در حال بارگزاری ...

11 ابزار مهم برای تحلیل رقبا در سئو

11 ابزار مهم برای تحلیل رقبا در سئو

مانند هر استراتژی ارتباطی یا بازاریابی، تجزیه و تحلیل وب سایت رقبا توسط اکثر آژانس ها و سایر متخصصان سئو انجام می شود.

تجزیه و تحلیل رقبا برای ادامه رقابت و جا افتادن در تحقیقات بازار ضروری است، چرا که مشخص می کند که کدام شرکت ها در زمینه فعالیت شما می توانند سهم بازار را از شما بگیرند.

اولین قدم قبل از شروع به کار SEO، تجزیه و تحلیل و بررسی سئو سایت با استفاده از یکی از ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبا است، اگر از یک ابزار مناسب و قابل اطمینان استفاده کنید، نتایج متمایز و سریعی خواهید گرفت.

از این رو ابزارهای زیادی در اینترنت وجود دارد که به شما کمک می کند سئو سایت یا سایت های رقبا را بررسی کنید و همه آنها خوب هستند، اما هر ابزار با ابزار دیگر متفاوت است.

همانطور که همه ما می دانیم گوگل بیش از 200 فاکتور برای رتبه بندی سایت ها در موتورهای جستجو دارد، آنچه که هر ابزاری را از ابزار دیگر متمایز می کند، میزان و فاکتورهای تحلیل شده است.

با استفاده از یک ابزار SEO نمی توانید کیفیت و قدرت یک سایت را تعیین کنید، زیرا هر ابزار تعداد محدودی از عوامل را تجزیه و تحلیل می کند.

اما ابزاری که امروز ارائه خواهیم داد حدود 6 ابزار SEO در یک ابزار است که شامل بیش از 170 فاکتور سئو و رتبه بندی در گوگل است.

چگونه وب سایت وب سایت رقیب را تجزیه و تحلیل کنیم

ما نحوه تجزیه و تحلیل دقیق سایت را با استفاده از این ابزار توضیح خواهیم داد، بنابراین لطفاً به جزئیاتی که ما برای تجزیه و تحلیل SEO سایت خود به شما نشان خواهیم داد توجه کنید:

1- SeoBility

Seobility

آنچه هر ابزار سئو را از دیگر ابزارها متمایز می کند، مقدار داده موجود است که می توانید برای حل مشکلات سایت مشتری و همچنین شناختن نقاط ضعف و قوت رقبا، به آنها اعتماد کنید.

SEObilty بیش از یک مزیت برای شما فراهم می کند که این یک ابزار تجزیه و تحلیل نیست، بسیاری از ابزارها و فاکتورهای مهم هستند که در یک مکان خلاصه می شوند، از جمله بهترین ابزارهای جستجوگرها برای تجزیه و تحلیل وب سایت ها است.

2- Ahrefs

ahrefs

متخصصان سئو از Ahrefs برای نظارت بر روند بهبود رتبه بندی سایت های خود در نتایج موتور جستجو و آماده سازی برای کمپین های لینک سازی موثر و جامع استفاده می کنند ، زیرا این ابزار یکی از محبوب ترین و مورد استفاده ترین ابزارهای جستجوگرها در این زمینه است.

ویژگی Ahrefs با قابلیت های بالای خود در بایگانی وب سایت ها، نمایه سازی پیوندها و کشف لینک های شکسته، که می تواند از زمان جستجو برای یک کلمه کلیدی (در سطح جهانی یا کشور)، پیش نمایش نتایج موتور جستجو، و ثبت رتبه بندی سایت ها و برای بدست آوردن ایده و پیشنهادات کلمات کلیدی از این مزیت استفاده کنید و از آن بهره ببرید. همچنین توابعی دارد که شامل همه موارد مربوط به نظارت و مقایسه دامنه ها می باشد. این ابزار می تواند عملکرد تبلیغات "پرداخت به ازای هر کلیک" را تجزیه و تحلیل کند تا بیشترین سود را از آنها ببرد.

Content Explorer به شما امکان می دهد با کلمات کلیدی و موضوعاتی در مورد محبوب ترین و گسترده ترین محتوای اینترنت بیاموزید.

با وجود سادگی رابط کاربری و سهولت استفاده از آن، داده های موجود در صفحه کنترل ممکن است باعث سردرگمی افرادی شود که تجربه ای در برخورد با ابزارهای جستجوگر جستجو ندارند و بنابراین شما باید با مجموعه داده های جداگانه کنار بیایید، تا از سردرگمی جلوگیری کنید.

این سرویس به صورت اشتراک ماهانه با شروع ماهانه 99 دلار در دسترس است، جایی که طبق برنامه محدودیت تعداد کاربران، کلمات کلیدی، پیوندها ، دامنه ها و موارد دیگر وجود دارد. این سرویس امکان یک هفته استفاده آزمایشی رایگان را فراهم می کند و شما می توانید برنامه را در هر زمان که بخواهید تغییر دهید.

3- SEMRush

SEMRush

پلتفرم SEO با ابزارهای قدرتمند برای تحقیق و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، نظارت بر دامنه و بایگانی وب سایت. علاوه بر بررسی پیوندها و بررسی فرصت های بهره مندی از سایت، تمرکز بر جستجو با توجه به نوع دستگاه مورد استفاده (رایانه رومیزی یا تلفن همراه). این پلتفرم بسیاری از توابع دیگر را با ابزارهای دیگر به اشتراک می گذارد، اما به دلیل برتری در زمینه تجزیه و تحلیل رقبا و استفاده از اطلاعات به دست آمده برای آماده سازی کمپین های بازاریابی که به سرعت ثمر می دهند، در دو سال اخیر شهرت زیادی کسب کرده است.

SEMRush از ابزارهای جستجوگرها برای بدست آوردن کلمات کلیدی کم هزینه از رقبا، شناسایی سودآورترین تبلیغات موتور جستجو و صفحات فرود که بیشترین توانایی را برای تبدیل سایت دارند، استراتژی های محتوای دیگران را به شما نمایش می دهد و سایر ویژگی های تقریباً همه در تجزیه و تحلیل عملکرد رقبا با مشخصات بالا و استفاده از تجربیات موفق آنها.

این سرویس اشتراک ماهانه را با شروع ماهانه 99 دلار با کاهش در صورت خرید اشتراک سالانه ارائه می دهد.

4- Screaming Frog

Screaming Frog با دیگر ابزارهای SEO تفاوت دارد زیرا این ابزار در واقع یک نرم افزار تحت ویندوز است که روی رایانه نصب می شود و نه یک سرویس ابری همانطور که در بیشتر ابزارهای SEO موجود وجود دارد و همچنین یکی از اولین ابزارهای جستجوگرها به حساب می آید.

Screaming Frog متخصص در بررسی ساختار سایت به روشی سریع و کارآمد است، زیرا در سایت جستجو می کند و تمامی صفحات موجود در سایت را پیدا می کند و داده های مفید ارائه شده در قالب گزارشی را استخراج می کند که مشکلات مختلف ساختار سایت را ذکر می کند از جمله به عنوان لینکهای خراب، از دست رفته برچسب های Meta، تغییر مسیرها و موارد دیگر. علاوه بر این، می توان آن را با ابزارهای دیگری مانند Google Analytics تلفیق کرد. این برنامه شامل ویژگی تجزیه و تحلیل تبلیغات در موتورهای جستجو نیست.

این برنامه با توجه به رابط کاربری قدیمی و گزارشات تخصصی ممکن است برای مبتدیان گیج کننده به نظر برسد، اما بسیاری از متخصصان آن را مرجعی در زمینه بررسی معماری وب سایت می دانند. Screaming Frog برای کار در سایت های بزرگ به دستگاهی کاملاً مشخص نیاز دارد.

مجوز نرم افزار با مجوز رایگان با ویژگی های محدود سالانه 149 پوند هزینه دارد. در صورت خرید چندین مجوز می توانید تخفیف بگیرید.

5- Moz Pro

Moz Pro

Moz Pro یکی از محبوب ترین سرویس های جستجوگرها است، اما در واقع یک ابزار SEO نیست، بلکه یک جعبه ابزار جامع برای بسیاری از جنبه های SEO مانند ایجاد لینک، تجزیه و تحلیل عملکرد رقبا، جستجو در کلمات کلیدی جستجو و تجزیه و تحلیل SEO است که به شما کمک می کند تا مشکلات پیش روی سایت و در نتیجه بالا بردن رتبه سایت در نتایج جستجو و توسعه استراتژی های سئو را به صورت ساده انجام دهید.

اگرچه رابط کاربری نسبت به سایر سرویس ها جلوه بصری کمتری دارد و مسیر یادگیری برای افرادی که تجربه زیادی در صنعت ندارند طولانی تر است، اما Moz Pro برای بسیاری از متخصصان و آژانس ها در هر اندازه ای گزینه خوبی است.

این سرویس به صورت اشتراک در دسترس است و قیمت آن بین 99 تا 599 دلار در ماه است.

6- Majestic

Majestic

Majestic دارای ابزارهای متعددی برای بایگانی پیوند، نظارت و تجزیه و تحلیل دامنه، با قابلیت های پیشرفته است که به عمق معماری سایت نفوذ می کند. از جمله مزایای این سرویس این است که تحلیل های خاصی را ارائه می دهد که ایده گرفتن از قابلیت اطمینان وب سایت و تاریخچه پیوندهایی که به آن مراجعه می کنند را امکان پذیر می کند. با این حال، توانایی تجزیه و تحلیل عملکرد تبلیغات در موتورهای جستجو و مطالعه عملکرد آنها را فراهم نمی کند.

این سرویس فاقد توابع از جمله مدیریت کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل عملکرد رقبا است، اما از نظر ایجاد پیوندها متمایز است و از این جنبه مرجع است.

این سرویس به صورت اشتراک ماهانه در دو طرح ارائه می شود که قیمت آنها بین 49 تا 99 دلار است، علاوه بر این برنامه برای توسعه دهندگان که از 399 دلار شروع می شود.

7- BuzzSumo

BuzzSumo

BuzzSumo در تجزیه و تحلیل محتوا و جستجوی محبوب ترین مقالات و موضوعات در صفحات وب سایت و شبکه های اجتماعی تخصص دارد. متخصصان سئو از این سرویس برای بدست آوردن ایده های محتوا، تجزیه و تحلیل تأثیر عناصری که منتشر می کنند یا رقبای آنها منتشر می کنند، در مورد روند علاقه مخاطبان (Trends) هنگام شروع به کار اطلاعات کسب می کنند و از آنها در انتخاب محتوایی که در مورد آنها می نویسند، استفاده می کنند.

این سرویس همچنین یافتن اینفلوئنسرها را در شبکه های اجتماعی امکان پذیر می کند، که به شما امکان می دهد با آنها ارتباط برقرار کنید و بنابراین نام تجاری شما را در آنچه منتشر می کنند نشان دهید، و این ابزار می تواند هنگام ذکر کلمات کلیدی که در یک وبلاگ یا صفحه در سایت های شبکه های اجتماعی انتخاب می کنید، اعلان ارسال کند.

بسیاری از ویژگی های مهم - مانند یافتن اینفلوئنسرها - فقط با برنامه های اشتراکی پیشرفته در دسترس هستند که این خدمات را کمی گران می کند.

این خدمات به صورت اشتراک ماهانه ارائه می شود که قیمت آنها بین 79 تا 239 دلار در ماه است، در صورت خرید اشتراک سالانه، کاهش می یابد.

8- Searchmetrics Essentials

Searchmetrics Essentials

یک مجموعه ابزار جامع جستجوگرها که به فریلنسرها و مشاغل کوچک کمک می کند تا استراتژی های جستجوی طبیعی را ایجاد و توسعه دهند. از ویژگی های این سرویس می توان به تجزیه و تحلیل سایت، تحقیق در مورد کلمات کلیدی و تاریخچه رتبه بندی در نتایج جستجو، تجزیه و تحلیل عملکرد رقبا و تجزیه و تحلیل تبلیغات موتور جستجو اشاره کرد. برای این منظور، این سرویس ابزاری برای خزنده وب(Crawler) ایجاد کرده است که به بررسی سایت و حفظ روشهای جستجوگرها کمک می کند.

این سرویس دارای ابزارهای ویرایش برای توسعه تجربه نوشتن محتوا و همکاری بین بازاریابان و نویسندگان محتوا است. این سرویس از نظر مقدار کلمات کلیدی قابل دسترسی و استفاده متمایز است، اما داده های آن در مورد پیوندها از چگالی کمتری برخوردار است.

دو بسته اشتراک برای Searchmetrics Essentials وجود دارد، یکی با هزینه 69 دلار در ماه و دیگری با هزینه 149. همچنین بسته های اشتراک سفارشی به نام Searchmetrics مجموعه برای مشاغل متوسط ​​و بزرگ وجود دارد.

9- SpyFu

SpyFu

سرویس SEO گزینه های زیادی برای مدیریت کلمات کلیدی برای جستجو، نظارت بر سایت ها و نظارت بر توسعه آنها و تهیه گزارش های تعاملی در سایت ها فراهم می کند. SpyFu بر مطالعه رقبا و تجزیه و تحلیل سایت های آنها از طریق معیارهای تبلیغاتی در نتایج جستجو و مقایسه آنها و سپس گرفتن ایده ها و پیشنهادهای محصول برای مناسب ترین رسانه تبلیغاتی برای دستیابی به یک محصول مقرون به صرفه تمرکز دارد.

سرویس SpyFu دارای تجربه کاربری برتر است ، همچنین دارای ابزارهایی برای محاسبه ROI و ادغام بین تیم بازاریابی و تیم فروش است. اما تعداد سایت ها و پیوندهای بایگانی شده کمتر از سایر ابزارهای جستجوگرها است.

هزینه اشتراک ماهانه از 33 تا 299 دلار در پنج طرح تقسیم می شود. برنامه های قیمت گذاری دسترسی به نتایج جستجوی نامحدود را دارند ، اما از نظر محدودیت در سایر ویژگی ها مانند ایجاد لیست های منجر و تعداد کلمات جستجوی پیگیری متفاوت است.

10- Yoast SEO

Yoast SEO

این ابزار که قبلاً به عنوان سئو وردپرس شناخته می شد، افزونه ای برای سایتهای وردپرسی است که به شما کمک می کند محتوایی که می نویسید با بهترین روش ها تا نتایج برتر موتور جستجو کاملاً سازگار باشد. Yoast SEO ضمن نوشتن مقالاتی در مورد وردپرس، بررسی می کند که معیارهای SEO برای نوشتن محتوا مانند طول مقاله رعایت می شوند، متن دارای تراکم کلمات کلیدی، برچسب های متا و توضیحات مقاله مناسب است.

پلاگین Yoast SEO لیستی از معیارهای پیکربندی موتورهای جستجو را در پنل مدیریت در پایین مقاله نشان می دهد، با قرار دادن رنگ در مورد معیار ذکر شده، و نکاتی در مورد اقدامات لازم توضیح می دهد.

افزونه Yoast SEO در دو نسخه رایگان با توابع اساسی در دسترس است و با اشتراک سالانه 89 دلار در سال پرداخت می شود و شامل توابع پیشرفته مانند هدف قرار دادن همزمان بیش از یک کلمه کلیدی، پیش نمایش مقاله در فیس بوک و توییتر، افزودن به Google، و پیشنهاد پیوندهای داخلی می باشد.

11- AWR Cloud

AWR Cloud

AWR Cloud مجموعه ای از ابزارهای SEO را ارائه می دهد که تمرکز آنها بر ترکیب سهولت استفاده با ردیابی SEO است. AWR Cloud برای کارکردهایی مانند مدیریت کلمات کلیدی، دریافت اطلاعات در مورد آن و تجزیه و تحلیل پیوندها و دامنه ها به پیوند با ابزارهای Google نیاز دارد.

آنچه این سرویس را از ابزارهای رقابتی سئو متمایز می کند، توانایی بالای آن در مقایسه نتایج سایت ها و کلمات کلیدی، ردیابی تغییرات در آنها و دانستن هرگونه تغییر در رتبه بندی کلمات کلیدی یا سایت های شما به لطف عملکردهای خودکار است. که پلت فرم دارد. علاوه بر این، این سرویس اجازه می دهد تا رتبه بندی در نتایج جستجو با توجه به کشورها یا زبان های خاص محلی شود.

این سرویس با انتشار اخبار و منابع آموزشی در مورد تغییرات ایجاد شده در الگوریتم های Google به محض انتشار، علاوه بر تصاویر تأثیرات این تغییرات در بازدیدها و رتبه بندی، در این سرویس متمایز می شود.

قیمت گذاری AWR Cloud برای مشاغل کوچک و متوسط ​​مناسب است که برنامه اشتراک آنها از 49 دلار در ماه در دسترس است. این برنامه ها از نظر مشاغل موجود و تعداد کلمات کلیدی قابل پیگیری متفاوت است (شروع با 2000 کلمه در هفته) و هیچ محدودیتی در استفاده از مشاغل موجود در طرح ندارند (به جز کلمات کلیدی).

.

نویسنده: امین اصلانپور

.

مطالب اخیر:

CRM چگونه روابط مشتری را بهبود می بخشد

10 مزیت برتر چت زنده که باید در سال 2021 بدانید

نام تجاری چیست و چرا برای تجارت شما مهم است؟

چرا شکایات مشتری برای کسب و کار شما خوب است!

نظر خود را وارد نمایید.
بیشتر
بیشتر
0 سبد
جستجو
دسته ها
تماس
دسته بندی ها