آرشیو وبلاگ

افزایش سود و فروش با نظرسنجی

نظرسنجی چگونه می تواند سود فروشگاه اینترنتی شما را افزایش دهد

چطور می شود بدانید که مشتریان فروشگاه اینترنتیتان از شما و خدماتتان راضی هستند یا خیر؟ خوشحال هستند یا خیر؟

بله البته! با پرسیدن از آن ها :)

و این، جاییست که نظرسنجی به میان می آید.

 نظرسنجی

یکی از مؤثرترین راه های دانستن بازخورد مشتریان، نظرسنجی است. نظرسنجی راهی عالی برای بررسی و پیگیری عملکرد شما به عنوان یک تاجر است. چون می تواند اطلاعات زیادی را در مورد ارتباط کاربران با سایت شما فاش کند! می توانید از مشتریانتان درخواست کنید راجع به تجربه ای که در سایت شما داشته اند، خدمات شما و یا اینکه آیا از محصولاتتان راضی هستند یا نه، بازخورد خود را ارائه دهند، این به شما شانس فوق العاده ای برای بهبود عملکردتان برای خوشحال نگه داشتن مشتریانتان به شما می دهد.

در ادامه چند راه در مورد نحوه ی استفاده ی صحیح از نظرسنجی برای بهبود فروش آنلاین شما ارائه داده ایم:

 

یافتن علت اینکه کاربران خرید نمی کنند

رها کردن سبد خرید در فروشگاه های آنلاین، امری شایع است که می تواند برای صاحبین فروشگاه های اینترنتی بسیار ناراحت کننده باشد. وقتی مشتری به آخرین مرحله ی خریدش می رسد، ناگهان مانعی از تکمیل خرید جلوگیری می کند.

 

حتما پیگیر این دسته از بازدیدکنندگان سایتتان باشید و یا اگر از اعضای سایتتان هستند، آنها را در نظرسنجی مخاطب هدف قرار دهید تا دریابید که چرا فروشگاه اینترنتی شما را بدون تکمیل خرید ترک می کنند. در نظرسنجی خود، چنین سوالاتی بپرسید:

  • آیا این سایت را دوست نداشتید؟
  • آیا محصولی که بدنبالش بودید را نیافتید؟
  • آیا طراحی این سایت را دوست نداشتید؟
  • آیا روند پرداخت سخت بود؟

با انجام این نوع نظرسنجی، به مشتریانتان امکان اظهارنظر می دهید و بعد از دریافت نظراتشان، می توانید تجدید نظری در نحوه ی ارائه ی خدماتتان و یا طراحی سایت متناسب با نیاز مشتریان داشته باشید. این کار به شما در استراژی بهبود تجربه ی مشتریان کمک بسازیی خواهد کرد.

 

درک ترجیحات مشتریان

هرچه بیشتر با استفاده از انجام نظرسنجی، در مورد ترجیحات کاربرانتان بدانید، تجربه ی شخصی سازی شده ی بهتری در فروشگاه آنلاین خود برای مشتریانتان خواهید ساخت. زمانی که به آن ها تجربه ای شخصی سازی شده و منحصر بفرد از فروشگاه آنلاین خود می دهید، نه تنها دید اوله ی خوبی به سایت شما خواهند داشت، بلکه باعث برتری شما از سایر رقبا خواهد شد و دیدن این تفاوت ها و بهبود روز افزونتان، برای کاربران شما ارزشمند است.

 

 نظرسنجی و بازخورد

 

از نظرسنجی به عنوان ابزاری برای ارائه محصول بعدی استفاده کنید

اینکه مفدار زیادی زمان و هزینه و انرژی برای ساخت یک محصول صرف کنید بدون اینکه حتی بدانید انتظارات واقعی از آن کالا چیست، اصلا و ابدا ایده ی خوبی نیست. اگر قرار است محصول شما، کالایی جدید در بازار باشد، حتما نظرسنجی ترتیب دهید تا دریابید آیا مشتریانتان آن را خریداری خواهند کرد یا خیر. نظرسنجی یک راه عالی برای سنجش بازار است. پرسش های نظرسنجی شما برای ارائه ی محصول باید پاسخی برای موارد زیر به شما بدهد:

  • بازار موجود (آیا بازار برای محصول بهتر خواهد شد، ثابت خواهد ماند یا کمتر می شود)
  • رقبای فعلی
  • مشتریان اصلی محصول
  • ارزشی که محصول جدید شما به زندگی مشتری اضافه خواهد کرد

 

 

نکات کاربردی برای اطمینان از دریافت بهترین نتیجه از نظرسنجی

• تعداد سوالات را محدود کنید زیرا تعداد زیادی سوال، می تواند مشتری شما را اذیت کند.

• از سوالاتی که هرکس می تواند پاسخ خاص خود را به آن بدهد و شما را به نتیجه ی درستی نخواهد رساند، اجتناب کنید.

• ارسال یک نظرسنجی، درست پس از فروش، یک راه عالی برای نشان دادن این است که بازخورد مشتریان چقدر برای شما ارزشمند است و شما نظرات آن ها را برای بهبود محصول یا خدمات خود بکار خواهید گرفت.

• شما می توانید برای تشویق آن ها به شرکت در نظرسنجی، هدیه یا جایزه ای مثل کوپن تخفیف و یا چیزی شبیه به گردونه ی شانس درنظر بگیرید.

• فراموش نکنید که حتما از شرکت کنندگان در نظرسنجی تشکر کنید

 

این نمونه ای از استفاده ی خود ناپ کامرس از نظرسنجی در کنفرانس لاس وگاس در سال 2018 است:

 

نظرسنجی ناپ کامرس

 

پس در مجموع، بسیاری از اوقات، نظرسنجی مانند نوری در تاریکیست که کمک می کند تا شما راه پیش رو را ببینید.

شما چگونه در کار خود از نظرسنجی استفاده می کنید؟ برای ما نمونه های نظرسنجی های مؤثر خود را بفرستید.

 

نویسنده: Lavish Kumar

ترجمه شده توسط: مهرناز یعقوبی

 

مطالب مرتبط:

 

نظر خود را وارد نمایید.