دسته بندی
    بسته

    نحوه کارکرد الگوریتم اینستاگرام در سال 2023

    نحوه کارکرد الگوریتم اینستاگرام در سال 2023

    الگوریتم اینستاگرام یک سیستم پیچیده است که با هدف نمایش بهترین محتواها به کاربران اینستاگرام طراحی شده. این الگوریتم با توجه به عوامل مختلفی مانند تعداد فالوئرها، تعداد لایک‌ها، نوع محتوا، زمان انتشار و... تصمیم می‌گیرد که کدام پست‌ها برای کاربر نمایش داده شوند.

    الگوریتم اینستاگرام همچنین به کاربر امکان می‌دهد تا از نوشته ها، تگ‌ها، اطلاعات پروفایل و فعالیت‌های کاربر در اینستاگرام برای پیشنهاد محتوای مناسب‌تر به کاربران استفاده کند. این الگوریتم به صورت مداوم بهبود یافته و بهینه شده تا تجربه کاربری را بهبود بخشد و محتواهای مناسب‌تری به کاربران نمایش دهد.

    نحوه کارکرد الگوریتم اینستاگرام

    نحوه کار الگوریتم اینستاگرام برای پست های فید (Feed Posts)

    الگوریتم اینستاگرام برای پست‌های فید (Feed Posts) به منظور نمایش بهترین محتواها به کاربران طراحی شده است. این الگوریتم بر اساس چندین عامل مختلف تصمیم‌گیری می‌کند که کدام پست‌ها برای کاربران نمایش داده شوند. برخی از عوامل مهم تأثیر گذار بر این کارکرد شامل موارد زیر هستند:

    1. تعداد فالوئرها
    2. رابطه
    3. تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها
    4. تاریخ انتشار و تایم لاین
    5. فرکانس
    6. علاقه‌ها و ترجیحات کاربر

    تعداد فالوئرها

    پست‌هایی که توسط افرادی با تعداد فالوئر بیشتر لایک و کامنت داده می‌شوند، احتمالاً برای کاربران دیگر نیز جذاب خواهند بود.

    میزان تاثیر تعداد دقیق فالوئرها بر روی پست‌های فید اینستاگرام، به عوامل دیگری همچون روابط کاربران با پست، محتوای پست، زمان انتشار و الگوریتم‌های اینستاگرام بستگی دارد. اینستاگرام از الگوریتم‌های خود برای تعیین نحوه نمایش پست‌ها بر اساس عدد فالوئرها، تعامل کاربران با پست و سایر عوامل استفاده می‌کند. اما افزایش تعداد فالوئرها می‌تواند منجر به افزایش دیده شدن پست‌ها، رشد حضور آنلاین شما و افزایش فرصت‌های همکاری و تبلیغاتی شود. اما خوب است به این نکته توجه کنید که کیفیت محتوا و تعاملات با فالوئرهایتان نیز بسیار اهمیت دارد.

    رابطه

    الگوریتم اینستاگرام می خواهد پست های دوستان، خانواده و حساب های شما را که برای شما مهم است اولویت بندی کند. بنابراین برای اینکه اینستاگرام آنچه را می خواهید به شما نشان دهد (آنچه واقعاً می خواهید)، این الگوریتم از تعاملات شما استفاده می کند تا افراد نزدیک به شما را با هم تقسیم کند.

    توماس دیمسون، مهندس نرم افزار در اینستاگرام، به اشتراک گذاشت که چگونه اینستاگرام براساس تئوری استفاده شما از برنامه می تواند بفهمد که به چه کسی بیشتر علاقه دارید.

    • افرادی که محتوای آنها را دوست دارید (احتمالاً شامل داستان ها و فیلم های زنده)
    • افرادی که به آنها پیام می دهید
    • افرادی که آنها را جستجو می کنید
    • افرادی که در زندگی واقعی می شناسید
    • اینستاگرام سعی می کند به محض پیگیری شخصی با ارائه محتوای شخصی و نظارت بر نحوه تعامل با او، این رابطه (و میزان علاقه شما) را محاسبه کند.

     تایم لاین و تاریخ انتشار (نمایش فهرستی از وقایع به ترتیب زمان)

    این الگوریتم نه تنها به میزان جذب پست اینستاگرام شما توجه دارد، بلکه همچنین به بررسی اینکه عکس از مدت ها قبل منتشر شده است نیز می پردازد. الگوریتم اینستاگرام به زمان آپلود پست یا ریل شما اهمیت می دهد، زیرا همیشه می خواهد جدیدترین و جالب ترین پست ها را به شما ارائه دهد.

    با یافتن بهترین زمان شخصی خود برای ارسال در اینستاگرام، می توانید الگوریتم را هک کنید تا میزان دسترسی شما بیشتر شود و لایک و دنبال کننده بیشتری کسب کنید. و اگر در زمانی که فالوورهای شما آنلاین و فعال هستند پست می گذارید، شانس بیشتری برای لایک بیشتر به خود می دهید.

    از آنجا که این ویژگی در برنامه ریزی سیستم عامل Instagram بعداً تعبیه شده است ، فهمیدن اینکه چه زمانی باید پست های اینستاگرام را برای حداکثر تعامل برنامه ریزی کنید بسیار آسان است.

    فرکانس (تکرار یک واقعه در واحد زمان)

    چند بار برنامه Instagram را باز می کنید؟ اگر یک پیمایشگر مکرر هستید ، از آنجا که اینستاگرام سعی می کند بهترین پست ها را از آخرین بازدید شما نشان دهد ، از نظر زمانی بیشتر به نظر می رسد.

    اگر برنامه اینستاگرام را کمتر بررسی کنید ، خبرمایه شما به جای اینکه از نظر زمانی تنظیم شود، با توجه به آنچه اینستاگرام فکر می کند شما دوست دارید، طبقه بندی می شود.

    علاقه‌ها و ترجیحات کاربر

    الگوریتم اینستاگرام تلاش می‌کند با تحلیل عملکرد و علاقه‌های کاربران، پست‌هایی را که بیشترین احتمال مورد توجه آن‌ها قرار خواهند گرفت، به آن‌ها نمایش دهد. چند نفر را در اینستاگرام دنبال می کنید؟ اگر افراد زیادی را دنبال کنید ، Instagram گزینه های بیشتری برای انتخاب دارد ، بنابراین احتمالاً همه پست ها را از هر حساب نبینید.

     

    نحوه کار الگوریتم اینستاگرام برای Instagram Stories

    به طور معمول، استوری‌های اینستاگرام که در ابتدای خبرمایه شما ظاهر می شوند از حساب هایی هستند که بیشتر با آنها درگیر می شوید، خواه از طریق لایک، نظر، بازدید از داستان، عکس العمل یا DM باشد.

    الگوریتم Instagram Stories همچنین تمرکز زیادی بر به موقع بودن دارد، زیرا می خواهد اطمینان حاصل کند که همیشه آخرین استوری کسانی که آنها را دنبال می‌کنید را به شما نشان می دهد. اگر مرتباً با یک حساب در ارتباط هستید، استوری های جدید آنها در قسمت جلوی خبر شما قرار می گیرند - حتی اگر همه داستان های آنها را از روز گذشته تماشا کرده باشید. بنابراین با توجه به این موضوع، بهتر است به طور مداوم در Instagram Stories پست بگذارید.

    با پست بیشتر در Stories اینستاگرام، شانس بیشتری برای دسترسی به بینندگان دارید زیرا آنها داستان های روزانه خود را مرور می کنند - و هرچه بازدید بیشتری کسب کنید، رتبه شما بهتر خواهد بود. خوشبختانه هر بار قابلیت آپلود استوری آسان تر می‌شود.

    عملکرد اکسپلور اینستاگرام

    نحوه کار الگوریتم اینستاگرام در صفحه اکسپلور

     صفحه اکسپلور و الگوریتم feed کاملاً شبیه به هم هستند - هر دو براساس تعاملات قبلی شما محتوایی را ارائه می دهند که اینستاگرام فکر می کند شما بیشتر به آن علاقه خواهید داشت.

    الگوریتم اینستاگرام برای نمایش محتواها در صفحه اکسپلور به منظور کشف و ارائه محتوای جدید و جذاب به کاربران طراحی شده است. این الگوریتم بر اساس چندین عامل مختلف اقدام به انتخاب و نمایش پست‌ها در صفحه اکسپلور می‌کند. برخی از عوامل مهم تأثیر گذار بر عملکرد الگوریتم اینستاگرام در صفحه اکسپلور شامل موارد زیر هستند:

    1. علاقه‌ها و ترجیحات کاربر: الگوریتم با تحلیل عملکرد و علاقه‌های انواع کاربران، سعی در ارائه محتوای متنوع و جذاب دارد که ممکن است به آن‌ها بپسندد.
    2. تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها: پست‌هایی که تعداد زیادی لایک و کامنت دارند، احتمالاً برای نمایش در صفحه اکسپلور بیشتر انتخاب می‌شوند چرا که به عنوان محتوای پرطرفدار تلقی می‌شوند.
    3. تنوع محتوا: الگوریتم سعی می‌کند تا محتوای متنوع و جذاب ارائه دهد تا کاربران بتوانند تنوع بیشتری از محتواها را مشاهده کنند.
    4. تاریخ انتشار: پست‌هایی که اخیراً منتشر شده‌اند و مورد استقبال کاربران قرار گرفته‌اند، احتمالاً برای نمایش در صفحه اکسپلور انتخاب می‌شوند.

    به طور خلاصه، الگوریتم اینستاگرام در صفحه اکسپلور با توجه به ترجیحات و عملکرد هر کاربر، تنوع محتوا، تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها، و تاریخ انتشار پست‌ها، سعی در ارائه بهترین و جذاب‌ترین محتواها به کاربران دارد.

    نحوه کار الگوریتم اینستاگرام برای فیلم های IGTV و reels

    برای ویدیوهای IGTV و Instagram Reels، الگوریتم محتوای حساب هایی را که بیشترین تعامل را دارید و همچنین نوع پست هایی که معمولاً با آنها درگیر هستید را در اولویت قرار می دهد.

    الگوریتم اینستاگرام برای نمایش فیلم‌های IGTV و Reels نیز بر اساس چندین عامل مختلف عمل می‌کند. این الگوریتم به منظور ارائه محتوای جذاب و متنوع به کاربران طراحی شده است و از عوامل زیر برای تصمیم‌گیری درباره نمایش فیلم‌ها استفاده می‌کند:

    1. اعتبار و کیفیت محتوا: فیلم‌هایی که دارای کیفیت بالا، محتوا جذاب و اصیل هستند، احتمالاً برای نمایش بیشتر انتخاب می‌شوند. الگوریتم تلاش می‌کند تا محتواهای با کیفیت و متنوع را به کاربران ارائه دهد.
    2. تعامل کاربران: فیلم‌هایی که تعداد زیادی لایک، کامنت، بازنشر و مشاهده دارند، احتمالاً به عنوان محتوای پرطرفدار تلقی می‌شوند و برای نمایش بیشتر انتخاب می‌شوند.
    3. موضوع و محتوای فیلم: الگوریتم تلاش می‌کند تا محتواهایی را که با موضوعات روز جذابیت دارند و به ترکیب‌های خاص از کلمات کلیدی و هشتگ‌ها پاسخگو هستند، به کاربران نمایش دهد.
    4. تاریخ انتشار: مانند پست‌های دیگر، فیلم‌های IGTV و Reels که تازه‌تر منتشر شده‌اند و استقبال کاربران را جلب کرده‌اند، احتمالاً برای نمایش بیشتر انتخاب می‌شوند.

     الگوریتم اینستاگرام برای نمایش فیلم‌های IGTV و Reels به منظور ارائه محتوای جذاب و متنوع به کاربران از عواملی مانند کیفیت محتوا، تعامل کاربران، موضوع و محتوای فیلم و تاریخ انتشار استفاده می‌کند.

    و در آخر اگر کسب و کار اینستاگرامی دارید و میخواهید آن را گسترش دهید پیشنهاد ما طراحی یک سایت فروشگاهی است.

    ثبت نظرات

    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها