دسته بندی
    بسته

    راه های به دست آوردن مشتریان دائمی پس از خرید

    راه های به دست آوردن مشتریان دائمی پس از خرید

    راه های به دست آوردن مشتریان دائمی پس از خرید

    اصلی ترین خروجی و بازده برای یک کسب و کار میزان فروش آن کسب و کار است. اگر مشتری کافی وجود داشته باشد، حتی شرکت های ضعیف نیزهمچنان می توانند سود کسب کنند. تقریباً برای همه اکثر کسب و کارها، حفظ مشتری نسبت به جذب مشتری جدید بسیار آسان تر و کم هزینه تر است. تحقیقات نشان داده است که افزایش 5 درصدی مشتری می تواند سودآوری شرکت را تا 95 درصد بهبود بخشد!

    مشتریان وفادار ارزش همیشگی برای شما دارند زیرا آنها بارها و بارها از شما خرید می کنند. به همین دلیل جلب اعتماد مشتری و حفظ آن پس از خرید بسیار اهمیت دارد. اما با این وجود، بیشتر کسب و کارها از اهمیت مشتریان وفادار آگاه نیستند و در خدماتی که به آنها ارائه می دهند اصول مشتری مداری آن گونه که باید رعایت نمی کنند. در واقع این کسب و کارها بیشتر انرژی خود را برای جذب مشتری جدید صرف می کنند و از حفظ مشتریان همیشگی خود غافل هستند. که این امر ممکن است باعث از دست دادن مشتریان وفادار آن کسب و کار شود و این یعنی شروع تدریجی شکست آن کسب و کار.

    راه های به دست آوردن مشتریان

    یک مطالعه توسط Mattersight نشان داد که فقط یک تجربه بد مشتری باعث شد تا 70٪ از مصرف کنندگان دیگر از آن برند خرید نکنند. بیشتر این تجربیات بد قابل پیشگیری هستند.

    اما همیشه این مشتریان ناراضی نیستند که ممکن است دیگر از شما خرید نکنند، بلکه کاربرانی که هیچ گله و شکایتی از روند فروش شما ندارند نیز ممکن است به خاطر خدمات بهتر دیگر رقبای شما، دیگر از شما خرید نکنند.

    5 روش حفظ مشتریان 

    روشهای حفظ مشتریان

    1- مشکلات مشتری خود را حل کنید

    مشکلات برای کاربران و مشتریان شما تجربه نا خوشایندی را رقم خواهند زد. از همین رو ارائه راه حل مناسب برای مشکل مشتری احتمالاً مهمترین اقدامی است که شما می توانید برای جلب رضایت مشتری خود انجام دهد
    قبل از خرید مشتری، بایستی به تمامی سوالات مهم مشتریان خود پاسخ بدهید، چرا که ممکن است کاربران پیش از خرید یک سری باورهای غلط نسبت به عملکرد کسب و کار شما داشته باشند که شما با رفع این موارد بتوانید رضایت هر چه بیشتر مشتریان خود را جلب کنید. همچنین می توانید با ایجاد بخش سوالات متداول تعداد قابل توجهی از سوالات پر تکرار کاربران را پاسخ دهید.

    2. چندین راه ارتباطی برای مشتریان ایجاد کنید

    آیا مشتریان ترجیح می دهند برای برقراری ارتباط با شما ایمیل ارسال کنند؟ با تلفن با شما صحبت کنند؟ یا از طریق شبکه های اجتماعی با شما ارتباط داشته باشند؟ امروزه مشتریان از اشکال مختلف ارتباطی برای صحبت با کسب و کارها استفاده می کنند و شما باید این بستر را برای آنها فراهم کنید. هر بار که مشتریان می خواهند سوالی از شما بپرسند یا درباره آخرین مقاله وبلاگ شما بیشتر بدانند، از جانب شما انتظار پاسخ دارند.

    سعی کنید در سریع ترین زمان پاسخ کاربران را بدهید.

    3. بعد از اتمام مراحل خرید برای کاربران ایمیل ارسال کنید 

    ارائه راهنمایی و محتوای ارزشمند به خریداران از طریق ایمیل می تواند به آنها اطمینان دهد که تجارت شما در هر زمان در دسترس است. و حتی می توانید بعد از تحویل محصول از مخاطبان هدف خود بازخورد بگیرید، چرا که آنها بیشتر از شما درباره تجربه مشتری خود می دانند و نقدهای موثری می توانند از نحوه عملکرد شما داشته باشند

    4. مسئولیت کمبودهای خود را بر عهده بگیرید

    اگر با مشکلی مواجه شدید که ارائه خدمات را به تأخیر می اندازد، مشتریان را از قبل مطلع کرده و از ارتباط به موقع آنها اطمینان حاصل کنید تا مشتری خود را از دست ندهید.

    5. احساس مهم بودن به مشتریان بدهید

    اگر به مشتریان این حس را بدهید که مهم هستند، در جلب اعتماد مشتری و همچنین مراجعه بیشتر آنها به شما کمک خواهد کرد.

    اهمیت رضایت مشتری

    چرا رضایت مشتری مهم است؟

    افزایش میزان رضایت مشتری یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت یک کسب و کار است. برای ارتقا استراتژی کسب و کار خود و به روز نگه داشتن انتظارات مشتری، باید دائماً میزان رضایت کاربران خود را بسنجید.

    سخن آخر
    روش های مختلفی برای رضایت و به وجد آوردن مشتریان وجود دارد. اطمینان از حفظ هر چه بهتر مشتریان با راه حل های معنی دار، برقراری ارتباط آزاد، شناخت بهتر مشتریان، ارسال ایمیل های مفید و ایجاد اشتیاق از بهترین روش ها برای اطمینان از لبخند بر لب هر مشتری است. شرکت های بزرگ باید بر روی ایجاد تجربه ای لذت بخش برای مشتریان تمرکز کنند. 

    مطالب اخیر:

    10 علت کاهش خرید در فروشگاه اینترنتی

    تبلیغات همسان چیست؟

    تبلیغات کلیکی (PPC) چیست؟

    ثبت نظرات

    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها