بسته

نکات اینستاگرامی: نحوه کارکرد الگوریتم اینستاگرام

نکات اینستاگرامی: نحوه کارکرد الگوریتم اینستاگرام

در این مطلب، ما نحوه کار الگوریتم اینستاگرام برای پست های فید، استوری ها، صفحه جستجو (Explore page) ، فیلم های IGTV و Reels را به اشتراک می گذاریم.

نحوه کارکرد الگوریتم اینستاگرام در سال 2021

اگر زمانی را در اینستاگرام گذرانده باشید، می دانید که الگوریتم می تواند به طرزی مرموز رفتار کند. اما وقتی فهمیدید که الگوریتم دست نیافتنی اینستاگرام چگونه کار می کند، می توانید استراتژی محتوای خود را متناسب با آن تنظیم کنید. در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید را بخوانید.

نحوه کار الگوریتم اینستاگرام برای پست های فید (Feed Posts) در سال 2021

بر اساس قانون اینستاگرام، 6 فاکتور اصلی وجود دارد که بر الگوریتم اینستاگرام برای ارسال مطالب تأثیر می گذارد:

  1. علاقه
  2. ارتباط
  3. تایم لاین (نمایش فهرستی از وقایع به ترتیب زمان)
  4. فرکانس
  5. دنیال کردن
  6. کاربرد

عامل شماره 1: علاقه

خبرنامه اینستاگرام شما فقط براساس افرادی که دنبال می کنید نیست، بلکه براساس حساب ها و انواع پستی است که به لحاظ تاریخی دوست داشته اید.

هرچه الگوریتم اینستاگرام فکر کند نوع خاصی از پست را "دوست دارید" ، بالاتر از این در صفحه شما ظاهر می شود.

اصولاً آنچه در فید اینستاگرام خود مشاهده می کنید ترکیبی از تمام رفتارهای اینستاگرامی شماست. حساب هایی که با آنها بیشترین تعامل را دارید، افرادی که در عکس ها با آنها برچسب گذاری می شوید و البته نوع پستی که دوست دارید و درباره آن نظر می دهید. به همین دلیل حضور مداوم در اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است.

این موضوع سیگنال های مثبتی را به الگوریتم اینستاگرام می فرستد - و به مخاطبان شما فرصت بیشتری می دهد تا با محتوای شما ارتباط برقرار کنند.

عامل شماره 2: رابطه

الگوریتم اینستاگرام می خواهد پست های دوستان، خانواده و حساب های شما را که برای شما مهم است اولویت بندی کند. بنابراین برای اینکه اینستاگرام آنچه را می خواهید به شما نشان دهد (آنچه واقعاً می خواهید)، این الگوریتم از تعاملات شما استفاده می کند تا افراد نزدیک به شما را با هم تقسیم کند.

توماس دیمسون، مهندس نرم افزار در اینستاگرام، به اشتراک گذاشت که چگونه اینستاگرام براساس تئوری استفاده شما از برنامه می تواند بفهمد که به چه کسی بیشتر علاقه دارید.

  • افرادی که محتوای آنها را دوست دارید (احتمالاً شامل داستان ها و فیلم های زنده)
  • افرادی که به آنها پیام می دهید
  • افرادی که آنها را جستجو می کنید
  • افرادی که در زندگی واقعی می شناسید
  • اینستاگرام سعی می کند به محض پیگیری شخصی با ارائه محتوای شخصی و نظارت بر نحوه تعامل با او، این رابطه (و میزان علاقه شما) را محاسبه کند.

عامل شماره 3: تایم لاین (نمایش فهرستی از وقایع به ترتیب زمان)

این الگوریتم نه تنها به میزان جذب پست اینستاگرام شما توجه دارد، بلکه همچنین به بررسی اینکه عکس از مدت ها قبل منتشر شده است نیز می پردازد.

الگوریتم اینستاگرام به زمان ارسال شما اهمیت می دهد، زیرا همیشه می خواهد جدیدترین و جالب ترین پست ها را به شما ارائه دهد.

با یافتن بهترین زمان شخصی خود برای ارسال در اینستاگرام، می توانید الگوریتم را هک کنید تا میزان دسترسی شما بیشتر شود و لایک و دنبال کننده بیشتری کسب کنید. و اگر در زمانی که فالوورهای شما آنلاین و فعال هستند پست می گذارید، شانس بیشتری برای لایک بیشتر به خود می دهید.

از آنجا که این ویژگی در برنامه ریزی سیستم عامل Instagram بعداً تعبیه شده است ، فهمیدن اینکه چه زمانی باید پست های اینستاگرام را برای حداکثر تعامل برنامه ریزی کنید بسیار آسان است.

عامل شماره 4: فرکانس (تکرار یک واقعه در واحد زمان)

چند بار برنامه Instagram را باز می کنید؟ اگر یک پیمایشگر مکرر هستید ، از آنجا که اینستاگرام سعی می کند بهترین پست ها را از آخرین بازدید شما نشان دهد ، از نظر زمانی بیشتر به نظر می رسد.

اگر برنامه اینستاگرام را کمتر بررسی کنید ، خبرمایه شما به جای اینکه از نظر زمانی تنظیم شود، به آنچه Instagram فکر می کند شما دوست دارید، طبقه بندی می شود.

عامل شماره 5: دنبال کردن

چند نفر را در اینستاگرام دنبال می کنید؟ اگر افراد زیادی را دنبال کنید ، Instagram گزینه های بیشتری برای انتخاب دارد ، بنابراین احتمالاً همه پست ها را از هر حساب مشاهده نخواهید کرد.

عامل شماره 6: کاربرد

اگر زمان زیادی را در اینستاگرام سپری کنید، در حالی که اینستاگرام بیشتر در کاتالوگ خود فرو می رود، می خواهید پست های بیشتری را ببینید.

اگر وقت کافی در اینستاگرام بگذرانید، حتی می توانید محتوای جدید را برای دیدن تمام کنید. پس از این اتفاق، الگوریتم به شما محتوای پیشنهادی از حساب های جدید - بر اساس تعاملات قبلی شما - را ارائه می دهد.

با این حال ، اگر هر روز فقط چند دقیقه در برنامه هستید، فقط موارد برجسته روز را از الگوریتم دریافت خواهید کرد.

نحوه کار الگوریتم اینستاگرام برای Instagram Stories

به طور معمول، داستان های اینستاگرام که در ابتدای خبرمایه شما ظاهر می شوند از حساب هایی هستند که بیشتر با آنها درگیر می شوید، خواه از طریق لایک، نظر، بازدید از داستان، عکس العمل یا DM باشد.

الگوریتم Instagram Stories همچنین تمرکز زیادی بر به موقع بودن دارد، زیرا می خواهد اطمینان حاصل کند که همیشه آخرین داستان های حساب های مورد علاقه شما را به شما نشان می دهد.

اگر مرتباً با یک حساب کار می کنید، داستان های جدید آنها هر بار که پست می کنند در قسمت جلوی خبر شما قرار می گیرند - حتی اگر همه داستان های آنها را از روز گذشته تماشا کرده باشید. بنابراین با توجه به این موضوع، بهتر است به طور مداوم در Instagram Stories پست بگذارید.

با پست بیشتر در Stories اینستاگرام، شانس بیشتری برای دسترسی به بینندگان دارید زیرا آنها داستان های روزانه خود را مرور می کنند - و هرچه بازدید بیشتری کسب کنید، رتبه شما بهتر خواهد بود. خوشبختانه ارسال منظم به داستان ها کاملاً آسان تر شده است.

نحوه کار الگوریتم اینستاگرام در صفحه اکسپلور

به طور کلی، صفحه اکسپلور و الگوریتم feed کاملاً شبیه به هم هستند - هر دو براساس تعاملات قبلی شما محتوایی را ارائه می دهند که اینستاگرام فکر می کند شما بیشتر به آن علاقه خواهید داشت.

با این حال، خبرمایه اینستاگرام شما از محتوای حساب هایی که قبلاً دنبال کرده اید تشکیل خواهد شد، در حالی که خبرمایه اکسپلور تقریباً به طور کامل از محتوای حساب های جدید تشکیل شده است.

صفحه اکسپلور به طور مداوم در حال آپدیت است، و دسته های موضوعی جدید و ویژگی های جستجوی پیشرفته به طور مداوم معرفی می شوند.

نحوه کار الگوریتم اینستاگرام برای فیلم های IGTV و reels

برای ویدیوهای IGTV و Instagram Reels، الگوریتم محتوای حساب هایی را که بیشترین تعامل را دارید و همچنین نوع پست هایی که معمولاً با آنها درگیر هستید را در اولویت قرار می دهد.

فراتر از خبر خانگی، اینستاگرام از ویدئوهای پیشنهادی IGTV و Reels در صفحات مربوط به اکسپلور، از جمله برگه جدید Reels استفاده می کند. این بر اساس آنچه اینستاگرام فکر می کند شما دوست دارید ، بر اساس مدل یادگیری ماشین (machine learning model) است.

نویسنده: مهدیه حسینی ها

 

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها