در حال بارگذاری ...
بسته

مهم ترین نکات در انتخاب نام فروشگاه

در ابتدای مسیر راه اندازی یک فروشگاه اعم از اینترنتی یا غیر اینترنتی مهم ترین دغدغه ای که صاحبان کسب و کار ها دارند این است که چه نامی را برای آن فروشگاه انتخاب کنند. به همین دلیل گاهاً شاید این پرسش را شنیده باشید که: چه اسمی را برای فروشگاه خودم انتخاب کنم؟ این پرسش برای برخی از افراد بی معنی و بی مورد به نظر می رسد در حالی که پاسخ آن از اهمیت بالایی برخوردار است و باید نکاتی ضروری را در هنگام انتخاب نام فروشگاه مد نظر داشته باشید.

در ادامه بسیاری از مهم ترین نکاتی که در هنگام انتخاب نام فروشگاه باید مد نظر داشته باشید را به شما ارائه خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نکات مهم انتخاب نام فروشگاه و اسم مغازه

تمامی نکاتی که در این بخش بدان ها اشاره خواهیم کرد می تواند تا حد زیادی در انتخاب بهترین نام برای فروشگاه اینترنتی تان به شما کمک کند.

1.گزینش نامی آسان در تلفظ

قطعاً نام هایی که انتخاب می شوند باید به نحوی باشند که به راحتی تلفظ شود و به راحتی در حافظه باقی بماند. اسامی ای که انتخاب می شوند در صورت راحت بودن تلفظ شان دائما در ذهن تکرار می شوند و حافظه آن ها را در خود نگه خواهد داشت.

این نکته را تمامی پژوهش هایی که در این زمینه صورت گرفته است تایید می کند و نمونه هایی که در نتیجه پژوهش آمده است نشان می دهد که تا چه حد اسامی راحت می توانند در موفقیت یک برند یا فروشگاه موثر واقع شوند.

انتخاب نام فروشگاه

2.آسانی روند نگارش یا املا اسم فروشگاه

زمانی که اسم انتخاب می شود باید از راحت ترین کلمات استفاده کنید. زیرا که املای نام برند شما در صورتی که راحت باشد کاربران و مخاطبینی که به صورت گذری یا به صورت صوتی نام فروشگاه شما را شنیده اند بعداً به راحتی می توانند آن را در گوگل یا از طرق دیگر جستجو کنند.

بنابراین از کلماتی استفاه کنید که دارای حروف های ساده ای هستند و هر فردی در اولین بار که آن را می شنود به راحتی می تواند املای آن را در ذهن خود مجسم کند.

3.انتخاب یک نام منحصر به فرد

قطعا یکی از راه هایی که می تواند شما را در کسب و کارتان منحصر به فرد کند نامی است که برای فروشگاه یا برندتان انتخاب می کنید. سعی کنید که آوا و آهنگی که از بردن نام فروشگاه تان حاصل می شود جذاب باشد و بر آهنگ دیگر برند ها نباشد. برای مثال بسیاری از شرکت ها یا برند ها هستند که برای این که از اعتبار دیگر برند ها استفاده کنند نام شرکت تجاری شان را بر همان آوای برند قبلی انتخاب می کنند. در این موارد شما شاید در کسب و کارتان پیشرفت کنید اما نمی توانید خاص باشید و اعتبار و شهرت خودتان را در بین مخاطبین، کاربران و مشتریان بدست بیاورید.

انتخاب اسم مغازه

4.نام انتخابی باید مختصر و کوتاه باشد

طبیعی است که تمامی اسامی برند ها و شرکت هایی که مختصر هستند احتمال اینکه در حافظه بمانند بیشتر می شود. در نتیجه برای این که بتوانید به هدف خودتان برسید نیاز است که از ویژگی کوتاه بودن اسامی بهره مند شوید.

5.کسب همکاری از دیگران برای انتخاب اسم

احتمالاً اگر بخواهید به تنهایی دست به انتخاب اسم برای فروشگاه تان بزنید با گزینه های محدودی مواجه هستید. اما من توصیه می کنم که برای این که از ایده های دیگران بهره مند شوید و خلاقیت دیگران را نیز در خدمت بگیرید از شرکا یا حتی کارمندان خود بخواهید که گزینه های پیشنهادی شان را به شما ارائه کنند.

در نهایت حتی اگر اسامی پیشنهادی آنها مناسب نباشد می تواند به نوعی ذهن شما را در جهت انتخاب بهترین اسم باز کند.می توانید با تغییرات جزئی یا حتی ترکیب چند اسم پیشنهادی به گزینه نهایی دست پیدا کنید.

6.تکراری نبودن اسم انتخابی

این نکته که ذکر می کنیم در تکمیل موردی بود که گفتیم باید نام انتخابی شما منحصر به فرد باشد. در واقع در ابتدای مسیر انتخاب نام برای فروشگاه یا برندتان باید توجه داشته باشید که در تمامی کانال های اجتماعی تحقیقات لازم را انجام دهید. تحقیقات در جهت این است که اگر یک اسمی را انتخاب کرده اید و تلاش می کنید آن را نهایی کنید باید جستجو کنید که آن اسم از سوی سایر شرکت ها یا ارگان ها و یا فروشگاه ها انتخاب نشده باشد. در غیر اینصورت انتخاب یک اسم یا نام مشابه می تواند تا حد زیادی روند کسب و کارتان را با مشکل روبرو سازد.

 تفکر درباره انتخاب نام سایت

7.بررسی جنبه های مختلف نام انتخاب شده

تلاش کنید که اسم انتخاب شده با اهدافی که در نظر دارید یا ماهیت فعالیت هایی که می خواهید در شرکت یا فروشگاه تان انجام دهید در تناسب باشد. از سوی دیگر می توانید با انتخاب بهترین اسم برای فروشگاه تان به نوعی در همان ابتدای مسیر که افراد نام برند یا فروشگاه شما را می شنوند تا حدودی تشخیص دهند که در چه حوزه ای کار می کنید.

برای مثال تصور کنید که یک شرکت مهندسی و فعال در برندینگ و مارکتینگ زمانی که می خواهد نام انتخاب کند اگر از کلمه ( دیجیتال ) یا کلمه ( نت ) استفاده کند تا حد زیادی این تصور را به شنونده القا خواهد کرد که زمینه فعالیت های این شرکت در حوزه امور اینترنتی و آنلاین است.

8.عدم تشابه نام فروشگاه تان با سایر برند هایی که پیش از آن ثبت شده اند

در همان ابتدا که می خواهید کسب و کارتان را به صورت رسمی راه اندازی کنید باید نام برند یا شرکت خودتان را ثبت کنید. در صورتی که در هنگام ثبت برند یا نام فروشگاه خودتان اسم انتخاب شده شما پیش از آن انتخاب شده باشد شما به لحاظ قانونی اجازه این کار را نخواهید داشت و باید تغییراتی را در آن ایجاد کنید تا روند ثبت به صورت صحیح پیش رود.

9.انتخاب نام و ایجاد لوگو

در هنگام انتخاب اسم برای فروشگاه تان به این نکته توجه کنید که طراحی لوگوی شرکت تان بتواند به بهترین نحو انجام شود.طراحی لوگو برای شرکت یا فروشگاه تان مهم ترین اقدامی است که می توانید در جهت برند سازی فروشگاه تان انجام دهید. بنابراین هم اسم انتخاب شده هم لوگوی طراحی شده از اهمیت بالایی برخوردار است و باید نهایت دقت را در آن داشته باشید.

در انتخاب اسم شما با حافظه و گوش مخاطب سرو کار دارید اما در انتخاب لوگو شما احساس بصری افراد را درگیر خواهید کرد. در نتیجه اهمیت دارد که بتوانید بهترین اسامی را که می توانید با آنها بهترین لوگو را طراحی کنید انتخاب کرده و در برندینگ شرکت تان اولین قدم را به شکل اصولی بردارید.

10. معناداری کلمات انتخاب شده برای عنوان فروشگاه

یکی از مهم ترین نکاتی که باید بدان توجه داشته باشید این است که واژگانی که به عنوان نام فروشگاه یا مغازه تان بکار گرفته می شود باید معنادار باشند. برای مثال هرگز برای نام فروشگاه تان از کلمات مخفف استفاده نکنید. زیرا که برای مثال در صورتی که کاربران و یا مشتریان با کلمات مخفف و بی معنا مواجه شوند ممکن است که این پرسش برایشان مطرح گردد که خب چه معنایی دارد!!!!!

در واقع نام فروشگاه شما باید از هویت فعالیت های شما و از هویت فروشگاه تان پرده برداری کند. زیرا در بسیاری از موارد افراد بدون هیچ اطلاع قبلی با اسامی ای مواجه می شوند که به دلیل واضح بودن و روشن بودن نام فروشگاه به راحتی می توانند نسبت به رفع نیاز های خودشان سریعاً به فروشگاه های مذکور مراجعه کنند. در نتیجه در این شرایط احتمال موفقیت روند فعالیت های فروشگاه شما افزایش خواهد یافت.

در برخی از موارد شاهد هستیم که افراد اسامی ای پیشنهاد می دهند و قصد انتخاب آن ها را دارند که هیچ معنایی ندارند. اسامی ای که شما انتخاب می کنید سالیان سال قرار است که با آن اسم روند فعالیت های خود را پی بگیرید. بنابراین اسمی انتخاب کنید که در نهایت از انتخاب آن پشیمان نشوید. 

خاتمه

در انتها این نکته را یادآور خواهیم شد که بسیاری از نکات دیگر وجود دارند که می تواند در مسیر انتخاب اسم فروشگاه و افزایش احتمال موفقیت آن مثمرثمر واقع شود.

بنابراین این توصیه را خواهیم داشت که حتما تحقیقات خود را در این زمینه تکمیل کنید و بسیاری از گزینه ها را مورد بررسی قرار دهید. زیرا که بعد از انتخاب یک برند و اسم می تواند آینده کاری شما را تحت الشعاع قرار دهد. نام فروشگاه را بعد ها نمی توان تغییر داد زیرا که تمامی زحمات تان در جهت معرفی آن به دیگران از بین خواهد رفت و بعد از تغییر اسم گویی شما در پله صفر کسب و کارتان قرار می گیرد. بنابراین روشن است که تا چه حد این روند حساس خواهد بود.

پلاگین های ناپ کامرس
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها