بسته

اهمیت بازاریابی اینستاگرام در سال 2021

اهمیت بازاریابی اینستاگرام در سال 2021

اهمیت بازاریابی اینستاگرام در سال 2021

جهان امروزی مدام در حال تغییر است، و در راستای آن مشاغل نیز تغییر می کنند! رقابت روزافزون در دنیای تجارت ایجاب می کند که هر کسب و کار به موثرترین شکل با مخاطبان خود در ارتباط باشند.

این امر مهم نه تنها برای بقا در بازار بلکه برای اداره موفقیت آمیز کسب و کار شما نیز مهم است. در حال حاضر، بیش از 60٪ از برندهای برتر جهان از شبکه اجتماعی Instagram برای بازاریابی استفاده می کنند. تقریباً 90٪ از بازاریابان فکر می کنند که شبکه های اجتماعی بخشی مهم از استراتژی های بازاریابی آنها است.

در واقع شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران است. چرا که این شبکه اجتماعی در زمینه سرگرمی و بهبود کسب و کار به خوبی عمل کرده است و بسیاری از کسب و کارها به آن وابسته هستند.

اینستاگرام یک شیوه بازاریابی عالی برای گسترش توانایی و تعامل کسب و کار شما با مشتریان است.

اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام یک پلتفرم رسانه های اجتماعی به منظور اشتراک گذاری عکس و فیلم است. کاربران می توانند از طریق این شبکه اجتماعی تصاویر یا پست های ویدیویی خود را به صورت پست به اشتراک بگذارند یا آنها را در داستانهای موقت(استوری) قرار دهند.

فیلم های IGTV به اشتراگ بگذارند و یا حتی می توانند از طریق اینستاگرام ویدیوهای لایو و زنده قرار دهند و یا برای فروش محصولات خود می توانند لینک محصولات را برای فروش قرار دهند.

گفتنی است که اینستاگرام متعلق به شرکت مادرش فیس بوک است و بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک،زمانی که اینستاگرام شروع به کار کرد تنها بعد از گذشتن 18 ماه از ایجاد آن، به دلیل پتانسیل هایی که از این شبکه اجتماعی دید آن را به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری کرد و از آن زمان به بعد، این پلتفرم به رشد خود ادامه داده است

مزیت های اینستاگرام

مزیت های اینستاگرام:

در ذیل به 5 مزیت بزرگ این شبکه اجتماعی قدرتمند اشاره خواهیم کرد

1. افراد بیشتری در اینستاگرام حضور دارند

از ماه ژانویه 2019 ، اینستاگرام در یک نظرسنجی از میان محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان رتبه بندی شده توسط تعداد کاربران با 1 میلیارد مشترک در رتبه 6 قرار دارد.

میزان جذابیت در اینستاگرام با لایک اندازه گیری می شود، نظرات و اشتراکات در اینستاگرام نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی بیشتر است و از این حیث نمره 4.2٪ را کسب می کند، ده برابر بیشتر از فیس بوک، 55 برابر بیشتر از Pinterest و 85 برابر بیشتر از Twitter. در این دنیای گسترده، کسب و کارها می توانند با استراتژی اختصاصی بازاریابی در اینستاگرام موفقیت های چشمگیری کسب کنند.

2. میزان موفقیت در آن بیشتر است

معروف ترین برندهای خانگی مانند نایک و پپسی به طور موثری از قدرت اینستاگرام برای رشد کسب و کار خود استفاده کرده اند. هزاران تجارت و بخش کوچک نیز با استفاده از اینستاگرام رونق گرفته اند.

به عنوان مثال حوزه گردشگری، بخشی است که در اینستاگرام با عنوان "مقاصد سفر جدید و مکان های گردش" رونق زیادی را تجربه کرده است، پرسش محبوب 48٪ از کاربران اینستاگرام که علاقه مند به سفر هستند، باعث می شود که اینستاگرام برنامه خود را به روز کند تا شامل ویژگی های بیشتر برای کسب و کارها شود.

3. می توانید به طور مستقیم با مشتریان تعامل داشته باشید

آگاه ساختن مشتری از حضور شما و افزایش محبوبیت و فروش بیشتر آرزوی هر برندی است.

هرچه عکس ها و محتوای ویدئویی با کیفیت بالا ارسال کنید، میزان پسند(لایک) بیشتری را دریافت خواهید کرد و صفحه اجتماعی شما برای مخاطبان شما بیشتر دیده می شود.

علاوه بر این، می توانید با استفاده از نکات کلیدی افزایش فالوور در اینستاگرام، با نوشتن بیوگرافی جذاب لایک بیشتری دریافت کنید. 

4. مشارکت با اینفلوئنسرها (تأثیرگذاران)

در اینستاگرام به دلیل وجود کاربران زیاد، تاثیرگذاران زیادی نیز وجود دارند که می توانید تبلیغات خود را به آنها بسپارید و میزان کاربران و فروش خود به طرز شدیدی افزایش دهید.

اینفلوئنسر شناخته شده می تواند با چند پست در مورد تجارت شما، شما را به میلیون ها دنبال کننده اینستاگرام برساند. (همچنین بخوانید: اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ )

5. جذب مشتریان جدید

با حضور فعال در اینستاگرام، می توانید به مشتری های جدید دسترسی پیدا کرده و از این طریق، دسترسی خود را گسترش دهید.

همچنین می توانید از طریق بخش insight آمار کاربران خود را به دست آورید و بدانید که در چه زمانی کاربران بیشتر شما را لایک می کنند تا در همان ساعات پست خود را منتشر کنید.

علاوه بر این، بخش Insight اطلاعاتی درباره سن و جنسیت کاربران شما، موقعیت مکانی آنها، عملکرد هر پست و بهترین زمان برای ارسال پست به شما ارائه می دهد.

سخن آخر

سخن آخر

امروزه تعداد افراد در اینستاگرام بیشتر از گذشته است. عدم پیوستن به این سیستم عامل به این معنی است که شما هزاران مشتری بالقوه را ممکن است از دست بدهید.

در یک مطالعه آماری 35٪ از کاربران بزرگسال اینترنت در سال 2018 از اینستاگرام استفاده کردند، در حالی که در سپتامبر 2014 این میزان 26٪ بود.پس بهتر است شما نیز در این رسانه حضور فعال داشته باشید تا کسب و کار خود را رونق ببخشید

 

نویسنده: امین اصلانپور

مطالب اخیر:

راه های به دست آوردن مشتریان دائمی پس از خرید

با راه اندازی فروشگاه اینترنتی، در خواب هم کسب درآمد کنید!

دلایل نارضایتی مشتری در کسب و کار اینترنتی

10 علت کاهش خرید در فروشگاه اینترنتی

تبلیغات همسان چیست؟

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها