در حال بارگزاری ...

مهم ترین نکات در انتخاب نام فروشگاه

مهم ترین نکات در انتخاب نام فروشگاه

سوال مشترکی که بسیاری از مشتریان و کاربرانی که می خواهند به تازگی کسب و کاری اینترنتی را راه اندازی کنند و یا به دنبال ثبت دامنه هستند، این است که چه نامی را برای برند و سایت خود برگزینند.

نام ‌گذاری برای شرکت تازه تاسیس شما ممکن است کاری جزئی به نظر برسد اما در واقع یکی از مهم ‌ترین و با ارزش‌ ترین جنبه ‌های کسب‌ و کار شما است. این نام در سال‌ های آینده تصویر برند شما را می ‌سازد و باید آن را در ابتدا درست انتخاب کنید.

در این مطلب راه حل ها و نکاتی را برای انتخاب نام فروشگاه اینترنتی آورده ایم.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید...

.

انتخاب نام فروشگاه

.

از مهم‌ ترین و حیاتی ترین نکات و همچنین یکی از نخستین مراحل راه‌ اندازی یک فروشگاه اینترنتی انتخاب نامی مناسب برای آن است. این نام باید ویژگی‌ های خاصی داشته باشد تا بتواند تاثیر مطلوبی بر کار فروشگاه بگذارد.

در زیر به چند تا از مهم ترین این نکات اشاره می کنیم:

.

کوتاه و مختصر بودن نام برند

نام تجاری شما باید بر روی زبان بنشیند، مردم نباید برای بخاطر آوردن نام فروشگاه شما مدت طولانی ای فکر کنند، نام برند شما باید کوتاه، مختصر، دلنشین و آهنگین باشد.

فقط کافی است به نام برخی از برند های معتبر سراسر جهان فکر کنید. برند هایی مانند نایک، اپل، والمارت و...

طبق مطالعات و تحقیقات و بررسی های انجام شده، طول متوسط نام یک شرکت حداقل باید 22 کاراکتر باشد. بیش از نیمی از مشاغل نام تجاری خود را بین 17 تا 24 انتخاب کرده‌ اند.

مهم ‌ترین نکته در انتخاب نام کوتاه برای وبسایت این است که انتخاب یک نام تجاری کوتاه باعث می ‌شود کاربران اینترنتی و مشتریان شما آن را راحت ‌تر یادآوری کنند و به خاطر بسپارند.

.

گیرا و جذاب بودن نام تجاری

نام تجاری شما باید در ذهن مشتریان و کاربرانتان طنین‌ انداز شود و نباید آن را فراموش کنند. حتی اگر در مراحل اولیه کار خود هستید باید همیشه به آینده نگاه کنید و به فکر کمپین‌ های بازاریابی باشید.

باید دریابید که این نام  تجاری چه مطابقتی با تبلیغات شما دارد؟ آیا ساختن یک شعار شرکتی که با این نام همراه شود برای شما آسان خواهد بود؟

.

انتخاب نام فروشگاه

.

 تک باشید

بی شک همه دوست دارند تک باشند و نام تجاری شان به نسبت بقیه فروشگاه های آن لاین بی نظیر باشد. نام شما باید به یاد ماندنی و خاص باشد. تمام تلاش خود را انجام دهید تا از نام ‌های معمولی، روتین و تکراری دور بمانید، زیرا برند شما فقط در صورت یکتا بودن رشد خواهد کرد.

.

لوگوی مخصوص به خود داشته باشید

نام تجاری شما با تلاش ‌های بازاریابی شما گره خورده است. پس زمانی که نام تجاری خود را انتخاب می‌کنید طراحی لوگوی خود را نیز در نظر داشته باشید.

طرح‌ های مختلف رنگی می ‌تواند بر فروش شما تاثیر بگذارد. دلیل آن این است که تصاویر سریع‌ تر از کلمات پردازش می ‎شوند. اگر شما یک لوگوی به یاد ماندنی داشته باشید مشتریانتان از طریق آن نام تجاری شما را بهتر به خاطر خواهند آورد و آن را فراموش نمی کنند.

.

انتخاب نام سایت

.

املای راحت و بدون چالش

بهتر است نام ‌هایی را برای فروشگاه خود انتخاب کنید که املای مشخص و دقیقی دارد. زیرا حتی اگر مصرف‌ کننده نام تجاری عجیب و غریب شما را که در جایی نوشته شده است ببیند باز هم ممکن است هنگام جستجو به خاطر نیاورد که آن را چگونه مینویسند و گوگل او را به سایت های دیگر راهنمایی کند و به همین سادگی مشتریان خود را از دست میدهید.

نام فروشگاه شما باید به راحتی نیز تلفظ شوند. قبل از انتخاب نام دامنه و نام فروشگاهتان، آن را با صدای بلند بگویید و مطمئن شوید که با کلمات دیگر اشتباه گرفته نمی ‌شود.

.

نام فروشگاه خود را محدود نکیند

ممکن است در ابتدای مسیر کاری خود روی محصول خاصی فعالیت کنید و خدمات خاصی را ارائه کنید ولی در ادامه راه و با پیدا کردن مشتریان خاص خود به فکر اضافه کردن محصولات و خدمات خود بیوفتید، در این مسیر نباید چیزی جلوی راه شما را بگیرد و شما را محدود کند، بنابراین بهتر است از همین ابتدای راه نام تجاری خود را به درستی انتخاب کنید و به فکر آینده فروشگاه خود و رونق کسب و کار خود نیز باشید.

.

انتخاب نام فروشگاه

.

توجه داشته باشید که انتخاب نام برای کسب و کار بسیار مهم است اما نگذارید شما را گیج کند و همه زندگی خود را صرف پیدا کردن نام کنید.

انتخاب نام نباید به یک پروژه طولانی برای شما تبدیل شود، بلکه باید در کوتاه ترین زمان، بهترین و مناسب ترین نام را انتخاب کنید و از نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم غافل نشوید.

.

 نتیجه گیری

بیش از چیزی که شما فکر می ‌کنید. نام شرکت تازه تاسیس شما هویت جدید شما خواهد بود. انتخاب نام را بدون فکر و سرسری انجام ندهید. برای انتخاب بهترین نام بهتر است از راهنمایی‌ هایی استفاده کنید تا به شما در نهایی کردن تصمیمتان کمک کند. بهتر است در ابتدا برای انتخاب نام تجاری خود وقت بگذارید تا در آینده مجبور نباشید تا همین زمان را صرف تغییر نام تجاری کنید.

.

نوشته شده توسط: فاطمه چراغعلی

.

همچنین بخوانید

چرا باید فروشگاه اینترنتی ما وبلاگ داشته باشد؟

7 راهکار برای کاهش نرخ ریزش مشتریان

15 ایده راه اندازی کسب و کار اینترنتی در سال 2021

راز و رمز های صفحه ''درباره ما''

10 عامل موفقیت در فروشگاه اینترنتی

نظر خود را وارد نمایید.
بیشتر
بیشتر
0 سبد
جستجو
دسته ها
تماس
دسته بندی ها