در حال بارگزاری ...
بسته

روابط، کلید موفقیت در کسب و کار

روابط، کلید موفقیت در کسب و کار

این روز ها بسیاری از افرادی که در کسب و کار های مختلفی فعالیت می کنند به دنبال این هستند که تکنیک های متفاوتی را در جهت بهبود وضعیت کسب و کارشان بکار گیرند.

در واقع افراد می خواهند که روز به روز به موفقیت های بیشتری برسند و بتوانند به فروش و سود های زیادی دست پیدا کنند. البته صاحبان کسب و کار و حتی افراد عادی دوست ندارند که به سود های موقتی و محدود برسند. بلکه یکی از اهداف آن ها این است که به سود های بلند مدت دست پیدا کنند. طبیعی است که قدم های بزرگ نیازمند تکنیک های هوشمندانه و دقیقی است. همواره یکی از توصیه هایی که از سوی مدیران ارشد شرکت ها و کمپانی های بزرگ می شود این است که مراقب روابط تان با افراد باشید. افراد دیگر به هر عنوانی که با ما همکاری می کنند از مهم ترین بخش های کسب و کار ما هستند که باید برای موفقیت کسب و کارمان به آنها توجه داشته باشیم.

با ما باشید تا به شما بگوییم که روابط کلید موفقیت کسب و کار هست یعنی چه و چه تکنیک هایی زیر مجموعه این توصیه قرار می گیرند.

انواع مهارت های ارتباطی در فضاهای شغلی

در این بخش تصمیم داریم که مهم ترین و موثرترین مهارت های ارتباطی که سبب می شود در محیط های کاری و در زمینه های شغلی تان پیشرفت کنید معرفی کنیم.

مهم ترین مهارت هایی که باید در هنگام ارتباط گیری با مشتریان یا همکاران تان در فضاهای شغلی تان بکار گیرید، موارد زیر هستند:

شنونده خوبی باشید

به موازات این که باید مهارت های گفتاری و سخنوری خود را افزایش دهید، ضرورتاً باید مهارت های خود را در زمینه شنیدن صحبت های مشتریان و همکارهای تجاری تان نیز افزایش دهید.

باید تلاش کنید که با صبوری و متانت به صحبت های مخاطبین تان گوش فرا دهید. گوش دادن های دقیق سبب می شود که با دغدغه های آنان، امکانات مالی شان و یا خواسته هایشان آشنا شوید و در نهایت متناسب با شرایط آن ها همکاری های تجاری تان را گسترش دهید.

سخنوری و مهارت در صحبت کردن در زمینه های کاری

باید توجه داشته باشید که نحوه عرضه خدمات و محصول و نیز معرفی خودتان در فضای تجاری تاثیر به سزایی در ایجاد اعتماد در طرفین مخاطب دارد. به همین دلیل ضروری است که افراد در زمینه مهارت های گفتاری خودشان آموزش ببینند و آنها را تقویت کنند. برای مثال افراد باید مهارت صحبت کردن در جمع های چند نفره و نیز در جلسات رسمی را داشته باشند.

پیش قدم شدن در مذاکره و ایجاد توافق

همواره تلاش کنید که با مخاطب خود مذاکره های موفقی را رقم بزنید. اما نباید انتظار داشته باشید که با جلسات کوتاه مذاکره بتوانید مشتری خود را متقاعد کنید با شما همکاری کند.

حتی اگر یک جلسه ناموفقی داشتید تلاش کنید جلسات دیگری را تدارک ببینید و با احترام و هوشمندانه مدیریت جلسات را پیش ببرید.

انواع مهارت های ارتباطی در فضاهای شغلی

کسب شناخت از مخاطبین تان در مذاکره

ضروری است که شناخت کافی از مخاطبین خود پیدا کنید. این شناخت با سکوت و خوب گوش دادن حاصل خواهد شد. در نهایت می توانید با استفاده از مهارت سخنوری تان روند جذب مشتری را به سمت دلخواهتان بکشانید.

به میزانی که از منابع مالی، میزان بودجه مشتری و خصوصیات اخلاقی شان بیشتر اطلاعات کسب کنید، احتمال موفقیت تان در مذاکرات افزایش خواهد داشت.

خوش رو باشید و با لبخند روند ارتباط گیری را انجام دهید

کسانی که بیشتر لبخند می زنند و با خوشرویی از طرف شان استقبال می کنند در کوتاه ترین زمان اعتماد طرف مقابل را جلب کنند. جلب اعتماد از مهم ترین ارکان جذب مشتری و نگه داری طولانی مدت وی در روابط تجاری است. به همین دلیل نیاز است که تا حدودی از رفتارهای خشک و جدی پرهیز کنید زیرا که هیچ نتیجه مثبتی برای کسب و کارتان در پی نخواهد داشت.

برخورداری از شوق و داشتن انرژی در طول فعالیت های شغلی در محیط کاری

زمانی که به عنوان یک صاحب کسب و کار یا مدیری که قرار است یک تیم را مدیریت کند فعالیت می کنید، بهتر است که در تمامی فعالیت های کاری و شغلی تان با انرژی وارد شوید و تا انتها با شوقی جدی کار کنید. این مساله باعث می شود افرادی که در کنار شما فعالیت می کنند از انرژی شما بهره مند شوند و مشتاق شوند که در تمامی حیطه ها در کنار شما باشند. در واقع شما با اشتیاقی که از خود نشان می دهید قطعاً دیگران را نیز به طور ناخودآگاه وادار می کنید که همراهی تان کنند. در نهایت خواهید دید که تمامی افراد گروه از روابطی که با شما دارند هم لذت خواهند برد و هم مشاهده موفقیت هایی که در نتایج حاصل می شود نیز آن ها را ترغیب می کند به این همکاری ادامه دهند.

بنابراین از مهم ترین عواملی که سبب می شود روز به روز در کسب و کارتان پیشرفت کنید و افراد دیگری را به سمت خود جذب کنید این است که خودتان به هدفی که دارید ایمان داشته باشید و در جهت تحقق آن از خودتان اشتیاق نشان دهید.

روابط، کلید موفقیت در کسب و کار

برخورداری از انضباط کاری و جدیت در طی مسیر و انجام فعالیت های مختلف

تا زمانی که در مسیر تحقق اهداف تان برنامه ریزی نداشته باشید و نتوانید خود را بر اساس برنامه ریزی پیش ببرید و دارای انظباط کاری باشید نمی توانید که دیگران را به عنوان همکار یا کارمند با خود همراه کنید.

در واقع زمانی که همکاران شما و افرادی که شما با آن ها در ارتباط هستید از انظباط کاری تان مطلع شوند در روند کار بسیار جدی تر عمل کرده و تلاش می کنند که کوچکترین اهمال کاری ای را در روند کار نداشته باشند. بنابراین این شمائید که با منظم بودن و انجام دقیق برنامه برای تحقق گام گام اهداف از پیش تعیین شده به شکل اصولی پیش خواهید رفت.

برخورداری از همکاران حرفه ای، متخصص و دارای تشابهات اخلاقی در روند فعالیت های مختلف کسب و کار

در صورتی که می خواهید با افرادی به عنوان شریک یا هر عنوان دیگری همکاری کنید باید تلاش کنید که نزدیک ترین افراد را از نظر خصوصیات اخلاقی به خودتان انتخاب کنید. در واقع تصور کنید که شما فردی اصول گرا، منضبط و مشتاق درکارتان هستید. از سوی دیگر با افرادی همکاری می کنید که ابداً نسبت به کارشان تعصبی ندارند و صرفاً فعالیت های جزئی را در جهت کسب در آمد دارند و اشتیاق شما را نمی بینند و در هر پروژه ای با بی میلی با شما همکاری می کنند. در این موارد به نظر شما چقدر می توانید پیشرفت داشته باشید؟

قطعاً با افرادی که به لحاظ خصوصیات اخلاقی تفاوت های جدی ای با شما دارند در ادامه مسیر با اختلافات جدی تری در زمینه حرفه ای مواجه خواهید شد که در نهایت به ضرر و زیان احتمالی خواهد انجامید. بنابراین بهتر است که از همان ابتدا و پیش از آنکه به موانعی جدی در مسیر کاری تان برخورد کنید انتخاب های هوشمندانه ای در خصوص انتخاب همکاران و افرادی که در ارتباط با شما هستند داشته باشید.  

استخدام افراد حرفه ای و تکیه بر دانش و تخصص آن ها

همواره تلاش کنید افرادی که در زمینه فعالیت های کسب و کارتان به شکل حرفه ای فعالیت می کنند را استخدام کنید. این دسته از افراد حتماً تخصص و تجربه ای که کسب کرده اند و در مواقع ضروری و در بزنگاه ها می توانند کمک شایانی به موفقیت های شما و نیز جلوگیری از شکست هایتان داشته باشند.

این دسته از افراد بهترین گزینه هایی هستند که می توانید با آن ها ارتباط بگیرید و برای پیشرفت تان از آن ها راهنمایی و مشورت های تخصصی داشته باشید.

روابط، کلید موفقیت در کسب و کار

برخورداری از اقتدار در رفتار و ارتباط گیری با افرادی که با آن ها در ارتباط هستید

اگر مدیر یک کسب و کار هستید، اگر صاحب سرمایه هستید، اگر تعدادی از افراد زیر دست شما به عنوان کارمند کار می کنند، باید توجه داشته باشید که فرقی نمی کند افراد دیگر با چه عنوانی با شما در ارتباط هستند، تنها نکته ای که باید در خاطر داشته باشید این است که بتوانید رفتاری محترمانه و در عین حال مقتدرانه داشته باشید.

دیگران باید آگاه باشند که شما هر نوع تصمیمی که می گیرید قطعاً بر اساس تجربیات و دانش تخصصی تان بوده است اما نباید از مشورت گرفتن از افرادی که با آنها کار می کنید غافل شوید. بلکه از آنها نظر خواهی داشته باشید و در نهایت جمع بندی نظرات را با توجه به ارزیابی هایتان انجام دهید.

در این شرایط دیگران راحت تر می توانند به شما به عنوان هد یا راس یک مجموعه یا مدیرشان اعتماد کنند و افراد دیگر نیز همکاری های مشارکتی با شما خواهند داشت.

برخورداری از برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای ایجاد ارتباط با پروژه های مختلف

برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت از مهم ترین عواملی است که به شما کمک می کند گام هایتان را هوشمندانه تر بردارید. برنامه ریزی باعث می شود که فعالیت هایتان جهت دار شود و به مرور و کم کم به آن هدف بزرگ و نهایی نزدیک شوید.

قطعاً در روز های ابتدایی نمی توانید که تمامی راه های چند ساله را در کوتاه ترین زمان بردارید بنابراین نیاز است که مسیر 10 قدیمی را خورد کنید و برای هر قدم برنامه ریزی کنید تا با تسلط بیشتری پیش بروید. در نهایت مشاهده می کنید که در مسیر پیشرفت گام به گام با پروژه های جدی تری مواجه شدید که دیگران شما را لایق داشتن پروژه های بزرگ دیده اند و روند کارشان را به شما سپرده اند. بنابراین ارتباط گیری با افراد بزرگ و گرفتن پروژ های جدی یک شبه حاصل نخواهد شد.

انواع مهارت های ارتباطی در فضاهای شغلی

خاتمه

در این مقاله مهم ترین بخشی که در صدد پرداختن به آن بودیم ارائه مهارت ها و تکنیک های ارتباطی بود. بنابراین کسانی که در فضاهای اجتماعی فعالیت های شغلی دارند و در ارتباط با دیگران به کسب درآمد و افزایش سود می پردازند احتمالاً با مطالعه تکنیک هایی که در اختیارشان قرار دادیم به بهبود نحوه ارتباط گیری شان و نیز تعامل های اجتماعی شان کمک کند.

در صورتی که پرسش هایی برایتان مطرح است توصیه می کنیم که در بخش کامنت ها با ما در ارتباط باشید و سوالات خود را در همان بخش با ما در میان بگذارید.

از سوی دیگر می توانید اگر موردی را فراموش کردیم در بخش کامنت ها با ما و سایر مخاطبین عزیز این وبسایت به اشتراک بگذارید یا این که حتی از تجربیات تان برایمان بنویسید.

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها