جستجو
محصولات
    منو بسته

    دیجیتال مارکتینگ در دوران کرونا

    1400/3/24 بازدید: 24 امتیاز: 0 / 5 از 0 نظر نظرات: 0
    دیجیتال مارکتینگ در دوران کرونا

    این روزها با همه گیری بیماری کرونا در جهان، کیفیت و نوع زندگی مردم تغییر کرده و در این مدت تقریبا 1 سال و نیمه از گذشت شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کسب و کار ها دچار تغییرات اساسی شده اند و نوع خرید و فروش کالاها دیگر طبق روال قبل و به شکل سنتی نیست.

    در این دوران بیشتر مردم خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می دهند و دیگر خرید به شکل سنتی رایج نیست بنابراین لزوم یادگیری و پیاده سازی دیجیتال مارکتینگ بسیار بیشتر از قبل شده است.

    به طور کلی هر فرآیندی که شما در آن از ابزارهای دیجیتال (مثل ایمیل، وبسایت، پیامک و...) در جهت تبلیغات، فروش، نظرسنجی یا معرفی محصولات یا خدماتتان به کار ببرید، نوعی از بازاریابی دیجیتال محسوب میشود

    با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، کسب و کار شما، حضور پررنگ مردم در اینترنت را به یک فرصت طلایی برای کسب و کارتان خواهد کرد.

    در این مقاله راهکارهایی برای نجات کسب و کارها و گذر از این روزهای سخت ارائه می‌دهیم. اگر شما هم این دغدغه ها را در مورد کسب و کار و تجارت خود دارید پس حتما با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

      digital-marketing-in-COVID-19

    با شروع ویروس کرونا مردم اوقات بیشتری را در خانه می‌گذرانند و برخلاف گذشته زمان بیشتری را در اینترنت و فضای مجازی سپری می کنند و در نتیجه حضور مجازی ما در تبلیغات آنلاین و شبکه های مجازی اهمیت بیشتری یافته است.

    به نظر می‌رسد که بحران کرونا جهشی ناگهانی به سمت دنیای IT  انجام داده است، دنیایی که در آن دیجیتال مارکتینگ در مرکزیت تمامی تعاملات قرار می ‌گیرد و سازمان ها و افراد را وادار می ‌کند تا با شتاب بیشتری خود را با منحنی تغییرات وفق دهند

    هرگز بازاریابی دیجیتالی را بدون هدف شروع نکنید. اهداف و انتظارات خود را واضح و شفاف تعیین کنید و مسیر خود را با گام ها و کارهای کوچک و هدفمند که شما را به نتایج بزرگی می رسانند، جلو ببرید.

    شروع دیجیتال مارکتینگ 

    برای شروع هر کسب و کاری به صورت آنلاین لازم است تا صفحه ای در شبکه مجازی داشته باشید و یا اگر می خواهید فروش خود را محدود به مشتریانی خاص نکنید و به صورت گسترده تر کار کنید باید وب سایتی برای کسب و کار خود راه اندازی کنید و با استفاده از فروشگاه آنلاین خود محصولات خود را در دسترس تمام مردمان دنیا قرار دهید.

    این روزها که مردم بیشتر از هر زمان دیگری وقت خود را در فضای آنلاین و مخصوصا در رسانه‌ های اجتماعی می ‌گذرانند بنابراین باید از این فرصت ارزشمند بیشترین استفاده را ببریم.

    هرچه سریع تر شروع کنید و شبکه اجتماعی متناسب با کسب و کارتان را انتخاب و با برنامه ریزی و تولید محتوای هدفمند بازاریابی خود را آغاز کنید و مخاطبان خود را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید.

    اگر کسب و کار شما به گونه ای است که امکان دارد مصرف کنندگان خدمات و محصولات شما را در گوگل جستجو کنند، بهتر است کار بر روی سئو وبسایت خود را شروع کنید. به کمک سئو، وب سایت شما در صفحه ‌ها و رتبه‌ های اول نتایج جستجو ظاهر خواهد شد. کسانی که با SEO آشنایی دارند می‌ دانند که رسیدن به SEO مطلوب چیزی نیست که در کوتاه مدت اتفاق بیفتد و به زمان تقریبا زیادی نیاز دارد. در بحران فعلی کرونا بسیاری از رقبای شما کار خود را در این زمینه متوقف کرده ‌اند و این می ‌تواند فرصت بسیار خوبی برای شما باشد تا بازار خود را در پایان کرونا به دست گیرید و به موفقیت برسید.

     digital-marketing-in-COVID-19 

    در بازار پیچیده ی امروزی، صاحب هر تجارت الکترونیکی به دنبال راه های جدیدیست تا تجارتش را گسترش ده.  اگر شما هم یک تجارت آنلاین دارید و به دنبال داشتن سهمی هرچند کوچک از این بازار هستید، نباید از امتحان کردنش بترسید در حقیقت، هرچقدر اعتماد به نفس بالاتر و ایمان بیشتری به کاری که انجام می دهید داشته باشید، عملکرد بهتری در کارتان خواهید داشت و شانس های بیشتری برای انجام دادن دقیق تر چیزی که میخواهید، بدست خواهید آورد.

    مهم ترین وظیفه کسب و کارها جلب توجه مشتریان است تا بتوانند نظر آنها را به سمت خدمات و محصولات خود جلب کنند. یکی از راه های اثربخش و ماندگار در جلب توجه مشتریان ارائه هدیه های جذاب و خوب به مشتریان است. این کار می تواند هم برای جلب مشتریان جدید و هم برای حفظ مشتریان قدیمی مفید و موثر باشد.

    هدیه های تبلیغاتی خلاقانه موضوع داغی هستند که در سال های اخیر توجه مردم و کسب و کارها را به خود جلب کرده اند. در این حوزه، زمینه اصلی افزایش فروش اقلام تبلیغاتی، کاهش قیمت ها است که به یک عادت در این صنعت تبدیل شده است.

    همانطور که می دانید تبلیغات آنلاین مزایای بیشتری نسبت به رسانه های تبلیغاتی سنتی دارد و از طرفی به صاحبان مشاغل این امکان را می دهد تا با کاهش هزینه، پیام های مرتبط و به روزی را به مشتریان شان تحویل دهند.

     

    سخن پایانی

    برای شروع دیجیتال مارکتینگ در ابتدا باید  اهداف خود را به طور واضح مشخص کنید تا بدانید چه مقدار باید برای آن هزینه کنید. در مرحله بعد سعی کنید به این پرسش پاسخ دهید که شما برای چه کسانی این هزینه را در نظر گرفته ‎اید. این امر بسیار مهم است زیرا مخاطبین  مختلف به تاکتیک‎های مختلف در بازاریابی نیاز دارند. اگر شخصیت خریدار خود را درک نکنید، نمی ‎توانید یک استراتژی بازاریابی موثر دیجیتالی ایجاد کنید.

    درج نظر


    شماره تلفن همراه و نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نام
    نام خانوادگی
    امتیاز بدهید (از 1 تا 5) :
    09127857628