فهرست مطلب
- انواع تکنیکهای پربازدید کردن سایت
- 1. تولیدمحتوای کاربرپسند:
- 2. مارکتینگ یا بازاریابی صحیح و اصولی:
- 3. سئو و بهینهسازی وبسایت برطبق آخرین الگوریتمهای گوگل:
- 4. تولید محتواهای تصویری متنوع و جذاب:
- 5. استفاده از شبکههای اجتماعی به عنوان مکمل وبسایتها:
- 6. آپدیت یا بروزرسانیهای مداوم و در فواصل زمانی کوتاه:
- 7. تلاش کنید که محتوایتان با عنوان اصلی در ارتباط کامل باشد:
- 8- ارسال ایمیل خبرنامه
- کلام پایانی
یکی از مهمترین اقداماتی که باید برای سایتها انجام شود، به کارگیری تکنیکهای مختلف با هدف افزایش بازدید توسط کاربران واقعی است. تکنیکها و روشهای مختلفی در جهت افزایش بازدید وجود دارد که باید در کنار هم و به موازات هم به کار گرفته شوند تا نتایج مثبتی حاصل گردد.
طبیعتاً وبسایتهایی که با اهداف کسب و کار و درآمدزایی فعالیت میکنند باید میزان بازدیدهایشان افزایش داشته باشد تا در نهایت از میان تمامی کاربران و بازدیدکنندگان، مشتریان جذب محصولات و خدمات وبسایت گردند. بنابراین، یکی از دلایلی که برای افزایش بازدید وبسایت دنبال میشود افزایش میزان فروش و تعداد مشتریان است. حال در ادامه قرار است که به این پرسش پاسخ دهیم: چگونه سایت خود را پر بازدید کنیم؟
این سوال از مهمترین و اصلیترین پرسشهایی است که افراد دارای وبسایت جدید و سئوکاران در پی پاسخ آن هستند. قطعاً یکی از راهکارهای اصلی در جهت جذب بازدیدکننده از وبسایت این است که محتواهایی با کیفیت و کاربرپسند را تولید کنید. محتواها انواع مختلفی دارند که مهمترین آنها محتواهای متنی هستند. در خلال محتوای متنی که درج میشود باید ویدئوها و عکسهایی درج گردد که به عنوان مکمل متن قرار گیرد و نظر کاربران را جلب کند.
حتما بخوانید: طراحی فروشگاه اینترنتی
در این پست روشهای کلیدی و اصلی برای افزایش بازدید سایت را به شما معرفی میکنیم. با ما همراه باشید...
انواع تکنیکهای پربازدید کردن سایت
در این بخش در خصوص انواع تکنیکهایی که در زمینه افزایش بازدید سایت کاربرد دارد، مطالبی را مطرح خواهیم ساخت.
1. تولیدمحتوای کاربرپسند:
محتواهایی که تولید میشوند باید کیفیت لازم را داشته باشند تا توجه کاربر را جلب کنند. یکی از عناصری که در کیفیت محتواها نقش دارد جامعیت یا کامل بودن محتوا است. تلاش کنید مطالبی که در خصوص موضوع خاصی نگارش میکنید، جامع باشد و تمامی نکات ضروری در خصوص آن موضوع در بخشهای مختلف به کاربر ارائه شود. در این شرایط کاربر برای مراجعه به سایر وبسایتها احساس نیاز نمیکند و در همان سایت شما باقی خواهند ماند.
انتخاب درست و هوشمندانه کلمات کلیدی در طول متن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین پیش از آنکه شروع به نگارش کنید ابتدا کلمات کلیدی مختلف را مورد بررسی قرار دهید و نوع مقالات رقبای خود را نیز ارزیابی کنید. با این اقدام روند مقالهنویسی و تولیدمحتوای شما با موفقیت بیشتری همراه خواهد شد. برای مثال عناوینی که برای محتواهای خود انتخاب میکنید، جذابیت داشته باشد. جذابیت و پرسرچ بودن یک عنوان سبب میشود که شما در روند بازدید گرفتن به نتایج مثبتی دست پیدا کنید.
2. مارکتینگ یا بازاریابی صحیح و اصولی:
برای آن که وبسایتتان مورد توجه قرار گیرد و کاربرانی که از فعالیتهای شما اطلاعاتی ندارند، آگاه شوند باید روند تبلیغات یا مارکتینگ را به درستی مدیریت کنید. تبلیغ کردن وبسایت و کسب و کارتان سبب میشود که در کوتاهترین زمان میزان بازدید از وبسایت شما افزایش داشته باشد و کاربرانی که روند کار شما را بپسندند، قطعاً در لیست بازدیدکنندگان دائمی شما قرار خواهند گرفت.
3. سئو و بهینهسازی وبسایت برطبق آخرین الگوریتمهای گوگل:
مهمترین اقدام این است که وبسایتتان را از جهات مختلف بهینه کنید تا روند رشد آن با سرعت بیشتری پیش رود. از تکنیکهای موثر و نتیجه بخش در سئو و بهینهسازی وبسایت، استفاده از لینکهای داخلی و خارجی مناسب است. اعتبار لینکهایی که در یک مقاله ایجاد میشود از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین نباید در آن تخلف یا تقلب کنید. زیرا که در نهایت به ضرر وبسایتتان تمام خواهد شد و گوگل شما را متخلف شناسایی خواهد کرد.
4. تولید محتواهای تصویری متنوع و جذاب:
زمانی که شما برای وبسایتتان عکسها یا ویدئوهای جذابی تولید میکنید، سبب میشود که کاربران بیشتری نسبت به آن توجه نشان دهند. در نتیجه وبسایت شما احتمالاً بین کاربران مورد تبلیغ واقع خواهد شد. برای مثال خلاقیت شما منجر به تولید محتوایی خواهد شد که برای کاربران حرفهای و کاربلد جذاب خواهد بود و در نهایت بین کاربران دست به دست خواهد شد و این دیده شدن همان هدفی است که صاحبان وبسایتها آن را دنبال میکنند.
5. استفاده از شبکههای اجتماعی به عنوان مکمل وبسایتها:
تلاش کنید که در شبکههای اجتماعی دارای صفحاتی باشید که میتواند به معرفی فعالیت و کسب و کارتان کمک کند. در شبکههای اجتماعی نیز وبسایتتان را تبلیغ کنید و با راهکارهای مختلف در مخاطبین رغبت ایجاد کنید که به وبسایتتان نیز مراجعه کنند. اینستاگرام، لینکدین، توئیتر و کانالهای تلگرامی از مهمترین شبکههایی هستند که این روزها در اختیار شما میباشند تا بتوانید در جهت رشد وبسایتتان از آن ها کمک بگیرید.
6. آپدیت یا بروزرسانیهای مداوم و در فواصل زمانی کوتاه:
یکی از مهمترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید، این است که محتوایی که در گذشته تولید کردهاید و در صفحات مختلف یک وبسایت قرار دادهاید نباید به حال خود رها کنید زیرا که آنها نیازمند بروزرسانی هستند. طبیعی است که روز به روز اطلاعات زیادی در زمینههایی که شما فعالیت میکنید، اضافه میشود و کاربران نیازمند اطلاعات به روز هستند. بنابراین ضروری است که وبسایتتان را در فواصل زمانی کوتاهی آپدیت کنید.
برای مثال تصور کنید که گوگل در زمینه الگوریتمهایی که ارائه میکند دائماً تبصرههایی اضافه میکند و یا این که موضوعات جدیدی را در اختیار وبمسترها قرار میدهد. بنابراین زمانی که شما در زمینه الگوریتمهای مختلف گوگل تولید محتوا میکنید باید در نظر داشته باشید که تکنیکهای جدید و نکات جدیدتر و به روزتر را به محتوای قدیمیتر اضافه کنید.
در این مواد کاربران وبسایت شما را به عنوان وبسایتی خواهند شناخت که به صورت حرفهای و تخصصی و نیز همگام با آخرین آپدیتهای گوگل و اطلاعات جدید مطالب خود را به روزرسانی میکند. در نتیجه احتمال این که کاربران رغبت زیادی نسبت به مطالعه مطالب وبسایت شما داشته باشند، افزایش خواهد داشت.
حتما بخوانید: طراحی سایت با دات نت
7. تلاش کنید که محتوایتان با عنوان اصلی در ارتباط کامل باشد:
قطعاً تمامی محتواهای متنی و یا سایر انواع محتواها که در وبسایتها درج میشود عنوانی دارد که سبب میشود کاربر بر حسب نیازی که دارد وارد وبسایت شده و از مطالب وبسایت شما استفاده کند. بنابراین این توصیه را خواهیم داشت که تم اصلی یا زمینه اصلی مباحثی که در آن خصوص به بحث و بررسی میپردازید با عنوان یا متاتایتل کاملاً منطبق باشد. در غیر اینصورت کاربر در صورتی که مطالب شما را با عنوان در تضاد یا بدون ارتباط بیابد سریعاً از صفحه خارج شده و در آینده نیز دیگر نمیتواند که به وبسایت شما اعتماد کند.
برای مثال تصور کنید شما زمانی که وارد این صفحه از وبسایت ما شدید انتظار دارید که تکنیکهای افزایش بازدید وبسایت را آموزش ببینید. بنابراین در صورتی که با مطالبی در زمینه روشهای بهینهسازی سایت مواجه شوید. قطعاً نمیتوانید پاسخ پرسش خودتان را پیدا کنید. در نتیجه به احتمال خیلی زیاد صفحه را بسته و زمان خود را که در این صفحه صرف کردهاید را بیهوده ارزیابی میکنید. در این موارد نیز اعتماد شما نسبت به این وبسایت از بین رفته و احتمال کمی وجود دارد که در آینده نیز دوباره روی لینک وبسایت ما کلیک کنید. اما در صورتی که پاسخ پرسش شما با این محتوا داده شود و تاکنون توانسته باشید اعتماد و رضایت کافی را در خود احساس کنید. احتمالاً تا اکنون به مطالعه مطالب ما ادامه دادهاید. کاربران تا جایی ادامه میدهند که امید دستیابی به پاسخ پرسششان را داشته باشند بنابراین، تلاش کنید که مطالب ابتدایی رضایتبخش و منطبق با عنوان باشد.
8- ارسال ایمیل خبرنامه
تبلیغ محتوا از طریق خبرنامههای ایمیلی روشی موثر برای افزایش ترافیک وبسایت است. در اینجا چند روش بازاریابی ایمیلی آورده شده است:
- اطلاعات فریبنده از محتوا را در موضوع و در متن ایمیل قرار دهید.
- پیوند یا دکمهای را وارد کنید که مشترکین میتوانند برای خواندن مطالب بیشتر روی آن کلیک کنند.
- مطمئن شوید که ایمیلها برای موبایل مناسب هستند. پیوندها باید به راحتی قابل مشاهده باشند، زیرا 46 درصد از تمام ایمیلهای باز شده در دستگاههای تلفن همراه انجام میشود.
- از تاکتیکهای شخصیسازی با درج نام مشترک استفاده کنید.
- با استفاده از قالبهایی که به خوبی طراحی شدهاند، ایمیل را از نظر بصری جذاب کنید.
- آزمایش A/B انجام دهید تا ببینید کدام نسخه از ایمیلها تعداد بازها و کلیکهای بیشتری دریافت میکنند.
کلام پایانی
اگر میخواهید یک سایت پربازدید داشته باشید، پیشنهاد میکنم حتماً روشهایی که در بالا به شما گفتیم را کامل رعایت کنید. رعایت کردن این نکات باعث میشود که به مرور زمان سایتتان در نتایج اول گوگل دیده شود. بالا بردن بازدیدهای یک وبسایت روشی زمان بر و پروسهای است که چند ماه طول میکشد و نمیتوان یک شبه سایت را پر بازدید کرد. بنابراین، در این راه صبر و حوصله لازم است تا به موفقیتهای بزرگ دست پیدا کنید.