دسته بندی
    بسته

    تجارت الکترونیک چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

    تجارت الکترونیک چیست

     

    با شروع در یک سوم پایانی قرن گذشته، اینترنت به تدریج بر جهان ما مسلط شد و اختراعات بشر به آن هجوم آورد تا اینکه سرانجام توانستیم یکی از اولین تعاملات انسانی در تاریخ را تسهیل کنیم. این فرآیند تجارت است. امکان خرید و فروش محصولات با کلیک های ساده بر روی دستگاه های هوشمند از طریق فروشگاه های الکترونیکی در دسترس همگان قرار گرفته است. برای خرید یا فروش هر تعداد محصول، از محصولات سوپرمارکتی گرفته تا ماشین‌های غول‌پیکر، می‌توانید همه این کارها را از طریق چیزی که امروزه تجارت الکترونیک می‌نامیم انجام دهید.

    تولد تجارت الکترونیک

    تجارت الکترونیکی صرفاً به معاملاتی اطلاق می شود که در آن افراد و کسب و کارها محصولات را از طریق اینترنت می فروشند یا می خرند. شرکت های تجارت الکترونیک در اوایل دهه نود شروع به ظهور کردند. در سال 1992، (Book Stacks Unlimited) برای تبدیل شدن به اولین بازار آنلاین تجارت کتاب، ابتدا بر اساس تماس تلفنی راه اندازی شد، سپس در سال 1994 به یک وب سایت تبدیل شد. فقط یک سال بعد، جف بزوس فروشگاه معروف آمازون را راه اندازی کرد و پیر امیدیار با راه اندازی (AuctionWeb) که امروزه به عنوان eBay شناخته می شود، به دنبال او رفت.

    و تنها 3 سال پس از راه اندازی این فروشگاه های الکترونیکی، آنچه که ما اکنون به نام PayPal، یک سیستم پرداخت الکترونیکی می شناسیم، معجزه ای در نظر گرفته شد که حلقه باقی مانده در زنجیره فرآیند خرید الکترونیکی، یعنی فرآیند پرداخت از راه دور را اضافه کرد. ده‌ها وب‌سایت و سرویس جهانی در ابتدای قرن حاضر راه‌اندازی شدند که به تبدیل تجارت الکترونیک به آنچه امروز است کمک کردند.

    عملیات توسعه در زمینه تجارت الکترونیک همچنان ادامه دارد، زیرا صدها وب سایت و خدمات دیگر راه اندازی شده اند که به بهبود تجربه تجارت و خرید کمک می کنند. ناگفته نماند پیشرفت‌هایی که در سایت‌های لیست قبلی رخ داده است، که باعث شده تجارت الکترونیک با فروش بیش از 4 تریلیون دلار تاکنون به یکی از رشد‌ترین حوزه‌ها در جهان تبدیل شود و پیش‌بینی می‌شود از آن فراتر رود. 5 تریلیون تا سال 2022!

    تولد تجارت الکترونیک

    انواع تجارت الکترونیک

    تجارت الکترونیک با توجه به ارتباط بین مشتری و فروشنده به چهار بخش اصلی تقسیم می شود که می توان آنها را به شرح زیر طبقه بندی کرد:

    تجارت به مصرف کننده (B2C): این مدل پرکاربردترین مدل در دنیای تجارت الکترونیک است، زیرا مبتنی بر انجام معاملات تجاری بین مصرف کننده است. به عنوان مثال: هنگامی که یک خریدار یک گوشی را از طریق یک فروشگاه آنلاین خریداری می کند، این یک معامله بین شرکت و مصرف کننده است.

    از شرکت به شرکت (B2B): به رویه خرید و فروش بین شرکت ها و یکدیگر بستگی دارد و معاملات اغلب به صورت مواد خام، تجهیزات یا کالاهای عمده فروشی است. به عنوان مثال: معاملاتی که بین یک تولید کننده و یک عمده فروش انجام می شود.

    Consumer-to-Consumer (C2C): بسیار شبیه به مدل اول است، اما تعاملات بین مصرف کنندگان با یکدیگر است. اکثر فروشگاه های آنلاین بزرگ این امکان را در حال حاضر ارائه می دهند، بنابراین هر کسی می تواند برای یک حساب فروشنده ثبت نام کند و محصولاتی را که می خواهد در حساب خود در فروشگاه آنلاین بفروشد، مشاهده کند.

    Consumer to Business (C2B): این یک مدل سنتی است که در آن یک مصرف کننده به طور معمول خدماتی را به یک کسب و کار ارائه می دهد. به عنوان مثال: زمانی که شرکت شما یکی از خدمات طراحی لوگو الکترونیکی را خریداری می کند، مدل مربوطه (C2B) است.

    در مورد طبقه‌بندی شرکت‌های تجارت الکترونیک بر اساس عرضه محصولات و خدمات، می‌توان انواع آنها را به شرح زیر تقسیم کرد:

    شرکت های فروش کالا: محبوب ترین نوع فروشگاه اینترنتی که کالاهایی مانند پوشاک، مبلمان و مواد غذایی را ارائه می دهد. یعنی بستگی به فروش کالاهای فیزیکی دارد که هنگام خرید برای مصرف کننده ارسال می شود و یکی از معروف ترین نمونه ها فروشگاه آمازون است.

    ارائه دهندگان خدمات: آنها خدمات مورد نظر شما را از طریق اینترنت می فروشند. نمونه بارز این مدل کسب و کار SaaS است که در آن نرم افزار به شکل خدمات اشتراک فروخته می شود و قصد دارد سالانه یا ماهانه پرداخت کند.

    شرکت‌های تولید محصولات دیجیتال: محصولات دیجیتال با کالاهای فیزیکی متفاوت هستند، می‌توانند یک کتاب الکترونیکی، یک برنامه کامپیوتری یا یک دوره آموزشی باشند. به عنوان مثال: ناپ شاپ که تعداد زیادی محصولات دیجیتالی نظیر قالب و افزونه ناپ کامرس را به مشتریان ارائه می دهد، نمونه بارزی از این نوع مثال است.

    انواع تجارت الکترونیک

    مزیت های تجارت الکترونیک چیست؟

    واضح است که بین تجارت الکترونیک و تجارت سنتی تفاوت‌های متعددی وجود دارد که هر کدام برای انجام یک کار شکل متفاوتی به خود می‌گیرند. برای تجارت سنتی، مشتری باید خودش به مغازه برود و هزینه کالای مورد نظر خود را بپردازد. در تجارت الکترونیک، با یک کلیک می توانید محصولات را بدون توجه به اینکه در کجا قرار دارند و در کجا هستند خریداری کنید.

    هر یک از آنها دارای مزایا و معایبی هستند، اما با استفاده از تجارت الکترونیک اکنون می توانید به رشد بی سابقه ای در درصد فروش برسید. همچنین همگام با توسعه و همگام با تغییرات تکنولوژیک است. در تلاش برای ارائه یک تجربه یکپارچه برای مصرف کنندگان به ساده ترین روش، مهمترین ویژگی های آن به شرح زیر است:

    1. سرعت خرید

    تجارت الکترونیک به مصرف کنندگان این امکان را می دهد که از هر کجا و در هر زمان خرید کنند، لازم نیست مصرف کننده برای خرید محصولات خاص به شهر دیگری برود، فقط با چند کلیک می تواند بدون زحمت محصول مورد نظر خود را بدست آورد!

    علاوه بر در دسترس بودن تعداد زیادی از محصولات در دسترس خریداران است. قبلا خریدار امکان خرید محصولات را به جز محصولات تولید داخل نداشت، اما اکنون می توانید از تمام کشورهای دنیا خرید کنید، بنابراین خریدار طیف خوبی از محصولات را در اختیار خواهد داشت.

    2. خرید آسان

    یکی از مزایای تجارت الکترونیک، در دسترس بودن آن در شبانه روز است، برخلاف فروشگاه های سنتی که ساعات کاری مشخصی را رعایت می کنند. علاوه بر این، مصرف‌کننده دیگر تنها به فروشگاه‌های اطرافش محدود نمی‌شود، او می‌تواند هر محصولی را که می‌خواهد خریداری کند، حتی اگر در آن سوی دنیا باشد.

    همچنین فروشگاه های آنلاین برخی از امکانات را ارائه می دهند که در فروشگاه های سنتی وجود ندارد. یکی از مهمترین آنها، قابلیت جستجوی محصولات از طریق نوار جستجو و چشم انداز سریع محصولات در همان صفحه است که از زحمت مصرف کننده برای جستجوی محصولات در فروشگاه های سنتی صرفه جویی می کند.

    3. هزینه های پایین و مقیاس پذیری

    راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیازی به اجاره مکانی برای نمایش محصولات یا صرف هزینه های هنگفت برای تهیه آن از سوی کارآفرین ندارد، بلکه به دلیل نیاز مالی کمتری که نسبت به آن دارد، می تواند فروشگاه اینترنتی خود را با کمترین هزینه در سریع ترین زمان راه اندازی کند. به فروشگاه های سنتی عملیات توسعه نیازی به ایجاد شعب جدید در نقاط دیگر ندارد، اما امکان جهش توسعه به مناطق جغرافیایی دور برای شرکت ها فراهم شده است.

    فروشگاه‌های آنلاین به یک مکان جغرافیایی متصل نیستند، اما می‌توان از هر نقطه‌ای در جهان بازدید کرد، که به معنای سهولت انتشار دیجیتال است. به لطف گسترش بازاریابی الکترونیکی و گسترش رسانه های اجتماعی، گسترش سهم بازار آسان تر شده است. این امر تجارت الکترونیک را در راه اندازی، بهره برداری و گسترش مقرون به صرفه می کند.

    واضح است که تجارت الکترونیک از بسیاری جهات از تجارت سنتی برتری دارد، از صرفه جویی در زمان، تلاش و هزینه گرفته تا ارائه مزایای دیگر مانند: در دسترس بودن کوپن های تخفیف و پیشنهادات بهتر، و پاسخ الکترونیکی را فراموش نمی کنیم. پروژه های تجاری به مکانیزم های بازاریابی درونگرا که نمایانگر بیشتر گرایش های مدرن بازاریابان است.

    مزیت های تجارت الکترونیک چیست؟

    چگونه تجارت الکترونیک را شروع کنیم؟

    یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید

    برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی موفق، باید آموخته ها و تجربیات زیادی را پشت سر بگذارید. دستیابی به سود سریع فقط یک توهم نادرست است. افراد موفق با پیروی از یک نقشه تجاری واضح در تجارت الکترونیک شرکت می کنند که به آنها کمک می کند وارد بازار شوند. دنیای تجارت الکترونیک و کسب سود از آن. در اینجا چند نکته برای کمک به شما وجود دارد:

    1. امکان سنجی پروژه تجارت الکترونیکی خود را مطالعه کنید

    مطالعه امکان سنجی یک مرحله ضروری در شروع هر پروژه است. پروژه ها بر اساس شهود ساخته نمی شوند، بلکه بر اساس تحقیق و جمع آوری اطلاعات لازم در مورد پروژه هستند. با انجام یک مطالعه امکان سنجی خوب، می توانید؛ اطلاع از امکان سنجی پروژه خود و درصد استقبال بازار از ایده پروژه و مطالعه جنبه های مادی و فنی را فراهم آورید.

    ده ها فروشگاه رقیب در خارج از کشور وجود دارد و برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی و به دست آوردن سهمی از بازار باید نکاتی را مشخص کنید که شما را از آن فروشگاه ها متمایز می کند، آیا سریع ترین خدمات ارسال را دارید؟ در مورد اینکه خدمات مشتری خود را بهتر از رقبای خود کنید، چطور؟ به برنامه های وفاداری که می توانید به مشتریان خود اضافه کنید فکر کنید و تا حد امکان سعی کنید چندین محور را پیدا کنید که آنها را از رقبای شما متمایز کند تا حضور خود را در مقابل چشمان مشتریان تقویت کنید و بتوانید آنها را به سمت خود جذب کنید.

    2. یک مدل کسب و کار مناسب اتخاذ کنید

    تجارت الکترونیک مدل های مختلف کسب و کار دارد و برای اینکه بدانید کدام یک برای شما مناسب است، باید بدانید چه خدماتی می توانید ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر صاحب انبار هستید، می توانید به فرم عمده فروشی مراجعه کنید. بنابراین، انواع مدل‌های تجارت الکترونیک بسته به قابلیت‌هایی که دارید متفاوت است.

    اگر می خواهید یک کسب و کار موفق بسازید، ابتدا باید یک برند منحصر به فرد بسازید، برای این کار باید دارایی هایی را برای برند انتخاب کنید که با شخصیت فروشگاه اینترنتی شما در ارتباط است، ابتدا نام را انتخاب کنید و سپس شروع به طراحی هویت بصری کنید.

    3. محصولات مناسب را انتخاب کنید

    آخرین چیزی که هنگام ساخت یک فروشگاه اینترنتی باید به آن فکر کنید این است که سعی کنید دسته بندی ها و محصولات زیادی را به نمایش بگذارید و فکر کنید که آنها سود بیشتری ایجاد می کنند، بنابراین چه چیزی مشتری را به خرید از شما به جای مراجعه به فروشگاه های بزرگ ترغیب می کند. پاسخ این سوال در تعریف یک دسته خاص از محصولات، تشخیص آنها و اطمینان از وجود رقابت منصفانه است، زیرا عدم رقابت ممکن است به معنای عدم وجود بازار باشد!

    حالا بعد از اینکه مدل کسب و کار را مشخص کردید، مرحله انتخاب بازار و محصولاتی که در فروشگاه اینترنتی عرضه می شود فرا می رسد و برای انجام صحیح آن، به دنبال پرفروش ترین محصولات در فروشگاه های دیگر بگردید، هیچ مدرکی وجود ندارد. موفقیت یک محصول خاص بیشتر از وجود فروش واقعی برای آن است. اگر شما تولید یا مالک محصولات خود هستید، می توانید به سراغ مشتریان بالقوه بروید و شروع به جمع آوری نظرات در مورد محصولات خود کنید تا مناسب ترین محصولات برای نمایش در فروشگاه آنلاین را بشناسید.

    چگونه تجارت الکترونیک را شروع کنیم؟

    4. هزینه های راه اندازی فروشگاه اینترنتی را محاسبه کنید

    هزینه‌های راه‌اندازی فروشگاه‌های آنلاین بسته به طرح و مدل کسب‌وکار متفاوت است، اما در نهایت به بودجه شما بستگی دارد، بنابراین قبل از اینکه وارد عملیاتی شوید که هزینه‌های دیگری دارد، ابتدا باید هزینه‌های راه‌اندازی را محاسبه کنید. میانگین هزینه‌های راه‌اندازی فروشگاه آنلاین در سال ۲۰۲۰ بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار است.

    برای دانستن بودجه دقیق مورد نیاز، هزینه های مطالعات امکان سنجی و طراحی هویت بصری را محاسبه کنید. هزینه دامنه و هاست برای فروشگاه شما به مدت یک سال است و فراموش نکنید که حتما گواهی SSL دریافت کرده و هزینه های آن را اضافه کنید اگر طرح هاست و دامنه شما شامل ایمیل و ابزارهای امنیتی حرفه ای نیست. علاوه بر در نظر گرفتن هزینه های برنامه نویس مسئول ایجاد فروشگاه آنلاین، هزینه های نویسنده محتوا و بازاریاب دیجیتال برای فروشگاه شما خواهد بود.

    5. روش های پرداخت مناسب را برای تجارت الکترونیک انتخاب کنید

    اکنون که ایده ای عالی و ظاهری عالی برای برند خود دارید، زمان آن رسیده است که یک گام به عقب بردارید و یک برنامه عملیاتی و بودجه ایجاد کنید. با تعریف برنامه پروژه خود و محاسبه هزینه های ماهانه خود شروع کنید تا زمانی که به نقطه فروش برسید. سپس موارد دیگری مانند: شرکت های تحویل، تعداد کارمندان، تدارکات و بودجه بازاریابی را برنامه ریزی کنید.

    برای اینکه بتوانید سود خود را از تجارت الکترونیک دریافت کنید، ابتدا باید تعیین کنید که چگونه این اتفاق می افتد، آیا با دریافت محصول، امکان پرداخت نقدی به نماینده تحویل کالا را در اختیار مشتری قرار خواهید داد؟ یا به روش های پرداخت الکترونیکی یا ترکیبی از این دو تکیه خواهید کرد؟ در این صورت روش های پرداخت الکترونیکی زیادی وجود دارد و شما باید روش مناسبی را برای مشتریان خود انتخاب کنید.

    می توانید پرداخت را از طریق کارت های الکترونیکی، کیف پول دیجیتال، پرداخت موبایلی و حواله بانکی فعال کنید. در همه موارد، تا حد امکان سعی کنید ساده ترین و گسترده ترین روش های پرداخت را در بین مشتریان خود ارائه دهید، زیرا روش های پرداخت الکترونیکی ممکن است مانعی برای برخی از مشتریان باشد.

    محصولات مناسب را انتخاب کنید

    6. فروشگاه آنلاین خود را ایجاد کنید

    راه‌های مختلفی برای ایجاد فروشگاه‌های الکترونیکی وجود دارد، چه با برنامه‌نویسی کامل آن‌ها یا با تکیه بر پلتفرم‌های تجارت الکترونیک. در حالت اول، شما توانایی کامل این را خواهید داشت که فروشگاه اینترنتی خود را کنترل کنید و آن را هر طور که می خواهید بسازید، البته مدتی طول می کشد.

    در مورد دوم، یعنی تکیه بر پلتفرم‌ها برای ایجاد فروشگاه‌های آنلاین، بهترین گزینه ایجاد سایت در وردپرس و سپس نصب افزونه WooCommerce است که امکان تبدیل سایت به فروشگاه آنلاین را فراهم می‌کند که شامل تمام جنبه‌ها مانند درگاه‌های پرداخت می‌شود، امکان افزودن محصولات خود، ایجاد دسته بندی محصولات و سایر ویژگی ها در آن وجود دارد.

    اما اگر مایل هستید که کار خود را به صورت حرفه ای شروع کنید، می توانید طراحی فروشگاه اینترنتی خود را به متخصصان ناپ شاپ بسپارید تا در اسرع وقت فروشگاه مورد نظر شما را طراحی کنند.

    برای اینکار کافیست به صفحه طراحی فروشگاه اینترنتی مراجعه نموده و درخواست خود را مطرح نمایید.

    شکی نیست که فرآیند بازاریابی یکی از اصول کسب سود در تجارت الکترونیک است، زیرا یک فروشگاه بی نقص بدون شروع به جذب مشتریان مناسب، چیزی را به شما باز نمی گرداند. راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای مدیریت فروشگاه آنلاین خود مانند یک حرفه‌ای دنبال کنید، مانند بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی با ایجاد یک وبلاگ جذاب برای فروشگاه خود.

    فروشگاه آنلاین خود را ایجاد کنید

    چرا برخی از فروشگاه های آنلاین شکست می خورند؟

    ما همیشه از داستان های موفقیت فروشگاه های موفق الهام می گیریم، اما هیچ کس به فروشگاه های آنلاینی که به دلیل برخی از اشتباهات قابل اجتناب شکست خورده اند نگاه نمی کند. در نکات زیر بارزترین دلایل شکست فروشگاه های الکترونیکی به منظور اجتناب از آنها در طول سفر خود در دنیای تجارت الکترونیک می باشد.

    1. اطلاعات تماس را ارسال نکنید

    یکی از مشکلاتی که بسیاری از صاحبان فروشگاه‌های الکترونیکی با آن مواجه هستند، عدم انتشار اطلاعات ارتباطی واضح در مورد فروشگاه‌های خود است که اعتبار فروشگاه را به خطر می‌اندازد و مشتری را به این سوال وا می‌دارد که در صورت بروز مشکل در سفارشات و یا حتی تردید در انجام آن، چگونه ارتباط برقرار کند؛ و این میتواند دلیلی بر عدم اعتماد آنها نسبت به شما باشد.

    2. انتخاب محصولات اشتباه

    بسیاری از صاحبان مشاغل، هنگام شروع تجارت الکترونیک، بر این باورند که محصولاتی که انتخاب کرده‌اند بهترین هستند، اگرچه ممکن است وضعیت کاملاً برعکس باشد. بنابراین لازم است صاحب کسب و کار شیفته انتخاب های شخصی خود نشود و در همان ابتدا برای یافتن بهترین محصول به تحقیق و بررسی بازار اختصاص دهد.

    علاوه بر این، بسیاری از فروشگاه های الکترونیکی در دام عدم توزیع واضح محصولات بر روی خود می افتند، مانند: سازماندهی نکردن دسته بندی های انتخابی، برای مثال. در مورد نمایش محصولات پوشاک در فروشگاه اینترنتی طبیعی است که آنها را بر اساس تفاوت آنها طبقه بندی کنید، مانند تقسیم بر اساس نام و تقسیم آنها بر اساس گروه سنی مانند (لباس بچه گانه، پوشاک مردانه) بعد از که هر دسته به دسته های کوچکتری تقسیم می شود تا فرآیند جستجوی مشتری تسهیل شود.

    3. رقابت با غول های بازار

    بسیاری از صاحبان فروشگاه های آنلاین در ابتدا هیجان زده می شوند، اما پس از مدتی بدون خبری ناپدید می شوند. بیشتر اوقات این به دلیل تلاش برای نمایش همه دسته بندی محصولات در فروشگاه بدون تمرکز بر یک دسته است. این امر فروشگاه جدید را در رقابت با فروشگاه ها و برندهای شناخته شده قرار می دهد و همانطور که در قسمت ایجاد فروشگاه اینترنتی اشاره کردیم؛ انتخاب دسته های خاص از محصولات و ایجاد فروش معقول در آنها بهتر از تلاش برای نمایش هر چه بیشتر محصولات بدون نتیجه است.

    چرا برخی از فروشگاه های آنلاین شکست می خورند؟

    4. عدم شفافیت

    ایجاد یک فروشگاه آنلاین بدون سیاست بازگشت واضح امکان پذیر نیست، هیچ کس تمایلی به خرید محصولی ندارد که در صورت آسیب دیدن یا آسیب دیدگی، و همچنین هنگام حل بسیاری از مشکلات، قادر به بازگرداندن آن نباشد. ممکن است محصولات را در حین ذخیره سازی و حمل و نقل تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین داشتن یک سیاست بازپرداخت واضح در تجارت الکترونیک جهان مهم است، حتی اگر ضررهایی برای شما به همراه داشته باشد.

    همچنین، کشف کارمزدهای جدید در آخرین مرحله از فرآیند خرید، بزرگ‌ترین دلیلی است که خریداران از خریدهای تجارت الکترونیکی خودداری می‌کنند، زیرا آنها از اینکه فروشگاه با آنها برخورد می‌کند عصبانی هستند. هزینه های حمل و نقل و مالیات های اضافه شده را از قبل در صفحه محصول به مشتریان ارائه دهید. تا از عصبانیت آنها در آخرین لحظات و از دست دادن اکثریت قریب به اتفاق آنها جلوگیری شود.

    5. یک فروشگاه اینترنتی غیر سازگار با موبایل ایجاد کنید

    جامعه بیشتر و بیشتر به سمت استفاده از تلفن همراه می رود تا استفاده از رایانه. این امر به ویژه هنگام ایجاد یک فروشگاه آنلاین صادق است، اگر می خواهید از این مشکل جلوگیری کنید، می توانید یک برنامه نویس استخدام کنید تا فروشگاه شما را نسبت به دستگاه های تلفن همراه واکنش گرا کند و سپس بازدیدهای بیشتری و تجربه بهتری خواهید داشت.

    با وجود اینکه لیست قبلی مهم ترین نقاط شکست فروشگاه های الکترونیکی را شامل می شود، اما دلایل شکست آنها ممکن است به دلایل بسیاری دیگر از جمله: نقص اداری، عدم کیفیت محصول، عدم اطلاع رسانی، اغراق در قیمت ها، عدم بازاریابی خوب باشد. و دلایل دیگر مربوط به نحوه عمل و نحوه مدیریت فروشگاه اینترنتی.

    رقابت با غول های بازار

    سخن پایانی
    اگر قصد ایجاد یک تجارت الکترونیکی را دارید، در این مقاله تمامی مراحل شروع کار را خدمت شما ارائه دادیم.

    اما مهم است که بدانید برای اینکه از بازار متمایز شوید، باید بسیار متفاوت از "معمول" حرکت کنید و دائماً بازار را رصد کنید تا خدماتی را ارائه دهید که ارزش بالایی برای مخاطبان شما داشته باشد.

    ثبت نظرات

    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها