بسته

5 فاکتور مهم برای انتخاب قالب فروشگاه اینترنتی

5 فاکتور مهم برای انتخاب قالب فروشگاه اینترنتی

 انتخاب قالب فروشگاه اینترنتی

در بحبوحه افزایش قالب های فروشگاه الکترونیکی، انتخاب یک قالب فروشگاهی مناسب در بین آنها تقریباً دشوار است. انتخاب یک قالب مناسب و زیبا میتواند بر فروش شما تاثیر به سزایی داشته باشد و منجر به کاهش و یا افزایش فروش شما شود. گزینه ها و ویژگی های قالب مناسب به عوامل زیادی بستگی دارد، مانند کیفیت طراحی، سفارشی سازی قالب و بسیاری عوامل دیگر. بنابراین چگونه می توانید یک قالب فروشگاه آنلاین را انتخاب کنید که مناسب نیازهای شما باشد؟ آیا بهتر است قالب فروشگاه الکترونیکی آماده را انتخاب کنید یا خودتان آن را طراحی کنید؟

چگونه می توان قالب مناسب برای طراحی سایت فروشگاهی انتخاب کرد؟

هنگام انتخاب الگوی فروشگاه اینترنتی بهینه شده برای نمایش محصولات، مواردی را باید در نظر گرفت. این امر بستگی به نیازهای شما و همچنین می‌بایست متناسب با فروشگاه شما باشد. این عوامل عبارتند از:

انتخاب قالب مناسب فروشگاه الکترونیکی

1. طراحی قالب منحصر به فرد

هنگام انتخاب الگوی فروشگاه اینترنتی، باید برخی ویژگیهای مهم طراحی را در نظر بگیرید، مانند ظاهر کلی، قالب واکنش گرا(Responsive)، سازگاری مرورگر و بهینه سازی شده از نظر SEO. همچنین فایلهای طراحی مانند فایلهای CSS و جاوا اسکریپت باید کم تعداد و کم حجم باشند تا سرعت سایت افت نداشته باشد، برای کاهش حجم فایل های کدنویسی شده میتوان آنها را  minify کرد، که فاقد فضای خالی و کامنت می باشند.

همچنین، یکی از جدی ترین چالش های پیش روی طراحی، سرعت وب سایت در دستگاه های مختلف، به ویژه تلفن های هوشمند است، زیرا این امر باعث می شود بازدیدکنندگان سایت را رها کرده و دوباره به آن باز نگردند.

2. سفارشی سازی متعدد و گزینه ها

گزینه های متعدد و قابل فهم برای سفارشی سازی قالب یکی از مهمترین عوامل موفقیت در انتخاب قالب فروشگاه اینترنتی است. از جمله عناصر مهم سفارشی سازی می توان به موارد زیر اشاره کرد: تغییر فونت و رنگ، افزودن ویجت، افزودن سبک های سفارشی از طریق CSS، افزودن نمادهای سایت و لوگو، چند زبانه بودن، قابلیت کشیدن و رها کردن(Drag & Drop) عناصر آن با یک ساختمان بصری و موارد دیگر.

به عنوان مثال، چند زبانه بودن، مزایای بسیاری مانند دسترسی گسترده به بسیاری از مشتریان را ارائه می دهد و در نتیجه فروش و درآمد را افزایش می دهد. همچنین چند زبانه بودن نسبت به رقبای خود که فقط از زبان مادری استفاده می کنند، مزیتی برای شما ایجاد می کند و این امر SEO سایت شما را نیز بهبود می بخشد، زیرا Google یک موتور جستجو است که به زبان های اصلی کار می کند، و بنابراین چند زبانه بودن به شما اولویت بیشتری نسبت به موتور جستجو می دهد.

همچنین در زمینه سفارشی سازی این امکان وجود دارد که لوگو را در مکان مناسب فروشگاه خود قرار دهید، نام تجاری خود را مشخص کنید و رنگ ها را انتخاب کنید، و این موارد هرچه بیشتر در دسترس باشد، سایت بهتر خواهد بود. این الگو همچنین متمایزتر می شود اگر شامل قرار دادن محصولات در مکان های مناسب، سهولت نمایش، تشخیص شکل صفحه و وجود راه های ساده برای برخورد با الگو مانند روند کشیدن و رها کردن محصولات و ابزارک هایی مانند قیمت باشد. ویجت ها و برندها را برای هر محصول محدود می کند.

3. ادغام با افزونه های مهم

یکی از عوامل متمایز هر قالب حرفه ای، ادغام آن با افزونه های تخصصی و مهم دیگر است. انتخاب قالب فروشگاه آنلاین بدون سازگاری با افزونه های مهم فروشگاه الکترونیکی مانند افزونه معروف WooCommerce، که شامل اکثر قابلیت های مورد نیاز برای ایجاد یک سایت تجارت الکترونیکی حرفه ای است، امکان پذیر نیست. و همچنین ادغام با افزونه های SEO و افزونه های Visual Builders. افزونه های امنیتی، افزونه های پشتیبان و موارد دیگر.

ادغام قالب با افزونه ها

4. حفاظت و امنیت

هنگام انتخاب قالب فروشگاه اینترنتی، باید مطمئن شوید که هیچ گونه آسیب پذیری ندارد و از طریق آن هکرها می توانند به سایت حمله کنند، و اطمینان حاصل کنید که کدهای امنیتی و حفاظتی برای آن وجود دارد. یکی از عواملی که هر الگو را منحصر به فرد می کند، عدم توانایی هرکسی در هک کردن آن یا هک پایگاه داده آن و تزریق هرگونه کد مخرب به آن است.

در اینجا می توانید یک برنامه نویس حرفه ای را از طریق یک سایت های فریلنسری استخدام کنید تا امنیت قالبی را که برای فروشگاه آنلاین خود انتخاب کرده اید را آزمایش کند و به روزرسانی های لازم را با قالب جدید انجام دهد تا از هر گونه حمله به سایت جلوگیری شود.

5. گزینه های پرداخت و حمل و نقل

داشتن چندین روش پرداخت آنلاین، سایت شما را در رتبه سایت های اصلی قرار می دهد. از آنجا که شرکتهای تخصصی در تجارت از راه دور دارای این مزیت هستند، زیرا آنها به دنبال ارائه چندین روش پرداخت آسان و مطمئن هستند، بنابراین شما باید تمام راه های ممکن را برای بازدیدکنندگان خود ارائه دهید تا فروش مورد نظر شما افزایش پیدا کند.

برای اینکه پرداخت امن باشد، رمزگذاری باید برای حفظ امنیت اطلاعات مشتری در دسترس باشد، زیرا سرقت هویت مشتری به معنای خرابی سایت است و صاحب آن را در معرض بسیاری از مسائل قرار می دهد. بنابراین، باید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات حساس ارائه شده توسط هر مشتری در برابر هکرها، که سعی می کنند به اطلاعات کارت اعتباری دسترسی پیدا کنند، محافظت می شود.

در مورد حمل و نقل ، این بخش جدایی ناپذیر از تجارت شما است و یک عامل کلیدی در موفقیت شما است، که در آن مشتری خود محصول شما را آزمایش می کند. به همین دلیل مهم است که افزونه های حمل و نقل در قالب وجود داشته باشد، یا توانایی قالب برای ادغام با افزونه های حمل و نقل مانند ردیابی محموله و موارد دیگر. عدم وجود افزونه های حمل و نقل و تحویل سفارش می تواند تمام تلاش های شما را خراب کند، و هنگامی که شما به طور کامل از آن آگاه نباشید، به ضرر قابل پیش بینی منجر می شود.

 امنیت قالب

در هنگام خرید قالب آماده به 4 عنصر توجه کنید

اگر تصمیم دارید یک الگوی الکترونیکی آماده خریداری کنید، نکات دیگری نیز وجود دارد که علاوه بر برخی عوامل ضروری که در پاراگراف های قبلی ذکر شد، در فرایند انتخاب به شما کمک می کند. از جمله مهمترین عوامل:

1. بازخورد و نظر خریداران

هنگام انتخاب قالب فروشگاه اینترنتی، هرگز نمی توانید از ارزیابی مشتری چشم پوشی کنید، زیرا یک قاعده اساسی است که هنگام خرید یک قالب آماده همیشه باید به آن تکیه کنید. آزمایش با یک الگو باعث می شود به راحتی متوجه شوید که آیا واقعا خاص است یا خیر. علاوه بر این، بازخورد خریداران برای دانستن اینکه آیا هنگام استفاده از قالب مشکلی داشته اند و چگونه برطرف شده است مفید است.

2. نسبت فروش قالب

درصد فروش یکی از مهمترین شاخصهای رواج آن است و بنابراین درصد اعتماد به قالب از طرف مشتریان امری بسیاز مهم است. اما مراقب گسترش سریع یا بازاریابی ویروسی قالب باشید، زیرا توسعه دهندگان برخی از قالب ها از قابلیت های بازاریابی خود برای فروش سریع قالب های خود از طریق رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. این به خاطر این واقعیت است که آنها تعداد زیادی دنبال کننده دارند، بنابراین درصد فروش نشان دهنده واقعیت نیست.

نکات هنگام خرید قالب

3. پشتیبانی مشتری

این عامل یکی از عوامل موثر بر موفقیت هر قالب است. یک قالب، صرف نظر از نوع آن و صرف نظر از قابلیت های تیم توسعه، ممکن است اشکالاتی را در استفاده از خود نشان دهد، چه به دلیل بی تجربگی کاربران، مشکلات مربوط به کدهای برنامه نویسی شده در آن، چه ایرادات مرتبط با افزونه و چه نقص های دیگر.

در اینجا نقش پشتیبانی فنی مطرح می شود تا سعی شود مشکل در اسرع وقت حل شود تا فروشگاه متحمل ضررهای سنگین نشود. بنابراین، ضروری است بدانید که چقدر پشتیبانی و نحوه پاسخگویی عوامل سازنده قالب نسبت به ارائه خدمات به مشتریان چگونه است.

4. تجربه و اعتبار توسعه دهندگان مجری

توسعه دهندگان زیادی هستند که هر بار قالب های جدیدی تولید می کنند و همه آنها در رده ممتاز هستند که توسط بسیاری از مشتریان آزمایش و خریداری شده اند، و بنابراین این توسعه دهندگان به محصولات خود اعتبار و اطمینان دارند.

اما کدام بهتر است: ایجاد یا خرید یک قالب آماده؟

یکی از مهمترین مواردی که شانس خرید مشتریان از فروشگاه های آنلاین را افزایش می دهد این است که شکل و قابلیت های آن فروشگاه ها چگونه است و این همان چیزی است که هنگام طراحی و توسعه قالب فروشگاه اینترنتی یا در صورت تصمیم گیری باید به آن توجه کنید. برای خرید قالب فروشگاهی آماده؛ باید بررسی کنید که اگر ظاهر این قالب برای فروشگاه شما در نگاه اول بازدیدکنندگان شما را تحت تأثیر قرار ندهد، می تواند باعث شود که آنها را برای همیشه از دست بدهید.

همچنین برای قیمت طراحی سایت فروشگاهی به صفحه آن مراجعه کنید.

بنابراین، تصمیم برای انتخاب قالب فروشگاه آنلاین باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد، خواه به ایجاد طرح خود تکیه کنید یا به خرید یک قالب آماده متوسل شوید. فرآیند انتخاب باید منوط به نیازهای پروژه، برنامه های آینده آن و جزئیات مورد نظر شما در طراحی فروشگاه باشد.

بنابراین، بهترین کار این است که یک توسعه دهنده حرفه ای قالب را از طریق یک پلت فرم فریلنسری استخدام کنید، که یک قالب فروشگاه الکترونیکی آماده را برای شما ایجاد می کند، تا بتوانید از طراحی آن با مشخصات مورد نظر خود بهره مند شوید و از هر گونه خطای احتمالی برنامه نویسی اجتناب کنید. مانند آنچه در قالب های آماده یافت می شود. این امر منجر به داشتن طراحی متمایز و منحصر به فرد برای فروشگاه آنلاین شما می شود که شامل همه مواردی است که تجربه مشتری را از روند خرید گرفته تا پرداخت و حمل و نقل تسهیل می کند.

در نهایت، با برخی روش ها می توانید یک سایت تجارت الکترونیکی منحصر به فرد ایجاد کنید و یک قالب فروشگاه الکترونیکی مناسب انتخاب کنید که به شما در افزایش تجارت و افزایش فروش شما کمک می کند. شما فقط باید الگوی مناسب فروشگاه آنلاین خود را از همان ابتدا انتخاب کنید، بنابراین به مشکلی بر نخورید که باعث توقف کار شما شود.

در آخر برای مشاهده قالب های فروشگاهی ناپ کامرس میتوانید به صفحه قالب ناپ کامرس مراجعه کنید.

درصد فروش قالب

خاتمه

اگر فکر می کنید مطالبی که در خصوص انتخاب قالب فروشگاهی ارائه کردیم ابهام داشت یا این که از جامعیت لازم برخوردار نبود می توانید در بخش کامنت ها سوالات و ابهامات خود را برایمان نگارش کنید. در اسرع وقت تمامی کارشناسان حرفه ای و متخصص در ناپ شاپ به سوالات رسیدگی کرده و اطلاعات تکمیلی لازم را در اختیارتان قرار می دهند.

از سوی دیگر توصیه می شود در صورتی که به مشاوره های تکمیلی در این زمینه نیازمند هستید با شماره هایی که در زیر این مقاله در اختیارتان قرار گرفته است تماس برقرار کنید. زیرا که در کوتاه ترین زمان می توانید مهم ترین، جزئی ترین و دقیق ترین اطلاعات را در جهت بهبود هرچه بیشتر روند کارتان دریافت کنید.

از سوی دیگر پیشنهاد می کنیم که اگر نکاتی در ذهن تان است که در خصوص انتخاب قالب فروشگاهی مد نظر قرار می گیرد و ما در این جا بدان نپرداخته ایم در بخش کامنت ها نگارش کنید تا کسانی که این مطلب را می خوانند از آن بهره مند شود.

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها