در حال بارگذاری ...
بسته

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

آیا تابحال ترکیب دو واژه " اینفلوئنسر مارکتینگ" را شنیده اید؟. احتمالاً پاسخ بسیاری از افراد منفی باشد. ولی کسانی که در فضای مارکتینگ و در فضاهای مجازی فعالیت های تخصصی و کسب و کار آنلاین انجام می دهند به وفور این واژه ها را در کنار هم شنیده اند. 

اغلب کسانی که در یکی از صفحات اجتماعی عضو هستند، قطعا صفحه یکی از اینفلئونسر های معروف را دیده یا شاید بر اساس علاقه مندی نیز آن را دنبال کنند. 
در بخش های مختلفی که در این مقاله تدارک دیده شده است برآنیم که اینفلئونسر مارکتینگ را معرفی کرده و موضوعاتی که به فعالیت این دسته از افراد مربوطه می شود را توضیح می دهیم. خب حالا اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از انواع تکنیک های بازاریابی است که این روز ها در سطح گسترده ای رشد یافته است.زاینفلوئنسر مارکتینگ به روشی از بازاریابی اطلاق می گردد که در آن از افراد مشهور و کسانی که به نحوی دارای دنبال کننده های زیادی هستند استفاده می شود. افرادی که به هر دلیل در صفحه شخصی شان مشهور شده اند می توانند با توجه به اعتمادی که جلب کرده اند محصولات و برند های مختلف را به دیگران تبلیغ کنند.

یکی از مهم ترین عواملی که زمینه ساز رشد این نحوه از مارکتینگ یا بازاریابی شده است، رشد چشمگیر صفحات اجتماعی و افزایش استفاده از آن است. به همین دلیل زمانی که بستری مناسب برای مارکتینگ فراهم گردید بسیاری از افرادی که در صدد یافتن کسب و کار آنلاین بودند به سوی این بستر شتافتند.

اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی

اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی کیست؟

زمانی که یک فرد مشهور، قابل اعتماد و دارای جایگاه اجتماعی در صفحه شخصی خودش در یکی از انواع شبکه های اجتماعی در زمینه فعالیت های تبلیغاتی و مارکتینک فعالیت داشته باشد به او اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی گفته می شود. 

اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ

مطالعات اخیر نشان داده است که تقریباً 80٪ برنامه های آینده بازاریابی حداقل به یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ در سال آینده متمرکز خواهند شد.

بازاریابی تأثیرگذار نوعی بازاریابی است که افراد با نفوذ را درگیر خود می کند و ممکن است خریداران بالقوه را تحت تأثیر قرار دهد. این ممکن است به دلیل تخصص، محبوبیت یا شهرت فرد اینفلوئنسر باشد. در بیشتر این موارد، افراد مشهور اغلب به عنوان نقاط مرجع انتخاب می شوند زیرا دارای دید و دسترسی قابل توجهی هستند.

بخش دیگری که محبوبیت بیشتری پیدا کرده است توسط وبلاگ نویسان معرفی می شود. امروزه، موفق ترین وبلاگ نویسان قدرت زیادی را بر روی دنبال کنندگان خود دارند، زیرا معتبرتر و قابل اعتمادتر از تبلیغات سنتی هستند. شرکت ها به طور فزاینده ای تمایل به استفاده از افراد مشهور و وبلاگ نویسان دارند.

آنچه که به ویژه در رابطه با این شکل از بازاریابی خاص است، این واقعیت است که نیازهای تأثیرگذار و نه مشتریان را برطرف می کند. بسته به ویژگی یا سبک زندگی، برندها به دنبال افراد با نفوذ متناسب با هدف خود با هدف ایجاد روابط طولانی مدت هستند.

اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ

تبلیغات اینفلوئنسری چقدر هزینه بر است؟

با توجه به این که این روز ها فعالیت های اینفلوئنسر ها در حوزه مارکتینگ بسیار پررنگ شده است برخی از افراد که صاحب یک کسب و کاری هستند این سوال را به وفور می پرسند: هزینه تبلیغات در اینفلوئنسر مارکتینگ چقدر است؟

واقعیت این است که این روز ها اینفلوئنسر ها انواع مختلفی دارند. به این معنا که هر کدام از آنها دارای ویژگی های خاصی هستند که باعث می شود در زمینه هزینه با تفاوت ها و تغییراتی مواجه باشیم. به این معنا که مثلا اینفلوئنسر هایی که دارای فالور های چندین هزار تایی یا حتی میلیونی هستند و نسبت به دیگر اینفلوئنسر ها شناخته شده تر هستند طبیعی است که هزینه های بیشتری را نسبت به سایر اینفلوئنسر ها جهت انجام اقدامات تبلغاتی شان دریافت کنند.  

از سوی دیگر نیز در صورتی که اینفلوئنسر در حیطه ای به صورت تخصصی به تبلیغات بپردازد و در همان زمینه از شهرت و اعتبار بالایی برخوردار باشد نیز احتمالاً هزینه های متفاوت تر و بالاتری را نسبت به دیگر اینفلوئنسر های غیر تخصصی دریافت کند.   

بنابراین باید در ابتدا ماهیت کسب و کارتان را ارزیابی کنید. در مرحله بعدی بهترین اینفلوئنسر هایی که می توانند به روند کار شما کمک کنند شناسایی کنید. سپس بر حسب اهدافی که دارید با اینفلوئنسر هایی که مد نظر قرار دادید وارد مذاکره شده و هزینه را نهایی کنید. 

اینفلوئنسرهای ایرانی

نحوه تشخیص اینفلوئنسرهای مناسب

هنگامی که ما قصد انجام اینفلوئنسر مارکتینگ را داریم، بیشتر به تعداد فالوورهای آن شخص نگاه میکنیم، اما این کار کاملا اشتباه است.

چرا که وقتی به افرادی که در اینستاگرام یک میلیون فالوور دارند نگاه می کنید، اگر آنها تنها هزار لایک در هر عکس می گیرند، این امر مشخص کننده این است که دنبال کننده های آنها وفادار نیستند و یا بیشتر آنها دنبال کنندگان فیک هستند. اگر کسی دنبال کننده های وفاداری ندارد و می گوید: ”این محصول را بخرید، از این سرویس استفاده کنید "فکر می کنید چه اتفاقی می افتد؟ هیچ کس اهمیتی نخواهد داد.

از طرف دیگر، اگر کسی دنبال کننده های وفاداری داشته باشد، هر پست لایک، نظر بیشتر و میزان تعامل(engagement) بیشتری دریافت می کند.

بنابراین وقتی می خواهید بفهمید کدام یک از اینفلوئنسرها را برای تبلیغ شما مناسب تر هستند، فقط کسانی را انتخاب نکنید که بیشترین دنبال کننده را داشته باشند. بلکه بیشترین ملاک شما برای این انتخاب، تعامل کاربران با هر پست باشد.

همچنین می توانید از پلتفرم های آژانس دیما و نشانت برای اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید.  

ابزارهای اینفلوئنسر مارکتینگ

ابزارهای اینفلوئنسر مارکتینگ

اکنون که برای شروع اینفلوئنسر مارکتینگ آماده هستید، در اینجا چند ابزار برای سهولت کار شما معرفی شده است.

Followerwonk

این ابزار از Moz به شما امکان می دهد تا بر اساس کلمات کلیدی و موقعیت مکانی، اینفلوئنسرهای مرتبط را در توییتر جستجو کنید. این اولین ابزار کاربردی است که می توانید هنگام ایجاد لیست اینفلوئنسرهای بالقوه خود برای مشارکت و همکاری با آنها استفاده کنید.

Hootsuite

جریان های جستجوی Hootsuite با نظارت بر مکالمات مرتبط با صنعت خود از طریق چندین کانال، می تواند به شما در کشف اینفلوئنسرها کمک کند.

هنگامی که مجموعه ابتدایی اینفلوئنسرها را در ذهن دارید، آنها را به جریانی اضافه کنید تا مواردی را که به اشتراک می گذارند و با چه کسانی درگیر می شوند را ردیابی کند. این به شما کمک می کند تا ارتباط آنها را با مخاطبان خود درک کنید و سایر تأثیرگذارهای بالقوه را برای کار با آنها برجسته کنید.

Right Relevance Pro

این برنامه می تواند محتوای برتر به اشتراک گذاشته شده توسط اینفلوئنسرها را بر اساس موضوع و مکان جستجو کند. از آن برای شناسایی و کشف مشارکت کنندگان بالقوه تأثیرگذار بر اساس کیفیت محتوایی که به اشتراک می گذارند استفاده کنید.

Fourstarzz Influencer

این برنامه توصیه های اینفلوئنسرهای سفارشی را ارائه می دهد. این کمک می کند تا میزان تخمین زده شده  مشارکت ها و سایر نتایج کمپین پیش بینی شود.

خاتمه 

با توجه به این که این روزها اینفلوئنسر مارکتینگ در حال رشد و گسترش است ضروری است که افراد علاقه مند به فضاهای این نوع از تبلیغات بر اطلاعات خود بیفزایند. در گذشته افراد حتی نمی توانستند تصور کنند که در این فضاها بتوانند چنین منابع درآمدی داشته باشند و به نوعی اشتغال زایی کنند. 
این روزها کم نیستند اینفلوئنسر هایی که در صفحه شخصی تان می توانند با دانش و تجربه ای که کسب کرده اند روزانه با تبلیغات یا همان اینفلوئنسر مارکتینگ دستمزد های بسیاری را دریافت کنند و به نوعی شغل آنلاین داشته باشند. 

پلاگین های ناپ کامرس
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها