بسته

10 ویژگی مهم که فروشگاه های آنلاین باید داشته باشند

10 ویژگی مهم که فروشگاه های آنلاین باید داشته باشند

10 ویژگی مهم که فروشگاه های آنلاین باید داشته باشند

فقط چند ثانیه طول می کشد تا شخصی تصمیم بگیرد که آیا وب سایتی را دوست دارد یا نه. مهم نیست که فروشگاه آنلاین شما چه محتوای جذاب یا محصولات با ارزشی را داشته باشد، اگر همه چیزهایی که یک وب سایت باید داشته باشد در صفحه اصلی شما قابل مشاهده نیست یا وجود ندارد شما خریداران بالقوه خود را از دست خواهید داد.
چند ثانیه می تواند سایت تجارت الکترونیکی شما را ایجاد یا از بین ببرد. بنابراین جلب توجه مخاطب هدف خود در لحظه ای که چشم به سایت شما دوخته اند، برای موفقیت ضروری است. اما چگونه می توان اطمینان داشت که سایت شما با آخرین تکنیک های بازاریابی و ویژگی های کلیدی وب سایت کامل است و انتظار می رود مشتری برای دومین بار وب سایت شما را ببیند؟
خبر خوش اینکه ما این لیست را برای اطمینان از اینکه سایت فروشگاهی شما هر آنچه لازم دارد را جمع آوری کرده ایم.

سبد خرید

1. سبد خرید، نوار جستجو و ورود مشتری

این سه ویژگی، از جمله اساسی ترین ویژگی های هر فروشگاه تجارت الکترونیکی به حساب می آیند و همیشه در بالای وب سایت با هم ذکر می شوند. نماد سبد خرید کوچکی که در هر صفحه فروشگاهی مشاهده می کنید یک ضرورت است زیرا داشتن فروشگاه آنلاین بدون ارائه راهی برای ذخیره و بررسی موارد برای بازدید کنندگان کاملاً غیرممکن است.
اگر چنانچه محصولات زیادی را در وب سایت خود دارید، یک باکس جستجو ضروری است زیرا به مشتریان کمک می کند تا دقیقاً همان چیزی را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. همچنین، ترغیب بازدیدکنندگان به ایجاد حساب کاربری برای سایت شما راهی درخشان برای بازگرداندن آنهاست. آنها نه تنها می توانند سفارشات قبلی و فعلی خود را بررسی کنند، بلکه می توانند یک لیست از محصولاتی را که بعدا بخواهند خرید کنند را ایجاد نمایند، و شما می توانید به کسانی که در سیستم ثبت نام می کنند معاملات ویژه ای ارائه دهید که از خریدهای بعدی آنها قابل استفاده است.

دکمه های فراخوان

2. دکمه های فراخوان (Call-to-Action)

این جزئیات بازاریابی در واقع تأثیر عمده ای در بسته یا بسته نشدن فروش شما دارد. صرف ایجاد یک تماس برای اقدام یک چیز است، ساختن یک دعوت به اقدام که مشتریان در واقع براساس آن عمل می کنند چیز دیگری است.
بدون CTA مشخص و موثر، مشتریان از کاری که انتظار می رود انجام دهند مطمئن نخواهند بود یا به سادگی می گویند "ای ، شاید بعدا". با تمرکز بر آنچه می خواهید چه در مورد پیوستن به یک لیست ایمیل یا خرید یک محصول خاص، شروع کنید. با قرار دادن تاریخ انقضا در پیشنهادی، یک نکته فوری اضافه کنید یا آنها را با هدیه رایگان برای ادامه کار ترغیب کنید.

لوگوی کسب و کار شما

3. لوگوی کسب و کار شما

یک لوگو برای برند شما و آنچه شما نمایندگی می کنید نمادین است. این تصویر بصری است که همه افراد تجارت شما را با آن مرتبط می کنند. این اولین برداشت، "چهره شرکت" است و در نهایت یک ابزار مهم بازاریابی است.
طراحی، ساده، پیچیده یا فقط یک قلم خاص است که شما همیشه برای نوشتن نام کسب و کار خود استفاده می کنید، مهمترین قسمت نیست. آنچه مهم است ایجاد لوگوی تجاری و قابل توجه بودن آن است. یک لوگو نه تنها مشتری را به سمت برند شما جذب می کند بلکه به مشتری اطمینان می دهد که شرکت شما قابل اعتماد است.

نظرات تولید شده توسط کاربر

4. نظرات تولید شده توسط کاربر

به عنوان یک فروشگاه خرده فروشی، برای افرایش اعتماد مشتریان در مورد یک محصول یا خدمات خود، باید نظرات کاربر واقعی داشته باشید. چرا بیشتر خریداران پیش از اینکه اقدام به خرید محصولی نمایند در ابتدا نظرات و امتیازات آن محصول را بررسی می کنند. در واقع، 57٪ از مصرف کنندگان فقط در صورتی اقدام به خرید محصولی می نمایند که آن محصول چهار یا بیشتر امتیاز داشته باشد.
متأسفانه، بسیاری از فروشگاه ها برای کسب رتبه 4 ستاره یا بیشتر، اقدام به تولید بازبینی های جعلی غیرقابل پرداخت می کنند یا نظرات منفی را که باعث می شوند محصولات معتبر واقعی کاملاً جعلی باشند را حذف می کنند. از طرف دیگر ، صاحبان سایت تجارت الکترونیکی هوشمند، محتوای تولید شده توسط کاربر را برجسته و تشویق می کنند تا اعتبار سیستم عامل های اجتماعی خود را تثبیت کنند.

پرداخت آسان

5. پرداخت آسان

سبد خرید جایی است که همه چیز جدی می شود. مشتریان شما این تصمیم مهم را می گیرند که یا با خرید محصول کار خود را انجام دهند یا سبد خرید را کنار بگذارند. شما نمی توانید برای مشتریان خود تصمیم بگیرید، اما می توانید دلایل رها شدن را که به فروشگاه آنلاین شما مرتبط می شود را حذف کنید. حالا چه چیزی را می توانید بهبود ببخشید تا مشتریان فروشگاه شما را ترک نکنند؟ اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید روند پرداخت برای همه مشتریان آسان و راحت باشد.

در اینجا آنچه شما باید اجرا کنید:

از امنیت میزبان وب خود اطمینان حاصل کنید.
سپس، پروتکل های SSL / HTTP را پیاده سازی کنید.
اطلاعات مهم و نه چیز دیگری را که معمولاً شامل نام، آدرس و جزئیات پرداخت است، بخواهید.
لوگوی ای نماد را دریافت کنید تا مشتریان بتوانند بهتر به شما اطمینان پیدا کنند.

درگاه پرداخت گوناگون

6. درگاه پرداخت متعدد

بعد از سبد خرید، ارائه چندین درگاه پرداخت مهمترین عامل در هر سایت تجارت الکترونیکی است. این را در نظر بگیرید. ارائه اطلاعات کارت اعتباری شما کاملاً وحشتناک است و احتمال تقلب در هویت در ذهن ما وجود دارد. به همین دلیل بسیاری از مشتریان در عوض گزینه پرداخت متفاوتی را انتخاب می کنند. اینجاست که شما در اطمینان از قرار دادن بیش از دو گزینه پرداخت روی میز نقش بسزایی دارید. آنها عبارتند از: وجه نقد هنگام تحویل، پرداخت کیف پول دیجیتال، انتقال بانکی و سایر موارد.

اطلاعات تماس سایت

7. اطلاعات تماس

این یک واقعیت کاملاً مشخص است که در صورت وجود هرگونه مسئله، سوال یا نگرانی، خریداران باید بتوانند با فروشندگان ارتباط برقرار کنند. ارائه تیم پشتیبانی به آنها راهی عالی برای نه تنها بهینه سازی توانایی های خدمات مشتری بلکه برای اطمینان از رفع نیازهای مشتری نیز می باشد.
به طور کلی، ایجاد یک خط تلفن 24 ساعته یا چت آنلاین و قابل توجه ساختن هر دو در صفحه اصلی برای سایت تجارت الکترونیکی از ارزش بالایی برخوردار است.

ارتباط موثر

8. ارتباط موثر

چت زنده به خوبی پیاده سازی شده یک ویژگی عالی برای یک فروشگاه اینترنتی می تواند باشد. خرید همیشه آسان تر و لذت بخش تر است وقتی شما یک دستیار دوستانه دارید که در صورت نیاز به کمک در مورد گزینه ها یا هر مسئله ای که ممکن است هنگام مرور محصولات داشته باشید، به آنها اعتماد خواهید کرد. دانستن اینکه در پشت آن گپ باکس یک فرد واقعی وجود دارد که آماده و خوشحال است و به شما کمک فوری می کند، اطمینان بیشتری به عملکرد مشتری می دهد و رضایت مشتری از خدمات را افزایش می دهد.

سازگاری با موبایل

9. سازگاری با موبایل

تلفن های هوشمند، تبلت ها و سایر دستگاه های تلفن همراه نقش بسزایی در زندگی روزمره ما دارند. و خرید نیز از این قاعده مستثنی نیست. به گفته Statista، در ایالات متحده حدود 50٪ از مصرف کنندگان از دستگاه های تلفن همراه خود برای خرید آنلاین در سال 2019 استفاده می کنند. و اگرچه ممکن است برای شما برنامه توسعه تلفن همراه خود کمی زود باشد، بسیاری از قالب های آماده و تکنیک های طراحی واکنش گرا وجود دارد که می تواند برای بهینه سازی محتوا و طرح های وب سایت شما مناسب باشد تا از زیبایی ظاهری و تجربه کاربری بی عیب و نقص در هنگام دسترسی از هر مرورگری در هر رایانه شخصی یا دستگاه همراه برخوردار باشد.

محتوای چند رسانه ای با کیفیت بالا

10. محتوای چند رسانه ای با کیفیت بالا

با توجه به اینکه فروشگاه اینترنتی در حال راه اندازی هستید، لازم است کالاهای خود را از طریق تصاویر یا فیلم به نمایش بگذارید و برای ترغیب مشتری به خرید باید از کیفیت بالایی برخوردار باشید. در واقع، تقاضای مصرف کننده افزایش یافته است و فروشگاه های آنلاین برای بزرگنمایی محصول بیشتر سازگار هستند. چنین ملاحظات فنی باعث افزایش تجربه خرید مجازی و شانس شما در به ثمر رساندن فروش می شود.
فیلم های موجود در سایت شما نیز همین است. هر محتوای تصویری باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. با این وجود، بارگیری تصاویر شما خیلی طولانی نمی شود. در غیر این صورت، میزان افت مصرف کننده شما به 39 درصد ناگهانی می رسد.

 

نویسنده: امین اصلانپور

مطالب اخیر:

چرا شروع یک کسب و کار آنلاین از آنچه فکر می کنید آسان تر است

چگونه سایت فروشگاهی بسازیم؟

دی‌ ان ‌ان (DNN) چیست؟

Etsy؛ برترین فروشگاه دیجیتالی صنایع دستی

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها