در حال بارگزاری ...
بسته

0 تا 100 راه اندازی فروشگاه اینترنتی پوشاک

0 تا 100 راه اندازی فروشگاه اینترنتی پوشاک

آیا به مد علاقه دارید؟ ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که اکنون زمان مناسبی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی متناسب با کسب و کار شما است.

در دنیای دیجیتالی امروزه سازندگان فروشگاه های آنلاین مانند NopCommerce، ایجاد یک فروشگاه لباس آنلاین نباید آنقدرها که به نظر می رسد دلهره آور باشد.

حتی ده ها روش مختلف برای ایجاد یک طرح تجاری کامل تجارت الکترونیکی وجود دارد، از طراحی گام به گام لباس خود، تا همکاری با سایر تجار تا شروع خط تولید لباس خود.

در راهنمای امروز، ما شما را در مورد طراحی فروشگاه آنلاین برای همه اقلام، از تی شرت ها گرفته تا لباس شنا و لباس های بوتیک، آشنا می کنیم. علاوه بر این، ما به شما نشان خواهیم داد که برای شروع به سرمایه هنگفت نیاز ندارید.

راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی لباس امروز آسان تر از چیزی است که فکر می کنید! فقط مراحل ساده زیر را دنبال کنید:

نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس- مرحله 1: ایجاد یک طرح تجاری

 ایجاد یک طرح تجاری

اولین قدم در ایجاد هر مشاغل کوچک این است که تصمیم بگیرید به چه کسی بفروشید. بسیار مهم است که تعداد کمی از فروشگاه های آنلاین در تلاش برای جذب همه افراد به طور همزمان رشد کنند. شما باید مخاطبی را پیدا کنید که واقعاً از آنچه می فروشید قدردانی کنند.

ابتدا از خود بپرسید که چرا در ابتدا فروشگاه آنلاین خود را ایجاد کرده اید. آیا نوع خاصی از مد وجود دارد که شما آن را دوست دارید یا از فروش چیزهای ساده مانند تی شرت های سفارشی خوشحال هستید؟ هرچه بیشتر در مورد اهدافی که می خواهید با اهداف فروشگاه تجارت الکترونیک خود به آنها برسید آگاهی بیشتری داشته باشید، انتخاب هدف برای مشتریان بالقوه شما آسان تر خواهد بود.

هنگامی که ایده ای در مورد اینکه می خواهید فروشگاه شما چه افرادی را جذب کند، پیدا کنید، می توانید تصمیم بگیرید که از چه نوع مدل کسب و کاری می خواهید برای فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید. درست مانند سایر فروشگاه های تجارت الکترونیک امروزه، مدل های تجاری زیادی برای دارندگان فروشگاه های لباس آنلاین موجود است.

رایج ترین گزینه ها عبارتند از:

- چاپ بنابر تقاضا

- برش و دوخت سفارشی

- لباس های برچسب خصوصی

- Dropshipping

اجازه دهید هر مدل کسب و کار را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

چاپ برحسب تقاضا

وقتی مشتاق راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی لباس هستید، اما  از قبل تجربه زیادی ندارید، یا بودجه زیادی برای کمک به شما در ایجاد حاشیه سود وجود دارد، این استراتژی برای شما است. چاپ در فروشگاه های تقاضا به شما این امکان را می دهد که بدون نگرانی در مورد پیدا کردن پول زیاد، وارد ساختمان خود شوید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با استفاده از چاپگر جوهر افشان یک طرح را روی کپی خالی چیزهایی مانند تی شرت و کیف چاپ کنید. شروع این استراتژی نسبتاً آسان و ساده است.

ابزارهای زیادی وجود دارد که با ناپ کامرس و دیگر شرکت های طراحی فروشگاه آنلاین ادغام می شوند تا به شما در طراحی یک فروشگاه لباس در صورت تقاضا کمک کند. یکی از گزینه های محبوب Printful است. چاپی طیف گسترده ای از محصولات را ارائه می دهد، از لباس کودک گرفته تا لیوان. ضعف اصلی این استراتژی این است که احتمالاً حاشیه سود کمتری نسبت به زمانی که از یک مدل تجاری نوآورانه تر استفاده می کنید خواهید داشت.

طراحی خط لباس بوتیک

اگر ایده خاصی از لباس های با کیفیت دارید که می خواهید برای فروشگاه آنلاین خود ایجاد کنید و نمی خواهید در مورد طراحی خود به خطر بیفتید، ایجاد لباس های شخصی شما ممکن است راهی باشد. با استفاده از این مدل کسب و کار، شما محصولات خود را طراحی و تولید می کنید، به این معنی که شما آزادی کامل دارید تا مشاغل کوچک خود را تا حد ممکن منحصر به فرد کنید.

متأسفانه از طرف دیگر، کارهای زیادی برای ایجاد نام تجاری لباس از ابتدا تا استفاده از استراتژی چاپ در صورت تقاضا وجود دارد. شما مسئول یافتن تولیدکنندگان و سازندگان مدل و همچنین ردیابی پارچه برای اقلام لباس خود خواهید بود.

فروشگاه برچسب خصوصی

یکی دیگر از گزینه های طرح کسب و کار برای یک صاحب مشاغل که می خواهد یک کسب و کار منحصر به فرد ایجاد کند، بدون کار زیاد، مسیر برچسب خصوصی است. این استراتژی برای تجارت الکترونیک شما در جایی بین استفاده از فرم های چاپ در صورت تقاضا و فرم های برش است. با یک فروشگاه برچسب خصوصی، تولید کننده ای خواهید یافت که لباس های شما را تولید می کند. یک قالب تجاری به شما سفارشی سازی بیشتری نسبت به چاپ در صورت تقاضا می دهد، اما برای طراحی مرحله به مرحله کسب و کار خود نیازی به ایده و پیش زمینه ندارید.

با یک مدل تجاری خصوصی، شما لباس هایی را خریداری می کنید که هیچ برچسبی ندارند و سپس لوگو یا طرح دلخواه خود را به آنها اضافه می کنید. این بدان معناست که شما هنوز باید با مواردی مانند مدیریت موجودی و انجام سفارشات به تنهایی سر و کار داشته باشید. با این حال، شما باید بتوانید با استفاده از استراتژی هایی مانند پلتفرم های تجارت الکترونیک که به شما امکان می دهد لباس ها را به صورت سفارشی خریداری و تمام کنید، کارها را ساده کنید. 

Dropshipping

در نهایت، یک فروشگاه اینترنتی پوشاک dropshipping از نظر سبک شبیه به فرآیند چاپ در صورت تقاضا است. به شما این امکان را می دهد که مستقیماً از طریق عمده فروشان لباس بفروشید. اگر پول زیادی برای راه اندازی فروشگاه آنلاین خود ندارید، Dropshipping یک راه عالی برای پس انداز است. بهترین نکته در مورد این استراتژی این است که نیازی به نگرانی در مورد مواردی مانند خرید پیش فروش موجودی، بسته بندی، حمل و نقل یا ذخیره کالا ندارید. البته، راه اندازی کسب و کار اینترنتی پوشاک از این طریق دارای معایبی است.

به عنوان مثال، شما نمی توانید با کسب و کار جدید خود یک نام تجاری واقعاً منحصر به فرد ایجاد کنید. مهم نیست که چه نوع محصولی را انتخاب می کنید، شما همواره با دهها، اگر نه صدها نفر دیگر که محصولات مشابه شما را می فروشند، رقابت خواهید کرد. از جنبه مثبت، dropshipping همچنین دارای ابزارهای مختلفی است که می توانید با فروشگاه ساز آنلاین خود ادغام کنید تا روند فروش را ساده کنید. به عنوان مثال، می توانید از طریق یک افزونه برای دسترسی مستقیم به مواردی که می خواهید در فروشگاه آنلاین خود بفروشید، استفاده کنید.

این امر ما را به مرحله بعدی راهنمای ما برای ساختن فروشگاه لباس شخصی شما می رساند.

نحوه راه اندازی فروشگاه لباس آنلاین - مرحله 2: فروشگاه ساز خود را بیابید

فروشگاه ساز خود را بیابید

هنگامی که ایده خوبی در مورد اینکه مخاطبان مورد نظر شما چه کسانی هستند و از چه نوع استراتژی برای ایجاد خط تولید لباس خود استفاده می کنید، می توانید کار خود را در ویترین فروشگاه شروع کنید. CMS های زیادی برای صاحبان مشاغل تجارت الکترونیکی موجود است که ابزارهای لازم برای طراحی یک فروشگاه عالی را در اختیار شما قرار می دهد.

با این حال، فروشگاه سازی که انتخاب می کنید بستگی زیادی به مدل تجاری دارد که می خواهید از آن استفاده کنید. نوع فروشگاهی که برای حمل و نقل انتخاب می کنید کاملاً متفاوت از مغازه ای است که می خواهید در صورت طراحی یک خط لباس بوتیک از آن استفاده کنید.

سازندگان فروشگاه های آنلاین به کارآفرینان بالقوه امروزی در صنعت مد، ابزارهای مورد نیاز برای شروع بدون نیاز به یادگیری مواردی مانند کد نویسی و ایجاد وب سایت را می دهند. می توانید فروش آنلاین را با کسری از قیمتی که معمولاً برای احیای هر فروشگاه آنلاین دیگر پرداخت می کنید، شروع کنید. با این حال، شما باید در یک طرح سایت تجارت الکترونیک ثبت نام کنید تا بتوانید پردازنده های پرداخت را به فروشگاه خود متصل کنید که به شما امکان می دهد از طریق کارت های اعتباری به صورت آنلاین پرداخت کنید.

علاوه بر ساده سازی فرآیند ایجاد فروشگاه آنلاین شما، سازندگان فروشگاه آنلاین همچنین از مزایای برخورد با همه عناصر پیچیده پشت وب سایت شما برخوردار هستند که ممکن است نمی دانید چگونه به تنهایی آنها را تشخیص دهید. هنگامی که شروع به فروش می کنید، لازم نیست نگران مواردی مانند ارتقاء امنیت باشید. برخی از سازندگان فروشگاه های آنلاین حتی دارای گواهینامه SSL خود هستند. اینها به شما این امکان را می دهند که ارتباطات بین مرورگر اینترنت مصرف کننده و وب سایت خود را رمزگذاری کنید تا همه معاملات شما ایمن باشند.

کدام فروشگاه ساز اینترنتی را باید انتخاب کنید؟

بنابراین، به کدام فروشگاه ساز باید توجه کرد؟
گزینه های زیادی وجود دارد و انتخاب شما به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله:

- چگونه می خواهید تجارت آنلاین خود را اداره کنید

- چقدر دانش فنی دارید

- به چه ویژگیهایی نیاز دارید (استراتژی بازاریابی ایمیلی، بهینه سازی موتورهای جستجو، گزینه های نام دامنه، گواهینامه های SSL و غیره)

چقدر بودجه باید خرج کنید

ناپ کامرس یکی از محبوب ترین گزینه ها برای هر شرکتی است که فروشگاه آنلاین ایجاد می کند، زیرا انعطاف پذیری و سادگی زیادی را ارائه می دهد. با ناپ کامرس، می توانید کل مدل کسب و کار خود را از ابتدا بسازید و افزونه ها را اضافه کنید تا هر زمان که بخواهید ویژگی های اضافی را در اختیار شما قرار دهد.

با این حال، برای کسانی که به طور خاص به تجارت الکترونیکی علاقه دارند، ناپ کامرس معمولاً انتخاب ترجیحی است، زیرا تمرکز بیشتری بر فروش دارد، در حالی که سیستم مدیریت محتوای وردپرس بیشتر به مواردی مانند سایت های اشتراک و عضویت یا وبلاگ نویسان اختصاص دارد.

Shopify همچنین با افزونه ها و ابزارهایی که به طور خاص برای dropshipping طراحی شده اند ، دسترسی دارد ، بنابراین اگر این مدل کسب و کار را انتخاب کنید ، می توانید فوراً فروشگاه خود را زنده کنید. البته ، لازم نیست بدیهی ترین برنامه را فقط به دلیل محبوبیت آن انتخاب کنید. تعداد زیادی راه حل نرم افزاری برای فروشگاه سازی وجود دارد ، از جمله:

از آنجایی که بسیاری از ابزارهای موجود در بازار امروز دارای یک دوره آزمایشی رایگان هستند که می توانید از آنها برای آزمایش فناوری پیشرفته استفاده کنید، بهترین گزینه شما این است که چند گزینه را امتحان کنید. آزمایش هر سازنده فروشگاه به شما کمک می کند تا ببینید کدام یک از گزینه های رابط را ساده ترین و بصری ترین می دانید و کدام وسیع ترین مجموعه ویژگی ها را در اختیار شما قرار می دهد.

هیچ فروشگاه آنلاین برای همه وجود ندارد، اما همیشه باید چیزی را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد جنبه های منحصر به فرد فروشگاه آنلاین لباس خود را به نمایش بگذارید، بدون اینکه هزینه زیادی برای شما هزینه کند. همچنین یافتن یک فروشگاه ساز که استفاده از آن نسبتاً آسان است بسیار مهم است، زیرا نمی خواهید نگران مواردی مانند یادگیری نحوه کد نویسی در هنگام راه اندازی یک فروشگاه آنلاین جدید باشید.

نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی پوشاک - مرحله 3: طرحی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد

طرحی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد

یکی از موارد پیچیده در مورد انتخاب فروشگاه اینترنتی این است که وقتی برندی را پیدا کردید که می خواهید با آن کار کنید، هنوز نمی توانید تصمیمات سختی بگیرید. در مرحله بعد، باید بفهمید که چه نوع نقشه ای برای فروشگاهی که می خواهید بسازید مناسب تر است.

به طور کلی، می توانید انتظار داشته باشید که مبلغی را که پرداخت می کنید از تعدادی از ارائه دهندگان دریافت کنید. این بدان معناست که هرچه بیشتر هزینه کنید، ویژگی های بیشتری نیز به دست خواهید آورد. مهمتر از همه، برنامه های سطح بالاتر از سازندگان فروشگاه آنلاین اغلب با انتخاب گسترده ای از الگوها و مقدار زیادی فضای ذخیره سازی اضافی ارائه می شود. هنگامی که تجارت شما شروع به رشد و افزودن محصولات بیشتر می کند، این ذخیره سازی مفید خواهد بود.

علاوه بر این، هرچه پهنای باند یا فضای دیسک بیشتری برای مقابله با سایت تجارت الکترونیکی خود داشته باشید، کمتر باید با مسائلی مانند وب سایت کند که می تواند بر SEO شما تأثیر بگذارد، برخورد کنید.

برنامه ای را پیدا کنید که شامل موارد زیر باشد:

بسیاری از الگوهای تجاری فروشگاه اینترنتی: هرچه تعداد الگوهای بیشتری را انتخاب کنید، به احتمال زیاد چیزی را پیدا خواهید کرد که متناسب با نام تجاری شخصی شما باشد. به تصاویر باکیفیت فروشگاه لباس آنلاین خود پایبند باشید و از هر چیزی که بسیار شبیه به رقابت شما باشد اجتناب کنید.

نام دامنه سفارشی: این برای هر مشاغل کوچک ضروری است. نام دامنه سفارشی شما، کسب و کار جدید شما را حرفه ای جلوه می دهد. درعین حال، مشتریان بالقوه را به نام تجاری که ایجاد می کنید جذب می کند.

پشتیبانی برتر: پشتیبانی ممتاز یکی از ویژگی های مشترک بسیاری از فروشگاه های بزرگ فروش اینترنتی لباس است.

دسترسی به افزونه: دسترسی به افزونه ها نحوه دریافت مواردی مانند پشتیبانی SEO برای وب سایت جدید یا بازاریابی ایمیلی برای استراتژی بازاریابی است. این همچنین یک راه مهم برای دسترسی به ابزارهای dropshipping برای مخاطبان موردنظر یا Google Analytics است.

بازیابی سبد رها شده: این جزء استراتژی بازاریابی شما است، اما برای رشد آنلاین خط تولید لباس شما نیز مهم است. شما نمی خواهید مشتریان خود را در آخرین مرحله از دست بدهید. انتخاب طرحی با بازیابی سبد خرید رها شده به شما این امکان را می دهد تا مشتریانی را که ممکن است هنگام تسویه حساب حواسشان پرت شده باشد، بازگردانید.

گواهینامه SSL: این کار از تمام داده هایی که بین مرورگر مشتری شما و فروشگاه آنلاین شما حرکت می کند محافظت و رمزگذاری می کند. این از مشتریان بالقوه شما محافظت می کند و مطمئن می شوید که از خود به عنوان صاحب فروشگاه نیز دفاع خواهید کرد.

نحوه راه اندازی فروشگاه لباس آنلاین - مرحله 4: نام دامنه را انتخاب کنید

نام دامنه را انتخاب کنید

اگر از توصیه های ما در بالا استفاده کرده اید و یک طرح تجارت الکترونیکی را انتخاب کرده اید که دارای نام دامنه سفارشی برای فروشگاه آنلاین لباس شما است، در مرحله بعد در واقع انتخاب آن نام است. این اغلب یک تجربه چالش برانگیز برای هر صاحب مشاغل کوچک است. انتخاب نامی که قبلاً به سادگی تصمیم گیری در مورد کدام عنوان در Google بهترین رتبه را داشت. با این حال، اکنون باید به این فکر کنید که چگونه نام شما با مخاطبان هدف شما صحبت می کند.

چه در حال حمل و نقل یا ساختن تی شرت های خود از ابتدا هستید، یک نام دامنه منحصر به فرد به شرکت شما حس تعیین کننده هویت در اینترنت می بخشد و اطمینان می دهد که می توانید از دیگران متمایز شوید. این نشان می دهد که شما کی هستید و به مشتریان شما کمک می کند تا با آنها ارتباط برقرار کنید.

اگر فروشگاه ساز شما گزینه دسترسی به نام دامنه جدید شما را ندارد، همیشه می توانید از طریق یک شرکت میزبانی دامنه جداگانه برای خرید آدرس خود مراجعه کنید. در حالی که هیچ استراتژی یکسانی برای انتخاب نام برای مشاغل کوچک شما وجود ندارد، برخی از قوانین طلایی وجود دارد که می توانید هنگام ایجاد فروشگاه لباس خود رعایت کنید:

آن را منحصر به فرد کنید: فقط از مدل های بیشمار برندهای دیگر لباس که آنلاین دیده اید کپی نکنید. با انتخاب عنوان مناسب برای فروشگاه آنلاین خود، خود را متمایز کرده و پتانسیل استراتژی بازاریابی خود را افزایش دهید. هرچه بیشتر منحصر به فرد باشید، کار شما به یاد ماندنی تر می شود.

دامنه com. را انتخاب کنید: در حالی که تعداد زیادی TLD (دامنه های سطح بالا) وجود دارد که می توانید برای فروشگاه لباس آنلاین خود انتخاب کنید، com. همیشه بهترین انتخاب است.  این گزینه دامنه بالاترین سطح جذابیت حرفه ای را برای یک تجارت پوشاک آنلاین به شما می دهد.

آن را مختصر و زیبا بنویسید: برای اینکه نام یک شرکت پوشاک تا حد ممکن به یاد ماندنی باشد، باید کوتاه و با تلفطی ساده باشد. از هرگونه املای عجیب و غریب که مشتریان در استفاده از آن با مشکل مواجه می شوند خودداری کنید. مطمئن شوید که نام دامنه شما هنگام تایپ کردن زیاد بلند به نظر نمی رسد.

اگر بتوانید نامی را انتخاب کنید که از سه قانون بالا پیروی می کند و همچنین هویت منحصر به فرد برند لباس شما را نشان می دهد یا نوع لباسی که قصد فروش آن را دارید، در مسیر درستی برای یک زمان تجاری موفق قرار خواهید گرفت.

نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی پوشاک - مرحله 5: قالب فروشگاه خود را انتخاب و سفارشی کنید

قالب فروشگاه خود را انتخاب و سفارشی کنید

انتخاب نام یک کسب و کار می تواند یک تجربه سرگرم کننده باشد، به ویژه هنگامی که طیف وسیعی از همکاران خود را برای بحث در مورد ایده ها دارید. با این حال، برای بسیاری از افرادی که فروشگاه اینترنتی لباس خود را راه اندازی می کنند، هیجان انگیزترین قسمت انتخاب قالب فروشگاه است.

همانطور که در بالا ذکر شد، شما به مجموعه ای از قالب ها دسترسی دارید که می توانید از آنها برای ایجاد یک فروشگاه زیبا و حرفه ای گام به گام استفاده کنید. شگفت زده خواهید شد که استفاده از این قالب ها برای فروشگاه لباس چقدر آسان است، زیرا اغلب آنها برای سفارشی سازی با سازندگان کشیدن و رها کردن همراه هستند.

قالبی که انتخاب می کنید تعیین می کند که تجارت شما چگونه آنلاین خواهد بود و همچنین از چه نوع استراتژی حرفه ای می توانید برای فهرست بندی محصولات و پوشاکی که می فروشید استفاده کنید. از آنجا که انتخاب قالب مناسب برای شرکت شما درست مانند انتخاب لباس کامل است، توصیه می کنیم قبل از تصمیم نهایی چند مورد را امتحان کنید.

همچنین ارزش آن را دارد که مخاطبان موردنظر خود را که قصد دارید با فروشگاه آنلاین خود به آنها دسترسی پیدا کنید، در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که ویترین فروشگاه شما باید بیش از آنکه برای شما و موتورهای جستجو جذاب باشد، باید با مشتری خاصی که می خواهید به او بفروشید صحبت کند.

در اینجا چند گزینه وجود دارد که می توانید برای قالب ها در نظر بگیرید:

 NopCommerce: ناپ کامرس ده ها موضوع دارد که مناسب فروشگاه های مد و لباس است. اگرچه اکثر الگوهای مربوط به مراکز پوشاک ممتاز هستند، اما تعداد انگشت شماری از آنها را می توانید به صورت رایگان پیدا کنید.

BigCommerce: بیگ کامرس به صاحبان مشاغل امکان دسترسی به بیش از 30 قالب را فقط برای خطوط تولید لباس و مشاغل تجاری می دهد. باز هم، اکثر این قالب ها دارای برچسب قیمت برتر هستند. با این حال، گاهی اوقات ارزش آن را دارد که کمی بیشتر هزینه کنید تا بتوانید در طولانی مدت بر مشتریان خود تأثیر بگذارید.

Wordpress: وردپرس یک سازنده وب سایت بسیار انعطاف پذیر است که دارای صدها قالب و تم برای انتخاب است. شما می توانید چندین موضوع را متناسب با استراتژی بازاریابی خود انتخاب کنید، و بسته به بودجه شما، گزینه های ممتاز یا رایگان نیز وجود دارد.

Wix: ویکس انتخاب گسترده ای از بیش از 20 مدل را ارائه می دهد که مخصوص ویترین یک فروشگاه پوشاک است. شما در اینجا طیف وسیعی از گزینه ها را نخواهید داشت، اما آنها برخی از بهترین قالب ها برای هر پلتفرم تجارت الکترونیک هستند.

هنگامی که الگویی را انتخاب کردید که فکر می کنید برای تجارت آنلاین پوشاک شما بهترین است، فراموش نکنید که آن را متناسب با سبک خود انتخاب کنید. پس از همه، شما می خواهید به ظاهر آنلاین خود اهمیت ویژه ای بدهید، به طوری که تأثیر دائمی بر روی مخاطبان هدف خود داشته باشید. نام دامنه شما تنها اولین راه برای سفارشی سازی ظاهر شما به صورت آنلاین است. پس از انتخاب طرح زمینه، می توانید موارد زیر را نیز سفارشی کنید:

- صفحات جدیدی که اقلام مربوط به خط لباس شما را لیست می کنند اضافه کنید

- یک صفحه وبلاگ یا صفحه خبری اضافه کنید تا بتوانید بازدیدکنندگان خود را سرگرم کنید

- پالت رنگ را متناسب با رنگ برند تجاری خود تغییر دهید یا تنظیم کنید

- عناصر موجود در هر صفحه را در وب سایت خود منتقل یا تغییر اندازه دهید

- بخش های مختلف فروشگاه خود را به روز کنید

- دکمه های رسانه های اجتماعی را در فروشگاه خود ادغام کنید

بیشتر اوقات، متوجه خواهید شد که ابزار ایجاد فروشگاه اینترنتی لباس شما مفید خواهد بود. از آنجا که شرکت های پشت این سازندگان درک می کنند که مشتریان آنها به دنبال سادگی هستند، آنها از ابتدا قابلیت استفاده در فناوری را ایجاد کرده اند. این بدان معناست که بسیاری از گزینه های قالب را می توان با استفاده از سفارشی کردن کشیدن و رها کردن تنظیم کرد.

اگر نگران انطباق ویترین آنلاین خود با کسب و کار خود هستید یا نیاز به کمک کمی برای استفاده بیشتر از دارایی آنلاین جدید خود (وب سایت شما) دارید، همیشه می توانید یک متخصص را برای کمک به خود استخدام کنید. طراحان و توسعه دهندگان زیادی وجود دارند که می توانند به طور شبانه روزی با نرخ پایین به فروشگاه شما کمک کنند.

نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی پوشاک - مرحله 6: محصولات خود را لیست کنید

محصولات خود را لیست کنید

اینجاست که همه چیز در کسب و کار کوچک و فروشگاه لباس شما جمع می شود. صفحات محصول شما جایی است که توجه شما را به پوشاکی که برای فروش دارید جلب می کنید. این که آیا از ابتدا خط تولید لباس خود را می سازید یا از الگویی مانند dropshipping یا چاپ بر اساس تقاضا استفاده می کنید ، هنوز باید مطمئن شوید که اقلام فروخته شده در وب سایت شما عالی به نظر می رسند.

خبر خوب این است که درست مانند انتخاب الگو و سفارشی سازی آن با توجه به نیاز خود ، افزودن محصولات به فروشگاه آنلاین شما معمولاً برای اکثر صاحبان مشاغل یک فرایند بسیار ساده است. شما می توانید باطن سازنده وب سایت خود را وارد کرده و مرحله به مرحله محصول را اضافه کنید.

به عنوان مثال، Shopify به شما امکان می دهد با کلیک بر روی دکمه آبی رنگ ویرایشگر فروشگاه خود که "افزودن محصول" است ، یک محصول را اضافه کنید.

به یاد داشته باشید که در مورد توسعه صفحات محصول خود به آنچه مشتریان باید ببینند فکر کنید. به احتمال زیاد آنها در درجه اول به دنبال تصویری با کیفیت بالا هستند که اقلام موردنظر را برای خرید نشان می دهد. با این حال ، شما همچنین باید در نظر بگیرید:

توضیحات محصول: چگونه مزایای محصولات خود را با مشتریان بالقوه خود به اشتراک می گذارید و آنها را مجسم می کنید که پوشیدن لباس های شما چگونه خواهد بود؟

نمایش محصول: تصاویر شما چقدر باید در یک صفحه باشد؟ آیا افزودن ویدئو به گونه ای مفید است که مشتریان شما بتوانند مورد را از همه زوایا ببینند؟ آیا به چند عکس نیاز دارید؟

ناوبری: دسترسی مشتریان به سایر محصولات مرتبط از صفحه محصول چقدر آسان است؟ اقلام صفحات محصول شما چگونه با هم گروه بندی شده اند؟

پرداخت: چگونه مشتریان شما می توانند اقلام مورد نظر خود را به سبد خرید خود اضافه کنند؟ آیا به راحتی می توان اعداد و سایر جنبه های مهم یک مورد را تنظیم کرد؟

جستجو: آیا مشتریان شما می توانند به طور خاص موردی را که می خواهید در وب سایت خود با نام ، رنگ ، مواد یا مارک جستجو کنند؟

نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی پوشاک - مرحله 7: درگاه پرداخت خود را راه اندازی کنید

درگاه پرداخت خود را راه اندازی کنید

پس از اتمام افزودن پوشاک به سایت تجارت الکترونیک خود، هنوز کار خود را تمام نکرده اید. بسیاری از صاحبان مشاغل که فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی می کنند، نگران انتخاب و پیاده سازی درگاه پرداخت تجارت الکترونیک هستند. با این حال، حقیقت این است که اغلب ساده تر از آنچه فکر می کنید است. راه اندازی درگاه پرداخت بسیار شبیه به ایجاد بقیه فروشگاه آنلاین شما است.

برای شروع فروش آنلاین لباس، باید سیستمی در وب سایت خود داشته باشید که به مشتریان اجازه دهد اطلاعات کارت اعتباری و بدهی خود را وارد کنند. شما حتی می توانید همه چیز را ساده نگه دارید و فقط یک دکمه PayPal را به فروشگاه خود اضافه کنید که به جای آن افراد می توانند به این روش بررسی کنند.

اگر Shopify را برای ایجاد کسب و کار پوشاک خود انتخاب کرده اید، می توانید از پردازنده پرداخت داخلی آنها به نام Shopify Payments استفاده کنید. این دستگاه در راستای برند Stripe طراحی شده است، بنابراین می دانید که محیطی کاربرپسند خواهید داشت. علاوه بر این، سازنده Shopify همچنین با ابزارهایی مانند Amazon Pay و Paypal کار می کند.

این فقط Shopify نیست که نحوه پرداخت برای لباس یا فروشگاه تجارت الکترونیکی شما را نیز ساده می کند. اکثر سازندگان وب سایت با ادغام درگاه پرداخت در دسترس هستند. علاوه بر این، اکثر آنها دارای انجمن ها یا صفحات QA هستند که می توانید پاسخ های مورد نیاز خود را در آن پیدا کنید.

به عنوان مثال، در BigCommerce، می توانید طیف وسیعی از راهنماها را پیدا کنید که به شما می گوید چگونه کارهایی مانند راه اندازی مرحله به مرحله پردازنده پرداخت انجام دهید.

اگر برای اولین بار است که یک فروشگاه تجارت الکترونیک ایجاد می کنید، خواندن نظراتی که سایر مشتریان در مورد پردازنده های پرداخت موجود در اختیار شما قرار داده اند، مفید خواهد بود. این به شما کمک می کند تا بفهمید کدام ابزارها بیشترین نتایج را به شما می دهند.

نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی پوشاک - مرحله 8: برای Google آماده شوید

برای Google آماده شوید

اکنون که همه اقلام لباس شما در فروشگاه لباس آنلاین شما ذکر شده است و می دانید در مورد کارت های اعتباری و پرداخت های آنلاین باید چه کار کنید، می توانید اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما می توانند اقلام را به صورت آنلاین پیدا کنند. فروش آنلاین لباس مجبور نیست تجربه پیچیده ای باشد. با این حال، اطمینان از اینکه مشتریان شما برند شما را پیدا کرده و عاشق آن می شوند همیشه آسان نیست.

خوشبختانه، با بهینه سازی فروشگاه خود برای Google و سایر موتورهای جستجو، می توانید کار کوچکی را شروع کنید. بسیاری از فروشگاه های آنلاین از ابزارهای SEO استفاده می کنند. اگر از سیستم مدیریت محتوایی مانند وردپرس برای طراحی فروشگاه خود استفاده می کنید، می توانید ادغام هایی مانند Yoast را برای بررسی SEO اضافه کنید.

بیشتر اوقات، برای شروع باید بر برخی اصول SEO تمرکز کنید، به عنوان مثال:

بهینه سازی کلمات کلیدی: مطمئن شوید که فروشگاه شما با توجه به شرایطی که مخاطبان در جستجوی آن هستند، مانند "تجارت لباس بوتیک" پیدا شود.

درخواست محلی: اطمینان حاصل کنید که می توانید به مشتریان محلی و همچنین خریداران جهانی دسترسی داشته باشید. می توانید این کار را با صفحه کسب و کار من Google انجام دهید.

عملکرد پیشین: بهترین وب سایت های پوشاک باید به طور کامل کار کنند. این بدان معناست که باید اطمینان حاصل کنید که صفحات شما به سرعت بارگیری می شوند و افزونه های زیادی بار آنها را بار نمی کند. همچنین باید مطمئن شوید که سایت شما به گونه ای سازماندهی شده است که به Google اجازه می دهد محتوای شما را به راحتی پیدا کند

پیوند داخلی و خارجی: ابتدا باید مطمئن شوید که صفحات مربوط به وب سایت شما به یکدیگر پیوند دارند. این به Google کمک می کند تا وب سایت شما را هدایت کند. در مرحله بعد، سعی کنید برندهای معتبر دیگر از طریق استراتژی هایی مانند ارسال مهمان و به اشتراک گذاری محتوا با شما ارتباط برقرار کنند.

سهولت استفاده و ناوبری: هرچه استفاده از فروشگاه اینترنتی لباس شما برای مشتریان راحت تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که آنها برای مدت طولانی تری در وب سایت شما حضور داشته باشند. هرچه نرخ پرش شما پایین تر باشد (افرادی که دکمه برگشت را فشار می دهند)، رتبه جستجوی شما بالاتر خواهد بود.

در عین حال، ارزش داشتن یک وبلاگ یا منطقه خبری در وب سایت خود را که می توانید به طور مرتب مطالب جدید را در آن ارسال کنید، به خاطر بسپارید. استراتژی بازاریابی محتوا که برای کسب و کار پوشاک خود انتخاب می کنید از بسیاری جهات به پیشرفت آنلاین شما کمک می کند.

محتوا نه تنها صفحات بیشتری به Google می دهد تا در موتورهای جستجو فهرست شود، بنابراین قدرت دامنه شما را بهبود می بخشد، بلکه به شما کمک می کند تا به فرصت های بیشتری برای رتبه بندی کلمات کلیدی نیز دسترسی پیدا کنید. در عین حال، اگر محتوای ارزشمندی را تولید کنید که نه تنها به پوشاک شما، بلکه به صنعت تجارت الکترونیک که در آن هستید، نیز به مرور بازدیدکنندگان بیشتری را جذب خواهید کرد.

بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی محتوا استراتژی هایی هستند که زمان بردن آنها زمان بر است. با این حال، هنگامی که وب سایت تجارت الکترونیک مشاغل کوچک خود را ایجاد کردید، روی آن کار کنید، خواهید دید که نتایج را بسیار سریعتر مشاهده خواهید کرد.

نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی پوشاک - مرحله 9: فروشگاه پوشاک خود را به صورت آنلاین منتشر و به بازار عرضه کنید

فروشگاه پوشاک خود را به صورت آنلاین منتشر و به بازار عرضه کنید

سرانجام، وقت آن است که فروشگاه پوشاک خود را برای همیشه به زندگی بازگردانید.

قبل از انتشار فروشگاه خود، حتماً از ویژگی پیش نمایش موجود در فروشگاه ساز آنلاین خود استفاده کنید. این به شما این امکان را می دهد که از طریق وب سایت خود هرگونه نشانه ای از کار نکردن صحیح را جستجو کنید. بهتر است قبل از اینکه این موضوعات را در اختیار عموم قرار دهید، در مورد آنها مطلع شوید.

اگر نگران هستید که ممکن است چیزی را از دست بدهید که نیاز به رفع مشکل در فروشگاه آنلاین شما دارد، همیشه می توانید از شخص دیگری در صفحه پیش نمایش کمک بگیرید. نگاه کردن دقیق به وب سایت خود راه خوبی است تا مطمئن شوید هیچ چیز مهم را از دست نداده اید.

هنگامی که مطمئن شدید همه چیز همانطور که باید کار می کند، می توانید مطمئن شوید که ابزارهای مختلف بازاریابی را در پلت فرم تجارت الکترونیک خود قرار داده اید. مثلا:

ابزارهای بازاریابی ایمیلی: راهی به مشتریان خود بدهید تا در خبرنامه های معمولی در مورد فروشگاه آنلاین شما ثبت نام کنند. این امر به شما این اطمینان را می دهد که می توانید به مرور از مشتریان خود مراقبت کرده و شانس آنها را برای مشتری اختصاصی افزایش دهید. به یاد داشته باشید که به آنها نیز امکان انصراف دهید. در حالی که ممکن است شما مایل به انصراف از مشتریان نباشید، اما اگر آنها علاقه ای به لباس شما ندارند، این گزینه بهتر است.

بازاریابی رسانه های اجتماعی: این ایده خوبی است که روش بازاریابی رسانه های اجتماعی را در وب سایت خود قرار دهید. دکمه های اجتماعی که در آن مشتریان می توانند خریدهای اخیر خود را به اشتراک بگذارند یک گزینه عالی است. همچنین می توانید از نمایه های رسانه های اجتماعی خود برای به روزرسانی درباره فروش و اقلام لباس جدید در خط توسعه خود استفاده کنید.

بازاریابی محتوا: همانطور که در بالا ذکر شد، بازاریابی محتوا هنوز یکی از بهترین راه ها برای کسب اطلاعات در مورد فروشگاه اینترنتی لباس شما است. همچنین به شما این امکان را می دهد که قابلیت های SEO وب سایت خود را ایجاد کرده و در طول زمان، ترافیک مضاعفی کسب کنید. شما می توانید در بازاریابی محتوا با وبلاگ ها، فیلم ها، پادکست ها و موارد دیگر سرمایه گذاری کنید.

اکثر صاحبان فروشگاه ها از ترکیبی از تاکتیک های بازاریابی استفاده می کنند تا از حضور آنلاین خود بیشترین بهره را ببرند و دسترسی دیجیتالی خود را گسترش دهند. با انتخاب خود آزمایش کنید و مطمئن باشید که نتایج را در طول زمان پیگیری می کنید تا بتوانید ببینید کدام ایده ها برای شما مفید هستند.

فروشگاه اینترنتی پوشاک شما اکنون آماده کسب درآمد آنلاین است.

با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید همه چیز را فراموش کنید. هیچ فروشگاهی، چه در صنعت مد و چه در هر نقطه دیگر، بدون کسب و کار به سود خود ادامه نخواهد داد. شما باید زمان و اشتیاق خود را به تجارت آنلاین خود اختصاص دهید. این بدان معناست که بر توسعه مداوم خط تولید لباس خود و پاسخگویی به نیازهای مشتری تمرکز کنید.

به نظراتی که مشتریان شما در مورد برند لباس شما در رسانه های اجتماعی و صفحات محصول شما می دهند توجه کنید. گاهی اوقات می توانید ویژگی های جدید سازنده فروشگاه آنلاین خود را آزمایش کنید تا ببینید آیا راهی برای جذابیت بیشتر وب سایت شما وجود دارد.

اگر متعهد شوید که به طور مداوم فروشگاه پوشاک خود را در طول زمان به روز کنید و بهبود دهید، شانس شما برای جلب مخاطبان سفارشی و سودآور مشتریان بسیار بیشتر خواهد بود. دوستداران مد برخی از بهترین مشتریان هستند مخصوصاً اگر بتوانید آنها را تشویق کنید تا به برند شما وفادار باشند. 

نویسنده: امین اصلانپور
مطالب اخیر:
آموزش کامل راه اندازی فروشگاه اینترنتی جواهرات و اکسسوری
آموزش کامل راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب
راهنمای کامل راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی بهداشتی
فاوآیکون(Favicon) چیست؟

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها