در حال بارگزاری ...
بسته

آموزش کامل راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب

آموزش کامل راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب

تعداد کتابفروشی های آنلاین هر روز در حال افزایش است هرچند تعداد افرادی که به مطالعه علاقه دارند و آن را به عنوان سرگرمی خود در نظر می گیرند به دلیل در دسترس بودن گزینه های جایگزین، رو به کاهش است. امروزه مردم به کتاب های الکترونیکی در وب سایت های مختلف دسترسی دارند و ترجیح می دهند به جای خواندن کتاب های کاغذی، آنها را در قالب pdf بخوانند.
همانطور که دوربین دیجیتال صنعت عکاسی را متحول کرده است، تبلت و کتابخوان کتاب فروشی را متحول کرده است. کتابهای الکترونیکی امروزه بخش عمده ای از صنعت نشر را در بر می گیرند. تنها در ایالات متحده، سالانه 487 میلیون کتاب الکترونیکی با درآمد 3.1 میلیارد دلار فروخته می شود.
اما هنوز هم، افراد کتابخوان در سراسر جهان وجود دارند که کتاب ها بهترین دوستان آنها هستند.
اداره کتابفروشی آنلاین امری سرگرم کننده و سودآور است. شما این فرصت را دارید که یک کسب و کار کم ریسک راه اندازی کنید و از هزینه های بالای اجاره بهای فروشگاه جلوگیری کنید. شما می توانید کتاب ها، سی دی ها، دی وی دی ها و فیلم های آموزشی را به خریداران جهانی بفروشید و پول خوبی کسب کنید.
کتابفروشی های آنلاین می توانند هزینه ها را کاهش دهند و به طور بالقوه به طیف وسیعی از مشتریان دسترسی پیدا کنند.

مراحل ایجاد فروشگاه اینترنتی کتاب

با دنبال کردن این 10 مرحله یک فروشگاه کتاب الکترونیکی راه اندازی کنید:

شما ایده تجاری ایده آل را پیدا کرده اید و اکنون آماده هستید که گام بعدی را بردارید. ما این راهنمای ساده را برای راه اندازی فروشگاه کتاب الکترونیکی شما آماده کرده ایم.

تحقیق

اولین قدم این است که تحقیق کنید، باید دریابید که از کجا می توانید کتابها را به صورت عمده خریداری کنید، توسعه روابط با طیف گسترده ای از توزیع کنندگان یا ناشران به شما این امکان را می دهد که آنها را با نرخ ارزان و عمده خریداری کنید. این به شما امکان می دهد محصولات خود را با قیمت مشخص به مشتریان بفروشید. بخش مهم دیگر تحقیق، آگاهی از نوع رقابت موجود در بازار است.

برای متمایز کردن محصولات خود از سایر بازارها، آگاهی از مدعیان خود و نوع کتابهایی که آنها می فروشند و این که کدام یک از آنها محبوب هستند، ضروری است. هنگام تحقیق در مورد بازار باید دیدگاه مشتری را به کار بگیرید و نکاتی را که شما را به عنوان مشتری جذب می کند یادداشت کنید.

همچنین باید نگاهی به فروشگاه هایی که کم کار می کنند بیاندازید زیرا این کار شما را از اشتباهاتی که منجر به ضرر در کسب و کار شما می شود مطلع می کند. می توانید از شکاف های موجود در بازار برای ورود سریع به بازار استفاده کرده و راههای سودآوری کسب و کار خود را بشناسید.

تمرکز بر یک ژانر خاص

تمرکز بر یک ژانر خاص

افراد از سراسر جهان به کتابفروشی آنلاین شما و همچنین دیگران دسترسی خواهند داشت. شما باید با کسانی که از قبل در بازار استقرار یافته اند رقابت کنید، بنابراین باید در کتابفروشی شما تخصصی وجود داشته باشد که مشتریان را جذب کرده و آنها را وفادار نگه دارد.

شما باید یک موجودی چشمگیر جمع آوری کنید تا به مشتریان اختیار کافی بدهد. برای برجسته شدن در بازار، می توانید روی یک ژانر خاص تمرکز کرده و در فروش آن تخصص داشته باشید. این به شما شانس بیشتری برای ایجاد وفاداری با مشتریان خاصی می دهد که در طول سال مرتباً از آنها سفارش دریافت می کنید. شما می توانید رمان های عاشقانه، ترسناک، درام، کمیک، هیجان انگیز و غیره را انتخاب کنید.

به عنوان مثال، اگر شما رمان عاشقانه می فروشید، کل سایت شما باید بر اساس آن موضوع اختصاص داده شود تا برای مشتریانی که عاشق خواندن رمان های عاشقانه هستند جذاب باشد. شما باید موجودی خود را بر اساس ژانری که انتخاب کرده اید و گروه هدف مربوطه ذخیره کنید. همچنین می توانید کتابها را با هزینه کمتری به کتابخانه های مدارس و دانشگاه ها ارائه دهید، در این صورت نمی توانید بر روی ژانرهای خاص تمرکز کنید و همچنین کتابهایی را که در برنامه درسی مدارس و دانشگاه ها مورد نیاز است، قرار دهید.

خرید دامنه و هاستینگ

فروشگاه شما نیاز به نام دامنه(Domain)، هاست(Host) و وب سایت دارد. نام دامنه باید مربوط به کسب و کار شما باشد و همچنین چیزی باشد که مشتریان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و فوراً توجه آنها را جلب کند. در مورد ارائه دهندگان دامنه و میزبان، شما از نظر انتخاب ممکن کمی سردرگم شوید چرا که گزینه های زیادی برای انتخاب دارید.

شما باید در مقایسه قیمت ها و ویژگی ها برای انتخاب بهترین گزینه محتاط باشید زیرا این امر هزینه های کسب و کار را کاهش می دهد و مطمئن می شوید که فروشگاه آنلاین بدون مشکل کار می کند. یک طراح مجرب وب باید برای طراحی وب سایت با مشخصات دقیق استخدام شود. طراحی وب سایت باید زیبا و جذاب باشد.

جزئیات محصول باید به وضوح همراه با شعار، دیدگاه شرکت و غیره ذکر شود. علاوه بر این، سایت شما باید دارای سبد خرید با رمزگذاری امنیتی 128 بیتی باشد، مشتریان باید در پرداخت های آنلاین در وب سایت احساس امنیت کنند. وب سایت باید دارای تصاویر محصول باشد زیرا مشتریان کتابها را بصورت مجازی و نه به صورت شخصی مشاهده می کنند.

عکسها باید وضوح کتابها را به تصویر بکشند تا مشتریان بتوانند تصمیم بگیرند که آنها را بخرند یا نه، این امر باعث می شود کتابفروشی شما از نظرات منفی برخوردار نشود. باید فهرستی از پرفروش ترین ها در وب سایت بارگذاری شود تا مشتریان از کتاب های محبوب مطلع شوند. وب سایت باید به گونه ای تبلیغ شود که حداکثر به افرادی برسد که بیشتر به محصولات شما نیاز دارند یا تحت گروه های هدف شما قرار می گیرند و خدمات مشتری باید استثنایی باشد.

اطلاعاتی مانند ناشران، سال انتشار باید برای همه کتابهایی که می فروشید در وب سایت موجود باشد. بازخورد نیز باید از طریق رتبه بندی آنلاین از مشتریان گرفته شود و باید بخشی در وب سایت وجود داشته باشد که به شکایات مشتریان در رابطه با خدمات، پرداخت ها و غیره پاسخ دهد.

برنامه ی بازاریابی

برنامه ی بازاریابی

استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند تا با تعداد زیادی از کاربران ارتباط برقرار کنید. شما می توانید از این بستر برای ارتقاء و پاسخگویی به سوالات مشتریان خود استفاده کنید. تبلیغات و محتوای آنلاین نیز می تواند در ارتقاء کتابفروشی شما کمک کند.

برای جذب مشتری باید در طول سال تخفیف داده شود، همچنین اگر کسی علاقه مند به خرید بیش از یک کتاب در یک طاقچه خاص یا نویسنده خاص است، می توانید دو معامله را خریداری کنید و یکی را رایگان دریافت کنید.

طرح کسب و کار

اگر شما تازه وارد بازار هستید، می خواهید سبد خرید را بیابید که فضای کافی برای کار با تخصص فنی محدود در اختیار شما قرار دهد. توسعه یک مدل تجاری مرحله بعدی را تشکیل می دهد- برنامه های عملیاتی، مالی کسب و کار شما و جدول زمانی.

شما نباید همه ژانرها را همزمان راه اندازی کنید و یک دوره آزمایشی را در جدول زمانی خود قرار دهید، هنگامی که مطمئن شدید که ژانرهای خاص بیشتر از بقیه محبوب می شوند، سپس روی آن ژانرهای خاص تمرکز می کنید. می توانید قبل از راه اندازی از مشاوره متخصصان استفاده کنید تا در مورد ماهیت تجارت و بازار ایده ای داشته باشید.

بودجه بندی و حسابداری

بودجه بندی و حسابداری

قبل از شروع باید بودجه ای را تنظیم کنید. حسابداری کسب و کار به شما کمک می کند تا در مورد سود به دست آمده و ضررهای وارده و همچنین عملکرد مالی فروشگاه خود به روز باشید. اگر از دلایل ضرر و زیان و راههای ایجاد درآمد بیشتر آگاه باشید، می توانید سرمایه گذاری های اشتباه و غیر عاقلانه را محدود کنید.

از این رو راه اندازی یک کتابفروشی آنلاین می تواند یک ایده تجاری خوب باشد اگر بتوانید با ارائه تنوع و ویژگی های خاص، کتابفروشی خود را برای مشتریان جذاب کنید. کتابفروشی شما باید دارای حجم عظیمی از کتابهایی باشد که در بازار محبوب و پرطرفدار هستند. همچنین باید شامل کتابهایی باشد که بسیار قدیمی هستند اما محبوب هستند و به راحتی در بازار خرده فروشی در دسترس نیستند. بسته بندی باید مناسب و جذاب باشد، همچنین می تواند نشانک هایی در آنها باشد تا خواندن را راحت تر کند.

همچنین باید از قانونی بودن موثر بر تجارت خود آگاه باشید. اگر بتوانید مراحل ذکر شده در بالا را به طور کامل انجام دهید، صبور باشید و مهارت های مدیریت و نظارت موثر بر تجارت را داشته باشید، قطعاً می توانید صاحب یک کتابفروشی آنلاین محبوب باشید.

خواندن یک عادت بسیار خوب است. از این طریق، دانش عظیمی از منابع مختلف به دست می آورید.

اهمیت سئو برای فروشگاه کتاب آنلاین

قبل از راه اندازی فروشگاه آنلاین کتاب و کار بر روی تبلیغات SEO آن، بیایید دریابیم که آیا واقعاً به تبلیغات SEO نیاز داریم یا خیر. و اگر پاسخ مثبت است، برای چه اهدافی بسیار مهم است. اینجا می رویم.

ما دو دلیل مهم برای نیاز به SEO امروزه و در آینده پیدا کرده ایم.

ایجاد یک نام تجاری شخصی. حضور مداوم در اینترنت، به ویژه هنگام جستجوی محصولات و خدمات مربوط به شرکت شما، به کاربران اجازه می دهد تا بهتر با سازمان شما آشنا شوند. این امر سطح اطمینان و اعتماد مناسب را در شرکت تضمین می کند، که در آینده حضور شما را در بازار خدمات بهبود می بخشد، یا حتی شما را به موقعیت پیشرو در فروش می رساند. هرچه بیشتر یک خریدار بالقوه با نام تجاری شما ملاقات کند، بیشتر احتمال دارد که وقتی صحبت از خرید می شود، به شما اولویت می دهد نه رقبای شما. با گذشت زمان، برندی که ایجاد کرده اید برای خودش کار می کند.

کسب رتبه های برتر در نتایج جستجو. الگوریتم غیرممکن ساده است: هرچه در نتایج جستجو بیشتر باشید، پاسخ و فرصتهای بیشتری برای شرکت دریافت می کند. به طور ناخودآگاه، کاربران موقعیتهای پیشرو در موتورهای جستجو را با سازمانهای پیشرو مرتبط می دانند که باید ترجیح داده شوند و می توان و باید به آنها اعتماد کرد.

اهمیت سئو برای فروشگاه کتاب آنلاین

نحوه کار بر روی بازاریابی فروشگاه آنلاین کتاب

طرح تجاری کتابفروشی آنلاین شما باید شامل استراتژی ارتقاء شبکه باشد. در زیر ترفندهای کلیدی برای اجرای آن آمده است.

روی استراتژی SEO خود کار کنید

اول از همه، شما باید اهداف نهایی را که می خواهید در نتیجه تبلیغ سایت خود به آنها برسید، تعیین کنید. بازار پروژه های مشابه را کاوش کنید، دلیل موفقیت پروژه هایی را که در حال حاضر موقعیت های بالاتری در نتایج جستجو دارند، تعیین کنید. و به وضوح نظارت کنید که هنگام شروع به کار چه تغییراتی رخ می دهد.

لیستی از کلمات کلیدی تهیه کنید

لیست کلمات کلیدی در مورد راه اندازی کتابفروشی آنلاین باید دارای کلیدهایی مانند "خرید آنلاین کتاب" ، "فروشگاه آنلاین کتاب" و غیره باشد. همچنین به میزان پیشرفت خود توجه کنید: در سطح شهر، استان، کشور، یا جهان. این به طور دقیق به مخاطبان مورد نیاز برای موفقیت در کسب و کار شما کمک می کند.

به سایت خود امتیاز دهید

بدون هیچ گونه پشیمانی، محتوای وب سایت خود را به صورت انتقادی ارزیابی کنید: هرچه دقت بیشتری در ارزیابی داشته باشید، کسب و کار شما در آینده موفق تر خواهد شد. منبع اینترنت شما علاوه بر نمایش مستقیم کل محدوده ای که در اختیار دارید، باید حاوی محتوای جالبی باشد که کاربران را مجبور می کند دائماً برای اطلاعات مربوطه بازگردند. سایتهایی که محتوا به طور مرتب در آنها به روز می شود در موتورهای جستجو محبوبیت بیشتری دارند، بنابراین باید برای پر کردن سایت با اطلاعات مفید وقت بگذارید. برنامه نویسان، متا تگ ها را به مقالات، علاوه بر سرفصل ها، اضافه می کنند که اطلاعات مربوط به این صفحات را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهند.

پیگیری تغییرات به طور منظم

هر تغییری که در فروشگاه خود ایجاد می کنید به این ترتیب بر رتبه شما تأثیر می گذارد. به عنوان یک قاعده، تغییرات در عرض دو هفته رخ می دهد، بنابراین پیگیری پیشرفت ها پس از چند روز از لحظه اعمال تغییرات به شما اجازه نمی دهد تصویر کامل را مشاهده کنید.

نکات کاربردی ایجاد فروشگاه اینترنتی کتاب

نکات کاربردی

بیشتر افرادی که نویسندگان کتابهای مختلف هستند به طور جدی علاقه مند به ایجاد یک کتابفروشی آنلاین دارند: با استفاده از بستر آنلاین خودشان، تنظیم سود حاصل از فروش کتابها برای آنها آسان تر است. اما افرادی که خودشان نویسنده نیستند، بلکه فقط توزیع کننده هستند، می توانند یک کتابفروشی آنلاین ایجاد کنند. همچنین کسانی هستند که کتاب های خود را می فروشند و همچنین کتاب های ناشران دیگر. همه اینها به اندازه مورد نظر شرکت بستگی دارد. صرف نظر از این که می خواهید به کدام دسته تعلق داشته باشید، یافتن نکاتی درباره نحوه راه اندازی کتابفروشی مفید است.

یک طرح حرفه ای برای وب سایت خود انتخاب کنید

کتابفروشی آنلاین نه تنها از نظر طراحی، بلکه از نظر سهولت استفاده نیز باید جذاب باشد. مطلوب است که طراحی را با احتیاط و با استفاده از رنگ های آرام بخش انجام دهید تا توجه اصلی خریدار از تمرکز بر انتخاب کتاب منحرف نشود.

به ساختار سایت توجه کنید

محتوای معنایی سایت باید قبل از هر چیز شامل یک کاتالوگ کتاب باشد، که توسط نویسندگان به بخشهای مختلف تقسیم شده است، نوع ادبیات و غیره. جستجو به همان اندازه مهم خواهد بود: این برای آن دسته از کاربرانی است که قبلاً دقیقاً می دانند چه می خواهند خرید برای کسانی که هنوز انتخاب خود را انجام نداده اند، جستجوی پیشرفته مناسب است: به شما این امکان را می دهد که کتابی را بر اساس ژانر، نویسنده، کلمه کلیدی، هزینه و غیره انتخاب کنید. توضیحات کتاب ها، نظرات کاربران و رأی دادن به علاقه بیشتر خریداران.

ایمنی را فراموش نکنید

به محرمانه بودن اطلاعات شخصی کاربران و همچنین امنیت روش های پرداخت توجه کنید: این امر به افزایش اعتماد به نفس در فروشگاه شما کمک می کند.

مشوق ها و پیشنهادات جالب رمز موفقیت شما هستند

تا آنجا که ممکن است سعی کنید در هنگام خرید کالا با هزینه معین، تخفیف های خاصی به مشتریان دائمی ارائه دهید، یا تخفیف دهید. پیشنهادات تبلیغاتی نه تنها به جذب افراد جدید کمک می کند، بلکه کاربران وفادار شما را نیز خوشحال می کند.

با استفاده از خبرنامه اینترنتی رشد کنید

شما به عنوان صاحب یک فروشگاه کتاب آنلاین، آدرس ایمیل خوانندگان خود را در اختیار دارید. از طریق خبرنامه شما ممکن است به طور مرتب آنها را از پیشنهادات تبلیغاتی آینده یا ورودهای جدید مطلع کنید.

نویسنده: امین اصلانپور
مطالب اخیر:
راهنمای کامل راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی بهداشتی
فاوآیکون(Favicon) چیست؟
چگونه از اینفوگرافیک در بازاریابی استفاده کنیم؟
چگونه برای افزایش فروش خود از گیمیفیکیشن استفاده کنیم؟

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها