشخص باشد تا کاربر با مشاهدهی آن توانایی تصمیم گیری برای ورود به وب سایت را داشته باشد.
5.شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی نقش بسیار بزرگی برای دیده شدن یک کسب و کار در فضای اینترنت بازی می کند. این روز ها دیگر همه مردم در شبکه های مجازی حضور دارند بنابراین یکی از کم هزینه ترین نوع تبلیغات و کار آمد ترین آن ها تبلیغات در فضای مجازی است.
شما به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک باید در ابتدای شروع کارتان در فضاهای مجازی مانند اینستاگرام، تلگرام، توییتر و... پیج هایی را بزنید و از طریق این صفحات با مشتریان خود در ارتباط باشید و خود را به دیگران بشناسانید. در این مسیر فقط کافی است که با ارائه محتوایی جذاب در این شبکه های اجتماعی کاربرانتان را به خود جذب کنید و آن ها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید.
6.ریسپانسیو بودن
یکی از ویژگی هایی که این روز ها استارتاپ های کوچک بسیار روی آن تمرکز دارند، توجه به کاربران موبایلی است زیرا این روزها دیگر تعداد بسیار زیادی از مردم از موبایل برای جستجو در اینترنت استفاده می کنند. TechCrunch در گزارشی اعلام کرده است 2 بیلیون جستجو با موبایل در طول روز در سایت گوگل صورت می گیرد که این امار به خوبی نشان می دهد اصلا نمی توان چنین امکان بزرگی را نادیده گرفت و از دست دادن این قشر از کاربران به معنای شکست کسب و کار شماست.برای این کار می توانید از تم ها و قالب های ریسپانسیو در وب سایتتان استفاده کنید و عکس ها و ویدیو های خود را نیز به کمک کد های برنامه نویسی ساده ریسپانسیو کنید.
حتما بخوانید: طراحی سایت فروشگاه اینترنتی با asp.net
سخن پایانی
اگر گشتی در وبلاگ ناپ شاپ بزنید نکات بسیار زیادی در زمینه سئو خواهید دید که استفاده از همه این ها در کنار هم کمک شایانی به رشد کسب و کار شما خواهد کرد اما شاید در ابتدای راه سر در گم شوید و ندانید باید دقیقا از کجا و چگونه کسب و کار خود را آغاز کنید. تیم مشاوران ناپ شاپ همواره همراه شما هستند تا شما را در این راه همیاری کنند.
منتظر تماس ها و پیام های شما هستیم.