در حال بارگزاری ...
بسته
  • ناپ شاپ
  • بلاگ
  • چرا در فروشگاه‌ اینترنتی خود به ارتباط تلفنی با مشتریان نیاز داریم؟

چرا در فروشگاه‌ اینترنتی خود به ارتباط تلفنی با مشتریان نیاز داریم؟

چرا در فروشگاه‌ اینترنتی خود به ارتباط تلفنی با مشتریان نیاز داریم؟

ارتباط با مشتریان و درک نیاز آنها مهم ترین بخش هر کسب و کار است، بخشی که می تواند باعث موفقیت روز افزون و یا شکست شما شود. درک نیاز و ارتباط بهتر با مشتریان می تواند این فرصت را به کسب و کار بدهد و بهتر از دیگر کسب وکارها خود را با شرایط روز وفق داده و نیازهای مشتریان را درک نماید!

این روزها بیشتر کسب و کارهای فروشگاهی مانند یک فروشنده بی مسئولیت فقط به فکر سود کردن و فروش خود هستند و مسولیتی را در قبال مشتریان به عهده نمی گیرند و همچنین از ارائه راهنمایی و آموزش های لازم نیز یا ناتوانند و یا علاقه ای ندارند بنابراین اگر شما مانند یک فروشنده واقعی و حرفه ای رفتار کنید شانس بسیار زیادی برای تبدیل بازدیکنندگانتان به خریداران دارید.

در این پست در مورد اهمیت سامانه ارتباط تلفنی در خرید مشتریان صحبت می کنیم.

با ما همراه باشید...

Telephone communication with customers

قطعا در فروشگاه اینترنتی خود دیده اید که بسیاری از مشتریانی که قصد خرید محصولی را دارند به سایت شما سر می زندد اما بدون خرید کالا از فروشگاه شما خارج می ‌شوند و دیگر هم برنمی‌گردند. قانع کردن مشتریان به خرید کار بسیار سختی است اما اگر تجربه کاربری خوبی برای آن به وجود بیاورید قطعا به مشتریان دائمی شما تبدیل می شوند.

 

تاثیر سامانه ارتباط تلفنی در خرید مشتریان

مشتریان قبل از خرید هر محصولی درباره آن تحقیق می کنند و ویژگی های آن را پیدا می کنند و آن محصول را در فروشگاه شما و سایر فروشگاه های آنلاین مقایسه می کنند. نکته حساسی که اینجا وجود دارد این است که بسیاری از مشتریان در این مرحله مردد شده و در قیف فروش گیر می کنند و قادر به تصمیم‌گیری نیستند. اگر این حالت زیاد طول بکشد، ممکن است مشتری از خرید منصرف شود.

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته یکی از دلایل عدم خرید و تردید مشتریان از فروشگاه ‌های اینترنتی، نبودن شماره تلفن ثابت و نشانی مشخص آن فروشنده در وب سایت است. حتی برخی فروشگاه ‌های اینترنتی برای سهولت ارتباط، یک شماره موبایل قرار داده اند، اما این یک حسن ناخوشایند است و برای مشتری حس نا امنی ایجاد می کند زیرا این روزها تعداد فروشگاه های آنلاینی که پول را دریافت می کنند و کالایی ارسال نمی کنند کم نیستند بنابراین مشتریان قبل از تکمیل خرید خود باید مطمئن شوند که از فروشگاه معتبری خرید می کنند.

مدیران بسیاری از فروشگاه ‌های آنلاین به این موضوع ساده کم توجه هستند و خبر ندارند چه تعداد مشتری را در این مرحله مهم از دست می دهند بنابراین توصیه ناپ شاپ به شما این است که در قسمت فوتر یا هدر سایت و یا اطلاعات شرکتتان حتما یک شماره تلفن ثابت قرار دهید.

Telephone communication with customers

بسیاری از مشتریان علاقه مندند تا قبل از تکمیل خرید خود با شرکت تماس بگیرند، با کارشناسان صحبت کنند و در مورد فرایند خرید و نحوه ارسال آن ویا اگر محصول قابل دانلود است در مورد نحوه دانلود آن سوالاتی را بپرسند و از جزییات دیگر با خبر شوند.

 شاید برایتان جالب باشد، شنیدن یک پیام خوشامد گویی و اتصال به یک سامانه گویا در همان لحظات اول تماس، یک اعتماد اولیه را در ذهن مشتری ایجاد می کند، زیرا این پیام به مغز او مخابره می شود که با یک شرکت یا سازمان کاری طرف است نه یک شخص. ضمن اینکه اگر داخلی ها و منوهای آن سامانه بدرستی طراحی شده باشد، مشتری به راحتی به شخص مورد نظر خود یا همان کارشناس فروش مربوطه وصل می شود. در این شرایط حتی اگر خطوط کارشناسان مشغول باشد، مشتری متوجه می شود که می تواند کمی در صف انتظار بماند تا تماس به او وصل شود.

Telephone communication with customers

پس از این که مشتریان از خریدی که قرار است بکنند مطمئن می شوند و اطلاعاتی که لازم دارند را به دست آوردند، خرید خود را تکمیل می کنند و محصول مورد نظر را خریداری می کنند. در این مرحله مشتری دیگر پیگیر خرید خود است و یا برای کسب اعتماد و اطمینان بیشتر دوست دارد باز هم با کارشناسان و تیم فروش صحبت کند.

در صنعت تجارت الکترونیک، ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان حرف اول و آخر را می زند. بهترین فروشگاه اینترنتی را هم که راه اندازی کنید، کافی است مشتری قدیمتان یک بار از خدمات مشتریان و پشتیبانی شما ناراضی باشد. در اکثر موارد، اولین تجربه بد می تواند آخرین تجربه مشتری در فروشگاه اینترنتی شما باشد.

طبق آمار تعداد بسیار زیادی از مشتریان پس از یک تجربه منفی در زمینه خدمات مشتریان دیگر حاضر به خرید از آن فروشگاه اینترنتی نیستند. زیرا وقتی کیفیت خدمات مشتریان زیر سؤال برود، کل اعتبار آن فروشگاه زیر سؤال می رود و احساس اعتماد مشتری خدشه دار می شود.

Telephone communication with customers

برای ایجاد خدمات فروش خوب و عالی برای مشتریانتان، باید در زمان های اوج کاری نظیر مناسبت ها، روزهای پایانی سال و … کانال ارتباطی مطمئن و باکیفیت میان مشتریان و فروشگاه اینترنتیتان به وجود آورید و با مشتریان خود در ارتباط باشید.

از کارشناسان خبره در پاسخگویی به سوالات مشتریان استفاده کنید و تحت هر شرایطی با احترام و با ادب با مشتریانتان برخورد کنید.

تیم فروش و کارشناسان شما باید این امکان را به مشتریان شما بدهند تا هر زمان که خواست وضعیت سفارش خود را پیگیری نمایند. یکی از گزینه های مهم و تاثیرگذار در ارائه خدمات پشتیبانی بهتر و در نتیجه حفظ مشتریان و تکرار خرید آنهاست.

 

نوشته شده توسط: فاطمه چراغعلی

 

مطالب اخیر

 چگونه سایت خود را پربازدید کنیم؟

ترفندهایی برای افزایش فروش اینترنتی

آیا دامنه وبسایت حتما باید .com باشد؟

چگونه مشتریان خود را از دست ندهیم

اصول طراحی صفحه اول یک سایت چیست؟

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها