بسته

درباره Marketplace چه میدانید؟

درباره Marketplace چه میدانید؟

Marketplace

منظور از مارکت پلیس (Market Palce) گونه ای از بازار اینترنتی می باشد که در عصر کنونی مورد توجه کثیری از کارآفرینان و متخصصان قرار گرفته است. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی مطرح در ایران و جهان از سیستم مارکت پلیس استفاده می‌ کنند.

به عبارت دیگر مارکت پلیس (MARKET PLACE) پلتفرمی برای به فروش رساندن محصولات تولید کنندگان مختلف می باشد. کاربران می توانند به آسانی در یک وبسایت مارکت پلیس چرخ بزند و محصولات تولیدکنندگان/فروشندگان مختلف را بازدید کند و با خیالی آسوده یک خرید مطمئن را انجام می‎دهند.

به طور معمول تولیدکنندگان و یا فروشندگانی به دنبال وبسایت‎ های Market Palce می‎ روند که به خودی خود یک فروشگاه اینترنتی قدرتمند به منظور ارائه محصولاتشان ندارند. آنها بیشتر پتانسیل و توان خود را بر روی تولید محصول با کیفیت متمرکز می کنند و بازاریابی و فروش محصولات خود را به وبسایت‎ های مارکت پلیس می سپارند.

از سوی ‎دیگر، وبسایت ‎های مارکت پلیس، توان خود را صرف خرید کالا و انبارداری نمی‎کنند. بلکه مارکت پلیس ها محصولات و خدمات دیگر تولیدکنندگان را برای فروش عرضه می‎کنند. چنین وبسایت ‎هایی سعی بر این دارند تا نیازهای مشتری را شناسایی کنند و این نیازها را برآورده کنند.

نکته ای که باید در مورد مارکت پلیس در نظر گرفته شود این است که مارکت پلیس مانند فروشگاه اینترنتی نیست که کالایی را به فروش برساند یا ذخیره و نگهداری نماید. به طور خلاصه اگر بخواهیم مارکت پلیس را توصیف کنیم این گونه است که مارکت پلیس یک واسطه بین تولیدکنندگان و خریداران کالا می باشد و خودش کالایی را به صورت مستقل به فروش نمی رساند مگر در موارد خاص.

حال سوالی که پیش می آید این است که مارکت پلیس ها از چه روشی کسب درآمد می‌ کنند؟ پاسخ این است که مارکت پلیس از طریق واسطه گری که انجام می دهد، پورسانت دریافت می کند. مارکت پلیس ها هیچ محدودیتی برای نوع کالا و خدمات ندارند. هر سایت یا اپلیکیشنی که واسطه‌ ای بین خریدار و فروشنده باشد، مارکت پلیس نامیده می‌شود. وب سایت های دیوار و ترب دو مورد از محبوب ترین مارکت پلیس‌های آنلاین در کشور ایران هستند.

انواع مختلف Marketplace

انواع مختلف Marketplace

مارکت پلیس یا بازار اینترنتی انواع متفاوتی دارد که در زیر به انواع آن اشاره شده است:

مدل افقی:

در مدل افقی محصولات در دسته‌ های مختلفی به فروش می‌ رسد ولی کلیه این محصولات یک ویژگی مشترک دارند. در واقع در این نوع طیف گسترده‌ ای از محصولات فروخته می‌شود. به طور مثال می‌ توان به یک سری از مارکت پلیس‌ ها همچون Dote اشاره کرد که کالاهای متنوعی می‌ فروشند ولی هدف از ایجاد آن این است که بانوان در عوض رجوع به فروشگاه‌های آنلاین، از این فروشگاه محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

مدل عمودی:

مارکت پلیس عمودی به بازارهای آنلاینی گفته می‌ شود که یک نوع محصول از منابع مختلف به فروش می‌ رسانند. در واقع این مارکت پلیس‌ ها تنها روی یک محصول یا خدمت خاص تمرکز دارند. به عنوان مثال می‌ توان به Uber اشاره نمود که تنها در حوزه حمل‌ و نقل کار می‌ کند. سایت TrueFacet هم یک مارکت پلیس بزرگ در جهت فروش جواهرات و محصولات مرتبط است.

مدل جهانی:

مارکت پلیس‌ها هیچ گونه محدودیتی ندارند و قادرند هر محصولی را به هر کسی که فکرش را بکنید بفروشند. یکی از بازارهای اینترنتی که از مدل جهانی پیروی می‌کنند eBay می باشد.

مزایا و معایب مارکت پلیس

مزایا و معایب مارکت پلیس

فروش از طریق مارکت پلیس یک گزینه بسیار جالب برای دسترسی به مخاطبان گسترده تر است، اما این امر ممکن است معایبی نیز داشته باشد که همه آن ها را بررسی خواهیم کرد:

مزایای فروش در مارکت پلیس

همانطور که قبلا توضیح دادیم، بزرگترین مزیت فروش در مارکت پلیس تعداد مشتریانی است که از طریق آن به محصولات شما دسترسی دارند.
علاوه بر این یکی از مهم‌ ترین مزیت های مارکت پلیس در بدو شروع راه اندازی این است که هیچ احتیاجی به داشتن انبار و صرف هزینه گزاف برای این کار نیست، علاوه بر این جهت خرید و تامین کالا احتیاجی به سرمایه‌ گذاری نخواهید داشت. لذا این نوع فروشگاه آنلاین یا مارکت پلیس به راحتی می توانند، منابع مالی و انسانی خودشان را صرف مواردی همچون بهینه‌ سازی سایت، پیاده‌ سازی قیف فروش، بازاریابی محتوا، بهبود تجربه کاربری (UX)، ظاهر کاربرپسند (UI) و همچنین روی دسته‌ بندی کالا و خدمات بیشتر صرف نمایند. به طور کلی قادر خواهید بود حتی بدون داشتن دفتر کار به کسب درآمد اینترنتی بپردازید، تفاوتی هم ندارد که کالا یا خدمات را به فروش می‌ رسانید.

اما این تمام ماجرا نیست.

1. شما به حجم بیشتری از ترافیک (حتی بین المللی) دسترسی دارید

با تجارت الکترونیکی در بازار، تعداد افرادی که می توانند از شما بازدید کنند بسیار بیشتر از افرادی است که فقط از طریق تجارت الکترونیکی شما در مورد شما اطلاعات می گیرند. علاوه بر این، می توانید تقاضای بین المللی خود را بدون نیاز به تلاش اضافی افزایش دهید.

2. شما خود را از جنبه فنی امور راحت می کنید

برای فروش در بازار نیازی به داشتن وب سایت اختصاصی ندارید.

سیستم عامل ها خود فضایی را ارائه می دهند که می توانید در آن دسته بندی محصولات خود را اضافه کنید و دیگر نیازی به نگرانی در مورد کارهای "ثانویه" ندارید، بنابراین وجود مارکت پلیس مدیریت همه موارد زیر را آسان می کند:

کارتهای محصولات
روش های پرداخت
تدارکات (مراقب باشید، همه آنها تدارکات فروشگاه شما را مدیریت نمی کنند، اما برخی مانند آمازون، Fnac یا Carrefour این خدمات را با پرداخت هزینه ثابت یا پورسانت در هر فروش ارائه می دهند.)
تبلیغات
شما فقط باید نگران مدیریت کاتالوگ خود باشید. آسان است، درست است؟

مزایای فروشگاه مارکت پلیس برای تامین‌ کنندگان

3. ارزان تر از داشتن فروشگاه شخصی است

از آنجا که نیازی به داشتن وب سایت اختصاصی ندارید، می توانید در هزینه های زیادی (و حتی ساعات کاری) مربوط به بازاریابی دیجیتال صرفه جویی کنید، زیرا بازار این ساختار را فراهم می کند که شما باید به محض ثبت نام شروع به فروش کنید.

بنابراین، به عنوان مثال، نیازی به صرف هزینه در موارد زیر نخواهید داشت:

دامنه
میزبانی(هاست و سرور)
طراحی وب سایت
نوشتن مطالب تبلیغاتی برای صفحه اصلی و کارتهای محصولات شما
بهبود سایت (SEO)
یا چندین جنبه دیگر
بدیهی است که شما به طور آنلاین تصویر کسب و کار خود را به طور کامل کنترل نخواهید کرد، زیرا توسط گزینه های ارائه شده توسط بازار محدود خواهد شد. در عوض، مجبور نیستید وقت خود را صرف پرداختن به آن جنبه از تجارت کنید.

4- اعتبار و اعتماد شما را افزایش می دهد

یکی از مهمترین ایرادات فروش در مورد فروشگاه اینترنتی شخصی، عدم اعتمادی است که مشتریان ممکن است هنگام تکمیل خرید و درج مشخصات پرداخت داشته باشند.

هنگامی که از طریق مارکت پلیس می فروشید، اعتبار آن به شما کمک می کند زیرا بی میلی مشتری به دلیل تضمین های ارائه شده توسط سیستم عامل، کاهش می یابد.

علاوه بر این، اگر مشتریان تصمیم بگیرند کالای خود را پس دهند یا شکایتی کنند، مارکت پلیس مسئولیت آن را بر عهده خواهد داشت، این به معنای صرفه جویی در وقت و هزینه شما نیز است.

اگر یک مغازه کوچک داشته باشید، یا اینکه تازه آن را افتتاح کرده اید یا هنوز دارای یک نام تجاری نسبتاً ضعیف است، این خبر خوبی می تواند برای شما باشد.

از دیگر مزایای مارکت پلیس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فروش در این حالت سریع‌ تر اتفاق می‌افتد؛ همه‌ی مبالغ دریافتی نقدی است.

هزینه‌ بازاریابی و تبلیغات در فروش برای شما حذف می گردد. این هزینه‌ها بر عهده‌ مدیر فروشگاه است.

مشتریان بیشتری از چنین سایت‌ هایی به دلیل تنوع در کالاها و خدمات، همچنین امکان خرید با قیمت پایین‌ تر استفاده می‌ کنند.

در چنین بازارچه‌ هایی محصولات مختلف از طرف مشتریان واقعی امتیاز می‌ گیرند.

نظرات مشتریان منجر به خرید کالاها توسط سایر مخاطبان می‌ گردد. همچنین دیدگاه بهتری برای انتخاب پیدا می‌ کنند.

فروشندگان برای ارائه‌ محصولات و خدمات بهتر با همدیگر به رقابت می پردازند که در این حالت افزایش کیفیت محصولات، خدمات ممکن خواهد بود. افزون بر این رضایت بیشتر مشتریان را عینا مشاهده خواهید کرد.

به طور یقین زمان خرید از بازار فیزیکی و سنتی این امکان برایتان امکان پذیر نخواهد بود.

معایب فروش در مارکت پلیس

مزایای فروشگاه مارکت پلیس برای تامین‌ کنندگان

اولین مزیت مارکت پلیس برای فروشندگان، فروش نقدی محصولات می‌ باشد که دیگر چالش ها و دردسرهای خرید چکی و قسطی را نخواهند داشت. در فروشگاه مارکت پلیس تامین کنندگان می‌توانند به راحتی اطلاعات محصولات خود را در سایت آپلود کرده یا به مسئولان مربوطه بدهند تا محصولاتشان در سریع‌ترین زمان ممکن در سایت فروشگاه قرار گیرد و از همان لحظه فروششان را آغاز کنند.

از آنجایی که تبلیغات و بازاریابی برای محصولات موجود در فروشگاه مارکت پلیس یکی از وظایف مدیر مارکت پلیس می‌باشد. تامین کنندگان دیگر نیازی به هزینه اضافی برای تبلیغات نخواهند داشت. همچنین تامین‌کنندگان می‌توانند محصولات خود را به هر شهر دیگری بفروشند، چرا که مخاطبان و مشتریان این گونه فروشگاه ها در یک شهر متمرکز نیستند و در سراسر جهان قرار دارند.

مزایای فروشگاه مارکت پلیس برای خریداران

بیان کردیم که در فروشگاه مارکت پلیس محصولات متنوع با تامین کنندگان مختلف وجود دارند و این موضوع حق انتخاب زیادی را به مشتریان هنگام خریداری کالا و محصول می‌ دهد. به دلیل وجود فضای کاملا رقابتی در مارکت پلیس، تامین‌کنندگان تلاش می‌ کنند بالاترین کیفیت محصول خودشان را ارائه دهند که این موضوع در انتها به نفع مشتریان می‌باشد. از سوی دیگر به دلیل حذف واسطه، قیمت محصولات باز هم به مراتب پایین‌ تر می‌ آید.

چگونه فروش خود را در مارکت پلیس افزایش دهیم؟

معایب فروش در مارکت پلیس

خوب حالا بیایید نگاهی به جنبه نه چندان زیبای مارکت پلیس بیندازیم.

1. آنها برای هر فروش کمیسیون می گیرند

بسته به بازار، کارمزد هر کالای فروخته شده می تواند از 5 تا 20 درصد باشد.

شما باید هنگام محاسبه سودآوری محصولات خود و قبل از تصمیم گیری در مورد ارزش بازار به این نکته توجه داشته باشید.

2. شما در کنار رقبای خود هستید

اگرچه رقبا همیشه یک عامل منفی برای شما نیستند، واقعیت این است که بین فروشندگان مختلف در یک بازار ممکن است جنگ قیمت و محصول کپی شده ای وجود داشته باشد که در نهایت یک کابوس واقعی باشد.

به دلیل تعداد زیاد رقبا در یک مکان، شما مجبورید دائما در قیمت های خود تجدید نظر کنید، این امر می تواند حاشیه شما را کاهش دهد.

3. شما مجبور می شوید از کنترل اطلاعات شخصی مشتری خود صرف نظر کنید

هنگام فروش از طریق یک سیستم عامل، شما باید تمام اطلاعات مربوط به مشتریان خود را تحویل دهید.

این شما را از شروع استراتژی های جدید برای هدف گیری مجدد یا اشتراك كه در غیر این صورت به شما در افزایش فروش در تجارت الكترونیك عادی كمك می كند، منع می كند.

4- هنگام تصمیم به ترک بازار همه چیز را از دست می دهید

اگر تصمیم گرفتید از سیستم عامل خارج شوید و از طریق تجارت الکترونیکی خود بر فروش خود تمرکز کنید (یا آن را ارتقا دهید)، تمام کارهایی که انجام داده اید از قلم انداخته می شوند، از جمله:

توضیحات محصولات
تاریخچه فروش
آماری درباره سفارشات، فروش و بازده
داده های مشتری
بررسی ها و توصیه ها
همانطور که قبلاً می دانید، اطلاعات مربوط به مشتریان و سفارشات شما کلیدی در ایجاد یک استراتژی فروش موثر و سودآور است، بنابراین اگر تصمیم بگیرید که مستقل شوید، از دست دادن همه این داده ها به یک مانع واقعی تبدیل می شود.

5- بازار ممکن است جایگاه شما را حفظ کند

اگر یک بازار بزرگ متوجه یک محصول یا جایگاه سودآور شود، منابع قابل توجهی بیشتر در اختیار دارد تا تجارت فوق را به انحصار خود درآورد.

در صورت تمایل تهیه کنندگان به محصول، این بازار می تواند فشار زیادی به شما وارد کند، بنابراین سعی کنید تعادل بین عملکرد خوب و برجسته نشدن زیاد را پیدا کنید.

بنابراین، باید قبل از شروع کار با آنها مراقب باشید. شرایط را دوباره بررسی کنید و حاشیه سود خود را با دقت محاسبه کنید.

چالش‌ های پیش روی دارندگان مارکت پلیس

 

چگونه فروش خود را در مارکت پلیس افزایش دهیم؟

برای بازرگانانی که فروشگاه های آنلاین خود را اداره می کنند، فروش در Emalls ،Torob ،Digikala ،eBay ،Amazon و سایر مارکت پلیس ها می تواند گیج کننده باشد. اغلب اوقات، بازرگانان برای موفقیت باید یک طرز تفکر جدید و حتی یک مدل تجاری متفاوت را در پیش بگیرند.

در اینجا هفت نکته در مورد چگونگی افزایش دید و درآمد خود از بازارهای مارکت پلیس آورده شده است. برخی از اینها مفاهیم اساسی هستند، برخی از آنها فرصت های جدید است.

محتوای خود را بهینه کنید

با محتوای خوب محصول شروع کنید. تیترهای خود را بهینه کنید، توضیحات کوتاه خوبی ایجاد کنید، مشخصات آن را به صورت کامل بنویسید و متن جایگزین برای تصاویر آن قرار دهید، مطمئن شوید که UPC دقیق محصول و شماره قطعات را ارائه کرده اید.

فید داده خود را بهینه کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه زمینه های مورد نیاز برای هر بازار را در آن گنجانده اید. از صحت تنظیمات و قیمت گذاری اطمینان حاصل کنید.

خدمات عالی به مشتریان ارائه دهید

اکثر بازارها مستقیماً با مشتریان مکاتبه می کنند. از این نظر، آنها ارتباط مشتری را کنترل می کنند، نه شما. حفظ یک رتبه برتر مشتری برای موفقیت شما کاملاً مهم است. اطمینان حاصل کنید که انتظارات حمل و نقل را تنظیم کرده و برآورده می کنید. بدون هیچ سوالی از بازپرداخت بازارها و سیاست های مبادله آن استقبال کنید. اگر درخواست مشتری دریافت کردید، ظرف چند ساعت پاسخ دهید، نه چند روز.

به عنوان مثال آمازون و eBay تاخیری در پاسخ به پرسش مشتری را تحمل نمی کنند. اطمینان حاصل کنید که ایمیل های خدمات مشتری خود را در تمام آخر هفته کنترل کنید. اگر جمعه شب استعلام دریافت کنید و تا صبح روز دوشنبه پاسخ ندهید، آمازون دیر به نظر شما می رسد و به شما اعلام می شود.

 

از طریق تبلیغات قابلیت مشاهده خود را افزایش دهید

برای Rakuten ،Sears ،TigerDirect ،Newegg و سایر مارکت پلیس های کمتر شناخته شده، شبکه تبلیغاتی جدیدی به نام Retail Search Exchange توسط HookLogic وجود دارد. این شبکه جدید به شما امکان می دهد محصولات خاص را با آگهی (مشابه آگهی لیست محصولات Google) در نتایج جستجو یا در صفحات دسته تبلیغ کنید. این یک مدل پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) است که تبلیغ را به لیست شما در آن بازار پیوند می دهد. این شبکه تجزیه و تحلیل ارائه می دهد تا به شما امکان اندازه گیری بازده هزینه تبلیغات را بدهد.

با توجه به حجم لیست محصولات، به نظر می رسد این شبکه تبلیغاتی فرصت های خوبی برای افزایش قابلیت مشاهده محصول و افزایش درآمد شما فراهم می کند.

اگر شرکت شما یک تولید کننده محصول است، این شبکه تبلیغاتی در خرده فروشان برجسته ای مانند Target و Walmart نیز موجود است.

قیمت گذاری

قیمت در بازارها هرگز پویاتر نبوده است. تقریباً برای تمام کالاهای بازار انبوه، می توانید روی تغییر قیمت در طول روز حساب کنید. اطمینان حاصل کنید که قیمت شما در "Buy Box" در آمازون کمترین یا نزدیک به کمترین قیمت است. برای رسیدن به آن، استفاده از ابزارهای نظارت بر قیمت را در نظر بگیرید. گزینه های بسیاری وجود دارد، از جمله پیشنهاداتChannelAdvisor  Monsoon Commerce  WisePricer  Appeagle ، 360pi  Channel IQ و موارد دیگر.

این راه حل ها به شما امکان می دهد قیمت محصولات را در سایت های رقبا و همچنین در بازارها کنترل کنید. بسیاری نیز براساس قوانینی که شما وضع کرده اید از قیمت گذاری مجدد پویا پشتیبانی خواهند کرد. برای استفاده از قیمت گذاری پویا، مطمئن شوید که حاشیه خود را درک کرده اید و استراتژی های خوبی برای مدیریت پیشنهادات طراحی کرده اید. اگر قیمت گذاری مجدد را به خوبی انجام ندهید، می توانید به سرعت با موجودی کالا یا سود روبرو شوید.

محصولات مناسب را انتخاب کنید

اطمینان حاصل کنید که کالاهایی متناسب با خریداران در بازار می فروشید. اطمینان حاصل کنید که حاشیه شما از قیمت ها و هزینه حمل و نقل فروش آن محصولات پشتیبانی می کند.

شاید عاقلانه نباشد، به عنوان مثال، لیست تمام محصولات خود را در یک بازار انجام دهید. مواردی را انتخاب کنید که واقعاً رقابتی باشند. همچنین تشخیص دهید که کالاهایی که در فروشگاه شخصی شما فروش خوبی دارند ممکن است در بازار فروش نداشته باشند. محصولاتی را به طور خاص برای یک بازار خاص در نظر بگیرید. برعکس، شما ممکن است بخواهید محصولی را ارائه دهید که منحصر به فرد آنهایی است که در بازار می فروشید.

در دسترس بودن را مدیریت کنید

اگر محصولات را در چندین کانال لیست می کنید، اطمینان حاصل کنید که موجودی خود را به طور دقیق مدیریت می کنید. این می تواند مشکل باشد. معمولاً به یک سیستم مدیریت موجودی نیاز دارد. آخرین چیزی که می خواهید دریافت سفارشاتی بیش از موجودی شما است و مجبور به لغو این سفارشات از بازارهای مختلف است.

ایجاد تبلیغات

بسیاری از بازارها به شما امکان می دهند تبلیغاتی ایجاد کنید. ارائه تبلیغات در تعطیلات را برای موارد هدیه در نظر بگیرید. همچنین می توانید حمل و نقل رایگان یا حمل و نقل ارتقا یافته را ارائه دهید. همچنین اگر بازار اجازه دهد بسته بندی هدیه را با هزینه اضافه شده یا رایگان در نظر بگیرید.

چالش‌ های پیش روی دارندگان مارکت پلیس

پیش از این هم به نقش ارتباطی مارکت پلیس اشاره نمودیم. به عنوان صاحب امتیاز و مدیر مارکت پلیس‌، بایستی چالش‌ های زیر را بپذیریم و آماده مواجه و تقابل با آنها باشید:

1. مارکت پلیس‌ ها محصولات گوناگون را از فروشندگان متفاوتی تامین و عرضه می‌ کنند. از این رو بایستی بتوانید قابلیت مقایسه کامل بین کالاهای متفاوت را برای مشتری راه اندازی کنید.

2. زمان تحویل محصولات متفاوت بایستی یکسان باشد. پس مارکت‌ پلیس‌ ها و فروشندگان باید هماهنگی قابل قبولی باهم داشته باشند.

3. به عنوان دارنده‌ یک مارکت پلیس باید به طور مداوم اجناس‌ خود را گسترش دهید، تا بتوانید سود بیشتری را نسیب خود کنید. از طرفی باید مراقب کیفیت محصولات نیز باشید، تا بتوانید رضایت مشتریان را به طور کامل جلب کنید.

معروف ترین مارکت پلیس های جهانی

معروف ترین مارکت پلیس های جهانی

1. eBay

این شركت كه از دهه ‘90 بازمانده از مشاغل الكترونیكی بود، توانست در قرن 21 با موفقیت سازگار شود و رشد كند.

این وبسایت به عنوان یک پلتفرم حراج آغاز شد (و مردم هنوز اطلاعی از آن نداشتند)، اما فروش محصولات جدید اکنون 80٪ از تجارت آنها است. این امر آن را به یکی از قدرتمندترین بازارها تبدیل می کند که از طریق آن معاملات از 190 کشور در سراسر جهان انجام می شود.

2.Alibaba

این مرجع آسیایی بیش از 500 میلیون مشتری فعال دارد که به دلیل حجم فروش، آن را به عنوان یکی از جذاب ترین مارکت پلیس های جهان قرار می دهد.

3. Fnac

یک مارکت پلیس جوان (که در سال 2013 به وجود آمد) که توسط این گروه فرانسوی برای گسترش فهرست خود استفاده شد.

به این ترتیب، آنها توانستند دسته های مختلفی مانند وسایل مراقبت از کودک یا لوازم خانگی را که در مغازه های فیزیکی آنها وجود ندارد اضافه کنند.

4. Amazon

و نکته آخر اینکه، آمازون  مادر همه مارکت پلیس ها و معیار لازم برای ذکر این موضوع است.

بیشتر جستجوهای اینترنتی با قصد خرید در آمازون انجام می شود، بنابراین اگر به فکر فروش در بازار هستید، جذاب ترین گزینه پیش روی شما آمازون است.

پست پیشنهادی:

مارکت پلیس کوچکتر دیگر نیز وجود دارند که به همان اندازه جالب و جذاب هستند:
Cdiscount: بر بازارهای فرانسه تسلط دارد.
Otto: بهترین گزینه برای شروع فروش در بازار آلمان.
Rakuten: دسترسی مستقیم به خریداران در ژاپن را امکان پذیر می کند.
Solostocks: محبوب ترین مارکت پلیس برای مشاغل B2B در اسپانیا است.
Wallapop: معاملات بین مشتریان نهایی، یعنی تجارت C2C را آسان می کند.
Etsy: برترین مارکت پلیس فروش صنایع دستی درجهان.
Flubit: آمازون انگلیسی محسوب می شود و با شکستن قیمت آمازون کار می کند.
همانطور که می بینید، گزینه های مختلفی وجود دارد و کار با آنها ممکن است به معنای بین المللی کردن تجارت الکترونیکی شما باشد.

نویسنده: امین اصلانپور
مطالب اخیر:
هاست ایمیل چیست؟
چگونه مشتریان خود را از دست ندهیم
FAQ چیست؟ | اهمیت صفحه سوالات متداول یا FAQ
5 اشتباه رایج در بازاریابی ایمیلی

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها