بسته

کاربرد هوش مصنوعی در فروشگاه اینترنتی

کاربرد هوش مصنوعی در فروشگاه اینترنتی

کاربرد هوش مصنوعی در فروشگاه اینترنتی

هوش مصنوعی یکی از مهم ترین و اثر بخش ترین عواملی است که در بخش موفقیت فروشگاه های اینترنتی مطرح می شود. زیرا در طول سال هایی که در حوزه مارکتینگ و بازاریابی ورود پیدا کرده است توانسته تحولی شگرفت در روند کسب و کار های اینترنتی و فروشگاه های آنلاین ایجاد کند.

هوش مصنوعی براساس ربات های نرم افزاری و سخت افزاری فعالیت می کند و تا حد زیادی می تواند در بهبود وضعیت کسب و کار ها از جهت هزینه و جذب کاربر اثر بخش باشد. پس برای طراحی سایت فروشگاهی میتوانید از هوش مصنوعی استفاده کنید.

با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که سیستم های هوش مصنوعی چه تاثیری در خرید آنلاین شما و ایجاد علاقه و انگیزه در شما دارند و تا چه اندازه می توانند مشوق شما باشند تا از یک فروشگاه اینترنتی خرید کنید.

هوش مصنوعی در فروشگاه اینترنتی و وب سایت

میزان اهمیت هوش مصنوعی

هوش مصنوعی مهم ترین دستاورد معاصر است که بعد از گوشی موبایل به نوعی انقلاب در حوزه تجارت الکترونیک محسوب می شود.واقعیت این است که هوش مصنوعی همچنان در ابتدای مسیر رشد و گسترش قرار دارد و برنامه هایی که در حوزه هوش مصنوعی کاربرد دارند در حال پیشرفت هستند.آینده ای که برای هوش مصنوعی پیش بینی می شود بسیار شگرفت است و میتوان امیدوار بود که مارکتینگ را به مسیر های جدیدی هدایت کند. حال باید بنشینیم و نظاره گر باشیم که این سیستم چه اتفاقاتی در آینده بازاریابی و موفقیت فروشگاه های اینترنتی رقم خواهد زد.

همچنین بدانید: قیمت طراحی سایت فروشگاهی

هوش مصنوعی

کاربرد های و مزایای هوش مصنوعی در فروشگاه های اینترنتی

در این بخش می خواهیم که به مهم ترین و اصلی ترین تاثیراتی که بکارگیری هوش مصنوعی در حوزه فعالیت های فروشگاه های اینترنتی می گذارد بپردازیم.

کاهش هزینه ها

استفاده از هوش مصنوعی باعث کاهش استفاده از نیروی انسانی شده و همین امر موجب کاهش هزینه ها می شود.

کاهش زمان

دقت و سرعتی که هوش مصنوعی در پردازش اطلاعات دارد سبب می شود که افراد در کوتاه ترین زمان و به نحو مستقیم به همه آنچه که در یک فروشگاه اینترنتی به دنبال آن هستند دسترسی پیدا کنند. از سوی دیگر تمامی اطلاعاتی که یکی صاحب کسب و کار و فروشگاه اینترنتی بدان نیاز دارد را نیز در بخش های مختلف و به صورت تفکیک شده نیز در اختیار آن ها قرار می هد.

رشد و افزایش فروش

طبیعی است که به موازات افزایش رضایتمندی مشتریان و خریداران میزان فروش نیز افزایش خواهد یافت.

افزایش دقت در فعالیت های مختلف در حوزه فروشگاه های اینترنتی :

طبیعی است که هوش مصنوعی براساس برنامه هایی که به آن داده شده است دقیق ترین عملکرد را از خود نشان دهد تا روند فعالیت های مختلف از دقت بالایی برخوردار باشد.

بهبود وضعیت تجربه کاربری:

تجربه کاربری از مهم ترین مواردی است که در بخش فروشگاه های اینترنتی بسیار مورد توجه فروشندگان و صاحبان فروشگاه های اینترنتی قرار می گیرد. تجربه کاربری به تمامی تجربیات و احساساتی اشاره دارد که یک کاربر در یک فروشگاه اینترنتی کسب می کند. به میزانی که افراد در فضای فروشگاه اینترنتی احساس راحتی کنند و بتوانند به نحو احسن به خواسته های خود دست پیدا کنند احتمال این که خریدشان را در همان فروشگاه اینترنتی انجام دهند و به طور مجدد همان فروشگاه را انتخاب کنند افزایش خواهد یافت. و این مساله همان چیزی است که صاحبان کسب و کار های اینترنتی به دنبال آن هستند.بنابراین برای بهبود وضعیت تجربه کاربری یا UX می توان از هوش مصنوعی کمک گرفت.

تعیین هزینه های محصولات یا خدمات به شکل هوشمند:

در واقع با استفاده از هوش مصنوعی روند قیمت گذاری محصولات به نحو پویا انجام خواهد شد. با استفاده از هوش مصنوعی این امکان فراهم است که رفتار کاربر در وبسایت فروشگاهی مورد تحلیل قرار گیرد و بر حسب نیاز او قیمت ها تغییر کند. البته تمامی تعیین قیمت ها و یا تغییر آنها بر حسب الگوریتم های دقیقی انجام می شود که چندان هم مصنوعی یا غیر طبیعی جلوه نکند. در نتیجه کاربر راحت تر و سریع تر می تواند به فروشگاه اینترنتی شما اعتماد کند.

از سوی دیگر زمان قیمت گذاری حتی این امکان فراهم است که وبسایت های رقیب نیز مورد ارزیابی قرار گیرند. با این اقدام احتمال موفقیت شما در رقابت با وبسایت های دیگر افزایش خواهد یافت.در واقع با هوش مصنوعی به نوعی با رنج قیمتی هر محصول در بازار های مختلف و گسترده آشنا شده و بهترین قیمت را برای محصولات تان انتخاب می کنید تا رقابتی هوشمندانه در زمینه هزینه های مربوط به محصولات و خدمات داشته باشید. 

مزایای هوش مصنوعی

تسهیل دسترسی مشتریان و خریداران به محصولات یا خدمات:

بهترین روشی که می تواند به شما کمک کند امکان دسترسی به انواع محصولات و خدمات را برای مشتریان تسهیل کنید استفاده یا بکارگیری از هوش مصنوعی است.با هوش مصنوعی دقت جستجوی محصولات افزایش یافته و مشتریان دقیقاً به همان چیزی که می خواهند دست پیدا خواهند کرد. این مساله باعث می شود که در جستجو های بعدی و خرید های آتی مشتریان و خریداران وبسایت شما را به دیگر وبسایت ها ترجیح دهند.

امکان بررسی یا ارزیابی تاریخچه جستجوی های مشتریان و یا کاربران:

اگر جزء کسانی باشید که در فضای برنامه دیجی کالا گردش می کنید و گاهاً این فروشگاه اینترنتی را برای خرید انتخاب می کنید حتما تجربه کرده اید که گاهی جستجو هایی در باره یک محصول خاص دارید و بعد از چند روز مشاهده می کنید که یک محصولی مشابه با جستجوی های شما در بخش پیشنهادات تان آمده است. در واقع شرکت دیجی کالا با بهره مندی از مزایای هوش مصنوعی می تواند به نوعی به تاریخچه جستجو های کاربران دسترسی پیدا کند و در کوتاه ترین زمان محصولی را بیابد که امکان قرار دادن آن در تخفیف ها باشد. در نتیجه احتمال این که کاربر مذکور نسبت به خرید آن محصول ترغیب شود افزایش خواهد یافت. این تکنیک جزء با بهره گیری از امکانات هوش مصنوعی امکان پذیر نخواهد بود.

پلاگین پیشنهاد محصول بر اساس هوش مصنوعی

یکی از پلاگین های طراحی شده توسط ناپ شاپ ، پلاگین پیشنهاد محصول بر اساس یادگیری ماشین و هوش مصنوعی است است. این پلاگین می تواند فروش شما را حداقل 4 یا 5 برابر کند. 

مزایای هوش مصنوعی در فروشگاه های اینترنتی

خاتمه

در این مقاله درصدد بودیم که به انواع کاربرد های هوش مصنوعی اشاره کنیم و اهمیت استفاده از هوش مصنوعی را در فروشگاه های اینترنتی بررسی کردیم.این روز ها برند ها و شرکت های مختلفی که به صورت اینترنتی و آنلاین فعالیت می کنند برای اینکه از مزایای هوش مصنوعی بهره مند شوند از آن کمک می گیرند.

در زیر همین مقاله و در بخش کامنت ها این امکان برایتان فراهم است که سوالات و ابهاماتی که در زمینه کاربرد های هوش مصنوعی دارید را مطرح سازید تا در اسرع وقت همکاران کارشناس ما به آن ها رسیدگی کره و پاسخ شان را در اختیارتان قرار دهند.

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها