در حال بارگذاری ...
بسته
  • ناپ شاپ
  • بلاگ
  • چگونه فروش اینترنتی را شروع کنیم؟ اقدامات موثر برای شروع فروش آنلاین

چگونه فروش اینترنتی را شروع کنیم؟ اقدامات موثر برای شروع فروش آنلاین

این روزها کمتر کسی است که از یک فروشگاه اینترنتی محصولی خریداری نکرده باشد. خوش بختانه با رشد و گسترش انواع فروشگاه های اینترنتی شاهد هستیم که روز به روز به میزان اعتماد مردم نسبت به این دسته از فروشگاه ها افزایش یافته است. با توجه به رونقی که در حوزه فروش های اینترنتی رخ داده است بسیاری از افراد علاقه دارند که در این زمینه فعالیت کنند و اولین پرسشی که آن ها مطرح می سازند این است: چگونه فروش اینترنتی را شروع کنیم؟
به همین بهانه برآن شدیم که مقاله ای اختصاصی در این زمینه نگارش کرده و پاسخ این پرسش را در بخش های مجزا ارائه کنیم. تا انتها با ما همراه باشید. 

راه اندازی فروش اینترنتی

چگونه فروش اینترنتی را شروع کنیم؟

مهم ترین اقداماتی که باید در جهت آغاز روند فروش اینترنتی انجام دهید، موارد زیر هستند:

1.   در ابتدا باید فضای فروشگاهی را تدارک ببینید. طبیعی است که فضای فروشگاهی داشتن یک وبسایت است که کاربران و مشتریان بتوانند وارد آن شوند. در ادامه در همان فضای آنلاین می توانند محصولات شما را مورد بررسی قرار داده در نهایت در خصوص خرید آن تصمیم گیری کنند.

2.   اما تصور کنید طراحی وبسایت تان انجام شده است و تمامی اقدامات مهندسی در آن به سرانجام رسیده است. خب حالا چه محصول و خدماتی را برای فروش، عرضه خواهید کرد؟

بنابراین پیش از آنکه فروشگاه آنلاین تان تدارک دیده شده باشد ضرورتاً باید در خصوص محصولات فروشگاهی خود نیز فکر کرده باشید و زمینه های آن را فراهم کنید. زیرا که داشتن محصولاتی برای فروش یا خدماتی برای ارائه از مهم ترین مراحل آغاز فروش اینترنتی می باشد. در مواردی برخی از افراد تمامی محصولاتی که عرضه خواهند کرد را خودشان می سازند و به نوعی دست سازه های خود را در معرض ارائه و فروش قرار می دهند. 

اما گاهاً فروشگاه های اینترنتی با فروشندگان و تولیدکنندگانی مرتبط می شوند که آن ها قدرت ارائه دادن محصولات مختلف را به صورت عمده دارند و می توانند موارد مورد نیاز این فروشگاه ها را تامین کنند. 

ناپ شاپ همراه شماست تا با مقرون به صرفه ترین هزینه، فروشگاهی آنلاین و زیبا برای شما طراحی کند.

جلسات و برنامه ریزی جهت شروع فروش اینترنتی

3.  در ادامه در وبسایت یا فروشگاه آنلاینی که از قبل آن را طراحی کرده اید باید محصولات شما به صورت ویدئو و عکس به کاربران معرفی گردد. تلاش کنید که در ارائه مشخصات محصولات خودتان نهایت صداقت را به کار گیرید. زیرا که صداقت در ادامه مسیر و ایجاد اعتماد بین مشتریان نقش اساسی دارد. 

تمامی خصوصیات و ویژگی های محصولات تان را به صورت جزئی و در بخش های اختصاصی قرار دهید.در نهایت روند دسترسی به این اطلاعات را در فروشگاه تان برای کاربران تسهیل کنید. 

4.   معرفی کسب و کار اینترنتی تان و در نهایت جذب مشتری برای محصولات فروشگاه تان از دیگر اقدام هایی است که باید به صورت هوشمندانه و دقیق انجام شود. اما چگونه این اقدام مهم را می توان انجام داد؟

مهم ترین روش ها و تکنیک هایی که می توانید در این خصوص بکار گیرید این است که در ابتدا از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید. برای مثال داشتن یک صفحه اختصاصی در یک شبکه اجتماعی تا حد زیادی می تواند روند معرفی تان را تسریع کند. در شبکه های اجتماعی تلاش کنید که وبسایت اینترنتی و فروشگاهی خود را تبلیغ کنید تا تعداد زیادی از افراد از خدمات ارائه شده توسط شما و محصولات فروشگاهی تان آگاه شوند. 

اقدامات موثر برای راه اندازی فروش اینترنتی

5.   بکار گیری تکنیک های مختلف در عرصه بازاریابی؛ این روزها با توجه به رشد و گسترشی که در حوزه مارکتینگ می بینیم شاهد هستیم که کسب و کار ها انواع متفاوتی پیدا کرده اند. از سوی دیگر شیوه های بازاریابی نیز متعدد و مختلف شده است. برای مثال ایمیل مارکتینگ، کمک گرفتن از افراد مطمئن و قابل اعتماد برای تبلیغات کسب و کارتان از جمله سلبریتی های و افراد مشهور از راه هایی هستند که می توانید بر آن ها تکیه کنید و روند رشد و معرفی فروشگاه اینترنتی تان را سرعت بخشید. 

تکنیک های بازاریابی مارکتینگ باید به دقت و بر اساس اصول و قواعد انجام شود تا سایت شما در سرچ های گوگل در رده های اول قرار گیرد. زمانی که صفحه شما در همان صفحه اول گوگل در معرض دید باشد احتمال این که کاربران روی همان کلیک کنند افزایش خواهد یافت. 
افزایش ترافیک وبسایت ارتباطی مستقیم با افزایش میزان فروش خواهد داشت. 

6.   بکارگیری محتوای بلاگ مناسب ؛ توصیه می شود که مقاله های بلاگ مناسب را برای محصولات فروشگاهی تان تدارک ببینید تا کاربر بتواند با اعتماد و اطلاعات بیشتری در خصوص خرید خود اقدام کند. به میزانی که اطلاعات در خصوص محصولات دقیق و جزئی تر باشد به همان میزان می توانیم اعتماد بیشتری را از مشتریان جلب کنیم. برای مثال توصیه می شود که عکس های دقیق تر از محصول بگیرید و یا حتی فیلم تهیه کنید تا از کیفیت محصولات تان مطمئن شوند.  

7. تدارک صفحه ای برای انجام روند پرداخت ها: حتما مشاهده کرده اید که در فروشگاه های اینترنتی صفحه ای وجود دارد به منظور پرداخت هزینه هایی که مشتریان باید در قبال خرید محصولات شان پرداخت کنند.

این صفحات باید به شکل درستی طراحی شوند و روند کار با آن ها به ساده ترین شکل ممکن طراحی گردد. به میزانی که روند دسترسی به صفحات پرداخت پول ساده تر باشد احتمال این که افراد از خریدشان پشیمان نشوند بیشتر می شود. برای مثال تصور کنید که شما به عنوان یک مشتری یک محصولی را پسندیده اید و تا مرحله خرید و پرداخت پول رسیده اید. در هنگام پرداخت پول اگر با مشکلی روبرو شوید احتمالاً از پرداخت پول انصراف می دهید و از آن صفحه خارج می شوید. بنابراین نیاز است که تمامی صفحات فروشگاه های اینترنتی به خصوص صفحه پرداخت پول ساده باشد و سریعاً مشتریان به خواسته شان برسند.

مثالی که می توانیم در این زمینه بزنیم فروشگاه اینترنتی دیجی کالا است. شما زمانی که در صفحه پرداخت پول هستید به راحتی می توانید پول ها را پرداخت کنید. بنابراین روند ساده و بدون مشکل می تواند نوعی ترغیب کننده شما در جهت نهایی کردن خریدتان باشد. 

8.  فراهم سازی زمینه برای ارسال محصولات خریداری شده توسط مشتریان: یکی از ساده ترین و پیش پا افتاده ترین امکاناتی که این روز ها از سوی مدیران وبسایت های فروشگاه اینترنتی به مشتریان و کاربران شان ارائه می شود ارسال رایگان و ساده محصولات و خدمات خریداری شده است. بنابراین نیاز است که در این زمینه خیال مشتری را راحت کنید تا محصولاتش را بدون دغدغه دریافت می کند.

در اغلب موارد شاهد هستیم که فروشگاه های آنلاین مختلف هزینه های ارسال محصولات را از مشتری دریافت می کنند اما در برخی از فروشگاه های اینترنتی شرایطی برای هزینه های دریافتی بابت ارسال ایجاد می شود. برای مثال سقف خرید قرار داده می شود و در صورتی که مشتریان در محدودی خاصی برای خرید هزینه کنند این امکان برایشان فراهم است که محصولات را کاملاً رایگان دریافت کنند. این مورد نیز از جمله مواردی است که باعث می شود فروش اینترنتی خود را به شکل موفق آمیزی شروع کنید و ادامه دهید.

9. انجام عکسبرداری و فیلم برداری از بخش های اصلی محصولات مختلف : به میزانی که افراد در خصوص محصولات یا خدمات انتخابی شان اطلاعات بیشتری داشته باشند احتمال این که به آنها اعتماد کنند و روند خرید را انجام دهند افزایش می یابد. بنابراین یکی از تکنیک هایی که در جهت افزایش اعتماد و جلب نظر مشتریان و کاربران انجام می شود این است که از بخش های مختلف محصولات عکسبرداری و فیلم برداری انجام می شود.

با این اقدام آن ها می توانند به راحتی از بسیاری از ویژگی هایی که محصولات دارند آگاه شوند و در صورتی که از آنها رضایت داشتند خرید را انجام دهند. عکس ها و ویدئو هایی که در بسیاری از فروشگاه های اینترنتی مشاهده می کنید با همین هدف انجام می شود.

نکات ضروری در خصوص افزایش موفقیت در فروش اینترنتی

  • 1. تلاش کنید که همواره از رقبای خود برتر باشید
  • 2. تلاش کنید که همواره از متخصصین در زمینه فروش های آنلاین و اینترنتی تمامی مشورت های لازم را دریافت کنید.
  • 3. تلاش کنید که همواره یک برگ برنده نسبت به فعالیت های سایر رقبایتان در دست داشته باشید.
  • 4. تلاش کنید که یک برند انحصاری باشید و از تقلید و الگوبرداری های صد درصدی پرهیز کنید: در واقع زمانی که می خواهید یک کار را شروع کنید باید در خصوص اصول و الگوهای کلی از رقبایتان الهام بگیرید. ولی نباید مقلد باشید و کارهای دیگران را به شکل تام و تمام کپی برداری کنید. بلکه نیاز است که کارهای دیگران را در یک سطح بالاتر ارتقا دهید و از آن خود کنید.
  • 5. تلاش کنید که از تکنولوژی های جدید استفاده کنید تا روند کارتان با سهولت بیشتری پیش رود.
  • 6. تلاش کنید که روند کار کاربران را در وبسایت و فروشگاه تان تسهیل کنید.
  • 7. تلاش کنید هرگز از اطلاعات نوین و به روز جا نمانید. بسیاری از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید منوط به آگاهی از انواع اطلاعاتی است که در زمینه فعالیت های فروشگاهی تان وجود دارد.
  • 8. تلاش کنید که به جای صرفه جویی از هزینه ها با بهترین متد و دستگاه ها و نیز متخصصان برای پیشرفت کاری تان پیش بروید.

خاتمه 

در بخش هایی که در این مقاله تدارک دیده شده بود بسیاری از مهم ترین مراحل شروع فروش اینترنتی را آورده ایم. توصیه می شود که تمامی گام های ضروری برای شروع یک کسب و کار اینترنتی یا فروش اینترنتی را براساس اطلاعات دقیق و جزئی بکار گیرید تا نتیجه دهی و ثمر بخشی آن در کوتاه ترین زمان انجام شود. 
در صورت نیاز می توانید تمامی پرسش های خود را در زیر همین مقاله و در بخش کامنت ها با ما و سایر کاربران این وبسایت به اشتراک بگذارید تا در اولین فرصت پاسخ پرسش شما را به صورت مبسوط و دقیق در اختیارتان قرار دهیم.

پلاگین های ناپ کامرس
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها