در کل وقتی کاربری را حذف نمایید. پیشنهاد nopCommerce این است که کاربر مجددا باید با یک ایمیل متفاوت ثبت نام نماید. و امکان بازیابی کاربر حذف شده از طریق پنل مدیریتی وجود ندارد.
با اینحال در شرایط اضطاری و خاص که نیاز جدی به برگرداندن کاربر حذف شده وجود دارد nopCommerce این حالت را پیش بینی نموده و امکان فعال کردن کاربر حذف شده را از طریق بانک اطلاعاتی SQL Server را داده است. و فقط توسط یک برنامه نویس که با SQL کارکرده قابل انجام می باشد. بنابر این تغییر اطلاعات بانک اطلاعاتی برای غیربرنامه نویس کمی مشکل تر خواهد بود و کلا این روش پیشنهاد نمی گردد زیرا تغییر اشتباه در بانک اطلاعاتی ممکن است مشکلاتی را ایجاد نماید.
برای بازیابی کاربر حذف شده نیاز به دانستن ایمیل مشتری است.
جدول Customer را بار نمایید و با توجه به ایمیل کاربر رکورد مورد نظر را یافته و مقدار فیلد deleted را از 1 به 0 تغییر دهید.
روش دیگر:
UPDATE Customer
SET Deleted = 0
WHERE Id = 1
نکته: در سطر آخر باید بجای 1 مقدار id رکورد مورد نظر را وارد نمایید.