بسته

مراحل یافتن تامین کننده در فروشگاه اینترنتی

مراحل یافتن تامین کننده در فروشگاه اینترنتی

مراحل یافتن تامین کننده در فروشگاه اینترنتی

یکی از بزرگترین مشکلاتی که صاحبان فروشگاه های الکترونیکی با آن روبرو هستند، یافتن تامین کنندگان قابل اعتماد است که محصولات مناسب را برای فروش در فروشگاه های الکترونیکی خود در اختیار آنها قرار دهند. بنابراین، در این مقاله ما مجموعه ای از نکات را بررسی می کنیم تا به شما در انتخاب تامین کنندگان مناسب برای ارائه محصولات با کیفیت بالا و قیمت های رقابتی برای فروش در فروشگاه شما کمک کند.

راه اندازی کنید

قبل از صحبت در مورد چگونگی جستجوی تامین کنندگان، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بازار هدف خود را تجزیه و تحلیل کنید و محصولاتی را که می خواهید بفروشید و مناطق مورد نظر خود را مشخص کنید. این مرحله به شما کمک می کند تا تامین کنندگان مناسب را انتخاب کنید که محصولات و کالاهای مورد نیاز خود را با کیفیت عالی و قیمت مناسب ارائه می دهند و خدمات حمل و نقل را در منطقه مورد نظر خود ارائه می دهند. در مرحله بعد مرحله راه اندازی و ایجاد فروشگاه با استفاده از بهترین فناوری های ایجاد فروشگاه آنلاین است.

راه اندازی کنید

ایجاد یک فروشگاه آنلاین به روش صحیح

3 راه اساسی برای ایجاد فروشگاه آنلاین وجود دارد:

1. بسترهای تجارت الکترونیکی

چندین پلتفرم وجود دارد که به شما امکان می دهد یک فروشگاه آنلاین مدرن و زیبا ایجاد کنید، مانند NopCommerce ،Shopify و OpenCart. این بسترها همه موارد و عملکردهایی را که در فروشگاه آنلاین شما نیاز دارید، مانند اتصال به درگاه های پرداخت، واردات و صادرات محصولات، بازاریابی، حمل و نقل و سایر موارد را ارائه می دهند.

استفاده از این پلتفرم ها حتی برای کسانی که هیچ تجربه ای در زمینه فروش اینترنتی و کار با فروشگاه سازها ندارند آسان است، زیرا به طور خاص برای ایجاد فروشگاه طراحی شده است و موضوعات مرتبط با تجارت الکترونیکی را ارائه می دهد، که آنها را برای مبتدیان و حرفه ای ها به طور یکسان آسان کرده است.

2. سیستم های مدیریت محتوا

برای ایجاد فروشگاه آنلاین خود می توانید به یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس تکیه کنید. مزیت سیستم های مدیریت محتوا این است که همه کاره هستند و امکان ایجاد انواع وب سایت ها را فراهم می کنند. همچنین امکان کنترل کامل سایت را می دهد و هیچ محدودیتی برای توسعه آن ایجاد نمی کند.

از سوی دیگر، از آنجا که این پلتفرم ها عمومی هستند و برای توسعه انواع وب سایت ها در نظر گرفته شده اند، پیچیده تر هستند و شامل بسیاری از ویژگی ها می شوند که به تجارت الکترونیکی مربوط نمی شوند و ممکن است برای نصب درگاه های پرداخت به کارهای اضافی نیاز داشته باشند.

3. برنامه نویسی اختصاصی

برخی از صاحبان وب سایت ها ترجیح می دهند سایت خود را از ابتدا بدون تکیه بر سیستم های مدیریت محتوا یا سیستم عامل های فروشگاه آنلاین بسازند. مزیت این امر این است که به شما امکان کنترل کامل سایت را می دهد و به شما امکان می دهد به هر زبان برنامه نویسی و با هر فناوری وب که ترجیح می دهید برنامه ریزی و کدنویسی شود.

انتخاب روش مناسب بستگی به شما دارد، همه روش ها خوب هستند و مزایای خود را دارند. اما اگر دانش فنی ندارید و تمایل دارید تا در اسرع وقت فروشگاه خود را راه اندازی کنید، شاید بهتر باشد که طراحی فروشگاه اینترنتی خود را به متخصصان این حوزه بسپارید که ما به شما ناپ شاپ را توصیه می کنیم که بیش از ده سال تجربه در این زمینه دارند و میتوانند فروشگاه آنلاین شما را به نحواحسن طراحی و راه اندازی کنند. برای شروع به صفحه طراحی فروشگاه اینترنتی مراجعه کنید.

و همچنین اگر هزینه کافی برای طراحی فروشگاه اینترنتی خود ندارید، میتوانید به سیستم های مدیریت محتوا، به ویژه وردپرس تکیه کنید، زیرا بیشترین استفاده را دارد. بیش از 28 درصد از فروشگاه های آنلاین از طریق افزونه ووکامرس (محبوب ترین افزونه فروشگاه ساز وردپرس) ایجاد می شوند.

یکی دیگر از دلایل انتخاب وردپرس یافتن تامین کنندگان است. ما در عصر اتوماسیون زندگی می کنیم، جایی که اکثر عملیات تجارت الکترونیکی به صورت خودکار و بدون دخالت انسان انجام می شود. این شامل افزودن محصولات به فروشگاه نیز می شود.

برخی از تأمین کنندگان ویژگی صادرات خودکار محصولات را از طریق فایل های آماده که شامل اطلاعات محصول، مانند نام، توضیحات و تصاویر آنها است، ارائه می دهند. این فایل ها قابل بارگذاری در سایت هستند و مستقیماً به آن اضافه می شوند. برخی از تامین کنندگان همچنین اسکریپت ها یا افزونه هایی را ارائه می دهند که امکان بارگذاری خودکار محصول را فراهم می کند.

از آنجا که وردپرس بزرگترین پلتفرم تجارت الکترونیک است، اکثر تأمین کنندگان و پلت فرم های منبع یابی با وردپرس ادغام شده و امکان بارگذاری آسان محصولات را بر روی آن فراهم می کند. این لزوماً در سایر سیستم عامل های تجارت الکترونیکی کمتر محبوب وجود ندارد.

سیستم های مدیریت محتوا

راههای یافتن تامین کنندگان

ما در حال حاضر نکاتی را بررسی می کنیم که به شما در انتخاب و جستجوی تامین کنندگان کمک می کند:

اول: جستجوی دایرکتوری های شرکت

فهرست و دایرکتوری شرکتها در واقع سایتهایی هستند که شامل نام شرکتها و پروژه‌ها، با اطلاعات دقیق در مورد آنها هستند. به احتمال زیاد چندین فهرست شرکت وجود دارد که شامل شرکت های کشور شما می شود. به آن بروید و شرکت هایی را جستجو کنید که محصولاتی را که در محدوده محصولاتی هستند که می خواهید بفروشید، می فروشند.

دایرکتوری های شرکتی امکان برقراری ارتباط با شرکت ها را از طریق پست الکترونیکی یا تلفن فراهم می کنند و برخی از اطلاعات تماس هر شرکت را در صورت تمایل به طور مستقیم با آنها ارائه می دهند.

دوم: جستجوی شرکت های محلی

اگر فروشگاه شما محصولات خود را در منطقه یا شهر خاصی به فروش می رساند، بهترین تامین کننده مشاغل محلی هستند که در منطقه یا شهر شما فعال هستند. این شرکت ها، از آنجا که در منطقه ای که در آن فروش می کنند واقع شده اند، حمل و نقل از آنها به خریداران آسان تر می شود و برخی از آنها ممکن است خدمات حمل و نقل مستقیم را به مشتریان ارائه دهند.

لیستی از نام و اطلاعات تماس مشاغل محلی ایجاد کنید و از طریق تلفن یا پست با آنها تماس بگیرید یا به دفتر مرکزی آنها بروید و شخصاً با مالک تماس بگیرید. اکثر مشاغل محلی کوچک هستند، بنابراین آنها به احتمال زیاد خوشحال خواهند شد که با شما تجارت کنند و محصولات خود را برای جلب مشتریان جدید و افزایش فروش آنها در اختیار شما قرار دهند.

سوم: جستجو در شبکه های اجتماعی

اکثر تأمین کنندگان و شرکت ها در شبکه های اجتماعی حساب دارند. بنابراین شبکه های اجتماعی مکان ایده آلی برای جستجوی شرکت ها و انتخاب تامین کنندگان است. به ویژه شبکه های اجتماعی اصلی مانند فیس بوک و اینستاگرام. همچنین، جستجو در LinkedIn را فراموش نکنید، که بزرگترین شبکه اجتماعی حرفه ای است، جایی که شرکت ها و پروژه هایی از کشورها و ملیت های مختلف در همه بخش های تجاری فعال هستند. هر محصولی را که به دنبال آن هستید، می توانید بهترین تامین کنندگان عمده فروشی را در آنها پیدا کنید.

راههای یافتن تامین کنندگان

چهارم: درباره وب سایت های رقبا تحقیق کنید

مکان ایده آل برای یافتن و تحقیق درباره تأمین کنندگان فروشگاه شما، وب سایت های رقبا است، زیرا آنها به احتمال زیاد محصولات مشابهی را که شما قصد فروش آنها را دارید، می فروشند و اغلب در یک منطقه فعال هستند. بنابراین، تأمین کنندگانی که محصولات را به رقبای شما عرضه می کنند، انتخاب ایده آل شما هستند.

از رقابت خود برای انتخاب بهترین تامین کنندگان استفاده کنید. بسیاری از فروشگاه های آنلاین عرضه کننده هایی را ارائه می دهند که محصولات خود را در آنجا می فروشند. و همچنین اطلاعات تماس آنها را قرار دهید. وارد وب سایت های رقیب شده و انتخاب تأمین کنندگان مناسب فروشگاه خود را در آنجا آغاز کنید.

لیستی از تأمین کنندگانی که رقبایتان با آنها سر و کار دارند جمع آوری کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید. احتمال زیادی وجود دارد که آنها به شما پاسخ دهند، زیرا آنها با رقبا سر و کار دارند، این بدان معناست که آنها در بازاری که شما در آن می فروشید حضور دارند و محصولات متناسب با فروشگاه آنلاین شما را می فروشند.

پنجم: تکیه بر پیوند بسترهای ارتباطی با تأمین کنندگان

پلتفرم های زیادی وجود دارند که به صاحبان فروشگاه های الکترونیکی اجازه می دهند با تامین کنندگان سراسر جهان ارتباط برقرار کنند، مانند برندهای جهانی. به چنین پلتفرم هایی بروید و درباره آنها تحقیق کنید تا تامین کنندگان مناسب فروشگاه آنلاین خود را انتخاب کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید.

ششم: تحقیق در مورد دیجی‌کالا

وقتی صحبت از تجارت الکترونیک و زنجیره های تامین می شود، یکی از بهترین مراجع، Digikala است. این یک وب سایت تجاری b2b است که به صاحبان فروشگاه ها امکان می دهد انواع محصولات را با قیمت عالی تهیه کرده و در فروشگاه های خود بفروشند. دیجی‌کالا محصولات زیادی دارد که شامل همه دسته های مورد نیاز شما می شود.

جستجو در دیجی‌کالا

دسته های مورد علاقه خود را وارد کرده و صفحات محصول را وارد کنید. در آنجا اطلاعاتی در مورد سازنده یا تامین کننده محصول خواهید یافت. می توانید مستقیماً با او تماس بگیرید و در مورد تهیه محصولات فروشگاه آنلاین خود مذاکره کنید. قیمتها معمولاً با توجه به مقدار سفارش داده شده متفاوت است، هرچه مقدار بیشتر باشد، قیمت بهتر است.

برخی از شرکت ها حتی اجازه سفارشی سازی بسته بندی و لوگو بر روی محصول را می دهند، که راهی عالی برای تمایز محصول شما است.

چگونه بهترین تامین کننده را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین تامین کننده را انتخاب کنیم؟

تعداد زیادی تامین کننده از سراسر جهان در همه زمینه ها و بخش ها وجود دارد. همه تامین کنندگان یکسان نیستند، آنها از نظر اندازه، فهرست محصولات، کیفیت و کارایی متفاوت هستند. و کلاهبرداران و دلالان را فراموش نکنید که سعی می کنند محصولاتی را که اغلب از تأمین کننده دیگری خریداری کرده اند به شما بفروشند و البته آنها را با قیمتی بیشتر از قیمت واقعی خود به شما می فروشند.

در اینجا برخی از عوامل و معیارهای انتخاب تأمین کننده وجود دارد که به شما در انتخاب تامین کنندگان مناسب و اجتناب از کلاهبرداران و دلالان کمک می کند:

1. اندازه کاتالوگ

تامین کنندگان بزرگ دارای کاتالوگ محصولات بزرگ هستند. این به شما امکان می دهد محصولات فروشگاه خود را متنوع کرده و رتبه بندی آن را گسترش دهید. اگر به صفحه تأمین کننده بروید و متوجه شوید که آنها فقط چند محصول را می فروشند، به احتمال زیاد در مقابل یک دلال هستید.

2. حمل و نقل در منطقه مورد نظر

این یکی از مهمترین عوامل در انتخاب تأمین کنندگان است، باید مطمئن شوید که تامین کننده ای که با آن سروکار دارید مزیت حمل و نقل را در منطقه یا کشور موردنظر فراهم می کند. این می تواند در کشور ایران چالش برانگیز باشد، زیرا یافتن تأمین کننده هایی که به کشور یا منطقه شما ارسال می کنند همیشه آسان نیست.

3. ادغام با پلتفرمی که در آن می فروشید

برخی از تأمین کنندگان با ادغام با سیستم عامل های تجارت الکترونیکی مانند WooCommerce، افزودن محصولات خود را برای صاحبان فروشگاه‌ها آسان می کنند. چنین تأمین کنندگان فایل های آماده یا افزونه هایی را ارائه می دهند که اجازه می دهد صدها محصول مستقیماً در عرض چند دقیقه به فروشگاه شما صادر شود.

توصیه می شود تأمین کنندگانی را انتخاب کنید که با پلتفرم تجارت الکترونیکی که در حال کار بر روی آن هستید ادغام شوند، زیرا این امر می تواند مدیریت فروشگاه آنلاین شما را برای شما آسان کرده و زمان و تلاش شما را کاهش دهد.

4. رتبه و شهرت

اگر به دنبال تأمین کنندگان در سایت های تجاری دیگر، مانند دیجی کالا، یا سایت های رقبا هستید، حتماً نظرات آنها را در سایت هایی که می فروشند بررسی کنید. رتبه بندی ها و نظرات به شما در مورد تامین کننده و جدیت و حرفه ای بودن آن در برخورد با مشتریان ایده می دهد.

درباره وب سایت های رقبا تحقیق کنید

ایجاد یک استراتژی برای ارتباط با تامین کنندگان و توزیع کنندگان

بسیاری از تأمین کنندگان اطلاعات تماس خود، از جمله تلفن همراه، آدرس پستی و وب سایت را ارائه می دهند. برخی از تأمین کنندگان نماینده فروش را برای ارتباط با آنها ارائه می دهند. شما باید یک استراتژی روشن برای برقراری ارتباط با تامین کنندگان و توزیع کنندگان داشته باشید. این به شما کمک می کند که در مقابل تامین کننده حرفه ای ظاهر شوید، که به شما کمک می کند معاملات بهتری بگیرید. در هنگام برقراری ارتباط با تأمین کنندگان نکاتی را باید در نظر بگیرید:

اول، به آنها نگویید مبتدی هستید

حتی اگر فروشگاه آنلاین شما جدید است یا تجربه تجارت الکترونیکی ندارید، به تامین کننده اطلاع ندهید. شما باید در مقابل تامین کنندگان حرفه ای و با اعتماد به نفس ظاهر شوید، این باعث می شود در مقابل آنها قابل اعتماد به نظر برسید.

دوم: ماهیت فروشگاه خود را توضیح دهید

خواه از طریق تلفن یا پست با تامین کننده تماس بگیرید، مطمئن شوید که همه چیز را که او باید در مورد فروشگاه آنلاین شما بداند توضیح دهید. انتظار نداشته باشید که تامین کننده وارد فروشگاه شما شود تا خودش را جستجو کند، شما باید تمام اطلاعات مورد نیاز خود را به او بدهید.

سوم: مختصر باشید

اگر از طریق پست با تامین کننده تماس می گیرید، مطمئن شوید که ایمیل های شما مختصر هستند. تأمین کنندگان غالباً ماهانه صدها یا حتی هزاران فرستنده دریافت می کنند و اغلب وقت ندارند نامه ای 2000 کلمه ای بخوانند. مستقیماً وارد موضوع مورد نظر شوید و اطلاعات مورد نظر خود را در کمترین تعداد کلمات ارائه دهید.

چهارم: قالب‌های آماده تهیه کنید

به جای نوشتن یا طراحی ایمیل هر زمان که می خواهید نامه ای را به یک تامین کننده ارسال کنید، بهتر است یک قالب آماده ارسال برای تامین کنندگان داشته باشید. این کار در وقت شما بسیار صرفه جویی می کند و ارتباط با تعداد زیادی از تامین کنندگان را با حداقل تلاش برای شما آسان می کند.

پنجم: درخواست نمونه

برخی از تامین کنندگان حداقل سفارش بالایی از محصولات را که ممکن است به صدها یا حتی هزاران محصول برسد، تحمیل می کنند. در این مورد، ممکن است بخواهید مطمئن شوید که این محصولات برای فروشگاه شما مناسب هستند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

آخرین چیزی که می خواهید این است که مثلاً 300 کفش سفارش دهید تا متوجه شوید مناسب شما نیست یا کیفیت پایینی ندارند. بنابراین در این مورد مطمئن شوید که از تامین کننده سوال می کنید اگر از کیفیت محصولات او مطمئن نیستید تا نمونه ای قبل از خرید مقدار زیادی مورد آزمایش قرار گیرد.

ششم: ارتباط مستقیم با شرکتهای محلی

اگر می خواهید با شرکت های محلی همکاری داشته باشید، بهترین راه ارتباط با آنها از طریق تماس شخصی است. این نباید مشکلی ایجاد کند زیرا این شرکت ها در نزدیک شما واقع شده اند، اغلب در همان شهر شما.

به دفتر مرکزی آن شرکت ها بروید، یا با آنها تماس بگیرید و پیشنهاد دهید که محصولات را به شما عرضه کنند. آنها اغلب از این امر خوشحال خواهند شد، زیرا این امر به آنها یک کانال فروش اضافی برای محصولاتشان می دهد. همچنین فراموش نکنید که در مورد مسائل حمل و نقل، نحوه پرداخت و سیاست بازگشت کالا با آنها صحبت کنید تا همه چیز از ابتدا مشخص شود.

انتخاب تأمین کنندگان مناسب می تواند برای صاحبان فروشگاه های الکترونیکی یک چالش باشد، زیرا مستلزم تحقیق و تجزیه و تحلیل عمیق پرونده های تامین کننده است. و اگر انتخاب اشتباهی انجام دهید، ممکن است طعمه دلالان و کلاهبرداران شوید که محصولات کم ارزش تری را به شما می فروشند، یا محصولات چند برابر قیمت واقعی آنها. هوشمندانه ترین راه حل در این مورد، استخدام یک متخصص تجارت الکترونیک است تا به شما در انتخاب تامین کنندگان معتبر و مناسب با ماهیت فروشگاه آنلاین شما کمک کند.

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها