بسته

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

در طول سال هایی که گوگل الگوریتم های جدیدی برای کاربران تدارک می دید بسیاری از مهم ترین تخلف ها از سوی مدیران وبسایت ها به نوعی مهار شد و دیگر نتوانستند از روش های غیر قانونی به سئو وبسایت شان کمک کنند.در این مقاله قرار است که در زمینه الگوریتم پنگوئن گوگل به بیان موضوعاتی بپردازیم تا در خصوص چند و چون آن اطلاعاتی دقیق بدست آورید.

با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که الگوریتم پنگوئن تا چه حد می تواند منجر به ضرر وبسایت های متخلف شود و در نهایت جریمه آن دسته از وبسایت ها سریعاً انجام شود.

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

گوگل با الگوریتم پنگوئن می تواند تمامی وبسایت هایی که از طرق مختلف برای لینک سازی یا دریافت بک لینک اقدام می کنند را مورد جریمه قرار دهد. اگر بخواهیم از ابتدا آغاز کنیم باید بگوییم که برخی از وبسایت ها برای این که روند بهینه سازی وبسایت شان با سرعت بیشتری پیش رود از تکنیک های مختلف سئو کلاه سیاه کمک می گیرند. یکی از این دسته از تکنیک ها خرید بک لینک یا بهره مندی از تکنیک خلاف قانون گوگل یعنی مزرعه لینک است. ( برای آگاهی بیشتر در خصوص تکنیک مزرعه لینک می توانید به مقاله ای با همین عنوان در وبسایت مان مراجعه کنید. )

زمانی که بک لینک های غیر واقعی خریداری می شوند و لینک سازی های غیر قانونی انجام می شود صفحات مختلف وبسایت در کوتاه ترین زمان می تواند سئو بگیرد و در نتایج گوگل در رتبه های خوبی نمایش داده شود. در گذشته شاید این تکنیک ها می توانست برای مدیران وبسایت ها گامی موثر و مثبت محسوب شود اما متاسفانه این روز ها به دلیل الگوریتم های دقیقی که از سوی گوگل تدارک دیده شده است و به دلیل هوشمندی بالایی که ربات های گوگل دارند دیگر نمی تواند ثمر بخش باشد.

الگوریتم پنگوئن گوگل از جمله راهکار هایی است که گوگل می تواند با آن تمام وبسایت های متخلف را مورد شناسایی قرار دهد و برحسب میزان تخلفی که صورت گرفته است آن ها را جریمه کند.

الگوریتم پنگوئن

تاریخچه الگوریتم پنگوئن

حدوداً نزدیک به یک دهه پیش یعنی در سال 2012 گوگل یکی از مهم ترین الگوریتم های خود را به دنیا معرفی کرد. این الگوریتم که در دسته الگوریتم های ضد اسپم محسوب می شود مانعی جدی در مسیر متخلفانی است که لینک سازی های غیر واقعی انجام می دهند و درصدد دور زدن گوگل می باشند.

همچنین بخوانید: آموزش لینک سازی

یکی از سوالاتی که در زمینه این الگوریتم پنگوئن پرسیده می شود موضوع نام گذاری آن است. در واقع این نام از سوی گوگل رسماً مورد تایید قرار گرفته است و هیچ گونه تردیدی در خصوص مقبولیت این نام از سوی گوگل وجود ندارد. اما در این بین نقطه ابهامی که وجود دارد این است که دلیل یا چرایی این نام گذاری چیست. این ابهام نیز به جهت عدم ارائه توضیحات از سوی گوگل است. به همین دلیل تنها چیزی که می دانیم این است که گوگل این الگوریتم را بدون نام معرفی نکرد و نام آن را نیز به شکل رسمی به همه دنیا اعلام کرد.

پس از این که این نام معرفی گردید بسیاری از افراد در زمینه فلسفه نام گذاری آن تئوری هایی دادند که نمی توان آن ها را به عنوان هدف اصلی گوگل معتبر دانست.

الگوریتم پنگوئن یک نوع جریمه نیست بلکه صرفاً الگوریتم گوگل است!

برخی از افراد تصور می کنند که پنگوئن نوعی جریمه است و آن را جریمه پنگوئن می نامند. در حالیکه این تصور کاملاً اشتباه است و نباید پنگوئن را با کلمه جریمه ترکیب کنید. بلکه آن الگورتیم گوگل است و در فواصل زمانی مشخصی برحسب هوشمندی بالایی که ربات ها دارند سراغ وبسایت های مختلف می رود و بعد از بررسی لینک ها سلامت و صحت آن را بررسی می کند. در صورتی که یک وبسایت از راهکار های غیر قانونی برای لینک سازی و گرفتن بک لینک استفاده کرده باشد وبسایت مذکور مورد جریمه گوگل قرار خواهد گرفت.  

آیا پاک کردن لینک های اسپم منجر به عدم جریمه وبسایت می شود؟

از زمانی که الگوریتم پنگوئن معرفی گردید دیگر در سرچ کنسول وبسایت هایی که مورد جریمه گوگل واقع می شوند اطلاع رسانی نمی شود. به همین دلیل برخی از وبسایت ها برای این که از جریمه شدن توسط گوگل براساس الگوریتم پنگوئن مصون باشند به حذف لینک های غیر واقعی می پردازند.

در این موارد توصیه می شود که به موازات انجام این اقدام یعنی از بین بردن تاثیر لینک های بی اساس، می توانید از لینک های واقعی و مثبت بهره مند شوید. با این اقدامات در نهایت گوگل به شما اعتماد خواهد کرد و احتمالاً میزان جریمه شما چندان آسیبی به رتبه ها و جایگاه وبسایت شما وارد نخواهد آورد.

الگوریتم پنگوئن و بک لینک

برای جلوگیری از جریمه شدن توسط الگوریتم پنگوئن باید چه کار کنیم؟

طبیعی است که باید لینک سازی های غیر قانونی انجام ندهید. به علاوه اینکه محتوای باکیفیت و کاربر پسند تولید کنید. به میزانی که کاربران از متن یا وبسایت شما راضی باشند به همان میزان میتوانید اعتماد گوگل را نیز جلب کنید تا بتوانید در طول مدتی مشخص رتبه هایی که می خواهید را به دست آورید.

بعد از جریمه وبسایت و از دست دادن رتبه ها چکار کنیم؟ 

بسیاری از مدیران وبسایت هایی که در اثر تخلف از سوی گوگل جریمه شده اند و رتبه های خود را از دست دادند به فکر این هستند که چکار کنند تا سیر صعودی فعالیت هایشان ادامه دار باشد. واقعیت این است که در این موضوع باید موضوعات مختلف را مد نظر قرار دهید. مثلاً اگر تکنیک های خود را در جهت لینک سازی به شکل غیر قانونی و غیر اصولی انجام می دهید طبیعی است که روند جریمه های گوگل ادامه دار باشد. بنابراین نباید توقع داشته باشید که به جایگاه قبلی خود برگردید. به نوعی گوگل در این مساله روی وبسایت شما حساس شده است و به اصطلاح شما باید مجدداً برادری تان را به گوگل اثبات کنید تا آن نیز بتواند به شما اعتماد کند. در غیر اینصورت هر روز رتبه هایتان بدتر از دیروز و روند فعالیت هایتان نزولی خواهد بود.

از سوی دیگر نیز شما باید تمامی لینک های اسپم را به طور کامل از وبسایت تان پاک کند. اگر همچنان وضعیت وبسایت تان به درستی پیش نمی رود احتمالا بخشی از این لینک های اسپم باقی مانده اند که باعث اختلال در روند رشد وبسایت تان می شوند.

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

خاتمه

در بخش های مختلف و مجزایی که به موضوع الگوریتم پنگوئن اختصاص دادیم مهم ترین مباحث و سوالاتی که در زمینه این الگوریتم مطرح می شود را آورده ایم. در واقع روشن گردید که این الگوریتم تا چه حد می تواند در شناسایی وبسایت های متخلف دقیق عمل کند و گوگل را از این مساله آگاه کند.

بسیاری از افراد تصور می کنند که بعد از جریمه شدن بر اساس الگوریتم پنگوئن دیگر نمی توانند رتبه های خوبی را در نتایج گوگل داشته باشند. اما مدیران وبسایت ها و متخصصین در این حوزه توصیه می کنند که می توانید با دریافت بک لینک ها و لینک سازی های واقعی و ثمر بخش این روند را جبران کنید تا گوگل و الگوریتم پنگوئن نسبت به شما امیدوار و خوش بین شود.

در صورت نیاز می توانید که سوال هایتان را در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها