بسته

الگوریتم کافئین و تاثیر آن بر نتایج ایندکس در وب‌سایت‌ها

الگوریتم کافئین و تاثیر آن بر نتایج ایندکس در وب‌سایت‌ها

الگوریتم کافئین

تقریباً نزدیک به 12 سال پیش یعنی در سال 2009 گوگل از نوعی الگوریتم پرده برداری کرد که تا کنون از مهم ترین و کارآمد ترین الگوریتم های گوگل محسوب می شود.به جهت این که تاثیرات شگفت انگیزی در زمینه نتایج گوگل و ایندکس کردن مطالب داشت.

شاید برایتان جالب و تعجب آور باشد که در همان زمان گوگل در طی بیانیه ای از وبمستر ها خواست که الگوریتم کافئین را مورد ارزیابی قرار بدهند. در نتیجه اگر مشکلی برای این به روز رسانی وجود داشت به گوگل خبر دهند.

در ادامه با ما همراه باشید زیرا که در بخش های مجزا و اختصاصی به شرح جزئیاتی در خصوص الگوریتم کافئین خواهیم پرداخت.

الگوریتم کافئین (Google Caffeine ) چیست؟  تاثیر آن بر نتایج ایندکس وبسایت ها چیست؟

یکی از مهم ترین الگوریتم هایی که از سوی شرکت گوگل معرفی و راه اندازی شده است الگوریتم کافئین می باشد. در این الگوریتم که در جهت ایندکس کردن وبسایت های مختلف بکار گرفته می شود روند فعالیت ربات های گوگل با سرعت و دقت بیشتری انجام می گردد. از زمانی که این الگوریتم بکار گرفته شده است شاهد هستیم که میزان و تعداد وبسایت های جدیدی که در لیست گوگل مشاهده می شود زیاد تر شده است.

بنابراین مهم ترین نتیجه ای که در اثر بکار گیری الگوریتم کافئین شاهد هستیم تسریع روند ایندکس صفحات مختلف و وبسایت های مختلف است. پس کاربران می توانند که به مطالب و وبسایت های جدید دسترسی داشته باشند و بهترین مطالب را مطالعه کنند.

این مزیت در وبسایت هایی همچون وبسایت های خبری یا وبسایت هایی که در آنها قیمت ارز و طلا و ... قرار داده می شود کاملاً مشهود است. شما تصور کنید که به دنبال قیمت روز طلا هستید. بنابراین نیاز است که به تازه ترین مطالب دسترسی پیدا کنید. پس الگوریتم کافئین به شما کمک می کند که بهترین و جدید ترین مطالبی که ایندکس شده اند را در لیست نتایج مشاهده کنید و به قیمت روز آگاه شوید. اما در گذشته و پیش از آنکه این الگوریتم راه اندازی شود روند ایندکس سایت ها بسیار طولانی بود و مدیران وبسایت ها باید زمانی را برای ایندکس مطالب شان  منتظر می ماندند.

تاثیر الگوریتم کافئین بر سئو وبسایت ها

تاثیر الگوریتم کافئین بر سئو وبسایت ها

طبیعی است که الگوریتم هایی که از سوی گوگل مورد استفاده قرار می گیرند به هوشمندی روند فعالیت های گوگل می افزاید. در نتیجه باید این نکته را در خاطر داشته باشید که تمامی الگوریتم ها می توانند به اشکال مختلفی در سئو وبسایت ها نقش داشته باشند.

حال اگر بخواهیم که نحوه اثر گذاری الگوریتم کافئین را بر سئو توضیح دهیم بدین شکل است که: براساس این الگوریتم طبیتاً وبسایت هایی که مطالب جدید تری را زودتر ایندکس می کنند زود تر از سوی گوگل مورد ارزیابی قرار گرفته و در نتایج رتبه آن ها لحاظ می شود.

علیرغم این که این الگوریتم در رتبه های وبسایت های مختلف موثر است اما این تاثیر چندان زیاد نیست که نگران کننده باشد. به شرط این که شما مطالب خود را در فواصل زمانی کوتاهی آپدیت کنید و اجازه دهید که روند ایندکس آن ها از سوی گوگل انجام شود. در نتیحه این شمائید که از رقبای خود پیشی خواهید گرفت. بنابراین نوع اثر گذاری الگوریتم کافئین بر روی رتبه های وبسایت ها کاملاً به عملکرد شما به عنوان مدیر سایت بستگی دارد تا چگونه فعالیت داشته باشید و مطالب را به روزرسانی کنید.

افزایش سرعت ایندکس چه مزیتی در بردارد؟

از زمانی که الگوریتم کافئین منجر به افزایش سرعت روند ایندکس کردن صفحات و وبسایت های مختلف گردید شاهد هستیم که تا 70 درصد میزان ایندکس ها نیز افزایش یافته است.

بنابراین این مساله بدان معناست که هر روز تعداد زیادی از وبسایت ها شمار زیادی از مطالب را تولید کرده و در وبسایت شان قرار می دهند. در نتیجه کاربران گزینه های بیشتری برای انتخاب دارند و رقابت بیشتر است و گوگل نیز می تواند بهترین مطالب را در رتبه های برتر قرار دهد. در نهایت این الگوریتم می تواند به نفع وبمستر ها و کاربران باشد.

کاربران نیز به دلیل این که با افزایش کیفیت مطالب مواجه می شوند روزانه رغبت بیشتری دارند که در فضای گوگل به کسب اطلاعات بپردازند. و چه اتفاقی بهتر از این برای گوگل، برای وبمستر ها یا مدیران وبسایت ها و برای کابران؟؟؟؟؟؟

الگوریتم کافئین

علت طراحی و راه اندازی الگوریتم کافئین

و اما در آخر توضیحی را در زمینه دلیل به راه اندازی این الگوریتم خواهیم داد تا بدانید که چرا گوگل این الگوریتم را طراحی کرده است. واقعیت این است که در ده سال گذشته میزان وبسایت ها افزایش داشته است و روزانه مطالب زیادی را برای ایندکس به گوگل می فرستادند به همین دلیل نیاز بود که الگوریتمی طراحی شود که بتواند از پس این حجم از درخواست ها برای ایندکس برآید. به همین دلیل الگوریتم کافئین به نوعی گذر از سیستم قدیمی و سنتی ایندکس وبسایت ها بود که با سرعت بسیار پایینی انجام می شد.

از سوی دیگر نیز به دلیل ایجاد تنوع در نوع محتواها نیز سبب گردید که گوگل به سیستم جدیدی نیازمند شود تا تمامی آن ها را با سرعت و دقت بالا دسته بندی کند. در واقع در گذشته و در ابتدا که وبسایت هایی در گوگل طراحی شدند بیشتر دارای محتوای متنی بودند اما این روز ها شاهد هستیم که متن و مقاله صرفاً بخشی از محتواهایی است که در انواع وبسایت ها درج می گردد. از این رو لازم است که روند بررسی ویدئوها، عکس ها و متون مختلف به درستی و با سرعت بالایی انجام شود.

بر اساس آنچه تاکنون گفته شد مشخص گردید که روند ایندکس کردن صفحات مختلف بر اساس این الگوریتم با سرعت و کیفیت بالاتری پیش می رود. بنابراین توصیه می شود به جای این که به الگوریتم کافئین به عنوان یک تهدید نگاه کنید آن را به عنوان فرصتی تلقی کنید که با سرعت بیشتری به رشد وبسایت تان کمک می کند. برای مثال برای روشن شدن مطلب می توانیم بگوییم که تولیدات محتوایی خود را افزایش دهید و کیفیت آنها را نیز متناسب با رقبای خود بالا ببرید. در نتیجه شاهد خواهید بود که این الگوریتم در کنار شما قرار خواهد گرفت و با سرعت بالایی ایندکس محتواهای شما را به درستی انجام خواهد داد.

بنابراین وبسایت تان را کاملاً با اصول دقیق و تعیین شده پیش خواهید برد که در طول مدت زمان طولانی اعتبار و جایگاه مناسبی را از نگاه الگوریتم های گوگل بدست خواهید آورد.

به میزانی که هوشمندانه تر و با برنامه پیش بروید به همان میزان نیز می توان امیدوار بود که روند فعالیت تان هایتان از سوی الگوریتم های مختلف از جمله الگوریتم کافئین مثبت ارزیابی شده و سئو بهتری کسب خواهید کرد. از سوی دیگر نیز توصیه می کنیم در زمینه لینک های داخلی و خارجی که در متن خود استفاده می کنید نیز نهایت دقت را بکار گیرید. زیرا که این دسته از فعالیت ها نیز از چشم الگوریتم کافئین دور نخواهند ماند.

الگوریتم کافئین (Google Caffeine )

خاتمه

در بخش های مختلفی که در این مقاله تدارک دیده بودیم تلاشمان بر این بود که بتوانیم اطلاعاتی را در خصوص الگوریتم کافئین در اختیارتان قرارداده و سوالاتی که در ای زمینه مطرح می شود را پاسخ گوییم.

در صورتی که همچنان پرسش یا ابهامی در این زمینه برایتان مطرح است می توانید که در بخش کامنت ها با ما و کارشناسان ما در ارتباط باشید و در همان بخش آنها را برای ما بنویسید. در اسرع وقت به آنها رسیدگی کرده و پاسخ شان را در همان بخش می توانید دریافت کنید.

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها