فهرست مطلب
آیا می خواهید محصولات آنلاین خود را به فروش برسانید و نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید؟
نگران نباشید، در این راهنمای دقیق ما به شما تمام استراتژی هایی را که در مورد ایجاد محصولات فیزیکی و توزیع آنها در بازار آنلاین را به شما نشان خواهیم داد. Seth Godin می گوید: "مشتریان را برای محصولات خود پیدا نکنید، محصولات را برای مشتریان خود پیدا کنید". و این حرف کاملا درست است!
قبل از نگرانی در مورد مشتریان، شما باید از ساخت سایت فروشگاهی به خوبی ساختار یافته مراقبت کنید. شما می توانید تصمیم به فروش از طریق فروشگاه های آنلاین موجود و تاسیس شده مانند دیجی کالا، ترب و دیگر مارکت پلیس های دیگر کنید، اما همچنین می توانید برای خود یک فروشگاه اینترنتی طراحی کنید و محصولات خود را از این طریق به فروش برسانید.
ساختار خوب فروشگاه اینترنتی شما اولین گام موثر برای اینکار است. پس از ایجاد آن (با انتخاب مناسب ترین پلت فرم برای نیازهای خود) باید اطمینان حاصل کنید که همیشه آن را تمیز و به روز نگه دارید. فروش محصولات آنلاین یک فرصت عالی برای کسانی است که تمایل به شروع کسب و کار خود بدون نیاز به خارج شدن از خانه دارند. این امر یک فرآیند آسان، اما نیاز به جستجو و برنامه ریزی و پیگیری مجموعه ای از استراتژی ها برای اطمینان از موفقیت طولانی مدت و تداوم پروژه دارد.
روش های فروش محصولات از طریق اینترنت
1. فروشگاه آنلاین خود را ایجاد کنید
آیا می خواهید یک فروش آنلاین قدرتمندی را شروع کنید؟ بهترین راه حل این است که فروشگاه اینترنتی خود را ایجاد کنید.
اگر متقاعد نشده اید، منتظر بمانید تا مزایایی را فهرست کنیم. بیایید آنها را با هم ببینیم:
- شما کنترل کل فروشگاه خود را دارید؛
- شما می توانید 24 ساعت در روز فروش کنید؛
- مشتریان فقط محصولات خود را نمایش می دهند و توسط پیشنهادات رقبا غرق نمی شوند؛
- شما به هیچ به روزرسانی یا ناسازگاری سیستم عامل های شخص ثالث نیاز ندارید؛
- شما می توانید تعداد محصولاتی را که می خواهید در هر زمان آپلود کنید؛
- شما لازم نیست که برای زمان های فنی صبر کنید، اما شما می توانید تغییرات را در زمان واقعی تغییر دهید؛
- شما آزادی انتخاب کنید تا ظاهر، فونت و فضای مورد نظر خود را انتخاب کنید.
مزایای زیادی وجود دارد، درست است؟
با این حال اگر می خواهید تمام این مزایا را بدست آورید، باید تجارت الکترونیک خود را با دقت کار کنید. اول از همه، ظاهر فروشگاه شما باید روشن و تمیز باشد. کاربران باید بتوانند تمام اطلاعاتی را که نیاز دارند شناسایی کنند تا کلید های خرید را پیدا کنند و قبل از تکمیل خرید، چندین بار دیگر هدایت شوند. این به این معنی است که کل ساختار تجارت الکترونیک باید به طور موثر تنظیم شود، با دسته بندی های به خوبی تعریف شده و زیر مجموعه ها به طوری که ناوبری آسان و روان باشد. در نهایت، تمام صفحات محصول و صفحات خدمات با اطلاعات مفید باید روشن و همیشه در دسترس باشند.
چگونه بستر فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنیم؟
بزرگترین اشتباهی که اکثر کاربران مرتکب می شوند انتخاب نکردن بستر مناسب برای فروشگاه آنلاین خود است. خوشبختانه شما اینجا هستید ، بنابراین این اشتباه را نخواهید کرد. دو سیستم عامل فروشگاه دیجیتال معروف وجود دارد که ما توصیه می کنیم: Shopify یا nopCommerce.
Shopify یک راه حل تجارت الکترونیکی است که با 29 دلار در ماه شروع می شود. این یک راه حل بدون دردسر است که در آن شما فقط وارد شوید و شروع به فروش کنید. نکته منفی Shopify این است که بسیار گران می شود و تا زمانی که هزینه اضافی را پرداخت نکنید، گزینه های پرداخت محدود هستند.
به همین دلیل است که اکثر کاربران nopCommerce را به دلیل انعطاف پذیری که ارائه می دهند انتخاب می کنند. مقداری آماده سازی نیاز دارد، اما در دراز مدت ارزش آن را دارد. nopCommerce پلت فرم فروشگاه دیجیتال جهان است.
برای راه اندازی فروشگاه خود، باید آدرس وب سایت، میزبانی وب و گواهی SSL داشته باشید. آدرس دامنه آدرس وب سایت شما در اینترنت است. این چیزی است که کاربران برای دسترسی به وب سایت شما در مرورگرهای خود تایپ می کنند (به عنوان مثال: google.com). میزبانی وب جایی است که وب سایت شما در اینترنت فعالیت می کند. هر وب سایت نیاز به میزبانی وب دارد.
یک گواهینامه SSL یک لایه امنیتی خاص به وب سایت شما می افزاید، بنابراین می توانید اطلاعات حساس مانند شماره کارت اعتباری و سایر اطلاعات شخصی را بپذیرید. این مورد برای پذیرش پرداخت کارت اعتباری در وب سایت شما لازم است. به طور معمول هزینه نام دامنه حدود 15 دلار در سال، هزینه میزبانی وب سایت حدود 8 دلار در ماه و گواهی SSL حدود 70 دلار در سال است.
2. استراتژی فروش آنلاین خود را انجام دهید
هنگامی که تصمیم گرفتید به فروش آنلاین بپردازید، وقت آن است که در مورد استراتژی کسب و کار خود فکر کنید. هر کارآفرینی که شروع به فروش آنلاین کرده است، ابتدا یک استراتژی کسب و کار را برای خود تعیین نموده است. چرا که این می تواند یک سفر طولانی از یک ایده عالی به اولین فروش شما منجر شود. هدف بازاریابی افزایش آگاهی و فروش برای محصول شما است. بسیار ساده، درست است؟
خوب، مشکل این است که بازاریابی بدون یک استراتژی روشن مانند غذای بدون طعم و مزه است. شما ممکن است چیزی دریافت کنید، اما نتایج در بهترین حالت برایتان سوال می شود. به این منظور شما باید یک استراتژی روشن را شناسایی کنید. این شامل پاسخ دادن به سوالاتی مانند:
- چه کسی بازار را هدف قرار می دهد؟
- نقاط ضعف یا مشکلی که در حال تلاش برای حل آن هستند چیست؟
- چگونه محصول یا خدمات می تواند نیازهای مشتریان را برآورده کند؟
- کجا مشتریان را در دنیای واقعی و آنلاین پیدا کنید؟
- برای هر استراتژی موثر، شما باید به بازاریابی و فروش هماهنگ شوید. در زمینه بازاریابی داخلی، می تواند شامل نحوه مراقبت از مشتری بالقوه خود از طریق مسیر تبدیل مشتری انتظار می رود و زمانی که شما امکان بازاریابی به تیم فروش خود را تبدیل کنید.
در حالی که استراتژی بازاریابی خود را توسعه می دهید، مهم است که بسیاری از عناصر را در نظر بگیریم.
1. مشتری خود را درک کنید
اولین قدم در جهت توسعه هر استراتژی بازاریابی این است که خریدار را درک کنید - چه کسی است و چرا محصول شما راه حل کامل برای مشکل یا نقطه درد است. دانستن اینکه مشتری اصلی شما کیست، به چه چیزی بیشتر علاقه دارد یا به چه چیزی نیاز دارد، اولین گام شما باید باشد.
برای تصمیم گیری درست در مورد محصولات و فعالیت های بازاریابی خود، باید مشتریان خود را درک کنید. هنگامی که شما یک فروشگاه سنتی دارید، می توانید مکالمات را با مشتریان خود در آنجا داشته باشید و متوجه شوید که چه چیزی آنها را از خرید منصرف می کند. هنگامی که مشتریان شما آنلاین هستند، شما باید اقداماتی را برای یادگیری در مورد آنها اقدام کنید.
با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل در فروشگاه آنلاین و سیستم نقطه فروش (POS)، شما می توانید الگوهای خرید و ترجیحات را شناسایی کنید. در حالی که هیچ چیز نمی تواند مکالمه چهره به چهره را جایگزین کند، شما هنوز هم فرصت های زیادی دارید، از جمله ایمیل، چت آنلاین و تماس های تلفنی، از سوالات برای یادگیری در مورد مشتریان خود استفاده کنید.
نیاز درک مشتریان باید قبل از اینکه شما حتی در مورد فروش محصول خود فکر کنید، باید انجام شود. به عنوان مثال، اگر شما در حال تلاش برای فروش جارو برقی هستید، شخص خریدار شما می تواند زنان خانه دار باشد.
شما حتی باید بتوانید میل یا احساسات خود را قربانی میل و احساسات مشتریان کنید. واضح است که در اصل، مشتریان همیشه در جستجوی یک راه حل برای یک مشکل هستند، به عنوان مثال کاهش درد، پول، موفقیت، توسعه حرفه خود، و غیره... به همین دلیل است که مشتریان تلاش می کنند تا بدانند چگونه محصول شما یک راه حل برای یک مشکل خاص می باشد و تحلیل هایی را ارائه می دهند که می توانند از شما خریداری کنند یا خیر.
2. اطلاعات مشتریان را جمع آوری کنید
شما باید اطلاعات مربوط به مشتریان خود را جمع آوری کنید. راه های زیادی برای پیدا کردن اطلاعات در مورد مشتریان و انتظارات موجود شما وجود دارد.
از جمله:
- سابقه شخصی
- مشاغل آنها و مسئولیت های آنها
- شرکت آنها
- اهداف و چالش های آنها
- ترجیحات خرید
- منابع مورد نظر برای اطلاعات
همچنین از نکات زیر غافل نشوید:
- پرسشنامه های منظم برای اندازه گیری آنچه مشتریان در مورد محصولات یا خدمات شما فکر می کنند.
- شما می توانید مکالمات عمیق را با افرادی که از محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند، ایجاد کنید.
3. لیستی از مزایای ارائه شده توسط محصولات یا خدمات خود را قرار دهید.
لیستی از ویژگی هایی را که مشتری شما با خرید محصول یا اشتراک شما به خدمات شما دریافت می کند، ایجاد کنید. این لیست باید شامل مزایایی، مانند بهبود بهره وری در محل کار و مزایای نامشهود، مانند احساس آرامش ذهن باشد.
به یاد داشته باشید که شما بازاریابی و فروش را برای انسان ها انجام می دهید، بنابراین محاسبه این دو ویژگی مهم است. یک عنصر ملموس از خریداران لذت می برد، اما یک جنبه عاطفی مهم نیز وجود دارد. در حقیقت، هنگامی که محتوا را برای اهداف بازاریابی ایجاد می کنید، محتوا باید واکنش های احساسی را از مخاطبان هدف شما ایجاد کند.
4. مشتریان خود را تجزیه و تحلیل کنید
از تجزیه و تحلیل استفاده کنید تا یاد بگیرید چگونه مشتریان، فروشگاه شما را پیدا می کنند.
شما می خواهید از زمان و منابع بازاریابی خود استفاده کنید. با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل مانند Google Analytics برای تحقیق در مورد نحوه خرید مشتریانی که فروشگاه شما را پیدا می کنند، می توانید تلاش های بازاریابی خود را بهتر متمرکز کنید. به عنوان مثال، اگر شما ترافیک زیادی را به فروشگاه آشپزی خود از یک پست وبلاگ درباره غذای سالم دریافت کنید، باید محتوای بیشتری را در آن موضوع بنویسید. اگر تقریبا تمام فروش شما از تبلیغات اینستاگرام آمده است، ممکن است ارزش آن را در تبلیغات بیشتر سرمایه گذاری کند.
5. تمرکز بر خدمات مشتری
مشتریان خدمات عالی را ارزش می دهند. بر اساس گزارش Zendesk، تقریبا 84 درصد از پاسخ دهندگان بررسی گزارش دادند که خدمات مشتری یک عامل کلیدی در تصمیم گیری برای خرید است. یک صفحه تماس را در وب سایت خود ایجاد کنید که به وضوح نشان می دهد چگونه مشتریان با شما تماس بگیرند. این صفحه می تواند شامل یک شماره تلفن، آدرس ایمیل و لینک چت باشد. همچنین برای کمک به کاربران می توانید، یک صفحه پرسش و پاسخ را به وب سایت خود اضافه کنید.
مهمتر از همه، زمانی که مشتریان با شما تماس می گیرند، به سرعت پاسخ دهید. از آنجا که مکالمه شخصی با فروشگاه های آنلاین نادر است، از این فرصت برای ایجاد رابطه تا آنجا که ممکن است استفاده کنید.
3. چه محصولاتی را برای فروش آنلاین خود انتخاب کنیم؟
آنچه شما می توانید انجام دهید این است که تقاضای محصولات خود را شناسایی کنید. این همه چیز در مورد به حداکثر رساندن شانس موفقیت شما است.
بنابراین چطور می توانیم اینکار را انجام دهیم؟
اجازه بدهید چند تکنیک را به شما نشان دهیم
1. از Google Trends استفاده کنید
Google Trends یک ابزار عالی برای کار کردن است که محصولات در محبوبیت افزایش می یابد و کدام آنها نیستند. نتایج بر اساس محبوبیت عبارت جستجو انتخابی شما در Google در طول زمان است. بیایید بگوییم شما می خواهید لباس های آنلاین را به فروش برسانید، اما مطمئن نیستید که آیا فروش پیراهن هاوایی می تواند فروش خوبی داشته باشد یا نه. شما می توانید عبارت پیراهن هاوایی را وارد کنید و ببینید که آیا از محبوبیت خوبی در بین عموم برخوردار است یا خیر.
2. تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید.
هنگامی که یک ایده محصول دارید، آن را به ابزار تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی گوگل وارد کنید. شما داده ها را در مورد تعداد افرادی که هر ماه این عبارت را جستجو می کنند، مشاهده می کنید و چگونه کلمات کلیدی رقابتی (چند کسب و کار دیگر را به فروش می رسانند). به عنوان یک قاعده کلی، از فروش هر محصول با کمتر از 300 جستجو ماهانه جلوگیری کنید.
خواندن آنلاین انجمن ها و سایت های بررسی به شما یک بینش مستقیم از مشکلات مشتریان می دهد. این مانند نشستن در یک اتاق با میلیون ها مشتری است و از آنها می پرسد که آنها از محصولات خاصی فکر می کنند. هر گونه شکایت مشتریان را انتخاب کنید و از آنها استفاده کنید تا انتخاب محصول و استراتژی کسب و کار خود را مد نظر قرار دهید.
3. یادگیری از فروشگاه های بزرگ
شما می توانید از طریق فروشندگان بزرگ آنلاین، مقدار زیادی اطلاعات را از مشتریان و سلیقه آنها جمع آوری کنید. آنها بهتر از هر کسی می دانند که چه چیزی داغ است و چه چیزی نیست. صفحات محصول بزرگترین نام های خود را در بخش خود بررسی کنید تا ببینید چه چیزی در حال فروش است. همچنین از اطلاعات فروش سایت های بزرگی همچون آمازون، Etsy و eBay می توانید استفاده کنید.
4. محصولات خود را چگونه تهیه کنیم؟
همچنین مسائل عملی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. بگذار توضیح بدهم. تهیه محصولاتی که اندازه ناخوشایند ، شکننده یا فاسدشدنی دارند (مانند غذا) به طور کلی گران تر هستند. هنگام تصمیم گیری برای فروش آنلاین ، این مورد را در نظر بگیرید زیرا می تواند تأثیر بسزایی در نتیجه نهایی شما داشته باشد.
به طور کلی، سه روش رایج برای تامین محصولات برای فروش آنلاین عبارتند از:
1. خرید از عمده فروش / تولید کننده
قبل از افزودن برند تجاری و علامت گذاری، محصولات مورد نظر خود را از عمده فروش یا تولید کننده خریداری کنید. هزینه ها شامل خرید محصول (به طور عمده، به ویژه اگر از تولید کننده باشد)، ذخیره آن در انبار، نگهداری و حمل و نقل است. در صورت انتخاب یک تامین کننده معتبر و دارای رتبه بالا، مقیاس بندی بسیار آسان است.
2. خودتان محصول را بسازید
اگر شما فردی هستید که محصولات خود را ایجاد می کنید، این مسیری جذاب خواهد بود. معمولاً توسط افرادی که هنر، جواهرات و صنایع دستی می فروشند استفاده می شود. هزینه های اصلی مواد و زمان لازم برای سرمایه گذاری برای ساخت محصول است. برای توسعه یک نام تجاری شخصی عالی است، و آزادی زیادی در کنترل فروش و قیمت گذاری به شما می دهد، اما افزایش آن بدون استخدام کارکنان بسیار دشوار است.
3. تهیه محصول از dropshipper
روشی فزاینده برای فروش آنلاین محصولات. فروشندگان مانند شما را قادر می سازد تا سفارشات خود را بدون نیاز به انبار یا مشکلات عمده دیگر انجام دهند. در اینجا نحوه عملکرد آن در سطح اولیه آمده است: شما محصولات موجود از dropshipper را که با آنها ارتباط برقرار کرده اید لیست می کنید. مشتری سفارشی را در فروشگاه شما قرار می دهد و به شما پول می پردازد. سفارش به تأمین کننده dropship منتقل می شود، که محصول را مستقیماً به مشتری تحویل می دهد.